Legacy96 Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Witam, ostatnio wymieniano w moim OBK oslone wewnetrznego przegubu z lewy przod. Wiazalo sie to z rozpieciem zawieszenia z lewej strony ( odkrecono dolny sworzen wahacza). Od tego czasu na kierownicy pojawily sie wibracje o wiekszej czestotliwosci niz te od kol, i dosc malej intensywnosci. Sa jednak caly czas, nawet na postoju z wlaczonym silnikiem, rosna z predkoscia i obrotami silnika. Pozatym o wiele bardziej niz przd naprawa sa odczuwalne drobne nierownosci drogi. Wiec cos musi miec luz, byc wybite, tylko co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 3 godziny temu, Legacy96 napisał: Witam, ostatnio wymieniano w moim OBK oslone wewnetrznego przegubu z lewy przod. Wiazalo sie to z rozpieciem zawieszenia z lewej strony ( odkrecono dolny sworzen wahacza). Od tego czasu na kierownicy pojawily sie wibracje o wiekszej czestotliwosci niz te od kol, i dosc malej intensywnosci. Sa jednak caly czas, nawet na postoju z wlaczonym silnikiem, rosna z predkoscia i obrotami silnika. Pozatym o wiele bardziej niz przd naprawa sa odczuwalne drobne nierownosci drogi. Wiec cos musi miec luz, byc wybite, tylko co? Ale robiłeś to sam, czy ktoś Ci robił? Jak ktoś to jedź tam, przedstaw problem i niech poprawiają to co zepsuli. A jeśli sam robiłeś to trzeba szukać przyczyny w tym co było zdejmowane, rozkręcane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 26 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 To robil dealer Subaru. Widzialem co i jak robia, wydawalo sie wszystko dobrze... A by naprawili trzeba im konkretnie powiedziec co jest zepsute. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Na parkingu występują w każdej pozycji pracy skrzyni? może to poduszki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Na parkingu drgania sa prawie niewyczuwalne, w pozycji D czuc wyraznie wiecej ale tak od dawna. Problem obecny jest dziwny, drgania ale nie wiadomo czego... Moze przegub polosi? Moze pompa wspomagania? Moze luz na... no wlasnie, na czym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 21 godzin temu, Legacy96 napisał: Na parkingu drgania sa prawie niewyczuwalne, w pozycji D czuc wyraznie wiecej ale tak od dawna. Problem obecny jest dziwny, drgania ale nie wiadomo czego... Moze przegub polosi? Moze pompa wspomagania? Moze luz na... no wlasnie, na czym? Ja już z drganiami kierownicy latam z dwa lata, poduchy wymienione a bryka podobno przetrzepana cała przez ASO (nie polecam MMCars Kato) i nie ASO wielokrotnie.. Jeszcze planuje zajrzeć do do Sącza do chłopaków może coś znajdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 No wlasnie, nikt nie potrafi lub nie chce tego zdiagnozowac. Teraz tak: w pozycji P lub N, silnik nagrzany, na kierownicy prawie calkowity brak wibracji. Ale po podniesieniu obrotow do 3-4 tys. wibracje sa. Czy u was tez tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 U mnie żadne z powyższych anomalii nie występuje. Przyjrzę się dziś jeszcze, ale raczej bym poczuł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Z poduszkami pod silnikiem jest tak, że ich pęknięć często nie widać dopóki nie zostaną zdemontowane z auta. Miałem tak w Forku SG, w Twoim OBK-U może być podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Pytanie czy to poduszki czy silnik ma z jakiegos powodu zbyt duze wibracje. Poduszki w H6 sa z tlumieniem olejowym, a wiec dosc drogie, nie chce wymieniac na slepo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) W moim przypadku poduszki silnika i skrzyni wymienione, nie pomogło. Sprawdzałeś czy zawory nie są rozregulowane? Edytowane 28 Maja 2019 przez Przemek Chudzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Zaworow nie sprawdzalem. auto ma 185 tkm, bez gazu. Zastanawiam sie czy to nie podpora walu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Jeżeli na parkingu telepie to jak podpora wału? W moim przypadku po wymianie półosi na zamiennik jakby zaczęły pojawiać się drgania, a może i były lekkie przed jej wymianą na co nie zwracałem uwagi a nasiliły się po wymianie dziełem przypadku tudzież zbiegiem okoliczności? Nie wiem. Natomiast na parkingu czasem są a czasem ich nie ma, zależy jak stanie automianowicie czasem nie ma ich w ogóle, lecz wystarczy spuścić ręczny, napina się coś (silnik, skrzynia, koła) i zaczyna drgać, wystarczy lekko ruszyć i potrafi ustąpić staram się nie zawracać sobie tym głowy na ten moment za specjalnie, bardziej denerwują mnie inne problemy, jak chociażby telefon od kobiety, że odpaliła dzisiaj auto z choinką na desce rozdzielczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Godzinę temu, Legacy96 napisał: Zaworow nie sprawdzalem. auto ma 185 tkm, bez gazu. Zastanawiam sie czy to nie podpora walu... Bez gazu przy 200tys się sprawdza czy coś mi się zamerdało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, Przemek Chudzik napisał: Bez gazu przy 200tys się sprawdza czy coś mi się zamerdało? Raczej coś się Edytowane 29 Maja 2019 przez limesiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Tak, przy 210 tkm powinno sie sprawdzic. Ale po namysle dochodze do wniosku ze drgania na postoju to jedno a w czasie jazdy drugie. co ciekawe do 120km/h jest niezle a mocniej wibruje przy 140 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 5 godzin temu, Legacy96 napisał: Tak, przy 210 tkm powinno sie sprawdzic. Ale po namysle dochodze do wniosku ze drgania na postoju to jedno a w czasie jazdy drugie. co ciekawe do 120km/h jest niezle a mocniej wibruje przy 140 km/h. W starej furze miałem wyrobione końcówki drążków i stabilizatory, wtedy tłukło powyżej 100km/h i nasilało się wraz z prędkością. Tylko to był już taki temat, że gdy auto wisiało na podnośniku to po złapaniu koła dwiema rękami można było nim ruszać w wielu płaszczyznach mimo, że było przykręcone. Niemniej jednak po wymianie tych części wszystko wróciło do normy i po ustawieniu geometrii kół auto znów jechało jak po sznurku bez względu na prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 29 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2019 Ktoś kiedyś pisał na forum że te wibracje powodują nieoryginalne przeguby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Zastosowałem półoś SKF i nie powoduje ona żadnych wibracji podczas jazdy a opisywane przeze mnie drgania parkingowe nie są raczej związane z półosią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 12 godzin temu, ipsx82 napisał: Ktoś kiedyś pisał na forum że te wibracje powodują nieoryginalne przeguby. Byc moze jakies noname produkty, ale ja mam orginalne przeguby od nowosci auta. Ogolne wrazenie jest takie jakby kierownica byla bardziej wrazliwa na wibracje niz przed naprawa. Czuc wszysko o wiele silniej. Niestety nie mam kanalu ani dostepu do podnosnika, moge jedynie podniesc pojedyncze kolo fabrycznym lewarkiem i szukac luzu... ale przed dwoma tygodniami byly wywazane letnie kola i mechanik nie znalazl zadnych luzow. Moze opony padly? W sensie ze jakos stwardnialy czy inaczej stracily elestycznosc... choc nie sa stare, produkcja 2016. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 1 godzinę temu, Legacy96 napisał: ale przed dwoma tygodniami byly wywazane letnie kola i mechanik nie znalazl zadnych luzow. Moze opony padly? W sensie ze jakos stwardnialy czy inaczej stracily elestycznosc... choc nie sa stare, produkcja 2016. pewny jesteś że to nie od opon? przeważ je jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 30 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 Opony wywazone byly na zero, bylem przy tym. Ale maszyna ma jakas tolerancje, a opony rozne ksztalty. Kwadratowa opone tez mozna wywazyc na zero, ale nie bedzie sie dalo jezdzic. Wywazac jeszcze raz te same nie ma sensu, jak juz to trzeba by bylo wymienic na nowe. Obecne to Contiecocontact 5, maja jeszcze ponad 5 mm... kusi mnie wymiana, ale na co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek Chudzik Opublikowano 30 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2019 9 godzin temu, lutek34 napisał: pewny jesteś że to nie od opon? przeważ je jeszcze raz. Jak jeszcze miałem zapał kilka lat temu to wyważane kółka były wielokrotnie i nie było to przyczyną moich wibracji, nawet w nowe alu zainwestował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2019 Decyzja podjeta, wymieniam opony Continental na Debice :) Jesli to nie pomoze to pozostaje przegub napedowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Citizen Opublikowano 4 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2019 A może opony są wyząbkowane ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się