Skocz do zawartości

SG - zaczep do holowania - off road


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

Nie piszesz czy chodzi Tobie o zaczep tylni czy przedni.

Jeśli chodzi o tył to najlepszy jest hak, gdyż jest solidnie zamocowany do obu podłużnic i za to można szarpać.

Gorzej z przodem, tutaj sprawę ratuje tylko solidny szarpak ze stali konstrukcyjnej z blachy o grubości min 10 mm. Wszystko inne się urwie i poleci sobie.

Trzeba to również zamontować z głową, najlepiej przyspawać na całej płaszczyźnie żeby nie porwało tej papierowej podłużnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się kilka lat w off-road, ale nie używałem do tego celu Forestera, tylko zmotanego Terrano.

A co do przygody z SUVem w terenie raz spotkałem całkiem daleko od drogi zwykłego Tiguana na ATekach. Jechał sam i wjechał w takie bagno, że ja bym się nie odważył tego robić będąc bez asekuracji innego pojazdu.
Ale do rzeczy. Skoro już tam się pojawiłem to postanowiłem pomoc biedakowi. Najpierw zapieliśmy linę o hak i delikatnie naprężając próbowałem go wytargać. Nic to nie dało. Był wklejony na maksa. Kinetyka się bałem użyć bo drzewa w koło i nie koniecznie kontrolowany ruch wykrywanego samochodu mogły by się źle skończyć, a to był ładny naprawdę ładny Tiguan.
Postanowiłem się zapiąć wyciągarką i powolutku ciągnac siebie do przodu ciągnąć VW za sobą. Udało się...
Auto było na stabilnym podłożu, chłopak zaczął pakować jakieś tam swoje rzeczy do bagażnika. I pojawił się zonk... Nie da się zamknąć bagażnika. Ewidentnie klapa nie pasowała do reszty auta...
Hak jest dobrze przymocowany do samochodu, ale też nie służy to szarpania i wyciągania za niego auta z tarapatów.
Chcesz się pobawić w terenie? Kup coś na ramie. Szkoda Forestera...

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xkorespondent z całą pewnością nie jest to auto do błota po klamki i zdaje sobie z tego sprawę, natomiast nawet do takiego wyciągania na plejadach czy subariadach mam ograniczone zaufanie do zaczepów które służą do mocowania auta na lawecie. 

 

tak czytając co napisałeś to mam wrażenie że może i lepiej zostawić to co jest żeby działało jako bezpiecznik który się podda zanim forek będzie wyglądać tak:

image.jpeg.fd9d9bddba72788241abceacee2ca7b7.jpeg

  • Super! 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=27640]xkorespondent[/mention] z całą pewnością nie jest to auto do błota po klamki i zdaje sobie z tego sprawę, natomiast nawet do takiego wyciągania na plejadach czy subariadach mam ograniczone zaufanie do zaczepów które służą do mocowania auta na lawecie. 
 
tak czytając co napisałeś to mam wrażenie że może i lepiej zostawić to co jest żeby działało jako bezpiecznik który się podda zanim forek będzie wyglądać tak:
image.jpeg.fd9d9bddba72788241abceacee2ca7b7.jpeg

Ciekawe z ilu złożyli wał napędowy do tylu



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2019 o 12:40, coocer napisał:

@xkorespondent  może i lepiej zostawić to co jest żeby działało jako bezpiecznik

zaczep nie może puścić - jeśli się urwie stanowi śmiertelne zagrożenie dla osób dookoła. Kilka lat temu na Pogorii chłopak siedząc za kierownicą zginął uderzony urwanym zaczepem czy szeklą. Ja sam widziałem kilka razy jak pękają zaczepy i aż ciarki po plecach przechodzą.... Gdy urwie Ci się pół auta, to nikogo nie zabije, bo nie poleci. Ale gdy urwie się np. hak holowniczy to mamy latający pocisk.

pzdr

kolodziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam czy przedni zaczep w SG jest taki sam jak w SF. 
W SF zmieniałem przedni zaczep, który jest z blachy (bodajże) 4mm na pancerny grubości 10mm. Zdaje egzamin, zdjęcia w załączeniu :)

Fabryczny zaczep był pogięty od obijania się od kamieni, korzeni i innych przygód poza asfaltem.

31949277_2076975282521698_6757082428285648896_n.jpg

31939638_2076975205855039_5248335119567028224_n.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam czy przedni zaczep w SG jest taki sam jak w SF. 
W SF zmieniałem przedni zaczep, który jest z blachy (bodajże) 4mm na pancerny grubości 10mm. Zdaje egzamin, zdjęcia w załączeniu
Fabryczny zaczep był pogięty od obijania się od kamieni, korzeni i innych przygód poza asfaltem.
31949277_2076975282521698_6757082428285648896_n.thumb.jpg.1dec9d25e610359a3d21855fad350627.jpg
31939638_2076975205855039_5248335119567028224_n.thumb.jpg.02469f5e45805d0a84ba12eed6b9aeb9.jpg
Super. W końcu konkretne informacje :)

Kto, za ile i jak montowany :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka



zaczep nie może puścić - jeśli się urwie stanowi śmiertelne zagrożenie dla osób dookoła. Kilka lat temu na Pogorii chłopak siedząc za kierownicą zginął uderzony urwanym zaczepem czy szeklą. Ja sam widziałem kilka razy jak pękają zaczepy i aż ciarki po plecach przechodzą.... Gdy urwie Ci się pół auta, to nikogo nie zabije, bo nie poleci. Ale gdy urwie się np. hak holowniczy to mamy latający pocisk.
pzdr
kolodziej


Każdy może puścić dlatego zawsze należy szarpać z głową.
Ale nadal mówimy tu nie o 3 tonowym patrolu wklejonym po klamki szarpanym na kinetyku a o 1,5t foresterze którego zazwyczaj lekko trzeba szarpnąć.

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, coocer napisał:

Super. W końcu konkretne informacje :)

Kto, za ile i jak montowany :)

Montaż w miejsce fabrycznego. Wziąłem fabryczny uchwyt, zwymiarowałem, dałem do wycięcia ze stali 10mm. Średnica otworów montażowych: 2 otwory 11 mm, 1 otwór 13 mm. 

Montowałem sam więc bezkosztowo :)
Możliwe, że jeszcze kilka uchwytów mi zostało, ale musiałbym poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...