Skocz do zawartości

Benzyna 95 a 98 w wolnossaku


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

Pisze z takim dziwnym pytaniem...

Moje ej201 czyli chyba najprostsze co może być od jakiegoś czasu dostawalo problemu  podnoszacymi się obrotem przy zmianie biegow.

Generalnie wszytsko chyba co można było zrobić w tej sprawie zostało zrobione i raczej bez poprawy w pracy.

 

Dziś pierwszy raz chyba od jakoś ponadto roku zatankowalem benzyny 98, wyjazd że stacji i czuć wyraźną poprawę (jestem bardzo wydzielony ma wszystkie zamiany w moim aucie pracę silnika itp)

Silnik lepiej reaguje na gaz przyjemniej pracuje, bardziej "miękko", jako że lepiej wkreca się na obroty robi wrażenie bardziej żwawego.

 

Teraz te pytanie czy może to być coś związane z czujnikiem spalania stukowego?

Nigdy nie miałem checka związanego z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatankuję 98 (robię to raz na kilka tankowań), nie czuję żadnej różnicy, poza tym co zostawiłem w kasie. Ani w NA ani w turbobenzynie.
W silnikach fabrycznie przystosowanych do spalania Pb95 lanie Pb98 poza satysfakcją (wątpliwą) nic nie daje.

Tak dla przykładu - LPG ma liczbę oktanową na poziomie 110. Dlaczego przy tak wysokiej liczbie oktanowej, większej ilości spalanego paliwa moc jest praktycznie taka sama? Chodzi o kaloryczność paliwa. Pb98 nie ma większej kaloryczności, to i nie da lepszych parametrów. Silnik musi być zestrojony do konkretnego paliwa. 

Edytowane przez Zodiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Forum ktoś kiedyś podawał (nie pamiętam już, który to był wątek), że nowsze silniki potrafią zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu, więc rodzaj paliwa raczej wtedy ma znaczenie.

 

Nie wiem, czy silnik autora tematu zalicza się do tych ,,nowszych".

Edytowane przez noth69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam te auto bardzo dobrze i widzę różnicę która nastąpiła  wiem jak było wcześniej 

 

Wygląda mi to  spalanie stukowe.