Jump to content
Sign in to follow this  
-=nikon=-

GH 1.5 vs 2.0

Recommended Posts

Posted (edited)

Jakiś czas szukam Legacy IV i przyszedł czas zwątpienia. I dziś obejrzałem N14 w okolicy i teraz pytanie do was L szukałem 2.0 minimum w N14 większość jest z 1.5. Jak to jest z tymi silnikami 1.5 martwi mnie mała mocą przy masie 13xx KG. 
Szukam typowych opinij o 1.5 vs 2.0 .

 

ps. wiem że temat był x razy 

Edited by -=nikon=-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przykładzie GC powiem, że da się tym na spokojnie jeździć. Jeśli się nie wariuje po mieście albo w ogóle - jeździ typowo miastowo, bez wyprzedzania, to nie jest to zły silnik. To tak w porównaniu do 1.8 - który na papierze osiąga bardzo zbliżone parametry do tego 1.5. Z tymże, GC jest lżejsza znacznie od GH ale - GH przy 1.5 ma chyba krótszą skrzynie. 

Potem krócej- ludzie jeżdżą Foresterami (1400+) z 2 litrówką 125km i nikt tam specjalnie nie narzeka więc w teorii nawet i to 1.5 (które na papierze wcale nie odbiega jakoś temu 2.0) przy ciut niższej masie będzie śmigać bezproblemowo. Jak znajdziesz zadbaną sztukę to myślę, że warto takową rozważyć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam GC 1.6 i chciałbym mieć 2.0 chociaż :-)

Edited by Adrian Foto

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.05.2019 o 18:02, -=nikon=- napisał:

Jakiś czas szukam Legacy IV i przyszedł czas zwątpienia. I dziś obejrzałem N14 w okolicy i teraz pytanie do was L szukałem 2.0 minimum w N14 większość jest z 1.5. Jak to jest z tymi silnikami 1.5 martwi mnie mała mocą przy masie 13xx KG. 
Szukam typowych opinij o 1.5 vs 2.0 .

 

ps. wiem że temat był x razy 

 

W opisie masz Suzuki Swift Sport które od 0-100 km/h rozpędza się po niżej 9 sekund natomiast Subaru Impreza 1.5 według tego co piszą w autocentrum ma aż 14 sekund . 

 

Wyżej porównanie forumowicza @133699 Subaru Forester 2.0 z Lanosa 1.5  to bardzo zły pomysł te 0.5 litra robi ogromną różnicę (inna charakterystyka momentu obrotowego) a różnica między przyśpieszeniem od 0-100 km/h to aż 3 sekundy. 

 

Tutaj podaję dane techniczne:

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/impreza/iii/hatchback/silnik-benzynowy-1.5-i-107km-2007-2013/

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/forester/i/silnik-benzynowy-2.0-122km-1997-2000/

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/forester/i/silnik-benzynowy-2.0-125km-1998-2002/

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/subaru/forester/ii/silnik-benzynowy-2.0-x-125km-2002-2008/

 

 

Jeżdżę Blobem 2.5 który ma około 160 koni i mocy brakuje. Jeżeli o mnie chodzi wybrałbym 2.0 nawet kosztem kilku miesięcy szukania.   

 

Przejedź się Imprezą 1.5 i zobacz czy te osiągi Tobie odpowiadają.

 

Pozdrawiam

 

Kuba

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczął bym od tego, że 1.5 to chyba najbardziej awaryjny wolnossący silnik w newage czyli po 2001. Poza tym nie jedzie, pali dużo, w zasadzie tyle samo co 2.0, jak przyjdzie kupić cały używany silnik - a to się często zdarza, to ma stosunkowo chore ceny, bo jak wiadomo wysoki popyt - wysokie ceny. Ogólnie bez sensu takiego szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopaki szukamy 2.0 a raczej jedziemy już oglądać :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, podłączam się do tematu ale mam pytanie z trochę innej beczki, posiadam impreze gh 2.0r z 2007 r. i zastanawiam się czy podejdzie mi do niej wał napędowy od 1.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...