Jump to content
avatar_mk

WRX 06 grzanie na postoju (UPG?).

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim, mam problem z WRX 06 2.5T. Auto na postoju zaczyna się grzać. Wentylatory jak się odpalą to chodzą nawet podczas jazdy, gdzie wskazówka jest w pozycji normalnej. W oleju nie ma mleka ani na bagnecie ani na korku - czysto.

Płyn w chłodnicy jest czysty bez maźi bez syfu. Płynu z chłodnicy nigdzie nie wyrzucało, w zbiorniczku wyrównawczym poziom stały nie zmienny. Zrobiłem test CO2 wyszedł pozytywny z niebieskiego w zielony. Czy to na 100% UPG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zielony to jeszcze nie powód do zdejmowania głowic. Gdyby płyn zmienił się na żółto to byłby problem.

 

Czy na rozgrzanym silniku widać bąble w zbiorniczku wyrównawczym?

Czy przewody wodne (np ten górny chłodnicy) są twarde czy miękkie na ciepłym silniku.

Czy nie są zamienione miejscami korki ciśnieniowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do żółtego nie poczekałem ;/ będzie trzeba powtórzyć ?

Nie widać bąbli w zbiorniczku wyrównawczym.

Przewody nie wiem.

Korki są ok.

 

Termostat może takie objawy dawać

 

Czy pompa powietrza wtórnego może to powodować mam aktualnie check z tym związany pompa/zawory.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, avatar_mk napisał:

Czy pompa powietrza wtórnego może to powodować mam aktualnie check z tym związany pompa/zawory.

Nic wspólnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejedz sie konkretnie przez pare minut pelny gazem po czym otworz maske i sprawdz poziom plynu w wyrownawczym (stojac przed autem ten po prawej stronie przy lampie. Zauwaz czy nie babluje lub czy nie podniosl sie zbyt wysoko poziom plynu (prawie full zbiornik). Jak samochod ostygnie to sprawdz w plastikowym zbiorniku kolo turbo czy jest plynu pod korek ( tak byc powinno)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mailem tak w moim WRX 2.0. Na postoju się grzał, temperatura była w granicach 96C, gdzie normalnie mam 85C. Kreska wskaźnika temperatury szła w górę. Okazało się że układ się jakoś zapowietrzyl. Odpowietrzylem i dolalem płynu. Wszystko jest ok od tamtego momentu.

 

Opisze jak to zrobilem bo niektórzy piszą że się samo odpowietrza u mnie nie chciało po wymianie płynu i termostatu. Najlepiej jest rozgrzać silnik i zgasic. Odczekać chwilę i odkręcić korek na zbiorniku przy turbo(powoli żeby płyn nie wyleciał, jest gorący i pod ciśnieniem). Następnie trzeba uściskać górny wąż od chłodnicy(ten przy alternstorze) i obserwować zbiorniczek, w razie potrzeby dolewac płynu. Zakręcić górny zbiorniczek i zrobić tak samo z chłodnica. 

 

Jak już wszystko będzie odpowietrzone, dolej trochę płynu do zbiorniczek wyrównawcze(ten plastikowy przy aku). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kuba259 Wczoraj wyjechałem z garażu odpaliłem, auto nabrało temp do poziomu normalnego i cisza nie rośnie nic. Przejechałem się ok 3,5 km prędkość tak ok 100 bez pałowania. Otwieram maskę sprawdzam przewody - nie są twarde mogę je ścisnąć. Mam filmik muszę upload zrobić. Otwieram zbiorniczek wyrównawczy nic nie bąbelkuje. Mówię do taty przegazuj lekko - żadnych bąbelków.  Auto dalej odpalone załączyły się wiatraki dwa - temp normalna, wiatraki się wyłączyły. Poziomy pod korkami takie jakie były.

 

@Lucas92 Sam z siebie się zapowietrzył ? Korki do wymiany ?

 

Jak wiarygodna jest próba CO2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak było napisane wyżej, przejedź się na ostro, pełny ogień, zatrzymaj się i wtedy zerknij czy nie masz bąbli w zbiorniku na chłodnicy.

