chudy__ Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 Pisze z takim dziwnym pytaniem... Moje ej201 czyli chyba najprostsze co może być od jakiegoś czasu dostawalo problemu podnoszacymi się obrotem przy zmianie biegow. Generalnie wszytsko chyba co można było zrobić w tej sprawie zostało zrobione i raczej bez poprawy w pracy. Dziś pierwszy raz chyba od jakoś ponadto roku zatankowalem benzyny 98, wyjazd że stacji i czuć wyraźną poprawę (jestem bardzo wydzielony ma wszystkie zamiany w moim aucie pracę silnika itp) Silnik lepiej reaguje na gaz przyjemniej pracuje, bardziej "miękko", jako że lepiej wkreca się na obroty robi wrażenie bardziej żwawego. Teraz te pytanie czy może to być coś związane z czujnikiem spalania stukowego? Nigdy nie miałem checka związanego z tym problemem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
.Misza. Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 (edited) Jak zatankuję 98 (robię to raz na kilka tankowań), nie czuję żadnej różnicy, poza tym co zostawiłem w kasie. Ani w NA ani w turbobenzynie. W silnikach fabrycznie przystosowanych do spalania Pb95 lanie Pb98 poza satysfakcją (wątpliwą) nic nie daje. Tak dla przykładu - LPG ma liczbę oktanową na poziomie 110. Dlaczego przy tak wysokiej liczbie oktanowej, większej ilości spalanego paliwa moc jest praktycznie taka sama? Chodzi o kaloryczność paliwa. Pb98 nie ma większej kaloryczności, to i nie da lepszych parametrów. Silnik musi być zestrojony do konkretnego paliwa. Edited May 14, 2019 by Zodiak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 (edited) Lpg czyli mieszanka propanu butanu ma nawet mniejsza kaloryczność od benzyny . Edited May 14, 2019 by Karenz Link to comment Share on other sites More sharing options...
noth69 Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 (edited) Na Forum ktoś kiedyś podawał (nie pamiętam już, który to był wątek), że nowsze silniki potrafią zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu, więc rodzaj paliwa raczej wtedy ma znaczenie. Nie wiem, czy silnik autora tematu zalicza się do tych ,,nowszych". Edited May 14, 2019 by noth69 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tokio34 Posted May 15, 2019 Share Posted May 15, 2019 Podnoszące się obroty to normalka przynajmniej w imprezie one po prostu tak mają. A to że Ci się nie podniosły po wyjechaniu ze stacji to zbieg okoliczności. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted May 15, 2019 Author Share Posted May 15, 2019 Znam te auto bardzo dobrze i widzę różnicę która nastąpiła wiem jak było wcześniej Wygląda mi to spalanie stukowe. A to że mniej podbija obroty i inaczej się wkreca to nie jest zbieg okoliczności bo przez cały czas jak jeździłem ma 95 nigdy tak się nie zdarzyło teraz miałem prawie rezerwę i zatankowalem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirasek Posted May 15, 2019 Share Posted May 15, 2019 13 godzin temu, chudy__ napisał: Moje ej201 czyli chyba najprostsze co może być od jakiegoś czasu dostawalo problemu podnoszacymi się obrotem przy zmianie biegow. Generalnie wszytsko chyba co można było zrobić w tej sprawie zostało zrobione i raczej bez poprawy w pracy. Czujnik biegu neutralnego został sprawdzony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudy__ Posted May 15, 2019 Author Share Posted May 15, 2019 1 godzinę temu, mirasek napisał: Czujnik biegu neutralnego został sprawdzony? Tak jak pisałem wyżej wszytsko w sumie ogarnięte Link to comment Share on other sites More sharing options...
llkuba Posted May 16, 2019 Share Posted May 16, 2019 W wszystkich autach które mam i miałem czuję różnicę między benzyną 95 PB a 98 PB po prostu jest bardziej elastyczne. Jeżdżę tylko na PB 98. Największą różnicę czuję w 2.5T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnterAir Posted May 16, 2019 Share Posted May 16, 2019 Ja również odczuwam różnice, w przypadku PB98 a V-power Racing 100. Przedewszystkim w spalaniu ;))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted May 16, 2019 Share Posted May 16, 2019 Różnica jest dla tego że takie benzyny są domieszkowane natomiast moje najniższe spalanie uzyskałem na paliwie z luk oila w kalingradzie 92 , przy cenie 2.6 zł/litr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now