Skocz do zawartości

Czujnik spalania stukowego


WueM

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :)

 

Kilka dni temu w moim robalu wyskoczył Check- sprawdziłem błędy i wykazało uszkodzenie czujnika spalania stukowego.

 

Moje pytanie- próbować go najpierw zreanimowac? Odkręcić - wyczyścić? ;)

 

Jeśli zakupić to czy nowy czy może używany?

 

Jest tego trochę na allegro itp portalach a i ceny dość rozbieżne...

 

Sam nie wiem czego szukać...pomożecie? 

 

 

Znalazłem coś takiego...nada się?

 

https://allegro.pl/oferta/subaru-oe-22060aa070-czujnik-spalania-stukowego-7786679148?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&gclid=Cj0KCQjwuLPnBRDjARIsACDzGL1yXIiKJiaPqxg_NK_1D-l01jQP0yg6c7RbXFPyaHnJhbws99xrGRkaApviEALw_wcB

 

Bo są też OEM za 270-300zl

 

 

Czym się kierować? Po numerze czy jak?

 

 

Dzięki za wskazówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbować odkręcania, czyszczenia i przestawiania możesz bo właściwie nic to nie kosztuje, ale niestety w większości przypadków niewiele pomaga.
Najlepiej brać nówkę i oryginał jak napisał @Pan Dziedzic, za około 230 zł powinieneś dostać. Dobieraj po VIN'ie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki panowie za odpowiedź ;)

 

Myślałem, że zrobię to budżetowo troszkę :ph34r:

 

I uda się kupić ten z linku :mrgreen:

Ale chyba zrobię jak piszecie :)

 

A jeszcze jedno pytanko....z uszkodzonym czujnikiem jazda czymś grozi? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj nowego. Polecam wpierw go wykręcić i zmierzyć rezystancję na stykach. Powinna być w okolicach ok.500-600kΩ.

Jak będzie poniżej powyższych wartości to nadaje sie do kosza.

Sprawdź czy nie ma pęknięć, sprawdź powierzchnię styku czujnika i ewentualnie ja przeczyć, dokręć pod odpowiednim kątem 45 stopni względem silnika nie zapominając o odpowiednim

dokręceniu go z siłą ok. 24 Nm.

Jeżeli wciąż nie będzie działał poprawnie to pomaga reset ECU lub pozostaje zakup nowego.

Przerabiałem temat w WRX`ie i miernik pokazał 563kΩ. Przeczyściłem powierzchnie styku i było po problemie.

 

 

900256309_czujnikwrx.jpg.0a7cd51ef7a28263d7d829c569490929.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie...Taki właśnie mam plan...

 

Najpierw przeczyscic...Bo ciekawym jest albo dziwnym...Ale dziś check się nie świeci  :ph34r:

 

Więc ewidentnie coś czujnik świruje ale nadal nie jest zepsuty na amen :mrgreen:

 

Dziękuję raz jeszcze za sugestie... Najpierw wyczyszcze a później pomyślę o wymianie na nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...