Skocz do zawartości

techniczne pytanie o Subaru w kontekście nieSubaru...


Freddie

Rekomendowane odpowiedzi

Drogie Forumowiczki, Drodzy Forumowicze,

jako ze jestem tu nowy i jest to mój pierwszy wpis pozwólcie na początek kilka slow o sobie. Nazywają mnie Freddie. Od zawsze.Od kiedy pamiętam.  Jestem Wielkopolaninem z Ojca poznaniaka i Matki krakuski. Ta informacja będzie ważna dla dalszej części mojego wpisu :) Nie miałem, nie mam i póki co nie będę miał oryginalnego subaru. Chciałbym jednak mieć jego serce w swoim aucie...Od zawsze pasjonowały mnie klasyczne auta. Garbusy, Ogórki , barkasy....od 10 lat jestem właścicielem jednego z najbardziej charakterystycznych OGÓRKÓW  w Polsce. Auto służy mi do codziennej jazdy, udziału  imprezach charytatywnych, pokazach, ale tez i po to by po prostu sprawiać ludziom frajdę. Rocznie pokonuje nim ok. 6-8 tys km. No właśnie i to jest problem.........silnik 1.6 boxer wiatremchłodzony o całych 50 KM sprzężony z 4-ro biegowym manuałem przy takich gabarytach to nie jest coś czego się wszyscy pewnie spodziewają a zwie się : FRAJDA Z JAZDY. Jest głośny, wolny, chimerzasty...ale uwielbiam go tak jak większość z was swoje Subaraki. W związku z tym pomyślałem sobie, ze może zastąpić boxera VW, boxerem Subaru? Takie przeszczepy robi się na świecie z dużym powodzeniem. Nie potrzebuje wielkich mocy, napędy na 4 koła, ale chciałbym się bezpiecznie toczyć po autostradzie tak do 120 km/h, mieć wydajne ogrzewanie jesienią i klimę latem. Myślałem o EJ20 lub EJ 22. Dlaczego pisze o tym tutaj? Właściciele VW są dość konserwatywni wiec poruszając ten temat narażam się na masę niepotrzebnych niemerytorycznych komentarzy. Po drugie, gdzie jak nie tutaj mam nadzieje uzyskać wszystkie potrzebne informacje, pomoc, ew. części.Pisząc tutaj jestem przygotowany na wszystkie uwagi. Zarówno ZA jak i PRZECIW (ale wyłącznie merytoryczne :). Po trzecie szukam kogoś, kto dokonałby przekładki silnika,  skrzyni i całej reszty. Kogoś, kto bardziej zna się na specyfice SUBARU niż Ogórka. I tutaj kłania się moja genetyka, nie za miliony monet, ale za rozsądne pieniądze i najlepiej w Wielkopolsce. Mam nadzieje, ze swoim wpisem nie naruszyłem żadnego punktu regulaminu. jeśli jednak to ... przepraszam FREDDIE

a1.jpg

  • Super! 4
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowałbym w kompletne subaru z roczników 1992-1999. Znajdziesz tanie sztuki na chodzie ze zjedzoną budą. Najlepiej auta do roku 1996, bo będą miały hydrauliczną regulację zaworów.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ze skrzynią nie przejdzie bo będzie jeździć do tyłu. silnik trzeba przeszczepić do skrzyni "ogórkowej". Oglądnij sobie program na TVN TURBO "Garaż Dudy" odcinek 4 i 5 powinien być na player.pl to naświetli Ci zakres roboty. Dokładnie takiego Ogórka przerabiali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze przerabiali na silnik porsche wraz ze skrzynia. Widzialem ten odcinek. Kilka dni temu zostal wystawiony na sprzedaz za ponad 100,000 zł. Ja jednak wolalbym subaru z roznych przyczyn. Skrzynie dopasuje, bardzej szukam kogos kto umie to ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na stanie klasycznego "Ogórka". Wygląda to dobrze na fotce, nie szkoda Ci wybebeszać oryginalnego serducha? I czy przypadkiem to auto nie nadaje się na żółte tablice? I pytanie czy koszt tej inwestycji nie będzie większy niż kupienie jakiegoś średniego Subaru w całości... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2019 o 09:40, Orear napisał:

Masz na stanie klasycznego "Ogórka". Wygląda to dobrze na fotce, nie szkoda Ci wybebeszać oryginalnego serducha? I czy przypadkiem to auto nie nadaje się na żółte tablice? I pytanie czy koszt tej inwestycji nie będzie większy niż kupienie jakiegoś średniego Subaru w całości... 

Witaj, w ogórkach rocznik 1977-1979 były montowane 75 KM silniki 2.0. Obecnie raczej trudne do dostania, a ewentualny remont to spora 5cio cyfrowa kwota. Stad tez wielu z nas robi SWAPY na silnik 2.0 lub 2.2 lub nawet 2.5 od Subaru. Na zachodzie, w Stanach to norma. Wyobraź sobie sytuacje ze w obecnym aucie mając do dyspozycji pewnie dzisiaj  kolo 160 koni , nagle masz ....powiedzmy 90 i wiesz ze jest możliwość zrobienia 150-160. Nie próbowałbyś? Tu nie chodzi o to czy klasyk, czy nie.  W świecie VW dopuszcza sie wymianę na silnik Subaru. Sa nawet gotowe całe sety pod konkretne subarowe silniki i skrzynie. Moim problemem jest, ze szukam kogoś, kto byłby w stanie mi w tym pomoc jako, ze o silnikach Subaru nie wiem prawie nic. Mechanicznie dam sobie rade, ale cała elektryko/elektronika mnie przerośnie. To wiem

 

W dniu 13.05.2019 o 10:06, Gazik napisał:

Znam gościa który wkładał 2.0 125 KM do garbusa. Zachodniopomorskie. Sporo rzeżby było. Jak  coś mogę zdobyć namiary to naświetli koszty.....

Mógłbyś proszę ? Koszty znam, wiec to nie problem. Chciałbym pójść w strone czegos co na youtube proponuje BUSARU, ale nie wysle auta na SWAP do USA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu widziałem że robili właśnie takie auto w tym warsztacie:

 

http://www.auto-plejada.pl/

 

Wsadzali jak mnie pamięć nie myli 2.0 120koni na seryjnej skrzyni. Wydaje mi się że właścicielem auta był mechanik z tego warsztatu - nie wiem czy tam dalej pracuje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...