Jump to content
paczek0072

Obcinanie doładowania na 0.5 bara impreza GT

Recommended Posts

WItam, mam problem ze swoją imprezką 98. Turbo ładuje tylko do 0.5 bara, wcześniej ładowała ok. 1 bara. Wydech mam przelotowy. Jak już zdążyłem się zorientować jest to temat rzeka. 

Pierwsze co zrobiłem to wraz z kolegą Jaco46VR usunęliśmy MBC, wymieniliśmy wszystkie wężyki od turbo na nowe. Błędów w tym czasie nie wyrzucało żadnych. Przewijając forum natrafiłem na informację, że najczęściej w takich przypadkach winny jest czujnik spalania stukowego. Miałem pod ręką stary (niby w pełni sprawny) czujnik, podmieniłem go no i pojawił się błąd 22. Aktualnie czujnik przykręcony jest do skrzyni oczywiście chwilowo, kontrolka CE zgasła, (problem z doładowniem się nie rozwiązał) jedynie po złączeniu czarnych kostek pod deską wymruguje błąd 22, czy ten błąd został zapisany w pamięci i można go skasować w jakiś sposób?  

Tak wiem, powinienem od razu zamówić nowy czujnik i sie nie zastanawiać, ale wolę najpierw się upewnić czy to tam szukać przyczyny, skoro czujnik przykręcony do skrzyni nie spowodował poprawy w doładowaniu. Dodatkowo byłem na dwóch diagnostykach, w jednym przypadku mechanik nie miał w bazie GT'ka więc podłaczył się jako z Legacy i wyszło: czujnik temperatury powietrza dolotowego i czujnik A położenia wału korbowego. Nie wiem dlaczego, ale przy kolejnych próbach nie pokazywało już czujnika położenia wału. W każdym razie, czy bląd nr. 1 to będzie przepływka? Dodam że jakoś tydzień później znów byłem na diagnostyce, tym razem jedynie udało się zczytać błędy i odziwo nie wyświetliło mi tych błędów co były wcześniej a jedynie: obwód czujnika przyspieszenia wzdłużnego- sygnał poza zakresem. 

 

Może ktos z tym kiedyś walczył i ma jakiś pomysł? Pozdro :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A restryktor masz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restryktor panie, restryktor !

 podc.jpg

 

Line 1, w tym kawałku ma być taka wkładka o przepustowości 1.2 mm (średnica wewnętrzna), wpisz sobie w google restryktor impreza GT, to 'coś' się wkłada w ten wężyk. Zobacz czy go w ogóle masz, pewnie nie... skoro wężyki zmienione.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak, zapomniałem dodać- restryktor jest, ten ostatni wężyk w którym się on znajduje zostawiliśmy oryginalny. Co prawda nie wyciągaliśmy go, ale został "wymacany" :biglol:. Dla pewności jeszcze raz to sprawdzę i dam znać. :D

 

@edit: restryktor jest na swoim miejscu

 

Edited by paczek0072

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź przewody podciśnienia, te które zmieniałeś i czy wszystko podłączone jak trzeba.

Obstawiam na selenoid, skoro był MBC.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, koziolek napisał:

Sprawdź przewody podciśnienia, te które zmieniałeś i czy wszystko podłączone jak trzeba.

Obstawiam na selenoid, skoro był MBC.

A jest jakaś pewna metoda na sprawdzenie selenoidu oprócz wymiany na nowy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj na początek go wyczyścić, przepłukać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj na początek zamienić wężyk z restryktorem na wężyk bez restryktora - czy będzie jakaś różnica - jeśli faktycznie jest restryktor, to powinna być

 

sprawdź też czy wężyk z trójnika idzie do właściwego portu do solenoidu - jeśli jest na odwrót - ciśnienie doładowania potrafi falować

 

warto by też sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera się gruszka wastegate'a - możliwe, że tam ktoś też coś mógł rozregulować

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, koziolek napisał:

Spróbuj na początek go wyczyścić, przepłukać.

Zalałem wd40 a po nocy przedmuchalem sprężonym powietrzem, efektu niestety brak.

