Jump to content
matthew

Prawidłowa temperatura 2.5 300KM STI/gotujący się silnik

Recommended Posts

Panowie następujący problem:
Impreza GD STI 2.5, 300KM (US) 2006 rok

Mniej więcej po naprawie blacharskiej przodu (nie duża szkoda, więc nie sądzę, że powinna mieć wpływ, ale piszę) zauważyłem, że temp. wody potrafi wzrastać nawet do 101 stopni C (wskaźnik Defi), to samo pokazuje apka Torque (lite) podłączona pod OBD. Taka temperatura osiągana jest raczej w ciepły dzień przy prędkościach ok 180-200, 200+ km/h. Nie mniej jednak nawet na postoju potrafi wskazać 96-97-98 stopni i dopiero zaczyna się schładzać. Wcześniej raczej nie zauważyłem takiej sytuacji, maks był 95 stopni i to raczej na postoju i wentylatory już schładzały wodę. Wymieniłem chłodnicę (była pęknięta) i termostat z braku pomysłu. Bez zmian. Dodam, że ta sytuacja się zmieniła po załączeniu klimy, wtedy silnik szybciej się schładzał i mam wrażenie że lepiej trzymał temperaturę. Niestety nie udało mnie się tego dobrze potestować, bo źle mi zamontowali chłodnicę klimy i uległa awarii (obecnie bez czynnika). Uważam jednak, że to nie powinno mieć wpływu, w końcu parametry silnika powinny być utrzymywane bez względu na dodatkowy osprzęt jak klima. Any ideas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mishimoto... skoro lubisz cisnąć opór :-) to normalne, że w 2.5t temp jest wysoka przy palowaniu. To powinien być pierwszy mod kupując 2.5 sti

Edited by Żeton

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki termostat zastosowałeś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mishimoto... skoro lubisz cisnąć opór :-) to normalne, że w 2.5t temp jest wysoka przy palowaniu. To powinien być pierwszy mod kupując 2.5 sti

To nie to, wcześniej tak się nie działo. Na codzień jeżdżę normalnie...

 

 

 

A jaki termostat zastosowałeś? 

Vernet calorstat, temp. 78

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na włączonej klimie wentylatory pracują prawie cały czas. Przy jeździe autostradowej nie mają znaczenia. Spróbuj z dużą chłodnicą. Przed naprawą jeździłeś 180+ w ciepłe dni (25+)  i było w porządku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na włączonej klimie wentylatory pracują prawie cały czas. Przy jeździe autostradowej nie mają znaczenia. Spróbuj z dużą chłodnicą. Przed naprawą jeździłeś 180+ w ciepłe dni (25+)  i było w porządku?
Zdaje sobie z tego sprawę i zaczynam wątpić jaka jest prawidłowa temp. Wiadomym jest, że przed naprawą w ciepłe dni jeździłem na klimie (choć nie zawsze) dlatego mogłem nie zauważyć zbyt dużej temp. Jednak bez względu na działającą lub nie klime temp. powinna być moim zdaniem utrzymywana, a tak w zasadzie nie jest. Przed naprawą zdarzało się, że jeździłem z większymi prędkościami niż 180+ w letnie dni i nie zauważyłem takich skoków...

Czy może ktoś zna odpowiedź jaki jest prawidłowy zakres temp. w tym aucie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej jak temp. wody na dodatkowym wskaźniku osiąga 94-95 st. włączają się wentylatory na chłodnicy. Wyższych wartości raczej nie notuję, może z 97-98 na bardzo krótki moment. Wskazania do 100 widziałem tylko jak padła UPG i ubyło sporo wody z układu. 

Z tego co pamiętam to u mnie czujnik temp. jest na wyjściu z bloku do nagrzewnicy. 

Masz jakieś ubytki wody w chłodnicy albo metalowym zbiorniku ? Nie bąbluje Ci w plastikowym zbiorniku ? Poziom się tam utrzymuje czy może rośnie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W mojej jak temp. wody na dodatkowym wskaźniku osiąga 94-95 st. włączają się wentylatory na chłodnicy. Wyższych wartości raczej nie notuję, może z 97-98 na bardzo krótki moment. Wskazania do 100 widziałem tylko jak padła UPG i ubyło sporo wody z układu. 
Z tego co pamiętam to u mnie czujnik temp. jest na wyjściu z bloku do nagrzewnicy. 
Masz jakieś ubytki wody w chłodnicy albo metalowym zbiorniku ? Nie bąbluje Ci w plastikowym zbiorniku ? Poziom się tam utrzymuje czy może rośnie ? 
Wiem do czego zmierzasz, ale to nie upg, po pierwsze nie ma objawów o których piszesz, po drugie mam to już za sobą wraz z zakuciem, szpilkami arp i mocnymi uszczelkami (choć i to oczywiście o niczym nie musi świadczyć). U mnie jak padło upg to temperatura skakała do dużo wyższych wartości, seryjny wskaźnik szalał gdzie normalnie jest bardzo nieprecyzyjny i stoi w miejscu.

