Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć. Na początku kwietnia skroili mi prawie nowego Forestera XT (2,5 tys km na liczniku). Odjechali dwie ulice dalej, odłączyli akumulator (tu powiadamia mnie o spadku napięcia system ISR i podał ostatnią lokalizację) a potem samochód na lawetę i wio w siną dal...

Czy możecie mi doradzić jak zabezpieczyć następne auto (szykuję się na Forka)?

ASO odradza wszystko co ingeruje w kabelki (utrata gwarancji).

dzięki za podpowiedzi!

K

Edited by Kaisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) skrzynia CVT posiada gałkę taką jak zwykły automat, aby ruszyć należy z P na D stąd mechaniczna blokada jak najbardziej

2) raczej nie zrozumiała jest info, że poprzez wpięcie do instalacji autka np. alarmu traci się gwarancje.....pytanie zatem do tego ASO dlaczego do niedawna sami montowali przed wydaniem nowego samochodu zabezpieczenie dodatkowe aby ubezpieczyciel objął AC a dealer otrzymał np. prowizje za sprzedaż ubezpieczenia

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsadź gdzieś pod plastiki stary telefon z kartą SIM (aktywna). W bagażniku czasem jest gniazdo zapalniczki. Trzeba dorobić drugie. Nikt Ci z ASO tam zaglądać nie będzie. Po odpięciu akumulatora telefon podziała jeszcze parę dni.
Teraz taki mit o zagluszaczach GSM. Przenośne działają dopiero na naprawdę odludziu. Albo w windzie, ale z pełnymi blaszanymi drzwiami. Sprawdzałem 3 takie za różne pieniądze.
Blokada skrzyni biegów, albo dobre ubezpieczenie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie w ogóle zdumiewające, że nie mają różnych propozycji dodatkowych zabezpieczeń w satandardzie ( a i poza też mizernie)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie każde zabezpieczenie elektroniczne dostępne w handlu jest mizerne. Jak chcą ukraść to ukradną. Można ich odstraszyć blokadą skrzyni czy też kierownicy. Ale to jak nie ukradną to zdemolują wnętrze.

https://www.niedzwiedz-lock.pl/blog/jak-zabezpieczyc-samochod-z-automatyczna-skrzynia-biegow-prze-kradzieza/

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Kaisa napisał:

Cześć. Na początku kwietnia skroili mi prawie nowego Forestera XT (2,5 tys km na liczniku). Odjechali dwie ulice dalej, odłączyli akumulator (tu powiadamia mnie o spadku napięcia system ISR i podał ostatnią lokalizację) a potem samochód na lawetę i wio w siną dal...

Czy możecie mi doradzić jak zabezpieczyć następne auto (szykuję się na Forka)?

ASO odradza wszystko co ingeruje w kabelki (utrata gwarancji).

dzięki za podpowiedzi!

K

Zaniepokoiłaś mnie i to mocno bo mój XV też jest "chroniony" przez ISR :icon_205:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam schowany w aucie stary telefon na kartę, z aplikacją 'rodzinna' do śledzenia - life360. Dodatkowo podłączony i ładowany przez power bank. Gps i transmisja danych oczywiście włączona.

Przydaje się, kiedy nie wiem gdzie zaparkowalem default_smile.png

W apce można ustawić powiadomienia o wyjściu z ustalonej strefy.

Tmobile oferuje modem z GPS - Smart car czy cos, wpisane w obd2, ale to od razu widać.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 godzin temu, Kaisa napisał:

Dla mnie w ogóle zdumiewające, że nie mają różnych propozycji dodatkowych zabezpieczeń w satandardzie ( a i poza też mizernie)

 

"Standardowe" zabezpieczenia mają to do siebie, że złodzieje są z nimi obcykani ;-) Fabryczny autoalarm chyba służy wyłącznie dobremu samopoczuciu ubezpieczyciela i temu, że będziesz wiedział jak Ci ktoś mocno huknie w auto na parkingu.

