Skocz do zawartości

Legacy III 2.0 kombi rozmiar felg


czarocm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i z góry przepraszam jeśli dubluje temat ale mogę na forum wejść tylko z telefonu a linki w przypiętych tematach mi odrzuca jako niebezpieczne :( Mam spory problem gdyż zakupiłem niedawno subarka i strasznie mi trze tył o blotniki na dolkach.  Opona wizualnie niebjest nawet na rowno z blotnikiem a wręcz wystaje ciut a niego.  Na internecie znalazłem rozmiar 16 z et 55 a wulkanizator chce mi zamontowac z 55. Nie chcę kupować i wydawać zbednie pieniędzy więc chciałem się poradzić Was jako właścicieli tych pięknych aut.  Alusy obecnie mam niewiadomego rozmiaru ale i tak wypadają bo są poprostu złe a do tego 3 są do prostowania.  Temat po pomocy usunę by nie zasmiecac ale bardzo proszę o podpowiedź bo auto obecnie mocno eksploatowane a tak się jeździć nie da.  Pozdrawiam i z góry dziękuję, a odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czarocm  nie masz czasem zdjęcia swojego auta, jakiegoś linku? Jak wystają Ci poza obrys karoserii, to ktoś przesadził z ET (odsadzenie od piasty) i wsadził możliwe, że nawet ET35. Fabryka faktycznie na 16-calowe opony przewiduje rozmiar felg 6,5x16 ET55.

 

Jeśli się mylę, proszę tu moich specjalistów od Legacy - @DETT, @niebieskiultras, @thomson0073 proszę pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze chaotycznie :) wlasnie czytalem o et 55 i w sumie bym w taki chcial uderzyc.  Rozmiar opon mam 16x205x55 tak jak powinno byc. Ale jak pisałem wyżej koło wręcz lekko wystaje poza błotnik i niewielkie nierówności powodują tarcie o niego.  Będę celował w et jak pisze kolega powyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czarocm napisał:

Sorki ze chaotycznie :) wlasnie czytalem o et 55 i w sumie bym w taki chcial uderzyc.  Rozmiar opon mam 16x205x55 tak jak powinno byc. Ale jak pisałem wyżej koło wręcz lekko wystaje poza błotnik i niewielkie nierówności powodują tarcie o niego.  Będę celował w et jak pisze kolega powyżej

Przy tym et i takim rozmiarze nie ma opcji by tarło. Chyba że masz wylane amory i sprężyny zużyte i dupa siedzi.

Ja na 17 i 16 nie tre niczym innym niż wydechem a autem nie  raz jadę  w komplet  osób plus pełny bak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niebieskiultras napisał:

Przy tym et i takim rozmiarze nie ma opcji by tarło. Chyba że masz wylane amory i sprężyny zużyte i dupa siedzi.

Ja na 17 i 16 nie tre niczym innym niż wydechem a autem nie  raz jadę  w komplet  osób plus pełny bak.

 

Ale @czarocm nie napisał, że ma ET55, tylko że "chciałby założyć ET55". Felgę widać nieoryginalną i czuję, że jest to jakieś ET38 lub coś koło tego.

 

2 godziny temu, czarocm napisał:

Czyli felgi które tu pokazałem są w normie?  Myslalem ze jednak powinny się chować pod błotnik.  Ok dzięki za podpowiedzi

Nie masz możliwości ściągnięcia jednego koła? Wiele wyjaśniłoby to niejasności, bo wszystkie parametry wybite są na wewnętrznej stronie felgi (zazwyczaj na ramionach, rzadziej na rancie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w EX-Legasiu takie komplety.
LATO: WRXowe 17" ET55, opona: 205/50/R17
ZIMA: Speedline 15" ET42, opona: 195/65/R15.

Przy zimowych felgach, nowych amorach, nowych sprężynach, pełnym pokładzie i pełnym baku na zakrętach lubiło delikatnie otrzeć. Ale to naprawdę musiałem szybciej jechać i zakręt musiał  być konkretniejszy.
Najbezpieczniej jest zaczynać od ET45, wtedy felga ładnie się chowa w nadkole i nie trze, chociaż niektórzy robią rolowanie nadkoli, wtedy to i ET30 się mieści.

 

Ale koledzy też dobrze radzą z obadaniem tylnego zawiasu, jak amor jest wylany a sprężyna spracowana, to strach jeździć... Znam przypadek, gdzie strzeliła sprężyna, siła była tak duża, że opona i felga ameliniowa poszłyyyyy... Sprężyna się w nie wbiła jak w masło. :blink:

U mnie przy nietrafionych 17" z ET35 tak to wyglądało.... Wystawało ok. 1cm.

1783193353_foto111.thumb.jpg.7e3971bbabfbf67020340c62a055db11.jpg

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad tym nie ma co myśleć koledzy bo felgi i tak mam do wymiany bo 3 są krzywe do tego wystają.  Znalazlem na olx ktoś sprzedaje niby proste itd od subarki.  Jak bedzie dobre  et bo ma sprawdzic to biorę.  Moje praktycznie wystają i nic sie nie chowają to i tak czy dystans czy felga  wylatują i tak przy wymianie. Sprzedajacy chyba wrzucił takie przed  sprzedażą bo krzywe itd...  Tak to juz jest niestety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok temat załatwiony, siedziały et 40.  Od kolegi z lubelskiej grupy subaru zakupione od forka et 48 i problem znikl :) te albo pójdą na handel albo wyprostuje i zostaną po podniesieniu autka ktore mam zamiar niebawem zrobić jak pare osob z forum :) dzieki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...