Skocz do zawartości

Problem ze skrzynią 4EAT OBK '05


Kolocz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

to mój pierwszy post na forum, więc Dzień dobry wszystkim ;) Mam nadzieję, że wątek jest w dobrym dziale.

 

W marcu kupiłem Outbacka z 2005, silnik 2.5 (BP9 121KW) z automatem 4EAT. Mam następujące problemy:

  • na wbitym D lub R na postoju (światła itp.) czuć dość silne wibracje na całym aucie, mocniejsze na zimnym silniku, a czasami nie ma ich w ogóle
  • przyspieszając czuć jakby lekkie poszarpywanie, nie jest w pełni liniowe, również czasami mocniejsze, a czasami w ogóle nieodczuwalne
  • zmiany biegów są wydaje mi się poprawne, czuć mniej więcej takie szarpnięcie jak w samochodzie z manualną skrzynią (nie jest idealnie gładko jak przy nowoczesnych automatach), ale jeśli odpuszczenie pedału gazu zgra się ze zmianą biegu przez skrzynię to czuć mocniejsze szarpnięcie
  • najnowszy objaw to na autostradzie przy 140km/h pojawiły się drobne wibracje pod pedałami, jakby przy jeździe po kostce. Trwało to może 500m, przyhamowałem (wyczuwalne też na pedale hamulca), rozpędziłem się powoli i nagle zniknęło. Powtórzyło się około 100km dalej, w ten sam sposób

 

Byłem w warsztacie BEST CAR SERVICE w Krakowie na Makuszyńskiego i mechanik stwierdził podobno po diagnozie komputerowej (samochód odstawiłem i nie byłem przy diagnozie), że konwerter jest do regeneracji (2500zł), sterownik hydrauliczny do wymiany/regeneracji (Pan nie był precyzyjny w tej kwestii, ale cena to 3500zł), a tak w ogóle najlepiej jakby rozebrać skrzynię i zrobić jej kapitalny remont, bo jeszcze coś może być zużyte za kolejne 5000zł.

 

Na komputerze nie ma żadnych błędów, sprawdzone niedawno w związku z innym problemem. Czy taki niesprawny sterownik hydrauliczny dawałby jakiś błąd, czy trzeba uruchamiać jakąś procedurę diagnostyczną, którą mogli zrobić w tym serwisie?

 

Ceny wydają mi się absurdalne, szczególnie że inne serwisy np. za regenerację konwertera z wymianą chcą około 1200zł. Czy jest coś jeszcze na co warto zwrócić uwagę? W wątkach z podobnymi problemami czytałem o regulacji linki od kickdownu (?), o uszkodzonych przegubach wewnętrznych i za bardzo nie wiem jak do tego podejść. No i najważniejsze - polecacie jakiś serwis skrzyń w Krakowie?

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli SPEC bez rozbierania wszystko już wie to szacun dla niego. Znajdź lepszy serwis od ASB, tanio nie będzie ale te kwoty są absurdalne. Znasz historię wymian oliwy w skrzyni? Wymień olej na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie wymieniłem olej statycznie na oryginalny Subaru, więc weszła jedna bańka. Mechanik który to robił mówił, że olej nie wyglądał najlepiej, więc wymiany były raczej rzadkie albo wcale ich poprzedni właściciel nie robił (dyfry były w podobnym stanie, też wymieniony, tutaj na Motul Gear 300).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg tego auta, jeśli oleje wyglądały jak piszesz to wygląda na mało zadbane auto. Wymiana statyczna nie pomoże, bo dalej w większości masz brudny stary olej. Wymiana dynamiczna nie jest skomplikowana, ja robiłem sam w poprzednim OBK. Oczywiście warto też wymienić filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest podobno 204 000km, najdalej byłem w stanie prześledzić do momentu sprowadzenia do kraju i w tym czasie nikt go nie cofał, a pozostałe elementy nie wydają się zbytnio wyeksploatowane, więc możliwe że jest realny. Wydawało mi się, że do dynamicznej potrzebny jest specjalny sprzęt i że jest ryzyko uszkodzeń, serwisy mi ją odradzały, a na forum też widziałem mieszane opinie. Filtr zewnętrzny był wymieniony, a wewnętrzny podobno przeczyszcony przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, tom-k said:

(...)
Oczywiście warto też wymienić filtr.

