subarek Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Nurtuje mnie pytanie: Dlaczego pod numerem 13073AA142 występują dwa rodzaje rolek - jednorzędowe i dwurzędowe? Chodzi o rolkę górną. Posiadam silnik ej251 i podając nr VIN, sprzedawca powiedział, że do tego silnika pasują rolki jednorzędowe. Jednak mam wątpliwości, bo oryginalna Subaru jest chyba dwurzędowa? Dlatego nie rozumiem tych rozbieżności. Jednocześnie chciałem się dowiedzieć czy nowa rolka NSK dolna z kołnierzem o nr 13073AA190, która jest jednorzędowa, może posiadać małe luzy? Dopiero po rozpakowaniu i zamontowaniu, to zauważyłem. Dziękuję za odp. Być może temat powinien trafić do działu ogólnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Rolka powinna być dwurzędowa, pasek mocno na niej'zakręca' więc dostaje baty. Żadna rolka nie ma prawa mieć luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 16 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Oryginalnie używano 2 różnych rolek. Rolkę jednorzędową można z powodzeniem zastąpić przez dwurzędową, odwrotnie oczywiście nie. Niestety katalogi oparte na np. TecDoc błędnie to interpretują, uznając oba rodzaje rolek za zamienne. Tak więc prawidłowy dobór części to przynajmniej jedna rolka dwurzędowa. Oryginał, o którym wspominałeś jest 2 rzędowy: Edytowane 16 Maja 2019 przez TOMA52 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarek Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 (edytowane) Czyli będę musiał ją wymienić na dwurzędową. A w jakich silnikach stosuje się jednorzędowe, gładkie? Jeżeli już kupować to Koyo "dzisiejsze" może być, czy jednak Koyo oryginalne Subaru? Jest różnica w jakości? Bo w cenie napewno. Edytowane 17 Maja 2019 przez subarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Godzinę temu, subarek napisał: A w jakich silnikach stosuje się jednorzędowe, gładkie? W dohc na dole, u góry zawsze i wszędzie dwurzędowe. Statystycznie i tak pierwsza skończy się zębata przykręcana do pompy wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarek Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Tę dolną mam nową NSK, ale chyba też wymienię bo po zamontowaniu wyczułem luzy, więc raczej do wymiany (chyba że tak ma być). Szkoda, że teraz nawet markowe produkty nie trzymają jakości. Dzięki za zainteresowanie tematem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Jednorzędowa ma minimalny luz, to normalne. W takim typowym łożysku kulkowym ze względu na rozszerzalność cieplną bieżni stosuje się początkowy luz wewnętrzny który w czasie eksploatacji przechodzi w luz roboczy najczęściej bliski zeru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarek Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Super. Dzięki za odp. Chociaż ta rolka mi odejdzie. Jak już mowa o rozrządzie- Czy pompa wody Asis jest ok czy lepiej tego nie zakładać? Naczytałem się np na forum Hondy, że po 300 km sie całkowicie rozleciała. Mam jeszcze oryginalną Subaru o przebiegu ok 130.000km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzecho Opublikowano 19 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2019 Asis czy Aisin? Wiesz, generalnie jest tak że jeśli mówimy o Aisinie to kiedyś był to produkt mocno pierwszy montazowy dla rynku japonskiego. I to była górna półka. Jak jest teraz do końca nie wiem, słyszałem że cześć produkcji oddali i już tylko coś pakują w swoje pudełka. Jeśli wyciągniesz pompę będziesz miał pewnie starte oznaczenia. Dzieje się tak dlatego że Aisin produkuje coś powiedzmy dla Hondy i umieszcza tam logo Honda i na tej samej linii jest klepane coś na aftermarket a tam już nie mogą posługiwać się logiem Honda więc jest szlifowane. Prosty przykład układ chłodzenia OE na Vagu to Vernet. U mnie na półce leży masa tego, plastikowe czy aluminiowe obudowy termostatow maja wytarte loga. I takie coś świadczy o jednym, jest to wykonanie w jakości i z materiałów jak na OE. Równie dobrze może być tak że cześć sami produkują a część podkupują pakując w swoje pudełko by pokryć większość rynku. Ja dobierając części swoim klientom z którymi mam dobre kontakty zawsze zwracam na to uwagę. Jeśli coś jest zeszlifowane to znaczy że jest OE. Ale wracając do samego tematu, jeśli mówimy o Aisinie to ja się na nim nigdy nie sparzylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarek Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Przepraszam. Chodzi oczywiście o Aisin. Ja mam wersję made in Korea. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się