Jump to content

odpowietrzanie hamulców subaru legacy


Recommended Posts

Tak się to robi pompuj-trzymaj-typowy-polak-nosacz-malpa-samochod-hamulce.thumb.jpg.c20c0d37884af4f6c5ea5cb1907a8a91.jpg
Fejk powinno być pąpuj :biglol:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, thorxahest napisał:

Trzeba uważać, żeby nie urwać odpowietrzników, jeśli są skorodowane - warto dobrze potraktować WD i odczekać.

Najlepiej stuknąć 2 razy młotkiem w niego.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, thorxahest napisał:

Trzeba uważać, żeby nie urwać odpowietrzników, jeśli są skorodowane - warto dobrze potraktować WD i odczekać.

warto je poprostu wymieniać co kilka lat razem z wymianą płynu - kosztują grosze.

Link to post
Share on other sites

Podłącze się pod wątek, bo jestem właśnie po wymianie tarcz, klocków, płynu hamulcowego i odpowietrzania układu w Legacy. Koła biorą równo ale hamulec nie jest super twardy, pedał stawia mocny opór dopiero po paru cm. To norma czy słabo odpowietrzyłem? Rok temu odpowietrzałem hamulce w volvo v40 i tam po odpowietrzeniu do dziś jest kamień od samej góry, tak że jak się przesiądę z Legacy to przy pierwszym hamowaniu czasem staje dęba

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Adiutant_Maciej napisał:

Podłącze się pod wątek, bo jestem właśnie po wymianie tarcz, klocków, płynu hamulcowego i odpowietrzania układu w Legacy. Koła biorą równo ale hamulec nie jest super twardy, pedał stawia mocny opór dopiero po paru cm. To norma czy słabo odpowietrzyłem? Rok temu odpowietrzałem hamulce w volvo v40 i tam po odpowietrzeniu do dziś jest kamień od samej góry, tak że jak się przesiądę z Legacy to przy pierwszym hamowaniu czasem staje dęba

raczej słabo odpowietrzone.
 

Link to post
Share on other sites

Co do odpowietrzania, to w istocie najlepsza jest tradycyjna metoda "na dwie osoby". Warto zaopatrzyć się w dwie butelki płynu (jest tani) i porządnie "przepłukać" cały układ, tak, żeby z każdego zacisku leciał czysty, świeży płyn. Warto to również robić regularnie, min. co 2 lata, co skutecznie będzie zapobiegało korozji tłoczków (wówczas nie cofają się, powodując grzanie tarczy i znacząco osłabiając skuteczność hamowania - skorodowane również niszczą uszczelnienie).

Ponadto przy tej okazji należy bezwzględnie sprawdzić stan uszczelek tłoczków i gumowych osłon oraz poruszanie się zacisku na prowadnicach - zmontowany zacisk wraz z klockami powinien dać się poruszać swobodnie ręką w płaszczyźnie prostopadłej do tarczy. Przy tym należy dbać o czystość i uważać, aby nie ochlapać płynem hamulcowym tarcz i lakieru.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Jezeli masz ABS ( a pewnie tak jest)to nie zawsze zwykle odpowietrzanie pomoze.Trzeba odpowietrzyc rowniez pompe ABS-u, najlepiej z komputerem,Ale mozna sprobowac bez kompa z programem. Do tego potrzebny jest przyrzad wytwarzajacy cisnienie plynu od strony zbiorniczka.Po wytworzeniu cisnienia plynu, odpowietrzamy najpierw poszczegolne sekcje w pompie ,a potem standardowo zaciski hamulcowe kol.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...