Skocz do zawartości

Tribeca 3.6 błąd zmiennych faz


coolczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Jest problem z prawidłową pracą silnika w Tribeca 3.6. Zdarza się wpaść silnikowi w coś w rodzaju trybu awaryjnego. Nie ma siły wogole, obroty wchodzą na 1500 i szarpie przy próbie ruszenia. Z błędów wywnioskowałem jakiś problem ze zmiennymi fazami. Tylko czy napewno i jak ewentualnie sprawdzić, który zawór jest do wymiany?

IMG_20190531_211230540.jpg

IMG_20190531_212637701.jpg

IMG_20190531_212653303.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, house_1 napisał:

Chłopie... nie pomyliłeś czasem monitorów z błędami? :facepalm:

Nie pomyliłem. Problem pojawia się chwilowo, błędy historyczne jak najbardziej obowiązują.

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

wtyczka od MAFa i przepustnicy dobrze wpięta? przepatrz żyły biegnące od MAFa i przepustnicy, może gdzieś jest uszkodzenie.

Podczas tej usterki jest wrażenie jakby za późno otwierały się zawory wydechowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, coolczak napisał:

Podczas tej usterki jest wrażenie jakby za późno otwierały się zawory wydechowe.

Wrażenie tu nie ma nic do rzeczy. To się sprawdza. ECU podaje te parametry na tacy. Podczas jazdy próbnej jest to oczywiste.

 

Jednak, z mojej praktyki wynika, że niesprawne solenoidy lub koła rozrządu działają "stabilnie nie prawidłowo", a nie mają chwilowe anomalie.

Obstawiam u ciebie problem z wiązką.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, house_1 napisał:

Wrażenie tu nie ma nic do rzeczy. To się sprawdza. ECU podaje te parametry na tacy. Podczas jazdy próbnej jest to oczywiste.

 

Jednak, z mojej praktyki wynika, że niesprawne solenoidy lub koła rozrządu działają "stabilnie nie prawidłowo", a nie mają chwilowe anomalie.

Obstawiam u ciebie problem z wiązką.

 

 

Ok rozumiem. Rozumiem, że jeśli elektrozawór się rozdupcy to na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, coolczak napisał:

Skaner to nie wyrocznia

 

W dniu 31.05.2019 o 22:10, coolczak napisał:

Z błędów wywnioskowałem jakiś problem ze zmiennymi fazami

 

18 godzin temu, coolczak napisał:

Układ egr i lub vvt, reszta to skutek

 

Błądzisz kolego.

Zacznij od znalezienia i usunięcia przyczyn detekcji błędów przez ECU. Potem zajmuj się wnioskowaniem z przeczucia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, coolczak napisał:

Skaner to nie wyrocznia, to co się dzieje z autem dla mnie jest ważniejsze.

 

to przy uwalonym sterowaniu przepustnicy, jakie będziesz miał odczucia? Przypomnijmy, że przepustnica jest sterowana elektronicznie( drive by wire)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...