Skocz do zawartości

Namiar na dzialajacy kabelek OBDII


pysiek2247

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Używałem takiego zestawu pożyczonego od kolegi (dokładnie tego modelu) tylko ze starszym oprogramowaniem z 2013r.

W linku którego podałem piszą że dołączają oprogramowanie firmowe delphi z 2016r. więc musi działać.

Poza tym za taką cenę to lepiej kupić delphi niż Viakan (przynajmniej jest po polsku) i kasuje błędy - to sprawdziłem.

ABS i poduszek nie sprawdzałem - więc nie wiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem  kabelek VIAKEN i po pierwszej próbie wszystko jest OK. 
Kabelek działa i nie ma problemów z łącznością. 

Zczytałem nawet błąd który kiedyś się zapisał  P0171 "Bank 1 system too lean"
 

Regulacja obrotów w zakresie -100/+300 też działa.

 

Dalej jeszcze się nie zagłębiałem ale wszystko przede mną :)

 

Polecam i dziękuję za pomoc. 

p0171.png

Edytowane przez Marcin Musiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Danko napisał:

Czy można robić rzeczy jak np kierunki na pozycyjne, zmienianie natężenia pozycyjnych/przeciwmglowych I inne pierdy 

 

nic z tych rzeczy.

 

https://www.subaruoutback.org/threads/freessm-complete-access-to-your-ecm-and-tcu.39426/

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Podepnę się do tematu. Mam kabel kkl i FreeSSM łączy się tylko ze skrzynia automatyczną a z Ecu nie. Inny tester (delphi) łączy się z Ecu normalnie. Zauważyłem, że w gnieżdzie Obd mam tylko jedną linie K (7 pin) a na 15 pinie nie ma nic, a niby powinna być druga linia K. Ale za to jest Can w Obd. Ktoś orzerabiał taki problem ? Auto Legacy 2007 r EJ20F z Lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam problem, może ktoś tu używa V gate. 

Mam bt 4.0. Pierwszy mi się zepsuł(przestał całkowicie działać), więc oddałem na wymianę. Dziś po chyba miesiącu leżenia na półce, wziąłem nowy ze sobą... I nie udało mi się połączyć. CarScanner. Telefon łączę z android vlink. wpisuje hasło. Wchodzę do apki, wybieram bt 4.0. Znajduje mi tylko ios vlink. Daje połącz. ELM się łączy, ECU nie. Podpowiedzi? Jutro spróbuję jeszcze raz na spokojnie, ale może gdzieś popełniam błąd. W apce mogę wybrać android vlink tylko przy wyborze połączenia na zwykle by. Wtedy jednak nawet ELM nie chciało się połączyć - po chwili oczekiwania anulowałem. 

Raz, jak chciałem połączyć się z terminalem tylko, to coś tam się zadziało i przez 5sekund byłem połączony też z ECU... Nie ogarniam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 22.10.2020 o 23:39, Danko napisał:

Mam problem, może ktoś tu używa V gate. 

Mam bt 4.0. Pierwszy mi się zepsuł(przestał całkowicie działać), więc oddałem na wymianę. Dziś po chyba miesiącu leżenia na półce, wziąłem nowy ze sobą... I nie udało mi się połączyć. CarScanner. Telefon łączę z android vlink. wpisuje hasło. Wchodzę do apki, wybieram bt 4.0. Znajduje mi tylko ios vlink. Daje połącz. ELM się łączy, ECU nie. Podpowiedzi? Jutro spróbuję jeszcze raz na spokojnie, ale może gdzieś popełniam błąd. W apce mogę wybrać android vlink tylko przy wyborze połączenia na zwykle by. Wtedy jednak nawet ELM nie chciało się połączyć - po chwili oczekiwania anulowałem. 

Raz, jak chciałem połączyć się z terminalem tylko, to coś tam się zadziało i przez 5sekund byłem połączony też z ECU... Nie ogarniam

Ja kupiłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150?snapshot=MjAyMi0wMy0yMFQxMzowNjo1Ny4zMTNaO2J1eWVyOzMxYTY3MTRkYzNlZTVlOWQzY2VlMThmM2QyNGM0ODRiYWNlMmIxM2VkZGU5YmJmZjRkM2NiYWQxNTQwNjhhYmM%3D

I telefon łączy się z tym
interfejsem, ale nie może połączyć się z ECU. Poniżej zrzut z Torque. Na kablu Vag KKL + FreeSSM działa odczyt ECU.

zrzut_ekranu — kopia.png

Edytowane przez SpeedForNeed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, SpeedForNeed napisał:

Impreza GC 1.6 1998r.

 

Ogólnie sensowne wsparcie OBD2 jest w nowszych autach ;

https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/technika/czym-jest-zlacze-diagnostyczne-w-samochodzie-gdzie-znajdziesz-je-w-swoim-aucie

 

"W Europie obowiązek ten wprowadzono w 2000 roku, w stosunku do aut zasilanych benzyną i w 2003 dla silników zasilanych olejem napędowym."

 

Pewnie potrzebujesz jakiegoś "specjalnego" kabeka a nie dongla na BT.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, artaa napisał:

 

Ogólnie sensowne wsparcie OBD2 jest w nowszych autach ;

https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/technika/czym-jest-zlacze-diagnostyczne-w-samochodzie-gdzie-znajdziesz-je-w-swoim-aucie

 

"W Europie obowiązek ten wprowadzono w 2000 roku, w stosunku do aut zasilanych benzyną i w 2003 dla silników zasilanych olejem napędowym."

 

Pewnie potrzebujesz jakiegoś "specjalnego" kabeka a nie dongla na BT.

Kabelek i program mam który działa. Ale chciałem użyć właśnie dongla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

czołem panowie, odkopuje

Znajomy szuka Legaca BP, prawie wszystkie auta w komisach mają włączone chcecki :E przy takiej okazji postanowilem sobie w koncu sprawdzić cos do diagnostyki dla siebie po tylu latach, bo po myciu silnika znowu mam chcecka z knock sensora...
No i mam mega problem z moją imprezą 125KM ,2000r.

1. Kupiłem VAG KKL+ free ssm: nie działał , przechodził test połączenie ale nie łączył z ECU.
Na PL forach ta kombinacja jest wszedzie wspominana jako działająca. A na tym blogu tego kolesia co sie pasjonuje diagnostyką obd (OBDII356 com) jest przy każdym NOT WORKING...
2. Pozyczyłem z roboty V-scana który nam łyka wszystko, a nasz magik elektroniczny przy pomocy pełnej wersji nawet włącza wypalania dpf a itp.
nie zgadniecie- kombajn który ma chyba z 30 opcji połaczenia (PWM,VPN, ISO itd) nie widzi głupiej imprezy :O
Zarówno przy pomocy generic OBD/EOBD, jak i opcji subaru SSM (ale chyba jeden- ssm1jeden)

Sprawdzałem Car Scaner, drugi Car Scaner jak i Carista

Jedyne czym daje rade sczytać błędy to nasz "wielki" Launch z roboty (
X-431 IV)

Gdzieś znalazlem info że istotny jest chipset jaki jest w kablu. Musi być FTDI. I ponoć przez te pare lat 1999-2005 był bajzel z protokołem w subarach. Gdzieś znalazłem że to ma byc SSM2. Ponoć tylko wolnossaki sprawiają takie problemy...

Większość watków nie kończy sie żadną konkluzją, OP w końcu rezygnuje z diagnostyki na wlasną rękę, a rozmowa pozostałych uczestników zawsze schodzi na diagnostyke LPG ... :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...