Edited by Czarne_Koronkowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko. Czy ISR nie ma wlasnej baterii tylko jest podpięty pod akumulator samochodu? I co się dzieje w momencie odpięcia klem w samochodzie z ISR? Czy naprawdę jest tak że podaje ost pozycje i to koniec  jego żywota?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mi alarm uratował samochód jak wracałem z wakacji miałem włamanie i alarm wyraźnie spłoszył sprawców na parkingu pod hotelem. Ich łupem padła butelka 2l coli i damskie używane buty...
Najlepsze zabezpieczenie to blokada skrzyni biegów ale takie w pancerzu. Bo sam bolec można bardzo łatwo odgiąć, niestety taka ingerencja powoduje utratę gwarancji na skrzynie która do tanich nie należy. 

Trzeba mieć ubezpieczenie z GAP i ja to bym sie nawet cieszył jak by mi samochód ukradli bo kupił bym sobie nowszy rocznik.

Edited by Karenz

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

10 minut temu, Michał Sobczak napisał:

Mam pytanko. Czy ISR nie ma wlasnej baterii tylko jest podpięty pod akumulator samochodu? I co się dzieje w momencie odpięcia klem w samochodzie z ISR? Czy naprawdę jest tak że podaje ost pozycje i to koniec  jego żywota?

Z tego co wiem to chyba tak..

To i ja się podepnę pod temat..,

Planowałem odłączyć i zdemontować ISR całkowicie - ASO zrobi to za 250 zł..:wacko:

Ile prądu stale czerpie stale nie aktywny system ISR z akumulatora...?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Fabryczny autoalarm

 

jest jakis model subaru z fabrycznym autoalarmem?

o ile wiem dealerzy montuja alarm w serwisie, np w holandii oprocz alarmu montuja dodatkowo elektroniczna blokade zlacza obd

tzn montuja za dodatkowa oplate - nie za nic

od dwoch lat mam niedzwiadka na cvt i mysle ze moj drogocenny dyszel jest bezpieczny

sti nie zawracam sobie glowy bo i tak prawie caly czas stoi w serwisie ;)

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mi alarm uratował samochód jak wracałem z wakacji miałem włamanie i alarm wyraźnie spłoszył sprawców na parkingu pod hotelem. Ich łupem padła butelka 2l coli i damskie używane buty...
Najlepsze zabezpieczenie to blokada skrzyni biegów ale takie w pancerzu. Bo sam bolec można bardzo łatwo odgiąć, niestety taka ingerencja powoduje utratę gwarancji na skrzynie która do tanich nie należy. 
Trzeba mieć ubezpieczenie z GAP i ja to bym sie nawet cieszył jak by mi samochód ukradli bo kupił bym sobie nowszy rocznik.
Przeczytaj w linku który podałem wyżej. Blokadę montuje się w fabryczne otwory. A swoją drogą, ojciec kolegi z zeszłym roku kupił nowa hondę Civic. ASO bez problemu pozwoliło mu zamontować blokadę skrzyni oraz zrobić nawet konserwację podwozia. I wszystko bez utraty gwarancji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to pozwolili ? pozwolić to może importer który jest gwarantem , aso wykonuje tylko usługi za które wystawia fakturę do gwaranta i to on decyduje czy w razie awarii będzie chciał zapłacić a na pewno nie będzie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie co na taką blokadę @Dyrekcja? Można czy nie można? Ingeruje ona tylko w plastiki osłonowe tunel, nie dokonuje się perforacji blachy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Blokadę montuje się w fabryczne otwory

 

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

nie dokonuje się perforacji blachy.

 

niestety nie masz racji, podczas montazu niedzwiadka wewnetrzne oslony tunelu sa rozwiercane pod zrywalne sruby

decyzje o montazu trzeba podejmowac ze swiadomoscia, ze nie jest wykonana w aso i jest bez zgody importera

wszystkie sluzbowe auta mialem z blokada i doceniam to rozwiazanie, wiec zamontowalem w outbacku ale pamietam o ewentualnych konsekwencjach ;)

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w takim razie leci cała kompletna gwarancja? Czy tylko na wybrane elementy, np podłogę czy też ogólnie blachę? Elektryka, zawieszenie, silnik ja zachowują? Jeśli tak faktycznie jest to lepiej dobrze samochód ubezpieczyć.

 Tylko jeśli dobrze kojarzę to kasę i tak otrzymuje się dopiero po umorzeniu śledztwa, więc ok 3 miesięcy jest się bez samochodu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, ewemarkam napisał:

leci cała kompletna gwarancja?

