Skocz do zawartości

Wibracje na kierownicy z silnika?


Legacy96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio wymieniano w moim OBK oslone wewnetrznego przegubu z lewy przod. Wiazalo sie to z rozpieciem zawieszenia z lewej strony ( odkrecono dolny sworzen wahacza). Od tego czasu na kierownicy pojawily sie wibracje o wiekszej czestotliwosci niz te od kol, i dosc malej intensywnosci. Sa jednak caly czas, nawet na postoju z wlaczonym silnikiem, rosna z predkoscia i obrotami silnika. Pozatym o wiele bardziej niz przd naprawa sa odczuwalne drobne nierownosci drogi. Wiec cos musi miec luz, byc wybite, tylko co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Legacy96 napisał:

Witam, ostatnio wymieniano w moim OBK oslone wewnetrznego przegubu z lewy przod. Wiazalo sie to z rozpieciem zawieszenia z lewej strony ( odkrecono dolny sworzen wahacza). Od tego czasu na kierownicy pojawily sie wibracje o wiekszej czestotliwosci niz te od kol, i dosc malej intensywnosci. Sa jednak caly czas, nawet na postoju z wlaczonym silnikiem, rosna z predkoscia i obrotami silnika. Pozatym o wiele bardziej niz przd naprawa sa odczuwalne drobne nierownosci drogi. Wiec cos musi miec luz, byc wybite, tylko co?

Ale robiłeś to sam, czy ktoś Ci robił? Jak ktoś to jedź tam, przedstaw problem i niech poprawiają to co zepsuli. A jeśli sam robiłeś to trzeba szukać przyczyny w tym co było zdejmowane, rozkręcane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na parkingu drgania sa prawie niewyczuwalne, w pozycji D czuc wyraznie wiecej ale tak od dawna. Problem obecny jest dziwny, drgania ale nie wiadomo czego... Moze przegub polosi? Moze pompa wspomagania? Moze luz na... no wlasnie, na czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Legacy96 napisał:

Na parkingu drgania sa prawie niewyczuwalne, w pozycji D czuc wyraznie wiecej ale tak od dawna. Problem obecny jest dziwny, drgania ale nie wiadomo czego... Moze przegub polosi? Moze pompa wspomagania? Moze luz na... no wlasnie, na czym?

Ja już z drganiami kierownicy latam z dwa lata, poduchy wymienione a bryka podobno przetrzepana cała przez ASO (nie polecam MMCars Kato) i nie ASO wielokrotnie.. Jeszcze planuje zajrzeć do do Sącza do chłopaków może coś znajdą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, nikt nie potrafi lub nie chce tego zdiagnozowac.

Teraz tak: w pozycji P lub N, silnik nagrzany, na kierownicy prawie calkowity brak wibracji. Ale po podniesieniu obrotow do 3-4 tys. wibracje sa. Czy u was tez tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z poduszkami pod silnikiem jest tak, że ich pęknięć często nie widać dopóki nie zostaną zdemontowane z auta. Miałem tak w Forku SG, w Twoim OBK-U może być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na parkingu telepie to jak podpora wału?

W moim przypadku po wymianie półosi na zamiennik jakby zaczęły pojawiać się drgania, a może i były lekkie przed jej wymianą na co nie zwracałem uwagi a nasiliły się po wymianie dziełem przypadku tudzież zbiegiem okoliczności? Nie wiem. Natomiast na parkingu czasem są a czasem ich nie ma, zależy jak stanie auto:th_dash:mianowicie czasem nie ma ich w ogóle, lecz wystarczy spuścić ręczny, napina się coś (silnik, skrzynia, koła) i zaczyna drgać, wystarczy lekko ruszyć i potrafi ustąpić:facepalm:  staram się nie zawracać sobie tym głowy na ten moment za specjalnie, bardziej denerwują mnie inne problemy, jak chociażby telefon od kobiety, że odpaliła dzisiaj auto z choinką na desce rozdzielczej:th_dash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Legacy96 napisał:

Tak, przy 210 tkm powinno sie sprawdzic. Ale po namysle dochodze do wniosku ze drgania na postoju to jedno a w czasie jazdy drugie. co ciekawe do 120km/h jest niezle a mocniej wibruje przy 140 km/h.

W starej furze miałem wyrobione końcówki drążków i stabilizatory, wtedy tłukło powyżej 100km/h i nasilało się wraz z prędkością. Tylko to był już taki temat, że gdy auto wisiało na podnośniku to po złapaniu koła dwiema rękami można było nim ruszać w wielu płaszczyznach mimo, że było przykręcone. :biglol: Niemniej jednak po wymianie tych części wszystko wróciło do normy i po ustawieniu geometrii kół auto znów jechało jak po sznurku bez względu na prędkość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ipsx82 napisał:

Ktoś kiedyś pisał na forum że te wibracje powodują nieoryginalne przeguby.

Byc moze jakies noname produkty, ale ja mam orginalne przeguby od nowosci auta.

Ogolne wrazenie jest takie jakby kierownica byla bardziej wrazliwa na wibracje niz przed naprawa. Czuc wszysko o wiele silniej. Niestety nie mam kanalu ani dostepu do podnosnika, moge jedynie podniesc pojedyncze kolo fabrycznym lewarkiem i szukac luzu... ale przed dwoma tygodniami byly wywazane letnie kola i mechanik nie znalazl zadnych luzow. Moze opony padly? W sensie ze jakos stwardnialy czy inaczej stracily elestycznosc...  choc nie sa stare, produkcja 2016.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Legacy96 napisał:

ale przed dwoma tygodniami byly wywazane letnie kola i mechanik nie znalazl zadnych luzow. Moze opony padly? W sensie ze jakos stwardnialy czy inaczej stracily elestycznosc...  choc nie sa stare, produkcja 2016.

pewny jesteś że to nie od opon? przeważ je jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony wywazone byly na zero, bylem przy tym. Ale maszyna ma jakas tolerancje, a opony rozne ksztalty. Kwadratowa opone tez mozna wywazyc na zero, ale nie bedzie sie dalo jezdzic. Wywazac jeszcze raz te same nie ma sensu, jak juz to trzeba by bylo wymienic na nowe. Obecne to Contiecocontact 5, maja jeszcze ponad 5 mm... kusi mnie wymiana, ale na co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lutek34 napisał:

pewny jesteś że to nie od opon? przeważ je jeszcze raz.

Jak jeszcze miałem zapał kilka lat temu to wyważane kółka były wielokrotnie i nie było to przyczyną moich wibracji, nawet w nowe alu zainwestował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...