Wczesne stadium UPG puszcza tylko przy pełnym bucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, koziolek napisał:

Jak było napisane wyżej, przejedź się na ostro, pełny ogień, zatrzymaj się i wtedy zerknij czy nie masz bąbli w zbiorniku na chłodnicy.

Wczesne stadium UPG puszcza tylko przy pełnym bucie.

... i daje objawy dokładnie takie o jakich piszesz, czyli przegrzewanie i zielony płyn testowy. Jak uszczelka puści bardziej (jeśli to uszczelka), płyn momentalnie robi się zielony albo i zółty-brązowy, a w zbiorniczku tym przy turbinie widać bąbelki w dużej ilości. Jeśli tak będzie po porządnym przygazowaniu, jak pisze Koziołek, albo po zrobieniu testu CO2 dłużej - przez kilka minut na podwyższonych obrotach, masz w zasadzie pewność, że trzeba wyciągać silnik. I oby to była "tylko" UPG. Uważaj też z tymi testami z pałowaniem silnika, żeby go nie przegrzać jak Ci wyrzuci w końcu płyn chłodniczy, bo ugotujesz głowice, mogą popękać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok  sprawdzę.

 

Ktoś może podać orientacyjnie koszt startowy UPG jak nic więcej nie padło ? Jeżeli rozgrzebię silnik to pewnie fura zostanie ze mną do końca swoich dni :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4 tysiące

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio nie ma dnia bez wątku o upg w 2.5. Życzę oby była to drobnostka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.05.2019 o 08:58, avatar_mk napisał:

Dzień dobry wszystkim, mam problem z WRX 06 2.5T. Auto na postoju zaczyna się grzać. Wentylatory jak się odpalą to chodzą nawet podczas jazdy, gdzie wskazówka jest w pozycji normalnej. W oleju nie ma mleka ani na bagnecie ani na korku - czysto.

Płyn w chłodnicy jest czysty bez maźi bez syfu. Płynu z chłodnicy nigdzie nie wyrzucało, w zbiorniczku wyrównawczym poziom stały nie zmienny. Zrobiłem test CO2 wyszedł pozytywny z niebieskiego w zielony. Czy to na 100% UPG ?

można wiedzieć jaki jest aktualny przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

114k. Dzisiaj przegoniłem furę wracam bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. :(

Edited by avatar_mk

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, avatar_mk napisał:

114k. Dzisiaj przegoniłem furę wracam bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. :(

Zrobisz i bedzie dobrze. Pomysl o tym ze przy okazji upg warto przegladnac caly silnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie dokładnie sprawdzaj na zimno stan płynu w przelewowym-koło aku.Jeśli ubywa mogą to być nieszczelności układu.

Potem zaryzykuj i zmień na nowe/pewne korki zbiorniczka i chłodnicy ( zobacz na stan powierzchni ,do których przylegają).Potem będziesz myslał o upg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, respect napisał:

Na razie dokładnie sprawdzaj na zimno stan płynu w przelewowym-koło aku.Jeśli ubywa mogą to być nieszczelności układu.

Potem zaryzykuj i zmień na nowe/pewne korki zbiorniczka i chłodnicy ( zobacz na stan powierzchni ,do których przylegają).Potem będziesz myslał o upg.

Przeciez kolega napisal ze sa bable w przelewowym, gotuje sie auto, wszystko wskazuje na jedno niestety 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płynu możliwe, że coś ubyło bo nie pamiętam dokładnie stanu. Nieszczelność układu raczej nie - wszędzie sprawdzałem nic nie wycieka korki trzymają. Bąblowanie jest w zbiorniczku wyrównawczym jest, ale nie grzeje się na postoju trzyma temperaturę stabilnie bez wzrostu co jest imo dziwne. Na dzień dzisiejszy stoi w garażu i zastanawiam się co dalej zrobić. Auto chciałem sprzedać bo potrzebuje $. W aucie trzeba zrobić rozrząd, olej, i inne drobne rzeczy. Jak dojdzie do tego UPG cala robocizna wyjdzie pewnie w granicach 8k. Jak zrobię tip top impreze - to nie ruszę z innym tematem ;/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...