Deki Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Od sierpnia jestem szczęśliwym posiadaczem Levorga. Ogólnie z auta jestem bardzo zadowolony, jedyny "mankament" z jakim się borykam jest akumulator, a mianowicie sporadyczne jego rozładowywanie (zdarzyło mi się trzykrotnie). Konkretniej do rozładowania dochodzi w sytuacji, gdy auto stało przez ok. 5 dni nieodpalane i po tym czasie zostanie uruchomione na chwilę, żeby wyjechać i wjechać do garażu. Wydaje mi się, że nie jest to normalna sytuacja dlatego postanowiłem napisać, żeby zobaczyć czy ktoś może coś poradzić. Poniżej kilka uwag, przez które może się tak dziać: - Auto zostało kupione po dwóch latach od produkcji, służyło jako pojazd demonstracyjny w Niemczech, przebieg był 4tys. km. czy mogło to wpłynąć na żywotność akumulatora? - Kilka tygodni po zakupie, zapomniałem wyłączyć lampki nad tylną kanapą i świeciła się tak przez kilka dni i całkowicie rozładowała akumulator, nie można było nawet otworzyć drzwi - z tego co słyszałem całkowite rozładowanie nie służy akumulatorom, może to być przyczyną? - I ostatnia teoria, ktoś podmienił akumulator i nie znajduję się tam model wrzucony fabrycznie przez Subaru. Jakie macie akumulatory w swoich Levorgach? U mnie jest Panasonic, bez żadnych oznaczeń poza azjatyckimi krzakami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafik83pl Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Taki mam rocznik 2016Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 kup nowy i twój problem się skończy. Temat aku w nowszych Subaru wraca jak bumerang - jest temat na forum poszukaj. Imo Na 1 montaż wstawiali słabo jakościowa baterie. Skoro auto z Niemiec to nie masz ISR-który rzekomo miał baterie rozładowywać ... Polecane to Yuasa, Varta, Bosh( podobno to samo) na bannery czy inne tez ludziska nie narzekaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 (edytowane) W Forku(2014r) z Panasonic był problem ale w Levym(2015r) leci już czwarty rok i zero problemów. Edytowane 13 Maja 2019 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xemir Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Już pisałem wcześniej, u miałem ten sam @Rafik83pl, padł mi któregoś dnia. ASO początkowo stwierdziło rozładowanie z mojej winy, ale później po konsultacji z centralą wymienili na swój koszt. Od tego czasu (czyli ok rok) problem się nie powtórzył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 U mnie też się to zdarza, ale przez lampkę na suficie z tyłu. I paluszki moich pociech. I moją nieuwagę. Teraz wożę powerbank z opcją rozruchu, już się dwa razy przydał. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Na jakie akumulatory wymienia ASO na gwarancji? Oryginalnie na zdjęciu do aut ze Start&Stop idzie akumulator EFB i na taki powinno się wymieniać - specyfika np. układu ładowania. Na rynku są chyba 3 modele EFB pasujące do OBK (lewy plus). @Deki - mam podobny problem w aucie po-demonstracyjnym, choć jeszcze nie doszło do unieruchomienia auta. Częściowo podniosłem parametry przez wielogodzinne ładowanie odsiarczające. Polecam też wątki: https://forum.subaru.pl/topic/89844-padające-akumulatory-w-nowych-subaru-2013/ https://forum.subaru.pl/topic/104403-nowy-akumulator-do-outback-25i-my15/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 W dniu 15.05.2019 o 22:06, rafacon napisał: U mnie też się to zdarza, ale przez lampkę na suficie z tyłu. I paluszki moich pociech. No niestety, inżynierowie Subaru odpowiedzialni za elektrykę nie zauważyli że jest XXI wiek a konkurencja od wielu lat stosuje takie małe sprytne urządzenia, które wyłączają oświetlenie wewnętrzne po kilkunastu minutach. 4 godziny temu, TOMA52 napisał: Na jakie akumulatory wymienia ASO na gwarancji? U mnie 2x Banner i raz Bosch. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Banner EFB? Bo Bosch nie robi EFB z pasujący do OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 W Outbackach jeden Banner miałem zwykły (diesel) a jeden EFB w benzynie z SS. Bosch był w forku bez SS ale z tego co pamiętam ASO włożyło EFB albo AGM teraz nie pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deki Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Znowu miałem powtórkę z rozrywki. W poniedziałek naładowany do pełna w sobotę nie odpalił. Zrobiłem tak jak napisał @Karas i kupiłem od razu nowy. Odpala teraz jak burza Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 W te wakacje musiałem zmienić akumulator w Levorgu. Był Panasonic, jest Centra z płaską górą CL604. