Skocz do zawartości

odpowietrzanie hamulców subaru legacy


Krossma

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się to robi pompuj-trzymaj-typowy-polak-nosacz-malpa-samochod-hamulce.thumb.jpg.c20c0d37884af4f6c5ea5cb1907a8a91.jpg
Fejk powinno być pąpuj :biglol:

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thorxahest napisał:

Trzeba uważać, żeby nie urwać odpowietrzników, jeśli są skorodowane - warto dobrze potraktować WD i odczekać.

Najlepiej stuknąć 2 razy młotkiem w niego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thorxahest napisał:

Trzeba uważać, żeby nie urwać odpowietrzników, jeśli są skorodowane - warto dobrze potraktować WD i odczekać.

warto je poprostu wymieniać co kilka lat razem z wymianą płynu - kosztują grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod wątek, bo jestem właśnie po wymianie tarcz, klocków, płynu hamulcowego i odpowietrzania układu w Legacy. Koła biorą równo ale hamulec nie jest super twardy, pedał stawia mocny opór dopiero po paru cm. To norma czy słabo odpowietrzyłem? Rok temu odpowietrzałem hamulce w volvo v40 i tam po odpowietrzeniu do dziś jest kamień od samej góry, tak że jak się przesiądę z Legacy to przy pierwszym hamowaniu czasem staje dęba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Adiutant_Maciej napisał:

Podłącze się pod wątek, bo jestem właśnie po wymianie tarcz, klocków, płynu hamulcowego i odpowietrzania układu w Legacy. Koła biorą równo ale hamulec nie jest super twardy, pedał stawia mocny opór dopiero po paru cm. To norma czy słabo odpowietrzyłem? Rok temu odpowietrzałem hamulce w volvo v40 i tam po odpowietrzeniu do dziś jest kamień od samej góry, tak że jak się przesiądę z Legacy to przy pierwszym hamowaniu czasem staje dęba

raczej słabo odpowietrzone.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpowietrzania, to w istocie najlepsza jest tradycyjna metoda "na dwie osoby". Warto zaopatrzyć się w dwie butelki płynu (jest tani) i porządnie "przepłukać" cały układ, tak, żeby z każdego zacisku leciał czysty, świeży płyn. Warto to również robić regularnie, min. co 2 lata, co skutecznie będzie zapobiegało korozji tłoczków (wówczas nie cofają się, powodując grzanie tarczy i znacząco osłabiając skuteczność hamowania - skorodowane również niszczą uszczelnienie).

Ponadto przy tej okazji należy bezwzględnie sprawdzić stan uszczelek tłoczków i gumowych osłon oraz poruszanie się zacisku na prowadnicach - zmontowany zacisk wraz z klockami powinien dać się poruszać swobodnie ręką w płaszczyźnie prostopadłej do tarczy. Przy tym należy dbać o czystość i uważać, aby nie ochlapać płynem hamulcowym tarcz i lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jezeli masz ABS ( a pewnie tak jest)to nie zawsze zwykle odpowietrzanie pomoze.Trzeba odpowietrzyc rowniez pompe ABS-u, najlepiej z komputerem,Ale mozna sprobowac bez kompa z programem. Do tego potrzebny jest przyrzad wytwarzajacy cisnienie plynu od strony zbiorniczka.Po wytworzeniu cisnienia plynu, odpowietrzamy najpierw poszczegolne sekcje w pompie ,a potem standardowo zaciski hamulcowe kol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...