Skocz do zawartości

Restryktor w turbo 0.8mm vs 1mm


133699

Rekomendowane odpowiedzi

Temat poruszany nie raz, ale co jeśli nie mamy żadnego sterowania Solenoidem? :rolleyes: gdyby ktoś pytał, chodzi o moje ej18T, czyli jedna wielka wydumka.

 

Mianowicie mam sobie TF035, jednak bez restryktora - seryjnie ma tam siedzieć 0,8mm jednak nigdzie nie mogę takowego znaleźć. Znalazłem od Garetta, wymiarowo bardzo w porządku i bardzo by mi spasował jednak ma on 1mm. Co w takim przypadku? czy założenie takiego restryktora wpłynie mi znacząco na pracę turbiny i całego smarowania? sterowania żadnego nie mam, jedynie skręcam na WG gruszkę by nie przekroczyć 0.5b. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o restryktorze w linii WG czy smarowania? Do WG nie potrzebujesz go. Jeżeli chciałbyś kiedyś założyć EBC wtedy się przyda. Do smarowania najwygodniej trzymać się fabrycznej śruby z fabrycznym wymiarem :clinking-glasses:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Yoosyn napisał:

Mówisz o restryktorze w linii WG czy smarowania? Do WG nie potrzebujesz go. Jeżeli chciałbyś kiedyś założyć EBC wtedy się przyda. Do smarowania najwygodniej trzymać się fabrycznej śruby z fabrycznym wymiarem :clinking-glasses:

Smarowania, zasilania turbo ;) 

jasne, że prościej, ale mam to z samochodu który restryktor miał chyba w wężyku :/ więc chcąc czy nie trzeba to dobrać. 1mm, od biedy 0.9mm, ale 0.8mm nie widzę zupełnie nigdzie. Mógłbym się pobawić dyszą do spawarki ale zasilanie chce mieć w wężu w oplocie, więc raczej odpada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 133699 napisał:

Smarowania, zasilania turbo

W końcu chodzi o smarowanie czy sterowanie WG nadciśnieniem? Bo zupełnie mieszasz pojęcia.

 

Pewnie mowa o WG, więc tam seryjnie masz restryktor 1,2 mm ale j.w. to nic nie wnosi jeżeli nie masz sterowania solenoidem. Osiągniesz tyle ile pozwoli WG, czyli w przypadku tf035 ok. 0,4 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mirasek napisał:

W końcu chodzi o smarowanie czy sterowanie WG nadciśnieniem? Bo zupełnie mieszasz pojęcia.

 

Pewnie mowa o WG, więc tam seryjnie masz restryktor 1,2 mm ale j.w. to nic nie wnosi jeżeli nie masz sterowania solenoidem. Osiągniesz tyle ile pozwoli WG, czyli w przypadku tf035 ok. 0,4 bara

Teraz zgłupiałem. 

Turbo ma cztery wejścia- dwa na chłodzenie wodne, jedno na spływ i ostatnie z gwintem- czyli miejsce na smarowanie olejem, tam gdzie ma być restryktor. WG to oczywista sprawa, nie interesuje mnie zbyt wiele.

 

W ogóle- WG poda max 0.4b, ale samym MBC dam radę bez problemu to zmodyfikować? bo przy kręceniu cięgna raczej zupełnie nic nie zmienię? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zamieszałeś z tym sterowaniem i solenoidem, stąd wątpliwości.

 

Jeśli chodzi o zasilanie olejowe to oryginalnie masz tam drążoną śrubę z otworkiem / restryktorem, nie mierzyłem go ale bliżej mu do ~1,5 mm niż 0,8 :rolleyes: Tak czy siak ma być odpowiedni, kombinacje w obie strony mogą zaszkodzić, więc jak już wspomniano najbezpieczniej użyć fabrycznej śruby.

 

Co do MBC to możesz podnieść nim bazowe doładowanie, fakt że niezbyt precyzyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak, zaczynam nadążać który pomyliłem i jak to działa. 

Wie ktoś może jaki restryktor powinien być przy TF035?

na aukcji znalazłem informacje jakoby 1.5mm było pod turbiny TD04, możliwe jest ze TF dostaje ten sam? 

Albo inaczej - czy przy zmianie turbiny TF na TD w foresterach zmieniacie też przewód na ten z TD? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzebuje omlet, bo różne informacje można znaleźć a w tej kwestii dobrze gdybym się nie pomylił :P

 

Nadal szukam restryktora oleju pod TFa. Znalazłem Banjo ze śrubą oczkową i to niby pasuje w TFa, TD04/TD05 i sporo VFów (od 35 do 43). Podobno, bo na jebaju to też można znaleźć restryktory pod M12 i niby subaru TD.... także. 

ten który chce kupić ma wymiary M10x1.5mm z restryktorem 1.8mm, czy to ma prawo z tym działać? :rolleyes:

 

Tak brzydko odznaczam Cię @carfit bo może masz wiedzę w tej kwestii, a jest to dosyć istotne by nie uwalić turbiny:blush:

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Restryktor olejowy do TD04L seryjnie to co miałem w komplecie z seryjną turbiną.

Jak dobrze pamiętam była śruba pod połączanie oczkowe M12x1,5 i otworek 2mm olejowy. W Twojej może być M10x1,5, tez takie były. A 1,8 tez powinno działać poprawnie. Idziesz kupujesz śrubę w sklepie rolniczym, lub ze śrubami z piersią około 17 mm i do tokarza wierci otworek w środku około 4mm i 2mm w stronę oczka.

Jak by się uprzeć na wiertarce stołowej taż da się zrobić samemu i nie musi być to idealnie w osi obrotu śruby, będzie działało.

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez Sykatore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...