Skocz do zawartości

Zawór PCV - pytania


Qubu666-Baja

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.google.com/search?q=pcv+valve+subaru+outback&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjrjpKJ-6jiAhWqsaQKHTGbCacQ_AUIDigB&biw=1138&bih=515#imgrc=svkqaFCTWduQ2M:

 

Pytania są proste .Za co dokładnie jest odpowiedzialny zawór PCV/Jak dokładnie działa/do czego służy?  Jakie są objawy "trafionego i zmęczonego życiem" zaworu? Jakie są konsekwencje niedziałającego zaworu ,przez długi czas.  Ps groszowy temat z wymianą i nie chodzi o kasę,bo to nie problem podmienić ;) (50zł-OEM). Zdecydowanie chodzi mi o wiedzę i poznanie zasady działania itd. 

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór recyrkulacji spalin.  U mnie objawem było... wypychanie bagnetu poziomu oleju silnikowego. Konsekwencją zablokowanego/zastanego PCV może być m.in. zwiększone zużycie oleju. Nt. teorii się niestety nie wypowiem, ale to są obserwacje i opinie jakie zebrałem walcząc z tematem w SVXie :)

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Przy wysokich prędkościach obrotowych wału i dużych temperaturach wewnątrz skrzyni korbowej wytwarza się ciśnienie które musi znaleźć gdzieś ujście aby nie rozpieprzyło wszystkiego w p...

W Twoim przypadku (silnik ej251?) zawór PCV znajduje się na kolektorze ssącym i jest do niego podłączony wąż który biegnie właśnie ze skrzyni korbowej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie Narrator. To jest ej251. Lokalizacja (dla potomnych)

 

Rozumiem,że musiałby być wyjątkowy pech,żeby "zakleszczyło" łożysko w tym zaworze (to zawór kulowy ???)  i bummm.... To by musiał być jakiś totalny pech ... i co by tam miało zapchać/zakleszczyć ten zawór?  

Jeszcze jedno pytanie:  jest duże ciśnienie, zawór bezpieczeństwa (tj nasz PCV-bo tak można by go nazwać) otwiera się, ciśnienie ulatuje przez niego,ale  dokładnie gdzie wylatuje,w jaki element?

(muszę obejrzeć ten film powyżej. On idealnie oddaję sytuację w EJ251?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, owad napisał:

Na pewno spalin? :)

No na pewno nie, "wczesne godziny ranne" to nie jest dla nie-do-końca-technicznego umysłu dobra godzina na nazywanie rzeczy. Ale resztę obserwacji podtrzymuje ;)

 

I tam ma się co "zakleszczyć", tam jest sprężynka/kuleczka - sposobem na sprawdzenie stanu jest "potrząsanie" zaworkiem. W sprawnym/nowym słychać/czuć podskakiwanie, w "zapchanym" tego nie ma - tak pisują na forach Subarowych w JuEsEj i tak było w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...