chudy__ Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Pisze z takim dziwnym pytaniem... Moje ej201 czyli chyba najprostsze co może być od jakiegoś czasu dostawalo problemu podnoszacymi się obrotem przy zmianie biegow. Generalnie wszytsko chyba co można było zrobić w tej sprawie zostało zrobione i raczej bez poprawy w pracy. Dziś pierwszy raz chyba od jakoś ponadto roku zatankowalem benzyny 98, wyjazd że stacji i czuć wyraźną poprawę (jestem bardzo wydzielony ma wszystkie zamiany w moim aucie pracę silnika itp) Silnik lepiej reaguje na gaz przyjemniej pracuje, bardziej "miękko", jako że lepiej wkreca się na obroty robi wrażenie bardziej żwawego. Teraz te pytanie czy może to być coś związane z czujnikiem spalania stukowego? Nigdy nie miałem checka związanego z tym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Jak zatankuję 98 (robię to raz na kilka tankowań), nie czuję żadnej różnicy, poza tym co zostawiłem w kasie. Ani w NA ani w turbobenzynie. W silnikach fabrycznie przystosowanych do spalania Pb95 lanie Pb98 poza satysfakcją (wątpliwą) nic nie daje. Tak dla przykładu - LPG ma liczbę oktanową na poziomie 110. Dlaczego przy tak wysokiej liczbie oktanowej, większej ilości spalanego paliwa moc jest praktycznie taka sama? Chodzi o kaloryczność paliwa. Pb98 nie ma większej kaloryczności, to i nie da lepszych parametrów. Silnik musi być zestrojony do konkretnego paliwa. Edytowane 14 Maja 2019 przez Zodiak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Lpg czyli mieszanka propanu butanu ma nawet mniejsza kaloryczność od benzyny . Edytowane 14 Maja 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noth69 Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 (edytowane) Na Forum ktoś kiedyś podawał (nie pamiętam już, który to był wątek), że nowsze silniki potrafią zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu, więc rodzaj paliwa raczej wtedy ma znaczenie. Nie wiem, czy silnik autora tematu zalicza się do tych ,,nowszych". Edytowane 14 Maja 2019 przez noth69 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokio34 Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Podnoszące się obroty to normalka przynajmniej w imprezie one po prostu tak mają. A to że Ci się nie podniosły po wyjechaniu ze stacji to zbieg okoliczności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Znam te auto bardzo dobrze i widzę różnicę która nastąpiła wiem jak było wcześniej Wygląda mi to spalanie stukowe. A to że mniej podbija obroty i inaczej się wkreca to nie jest zbieg okoliczności bo przez cały czas jak jeździłem ma 95 nigdy tak się nie zdarzyło teraz miałem prawie rezerwę i zatankowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 13 godzin temu, chudy__ napisał: Moje ej201 czyli chyba najprostsze co może być od jakiegoś czasu dostawalo problemu podnoszacymi się obrotem przy zmianie biegow. Generalnie wszytsko chyba co można było zrobić w tej sprawie zostało zrobione i raczej bez poprawy w pracy. Czujnik biegu neutralnego został sprawdzony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 1 godzinę temu, mirasek napisał: Czujnik biegu neutralnego został sprawdzony? Tak jak pisałem wyżej wszytsko w sumie ogarnięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 W wszystkich autach które mam i miałem czuję różnicę między benzyną 95 PB a 98 PB po prostu jest bardziej elastyczne. Jeżdżę tylko na PB 98. Największą różnicę czuję w 2.5T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnterAir Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Ja również odczuwam różnice, w przypadku PB98 a V-power Racing 100. Przedewszystkim w spalaniu ;))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 Różnica jest dla tego że takie benzyny są domieszkowane natomiast moje najniższe spalanie uzyskałem na paliwie z luk oila w kalingradzie 92 , przy cenie 2.6 zł/litr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się