czarocm Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Witam i z góry przepraszam jeśli dubluje temat ale mogę na forum wejść tylko z telefonu a linki w przypiętych tematach mi odrzuca jako niebezpieczne Mam spory problem gdyż zakupiłem niedawno subarka i strasznie mi trze tył o blotniki na dolkach. Opona wizualnie niebjest nawet na rowno z blotnikiem a wręcz wystaje ciut a niego. Na internecie znalazłem rozmiar 16 z et 55 a wulkanizator chce mi zamontowac z 55. Nie chcę kupować i wydawać zbednie pieniędzy więc chciałem się poradzić Was jako właścicieli tych pięknych aut. Alusy obecnie mam niewiadomego rozmiaru ale i tak wypadają bo są poprostu złe a do tego 3 są do prostowania. Temat po pomocy usunę by nie zasmiecac ale bardzo proszę o podpowiedź bo auto obecnie mocno eksploatowane a tak się jeździć nie da. Pozdrawiam i z góry dziękuję, a odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Czesc, piszesz strasznie chaotycznie. Wazny jest rozmiar felg jak i opon. Poszukaj na początek jakichs oznaczen na felgach bo może sa zbyt szerokie po prostu. Napisz i będziemy radzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 @czarocm nie masz czasem zdjęcia swojego auta, jakiegoś linku? Jak wystają Ci poza obrys karoserii, to ktoś przesadził z ET (odsadzenie od piasty) i wsadził możliwe, że nawet ET35. Fabryka faktycznie na 16-calowe opony przewiduje rozmiar felg 6,5x16 ET55. Jeśli się mylę, proszę tu moich specjalistów od Legacy - @DETT, @niebieskiultras, @thomson0073 proszę pomóżcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarocm Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Sorki ze chaotycznie wlasnie czytalem o et 55 i w sumie bym w taki chcial uderzyc. Rozmiar opon mam 16x205x55 tak jak powinno byc. Ale jak pisałem wyżej koło wręcz lekko wystaje poza błotnik i niewielkie nierówności powodują tarcie o niego. Będę celował w et jak pisze kolega powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pysiek2247 Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 ale rozmiar opon a ET felg to nie to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarocm Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Rozmiaru felgi nie mam jak sprawdzić poprostu jak już kupuje chciałbym kupić fabryczny rozmiar i o taki mi chodzi. Rozumiem ze fabryczne et to 55 wiec takiego będę szukał, dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 2 godziny temu, czarocm napisał: Sorki ze chaotycznie wlasnie czytalem o et 55 i w sumie bym w taki chcial uderzyc. Rozmiar opon mam 16x205x55 tak jak powinno byc. Ale jak pisałem wyżej koło wręcz lekko wystaje poza błotnik i niewielkie nierówności powodują tarcie o niego. Będę celował w et jak pisze kolega powyżej Przy tym et i takim rozmiarze nie ma opcji by tarło. Chyba że masz wylane amory i sprężyny zużyte i dupa siedzi. Ja na 17 i 16 nie tre niczym innym niż wydechem a autem nie raz jadę w komplet osób plus pełny bak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarocm Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Czyli felgi które tu pokazałem są w normie? Myslalem ze jednak powinny się chować pod błotnik. Ok dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Ogólnie do subaru zaleca się et między 45 a 55 Ja teraz jeżdżę na 17 215/45 na wrx feldze czyli ET55 Jakie et mają twoje felgi ? Et 55 wygląda tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 2 godziny temu, niebieskiultras napisał: Przy tym et i takim rozmiarze nie ma opcji by tarło. Chyba że masz wylane amory i sprężyny zużyte i dupa siedzi. Ja na 17 i 16 nie tre niczym innym niż wydechem a autem nie raz jadę w komplet osób plus pełny bak. Ale @czarocm nie napisał, że ma ET55, tylko że "chciałby założyć ET55". Felgę widać nieoryginalną i czuję, że jest to jakieś ET38 lub coś koło tego. 2 godziny temu, czarocm napisał: Czyli felgi które tu pokazałem są w normie? Myslalem ze jednak powinny się chować pod błotnik. Ok dzięki za podpowiedzi Nie masz możliwości ściągnięcia jednego koła? Wiele wyjaśniłoby to niejasności, bo wszystkie parametry wybite są na wewnętrznej stronie felgi (zazwyczaj na ramionach, rzadziej na rancie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarocm Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Pojutrze bede mial taką możliwość. Napiszę jak to zrobię dziekuje za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 (edytowane) Ja miałem w EX-Legasiu takie komplety. LATO: WRXowe 17" ET55, opona: 205/50/R17 ZIMA: Speedline 15" ET42, opona: 195/65/R15. Przy zimowych felgach, nowych amorach, nowych sprężynach, pełnym pokładzie i pełnym baku na zakrętach lubiło delikatnie otrzeć. Ale to naprawdę musiałem szybciej jechać i zakręt musiał być konkretniejszy. Najbezpieczniej jest zaczynać od ET45, wtedy felga ładnie się chowa w nadkole i nie trze, chociaż niektórzy robią rolowanie nadkoli, wtedy to i ET30 się mieści. Ale koledzy też dobrze radzą z obadaniem tylnego zawiasu, jak amor jest wylany a sprężyna spracowana, to strach jeździć... Znam przypadek, gdzie strzeliła sprężyna, siła była tak duża, że opona i felga ameliniowa poszłyyyyy... Sprężyna się w nie wbiła jak w masło. U mnie przy nietrafionych 17" z ET35 tak to wyglądało.... Wystawało ok. 1cm. Edytowane 10 Maja 2019 przez thomson0073 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Albo ktoś wsadził pod felgę dystans... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Dokładnie, bez ściągnięcia koła nie obejdzie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarocm Opublikowano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 Nad tym nie ma co myśleć koledzy bo felgi i tak mam do wymiany bo 3 są krzywe do tego wystają. Znalazlem na olx ktoś sprzedaje niby proste itd od subarki. Jak bedzie dobre et bo ma sprawdzic to biorę. Moje praktycznie wystają i nic sie nie chowają to i tak czy dystans czy felga wylatują i tak przy wymianie. Sprzedajacy chyba wrzucił takie przed sprzedażą bo krzywe itd... Tak to juz jest niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarocm Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2019 Ok temat załatwiony, siedziały et 40. Od kolegi z lubelskiej grupy subaru zakupione od forka et 48 i problem znikl te albo pójdą na handel albo wyprostuje i zostaną po podniesieniu autka ktore mam zamiar niebawem zrobić jak pare osob z forum dzieki za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się