Mój mechanior od AT zawsze wymienia filtr przy zmianie oleju. W każdej furze. I tak chyba ma być, a nie że warto...
Jedź Ty @Kolocz do zakładu który specjalizuje się w AT. Nie jeździj tą Świnką, bo zarżniesz skrzynię do końca, a tam może Ci ją uratują za niewielką kasę!

 

Spece od AT mówią - dzieje się coś ze skrzynią? Masz 50, maks. 100 km na dojechanie do serwisu. I nie szybciej niż 50 - 70 km/h. Dłuższy dystans? Laweta!

Edytowane przez AdamMarshall
literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kolocz najpierw zakręć do ASO, gdzie prawdopodobnie celniej zdiagnozują Ci usterkę i koszty z tym związane. A już gdzie będziesz naprawiał to twoja sprawa :)  bo publicznie nie-ASO nikt nie poleci, ale może ktoś z okolic KRK coś tam zna i wyśle priv ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Mój mechanior od AT zawsze wymienia filtr przy zmianie oleju. W każdej furze. I tak chyba ma być, a nie że warto...

całkowicie się zgadzam, ale (ciekawostka) zerknij do serwisówki - wymiana zew filtra AT tylko przy grubszym serwisie albo uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz na 50 tys. km te kilka stów na wymianę oleju razem z filtrami można poświęcić!

 

A Ty @Kolocz jak będziesz tak jeździł w tę i z powrotem to Ci z tej skrzyni nic nie zostanie. I poważnie mówię, w dobrej wierze i bez złośliwości.

Od kilkunastu lat jeżdżę automatami, i swój pierwszy zajeździłem. W taki sam sposób jak Ty - jeździłem od mechanika do mechanika, a każdy mówił co innego.

Włóż tego Świniaka na lawetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AdamMarshall napisał:

Raz na 50 tys. km te kilka stów na wymianę oleju razem z filtrami można poświęcić!

 

A Ty @Kolocz jak będziesz tak jeździł w tę i z powrotem to Ci z tej skrzyni nic nie zostanie. I poważnie mówię, w dobrej wierze i bez złośliwości.

Od kilkunastu lat jeżdżę automatami, i swój pierwszy zajeździłem. W taki sam sposób jak Ty - jeździłem od mechanika do mechanika, a każdy mówił co innego.

Włóż tego Świniaka na lawetę.

Bez przesady z tą paniką.

Sprawa z automatem nie jest skomplikowana - jakakolwiek naprawa wiąże się z dużym kosztem niestety

Tak jak powyżej radzono przeprowadź wymianę oleju i filtra (tylko dobrze podłączyć przewody). Zasięgnij opinii u innych mechaników obowiązkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO Pan stwierdził, że rzeczywiście tych wibracji na postoju nie powinno być, zauważył też, że zaraz po dodaniu gazu jest takie nieprawidłowe szarpnięcie. Oprócz tego twierdzi, że problemy z elektrozaworem albo ze sterowaniem skrzynią powinny się objawiać błędem w komputerze, którego nie ma. Poradził dynamiczną wymianę oleju i ewentualnie diagnozować uszkodzony konwerter, ale nie widział powodów do martwienia się sterowaniem czy pracą samej skrzynii. 

 

Pozostaje się zastanowić od czego zacząć i gdzie to zrobić? ASO nie regeneruje konwerterów, a wymiana na nowy to pewnie będzie naprawdę duży koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam, że tak długo nie napisałem co i jak, ale dopiero wczoraj odebrałem auto od mechanika.

 

Byłem u Sentyrza, gdzie Panowie przed diagnozą samej skrzyni chcieli się upewnić, że poduszki są całe i jak się okazało tylna poduszka pod skrzynią miała jakieś 3cm luzu, więc w momencie pojawienia się obciążenia cały napęd "siadał". Po wymianie u innego mechanika zniknęła większość wibracji, szczególnie te na postoju. Jedyny objaw, który ich martwił, to te dziwne uczucie jak przy jeździe po tarce - prawdopodobnie konwerter jest przyczyną. W przyszłym tygodniu zjawię się tam pewnie jeszcze raz właśnie na tę diagnozę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...