 

nie wiem

zadalem pare lat temu pytanie do dt o montaz blokady podczas trwania gwarancji

odpowiedziano mi ze nie ma zgody importera

machnalem reka i zalozylem bo zaczely sie kradzieze outbackow a wtedy jeszcze pracowalem w pl

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, był z dostępem bezkluczykowym niestety.

System ISR poodcieciu zasilania jest albo usuwany albo zagłuszany. Tak mi powiedział Keratronik 10 minut temu

29 minut temu, ewemarkam napisał:

Ale w takim razie leci cała kompletna gwarancja? Czy tylko na wybrane elementy, np podłogę czy też ogólnie blachę? Elektryka, zawieszenie, silnik ja zachowują? Jeśli tak faktycznie jest to lepiej dobrze samochód ubezpieczyć.

 Tylko jeśli dobrze kojarzę to kasę i tak otrzymuje się dopiero po umorzeniu śledztwa, więc ok 3 miesięcy jest się bez samochodu.

 

 

Ale niestety po jednej kradzieży delikwent jest już „szkodowy” (jak powiedzieli ubezpieczyciele) i nie ma możliwości ubrzpieczyć dobrze ( np z gwarantowanà sumą ubezpieczenia). Dlatego miotam się co założyć do następnego Forka ale żeby nie stracić gwarancji

11 godzin temu, ewemarkam napisał:

Obecnie każde zabezpieczenie elektroniczne dostępne w handlu jest mizerne. Jak chcą ukraść to ukradną. Można ich odstraszyć blokadą skrzyni czy też kierownicy. Ale to jak nie ukradną to zdemolują wnętrze.

https://www.niedzwiedz-lock.pl/blog/jak-zabezpieczyc-samochod-z-automatyczna-skrzynia-biegow-prze-kradzieza/

A polecasz jakieś miejsce ( w Wawie) na montaż? Na zdjęciach wszystko ladnie wygląda a u podwykonawców to już niekoniecznie...

9 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Zaniepokoiłaś mnie i to mocno bo mój XV też jest "chroniony" przez ISR :icon_205:

Traktuj go raczej jako system ratunkowy

ISR miał być tym dla mnie, bo wszyscy mówili że Subaru nie kradną :-).  No to kradną a XT teraz deficytowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kaisa napisał:

No to kradną a XT teraz deficytowy 

Uff. Trochę mi ulżyło, że XV nie ma wzięcia... No ale na bezrybiu i rak ryba bo w mojej okolicy parkuje jeden Forek (chyba III) XT a mój Szary Mnich jest drugim Subaru stale parkującym w okolicy. Może na noc zacznę go przykuwać łańcuchem do parkomatu, może parkomaty mają lepsze alarmy?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam opinii o tych blokadach. Nigdy żadenej nie miałem. Są blokady także na pedały, kierownicę.
Zawsze mialem samochody starsze niż 10lat. Ale choćby dobra blokada na kierownicę odstraszy "amatora"
Zakładałem blokady sensorowe. Jednemu gościowi montowałem telefon w golfie 5, bo raz ukradli i się znalazł. Chciał zapobiec temu drugi raz. Inny miał trasponder w portfelu, coś jak system bezkluczykowy. Chyba ten telefon to najlepsza opcja.

Druga sprawa lepiej tą blokadę np skrzyni mieć. Ciekawe tylko na co poleci w razie czego gwarancja.
Niezapomne całej "procedury startowej" Passata od ojca kolegi. Blokada na kierownicy (mówił na to siekiera), pinpad żeby odblokować samochód pinem (zapłon i linkę maski). Ukryty kontaktron który włączał magnesem przy kluczykach. Żeby odblokować rozrusznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kaisa napisał:

Ale niestety po jednej kradzieży delikwent jest już „szkodowy” (jak powiedzieli ubezpieczyciele) i nie ma możliwości ubrzpieczyć dobrze ( np z gwarantowanà sumą ubezpieczenia)

 

ciężko jest dobrze ubezpieczyć czy ciężko jest dobrze i w miarę  tanio ubezpieczyć?  ;) 

Bo jeżeli auto w leasingu czy jakimkolwiek finansowaniu to dobre AC musi mieć czy chcesz czy nie i firma ubezpieczeniowa nie może go ubezpieczyć na gorszych warunkach bo poprzednie ukradli.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...