Też masz sti 2.5? Byłbyś w stanie poobserwować co się dzieje u Ciebie bez klimy i przy wyższych prędkościach? Bo już głupieje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, matthew napisał:

Wiem do czego zmierzasz, ale to nie upg, po pierwsze nie ma objawów o których piszesz, po drugie mam to już za sobą wraz z zakuciem, szpilkami arp i mocnymi uszczelkami (choć i to oczywiście o niczym nie musi świadczyć).

Niekoniecznie zmierzałem do UPG. Wystarczy zwykły wyciek, zapowietrzanie układu i skoki temperatury.

 

Masz może wskaźnik temp. oleju ? Problemy z chłodzeniem szczególnie pod dużym obciążeniem dość szybko rzutują na wzrost temp oleju.

 

13 godzin temu, matthew napisał:

Też masz sti 2.5? Byłbyś w stanie poobserwować co się dzieje u Ciebie bez klimy i przy wyższych prędkościach? Bo już głupieje...

Ja od roku latam zupełnie bez klimy bo borykam się z nieszczelnością układu. Przy wyższej prędkości to u mnie raczej olej leci w górę. Woda chwilowo, a potem opływ powietrza dość skutecznie odbiera ciepło. Mam seryjną chłodnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja od roku latam zupełnie bez klimy bo borykam się z nieszczelnością układu. Przy wyższej prędkości to u mnie raczej olej leci w górę. Woda chwilowo, a potem opływ powietrza dość skutecznie odbiera ciepło. Mam seryjną chłodnicę.
Mam tylko wskaźnik ciśnienia oleju. Zastanawiam się czy pompa nie jest uszkodzona i nie manodpowiedniej wydajności, ale to wszystko tylko pomysły...

Czyli nie masz takich skoków temp jak ja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początku sprawdziłbym pompę wody i termostat. Wymień na nowe i zobaczy czy będzie poprawa. Zakucie itd. niestety nie zawsze jest końcem problemów z 2.5L Subaru ...:( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wymianie nagrzewnicy trochę się u mnie pozmieniało. Faktycznie teraz też woda podchodzi do 98st i wtedy jest reakcja poprzez załączenie wentylatorów. Natomiast takie zjawisko mam tylko w mieście. Jak już lecę w trasie powyżej 100km/h to woda potrafi zlecieć nawet do 80-85st. Więcej niż 140 niestety nie mam gdzie pojechać.

Olej to samo. W mieście podchodzi pod 100, ale wystarczy, że wyjadę na trasę to spada do 95st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PROBLEM ROZWIĄZANY.
Nie wspomniałem, wcześniej ale w międzyczasie mechanik uznał że chłodnica wody jest nieszczelna i została wymieniona na nową. Początkowo nic to nie zmieniło i długo problem nie został rozwiązany. Jednak przy okazji naprawy chłodnicy klimy zwrócono mi uwagę że chłodnica wody jest od N/A , a nie 2.5 turbo. I faktycznie miała 16-18mm zamiast 25. Po zakupie i wymianie chłodnicy na grubość 25mm problem zniknął. I tu ważna uwaga, sprawdzajcie przy zakupie grubość na fizycznym towarze. Dwa razy chłodnica była zamawiana, ze specyfikacji 25mm, za każdym razem przyszła 16mm (chyba intercars). Dopiero zakup w innym miejscu okazał się skuteczny.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 1 dzięki za info. Po 2 czy ktoś może mi podpowiedzieć, w którym miejscu mierzyć grubość chłodnicy i czy można to zrobić bez jej demontażu? Bo możliwe, że mam podobny problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.07.2019 o 22:42, kozeek napisał:

Po 1 dzięki za info. Po 2 czy ktoś może mi podpowiedzieć, w którym miejscu mierzyć grubość chłodnicy i czy można to zrobić bez jej demontażu? Bo możliwe, że mam podobny problem...

 

To na zielono to grubość.Możesz zmierzyć zwykłą miarką albo suwmiarką będziesz widział czy ma np:18 czy 25 mm.

 

IMG_20190721_092713.jpg.e2ed41b6829d931540b431f49914daad.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę nie sugerować się kształtem bo to nie jest chłodnica od Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak wygląda pomiar (w blobie):

 

IMG_20190721_115604.thumb.jpg.55e9c00ae22c2853768ac3f54e287546.jpg

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, llkuba napisał:

A tak wygląda pomiar (w blobie):

Bardzo Ci dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, kozeek napisał:

Bardzo Ci dziękuję.

Proszę, sprawdzałem poziom oleju i przy okazji grubość chłodnicy bo jest oryginalna. Prawdopodobnie przy remoncie silnika wleci grubsza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sobie klikniesz na zdjęcie to będzie wyraźniej bo forum skaluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...