Skocz do zawartości

Stuki tylnego zawieszenia w XV i wymiana amorków na KYB Excel G


owad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy temat taki istnieje. Nie znalazłem, znalazłem jedynie posty w innych tematach.

 

Czy ktoś już wymieniał tylne amorki na KYB  excel-G 340116 lub 340118?

 

Właśnie nabyłem XV z 14 roku i już zdążyłem się przekonać osobiście jak są sztywne amorki tylne i stukają na leżących policjantach. 

 

Ktoś podawał tą stronę z tym samym problemem:

https://www.subaruxvforum.com/forum/suspension-brakes/117777-replaced-rear-struts-xv-2012-australian.html

 

Zastanawiam się czy ktoś je już wymienił i czy pomogło. Cena za 2 sztuki to około 500, więc może warto spróbować.

Również nie wiem czy trzeba sprężyny wymieniać, czy te oem się przekłada.

 

Pozdr

Edytowane przez owad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pisałem. Jak naprawić wszystkie bolączki XV masz na subaruxvforum. Zastanawiałem się czy wymieniać ale postanowiłem ze ani jednej nadprogramowej złotówki w tego sztrucla nie będę inwestował i został z betonowym stukającym zawiasem z tyłu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, owad napisał:

Jasne. Dzis amorki beda u mnie i mysle ze w tym tyg ogarnę. 

 

Przejazd przez niektorych policjantow to tragedia, jakby tył sie odbijał od niego...

Otóż to .

Wydaje się jak by miało coś odpaść. 

Edytowane przez pino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki wczoraj wymienione.

Jest duża różnica jeśli chodzi o te podskoki. Praktycznie nie zauważyłem już ich na tych policjantach gdzie wcześniej występowały, ale muszę więcej po testować. No i pewnie przez to poprawiło się bezpieczeństwo bo nie wiadomo jak auto może się zachowywać z oem amorkami jeśli tak podskakują.

Jeśli chodzi o głośność to nie zauważyłem żeby było ciszej w środku. Po prostu nie ma podskoków i łupnięcia w kabinie.

Również na policjantach na mokrym włączała się trakcja, teraz tego nie ma.

 

Zamiana banalna, samemu można ogarnąć max w 3 godziny jeśli robi się pierwszy raz.

 

Zaskoczony jestem łatwością demontażu - brak korozji, zapieczonych śrub itd.

 

Jak coś się pojawi po czasie to dam znać. Może jeszcze się ułożą.

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Przynajmniej bagażnik aż się prosi o jakieś wyciszenie :)

Edytowane przez owad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, owad napisał:

Amorki wczoraj wymienione.

Jest duża różnica jeśli chodzi o te podskoki. Praktycznie nie zauważyłem już ich na tych policjantach gdzie wcześniej występowały, ale muszę więcej po testować. No i pewnie przez to poprawiło się bezpieczeństwo bo nie wiadomo jak auto może się zachowywać z oem amorkami jeśli tak podskakują.

Jeśli chodzi o głośność to nie zauważyłem żeby było ciszej w środku. Po prostu nie ma podskoków i łupnięcia w kabinie.

Również na policjantach na mokrym włączała się trakcja, teraz tego nie ma.

 

Zamiana banalna, samemu można ogarnąć max w 3 godziny jeśli robi się pierwszy raz.

 

Zaskoczony jestem łatwością demontażu - brak korozji, zapieczonych śrub itd.

 

Jak coś się pojawi po czasie to dam znać. Może jeszcze się ułożą.

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Przynajmniej bagażnik aż się prosi o jakieś wyciszenie :)

Wszystkie bolączki XV już dawno temu  opisałem na forum. Pamiętam że większości użytkownikom się to bardzo nie podobało ;) Niestety auto jest imo mizernie wykonane ( patrz tylne zawieszenie brak wygłuszenia , wyładowująca się bateria, tarcze które kończą się razem z klockami, ukrecające się szpilki w kołach itp itd) i rozwiązań problemów trzeba było szukać samemu ( xvforum) bo ASO rozkładało ręce i nie potrafiło  nic naprawić twierdząc że ten tym tak ma . Fajnie że zamontowałeś te amory bo potwierdziłeś że da się naprawić to co spierdzielili w fabryce montując słabe jakościowe/lub niedopracowne partsy. 

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, owad napisał:

Amorki wczoraj wymienione.

Jest duża różnica jeśli chodzi o te podskoki. Praktycznie nie zauważyłem już ich na tych policjantach gdzie wcześniej występowały, ale muszę więcej po testować. No i pewnie przez to poprawiło się bezpieczeństwo bo nie wiadomo jak auto może się zachowywać z oem amorkami jeśli tak podskakują.

Jeśli chodzi o głośność to nie zauważyłem żeby było ciszej w środku. Po prostu nie ma podskoków i łupnięcia w kabinie.

Również na policjantach na mokrym włączała się trakcja, teraz tego nie ma.

 

Zamiana banalna, samemu można ogarnąć max w 3 godziny jeśli robi się pierwszy raz.

 

Zaskoczony jestem łatwością demontażu - brak korozji, zapieczonych śrub itd.

 

Jak coś się pojawi po czasie to dam znać. Może jeszcze się ułożą.

 

Pozdrawiam

 

 

PS. Przynajmniej bagażnik aż się prosi o jakieś wyciszenie :)

O to dobra wiadomość że pomogło :thumbup:ja chyba też się zdecyduję na wymianę.

Pozdrawiam. 

PS. A czy mógł byś podać link gdzie zamawiales te amortyzatory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, owad napisał:

Zamówiłem na alle, gość miał tylko 2 sztuki w dobrej cenie - 400PLN. Ale generalnie wszędzie znajdziesz do 500PLN.

Nie chce jeszcze polecać bo małp pojeździłem, ale jest duża różnica.

Ok dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobie bo ta wnęka zrobiona jest chyba z puszki po piwie :-).

no i po dzisiejszej ulewie na pewno robie dach bo jak lało to było tak głośno że nie słyszałem pasażera, na postoju...

 

Dziś pojeździłem i mogę potwierdzić że amorki robią robotę. Teraz zachowują się jak przednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, owad napisał:

Najpierw zrobię bagażnik z tylną kanapą, nadkola i klapę.

Boję się tylko o grubość pianki, żeby plastiki podopinać potem.

Fotki jakieś bede robił. Pozdr

Ja dałem piankę 8 mm i matę butylowa 2mm i było ok.

Jak masz koło dojazdowe to pianka nie wejdzie

Bo koło się potem nie zmieści (przynajmniej mi się nie zmieściło i dałem tylko matę butylowa 2mm)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie mam koła, ale ten styropian co trzyma wszystkie graty wchodzi na styk pod tą listwe przy zderzaku, takze podniesc raczej się nie da. No chhba że styropian bede kroił.

I wszędzie weszła ta pianka 8mm? Na boki też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pianka wg mnie tylko pod panele tapicerki w bagażniku. I to nie na wsporniki i wzmocnienia tylko pomiędzy (czyli na płaty cienkiej blachy).

Oczywiście można wykleić wszystko jak leci ale nie warto (bo pogorszy się wentylacja albo będzie trzeszczeć albo odstawać).

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2019 o 10:03, owad napisał:

No wlasnie nie mam koła, ale ten styropian co trzyma wszystkie graty wchodzi na styk pod tą listwe przy zderzaku, takze podniesc raczej się nie da. No chhba że styropian bede kroił.

I wszędzie weszła ta pianka 8mm? Na boki też?

Weszła wszędzie 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...