Jump to content
subarek

Rolki rozrządu jednorzędowe/dwurzędowe

Recommended Posts

Nurtuje mnie pytanie: Dlaczego pod numerem 13073AA142 występują dwa rodzaje rolek - jednorzędowe i dwurzędowe? Chodzi o rolkę górną.

Posiadam silnik ej251 i podając nr VIN, sprzedawca powiedział, że do tego silnika pasują rolki jednorzędowe. Jednak mam wątpliwości, bo oryginalna Subaru jest chyba dwurzędowa?

Dlatego nie rozumiem tych rozbieżności.

Jednocześnie chciałem się dowiedzieć czy nowa rolka NSK dolna z kołnierzem o nr 13073AA190, która jest jednorzędowa, może posiadać małe luzy? Dopiero po  rozpakowaniu i zamontowaniu, to zauważyłem.

Dziękuję za odp.

 

 

Być może temat powinien trafić do działu ogólnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolka powinna być dwurzędowa, pasek mocno na niej'zakręca' więc dostaje baty.

Żadna rolka nie ma prawa mieć luzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalnie używano 2 różnych rolek. Rolkę jednorzędową można z powodzeniem zastąpić przez dwurzędową, odwrotnie oczywiście nie.

Niestety katalogi oparte na np. TecDoc błędnie to interpretują, uznając oba rodzaje rolek za zamienne. 

Tak więc prawidłowy dobór części to przynajmniej jedna rolka dwurzędowa. 

Oryginał, o którym wspominałeś jest 2 rzędowy:

s-l400.jpg

Edited by TOMA52
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli będę musiał ją wymienić na dwurzędową. 

A w jakich silnikach stosuje się jednorzędowe, gładkie? 

Jeżeli już kupować to Koyo "dzisiejsze" może być, czy jednak Koyo oryginalne Subaru? Jest różnica w jakości? Bo w cenie napewno.

Edited by subarek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, subarek napisał:

A w jakich silnikach stosuje się jednorzędowe, gładkie? 

W dohc na dole, u góry zawsze i wszędzie dwurzędowe. Statystycznie i tak pierwsza skończy się zębata przykręcana do pompy wody ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tę dolną mam nową NSK, ale chyba też wymienię bo po zamontowaniu wyczułem luzy, więc raczej do wymiany (chyba że tak ma być).

Szkoda, że teraz nawet markowe produkty nie trzymają jakości. 

Dzięki za zainteresowanie tematem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednorzędowa ma minimalny luz, to normalne. W takim typowym łożysku kulkowym ze względu na rozszerzalność cieplną bieżni stosuje się początkowy luz wewnętrzny który w czasie eksploatacji przechodzi w luz roboczy najczęściej bliski zeru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super. Dzięki za odp. Chociaż ta rolka mi odejdzie.

Jak już mowa o rozrządzie- Czy pompa wody Asis jest ok czy lepiej tego nie zakładać? Naczytałem się np na forum Hondy, że po 300 km sie całkowicie rozleciała. Mam jeszcze oryginalną Subaru o przebiegu ok 130.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asis czy Aisin? Wiesz, generalnie jest tak że jeśli mówimy o Aisinie to kiedyś był to produkt mocno pierwszy montazowy dla rynku japonskiego. I to była górna półka. Jak jest teraz do końca nie wiem, słyszałem że cześć produkcji oddali i już tylko coś pakują w swoje pudełka. Jeśli wyciągniesz pompę będziesz miał pewnie starte oznaczenia. Dzieje się tak dlatego że Aisin produkuje coś powiedzmy dla Hondy i umieszcza tam logo Honda i na tej samej linii jest klepane coś na aftermarket a tam już nie mogą posługiwać się logiem Honda więc jest szlifowane. Prosty przykład układ chłodzenia OE na Vagu to Vernet. U mnie na półce leży masa tego, plastikowe czy aluminiowe obudowy termostatow maja wytarte loga. I takie coś świadczy o jednym, jest to wykonanie w jakości i z materiałów jak na OE. Równie dobrze może być tak że cześć sami produkują a część podkupują pakując w swoje pudełko by pokryć większość rynku. Ja dobierając części swoim klientom z którymi mam dobre kontakty zawsze zwracam na to uwagę. Jeśli coś jest zeszlifowane to znaczy że jest OE. Ale wracając do samego tematu, jeśli mówimy o Aisinie to ja się na nim nigdy nie sparzylem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam. Chodzi oczywiście o Aisin.

Ja mam wersję made in Korea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...