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maszynek Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Miałem ten sam problem. Stwierdzona wada - zwarta cela akumulatora. Wcześniej pojechałem do niezależnego serwisu akumulatorów na ekspertyzę (nieodpłatna). Serwis wymienił na gwarancji z Panasonica na nowy firmy Banner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 @rafon - sorry, ale dwa lata to żaden wyznacznik. Ja wiem jedno - mój każdy kolejny akumulator będzie miał korki do dolewania wody i sprawdzania poziomu elektrolitu. To normalna czynność obsługowa i przeprowadzana przynajmniej raz do roku powinna znacznie pomóc wydłużyć żywotność baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 30 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2019 Miałem podobnie w swoim Levorgu - dzieci kilka razy zostawiły zapalone światło nad tylną kanapą. Akumlator kilka razy trzeba było podładować, aż w końcu po trzech latach (od kupna) wyzionął ducha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek88 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Panowie, jeździłem samochodem w czwartek, w piątek na krótkim odcinku a dzisiaj jest niedziela i umarł - nie chce się otworzyć ani z pilota ani z kluczyka. Podejrzewam że może córka zostawiłam lampkę zapaloną z tyłu, ale pytanie - czy w jeden dzień mógł się aż tak rozładować żeby nawet kluczykiem nie można go było otworzyć? I drugie pytanie - co teraz zrobić? :P jak dojść nie aku skoro nie mogę nawet drzwi otworzyć? Zostaje assistance? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Kluczyk keyless? Ma wysuwany klucz metalowy. Aby otworzyć auto z kluczyka nie potrzebujesz prądu .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek88 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 (edytowane) No właśnie nie działa też. Przekręcam i nic się nie dzieje Edytowane 29 Marca 2020 przez wojtek88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Niemożliwe. Przekręcasz i drzwi otwarte mechanicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 O tu pomogło: https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-c23420_ds840212 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Tu kluczyk się nie kręcił od nieużywania, pomogło WD-40: https://www.subaruoutback.org/threads/battery-flat-keys-wont-unlock-doors-how-do-i-open-the-hood-from-outside.308250/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek88 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Dzięki! Próbowałem wcześniej wd40 ale nic to nie dało, nie mogłem otworzyć - widocznie za mało dałem. Teraz po przeczytaniu tego co mi wysłałeś poszedłem jeszcze raz i psikałem w tą dziurkę wd40 aż zaczęło wypływać spod klamki mi na nogi i otworzył się od razu! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 To poproszę łapkę w górę ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tesla Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 Koledzy, Covid mi chyba dopadł akumulator po 3.5 roku używania. Levemu nie służą rzadsze i krótsze przejazdy. Macie jakieś doświadczenie z wymianą akumulatora? Moj sprawdzony sprzedawca akumulatorów poleca koreański Rocket. Słyszeliście coś dobrego lub złego o tych akumulatorach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 25 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2021 (edytowane) Wygląda na kolejny produkt Sebanga na zdjęciach. Pytanie tylko, czy masz lewy plus, czy prawy plus? Jak chcesz mieć spokój na dłużej to warto założyć akumulator EFB (taki jaki był). Z lewym plusem jest mniej na rynku: Banner 565 16 (robiony przez Sebanga), Yuasa YBX7014 (wysoka cena), Exide EL605 / Centra CL605 - ale tu słyszałem, że padały po 2 latach. Jak masz prawy plus wybór jest większy to Banner 565 15, Sebang Q85R, Polski Autopart 565 080, Exide EL 604/ Centra CL604, koreański Grom w sieci Specpart Mówimy oczywiście o akumulatorze w obudowie D23 - gdzieś takie oznaczenie powinno być na starym. Edytowane 25 Stycznia 2021 przez TOMA52 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się