Jump to content
Kacper Wileński

WRX MY01 - brak mocy

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Mam problem ze swoim robalem, tak jak w temacie nie ma mocy.

Nowe turbo jest założone 2kkm temu, pompowało bardzo dobrze, aż w końcu pewnego razu chcąc przyspieszyć wcisnąłem gaz, a reakcji praktycznie brak.

Do 3 tysięcy obrotów subi jedzie dobrze, powyżej - gorzej niż wolnossak. 

Podciśnienia sprawdzone, przepływka podmieniana (również bez zmian), przepustnica wyczyszczona, klapy w kolektorze ssącym usunięte, wydech bez żadnych katów (W uppipe precat też wywalony). 

Powyżej 3 Tysięcy obrotów ma problem żeby w ogóle normalnie się wkręcić do końca skali. 

W czym może tkwić problem?

Edited by Kacper Wileński

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź aktuator - możliwe, że łapie zawiechę w pozycji otwartego WG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sztanga od turbiny w ogóle się nie rusza, ma to coś do rzeczy? W jaki sposób go sprawdzić?
Na odpalonym aucie i zdjetymi wężykami z niego nie da się w niego dmuchnąć - jest zamknięty. Podpinałem go na krótko do aku i wtedy się otwierał.
Jest sprawny czy nie?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mylisz solenoid z aktuatorem (gruszką). Z aktuatora wychodzi sztanga. Zdejmij zawleczkę z klapki i sprawdź czy się rusza (potrzeba trochę siły, żeby przezwyciężyć sprężynę). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację, myślałem o solenoidzie. Aktuator jest dobry, można ręcznie nim ruszać bez większego problemu (jest wyczuwalny opór sprężyny), klapka w turbinie też się rusza (miałem zrzucony downpipe, aby to skontrolować).
Są jeszcze jakieś możliwości?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wariować solenoid. Będąc w pozycji zamkniętej doprowadza do otwarcia WG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak mówiłem, sztanga od gruszki w ogóle się nie rusza, a klapka w turbinie normalnie jest zamknięta.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to rusza się czy nie rusza?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez pomocy moich rąk się nie rusza (podciśnienie nią nie steruje), jeśli próbuję nią ruszać ręcznie to nie ma z tym żadnego problemu. Trochę namieszałem z tym

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Chyba już znam przyczynę...
Możliwe że przez takie pęknięcie na gorącej stronie turbo w ogóle nie ładuje? 79ee808aeaf420d7853c7cd7b9965798.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem już gorzej pekniete na których ludzie smigaja. W firmie regenerujacej turbo mówią że to norma ze tak korpusy pękają w okolicach WG.

Solenoid można przeczyscic w bardzo łatwy sposób można go rozebrać na części i dobrze wyczyścić. Może od tego zacznij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że ściągając wężyk od solenoidu idący do trójnika przed turbiną nic się nie dzieje, a powinna wtedy ładować w opór.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Dziękuję wszystkim za porady, okazało się że jednak było to turbo.
Bardzo dziwna sprawa, bo turbinka jest w idealnym stanie, wirnik nie ma żadnych luzów, nic nie ciekła, nie puszczała oleju. Prawdopodobnie pęknięcie przy westgate to wszystko spowodowało :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mnie jest tak, dobrze ładuje, jeszcze bynajmniej.

20190119_181505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...