 

16 godzin temu, diuk napisał:

spróbuj na początek zamienić wężyk z restryktorem na wężyk bez restryktora - czy będzie jakaś różnica - jeśli faktycznie jest restryktor, to powinna być

 

sprawdź też czy wężyk z trójnika idzie do właściwego portu do solenoidu - jeśli jest na odwrót - ciśnienie doładowania potrafi falować

 

warto by też sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera się gruszka wastegate'a - możliwe, że tam ktoś też coś mógł rozregulować

Wężyk wsadzilem nowy, bez restryktora no i jest delikatna roznica, na plus, ale nadal doładowanie nie przekracza 0.5-0.6 bara. Wężyki podłączone są w porządku. 

Z wastegatem będę musiał spróbować. Smarowałem miejsce w którym się zapieka przy turbinie. Przy ruszaniu reką chodzi, ale slychac piski jakby ze środka gruszki. Może to on sam w sobie jest "padnięty"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo prawdopodobne że jest uszkodzony aktuator(gruszka), spadało doładowanie wtedy ktoś założył MBC pompując na maxa co jeszcze pogorszyło sprawę.

Musisz sprawdzić przy jakim ciśnieniu aktuator otwiera westgata.

Jeżeli masz możliwość, podmień selenoid na sprawny, jest to najczęstsza usterka.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, paczek0072 napisał:

 

Wężyk wsadzilem nowy, bez restryktora no i jest delikatna roznica, na plus, ale nadal doładowanie nie przekracza 0.5-0.6 bara.

bez restryktora powinno byc jeszcze mniejsze doładowanie, więc to nie problem restryktora.

 

ja obstawiam zacięty wastegate w pozycji otwartej. albo jeszcze coś gorszego - uszkodzone turbo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 30.05.2019 o 07:57, koziolek napisał:

Musisz sprawdzić przy jakim ciśnieniu aktuator otwiera westgata.

Wstyd się przyznać, ale chyba nie wiem jak to sprawdzić :unsure: generalnie chodzi, ale sprawdzałem tylko na biegu jałowym, więc ten ruch był dość słaby. 

W dniu 30.05.2019 o 08:21, diuk napisał:

ja obstawiam zacięty wastegate w pozycji otwartej. albo jeszcze coś gorszego - uszkodzone turbo

 Szczerze mówiąc gdybym miał pewność, wolałbym zmienić turbo i mieć spokój.

Poza tym może ktoś się orientuje, czy ta blaszka, mocowanie, na którym znajduje sie selenoid jest ich masą? Znajomy nie orientujący się w subaru dał mi taką podpowiedź, bo ta blaszka u mnie jest przerdzewaiała dość mocno. Próbować przy okazji zreanimować ją trochę?

Aha i dodam, że zanim zaczęły się te cyrki kilka razy turbo mi przeładowało do ok. 1.5 bara, a później na dniach zatrzymało się na 0.5-0.6, wskaźnik mam dość marnej jakości, więc podejrzewam, że margines błędu w tym pomiarze może wynosić ~0.2b.

 

Natknałem się też przypadkowo w internecie na moją świnkę:

 https://sportstandard.pl/kupilem-swinke-moja-subaru-impreza-gt-wagon/

Z informacji tam zamieszczonych dowiedziałem się, że modelowo to już MY99 a z tego co wiem osprzęt był trochę zmieniony względem 98 jeśli to ma jakieś znaczenie.

 

 

@edit: zmierzyłem przy okazji jak miałem miernik od ręką opór na solenoidzie. Wyszło 33 omów więc wynik powtarzalny biorac pod uwage wyniki z innych tematów.

Edited by paczek0072

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbierz solenoid i wtedy go dokładnie przeczyscisz( wystarczy odciąć cztery blaszki i go otwierasz) samo płukanie bez rozbrania czasem nie da efektu. Może się zacina i przy 1,5bara zawiesil ci się w pozycji otwartej a teraz jest ciągle zamknięty i ląduje tylko 0,5bara

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie za porady. Po weekendzie będę miał troche wolnego i posprawdzam te rzeczy. Pozdro:D

Panowie, rozebrałem solenoid, poczyściłem (choć wyglądał na czysty), wyszlifowałem tą blaszkę o której mówiłem z rdzy i auto wróciło do życia, wróciło doładowanie ok 1 bara. Fakt, będę musiał jeszcze wymienić czujnik spalania stukowego na nowy, ale w aucie czuć moc :evil2:

Dziękuję wszystkim za porady, każda się przydała. Pozdro! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...