Skocz do zawartości

Wymiana oleju przekładniowego przez ASO w Forester XT (CVT) MY16


Cougar

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie odnośnie praktyk w ASO (konkretnie w Dawoj - Warszawa) odnośnie stosowanych praktyk przy przeglądach okresowych.

Mianowicie mam w zakupionym niedawno Foresterze wpis (w tabeli przeglądów okresowych) przy  przebiegu 61 kkm 

przy rubryce:

- Olej przekładniowy (tylny most, przedni jeśli AT) w uwagach jest dopisek że OK.

Co to oznacza?

Że OK i był wymieniony czy że OK ale nie wymieniony.., jeśli tak to dla czego?

Jeśli w/g harmonogramu prac chyba powinien być wymieniony.., i wtedy jeśli się nie mylę powinien być dopisek W

Jak to rozumieć? Kupiłem auto z przebiegiem 86 kkm i nie wiem już czy ten olej był wymieniany czy nie..

Z góry dziękuję za odpowiedź co robić i jak to rozumieć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dzik44 napisał:

nie wiem już czy ten olej był wymieniany czy nie.

 

faktura rozwiąże wątpliwości , trzeba zadzwonić i zapytać w ASO . Po 60 tyś powinien być wymieniony. Te "OK"  rzeczywiście nie jest jednoznaczne dla nowego właściciela ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.04.2019 o 21:04, Dzik44 napisał:

Pytanie odnośnie praktyk w ASO (konkretnie w Dawoj - Warszawa) odnośnie stosowanych praktyk przy przeglądach okresowych.

Mianowicie mam w zakupionym niedawno Foresterze wpis (w tabeli przeglądów okresowych) przy  przebiegu 61 kkm 

przy rubryce:

- Olej przekładniowy (tylny most, przedni jeśli AT) w uwagach jest dopisek że OK.

Co to oznacza?

Że OK i był wymieniony czy że OK ale nie wymieniony.., jeśli tak to dla czego?

Jeśli w/g harmonogramu prac chyba powinien być wymieniony.., i wtedy jeśli się nie mylę powinien być dopisek W

Jak to rozumieć? Kupiłem auto z przebiegiem 86 kkm i nie wiem już czy ten olej był wymieniany czy nie..

Z góry dziękuję za odpowiedź co robić i jak to rozumieć..

I to jest ciekawostka. Przecież w skrzyni CVT nie ma obligatoryjnej wymiany oleju co 60 tyś km. Śmiem twierdzić, że jednak nie było tej wymiany. Z tego co pamiętam, kupiłeś samochód, który był leasingowany przez Arval Services Lease Polska. Jedyną metodą aby sprawdzić faktyczny stan, będzie spuszczenie tego oleju i wymiana na nowy metodą statyczną.

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano zrobiłem wymianę płynu hamulcowego i oleju w obu dyfrach.. I o ile olej z tylnego był ok (ładny kolor i przejrzystość), i być może był zmieniany przy 60kkm, to już olej z przedniego dyfra zdecydowanie nie..:evil:

Masakra, "Kawa z mlekiem" i jakaś glutowatość.., idę o zakład że od nowości (FXT ma obecnie 89500 kkm) nie był ani razu wymieniany przez ASO, bo nie wierzę że przez ostatnie 30kkm byłby w takim stanie..

Niestety widać że nie ma co na słowo wierzyć wszystkim ASO że zrobili dokładnie to co powinni i za co z pewnością zainkasowali zapłatę..

"Dawoj" ma u mnie wielkiego minusa.., bo albo kłamią w żywe oczy, albo sami nie wiedzą co robią (lub czego raczej nie robią a powinni..) ich mechanicy z autami klientów na przeglądach.

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dzik44 napisał:

idę o zakład że od nowości (FXT ma obecnie 89500 kkm) nie był ani razu wymieniany przez ASO,

Bardzo szybki wniosek i być może bardzo krzywdzący.

 

Teraz, Dzik44 napisał:

nie wierzę że przez ostatnie 30kkm byłby w takim stanie..

A dlaczego niby nie wierzysz. Kawa z mlekiem sugeruje wodę w oleju, dlaczego nie maiło sie to stać przez ostatnie 30 tys km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w tylnym dyfrze olej jak z innej epoki a podobno oba zmieniane 30kkm temu.

A tylko ten z przedniego wygląda jak nie po przejechaniu 30kkm a  raczej  jak po 130kkm

8 minut temu, mechanik napisał:

Bardzo szybki wniosek i być może bardzo krzywdzący.

Być może.., ale taki mi się niestety nasuwa.., w/g mnie wymienili z tyłu ale z przodu już "zapomnieli..."?

Tak to niestety raczej wygląda, chyba że ktoś podsunie inny możliwy scenariusz.., jestem otwarty na wszystkie opcje.

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dzik44 napisał:

Być może.., ale taki mi się niestety nasuwa.., w/g mnie wymienili z tyłu ale z przodu już "zapomnieli..."?

Chodzi mi o to, że kawa z mlekiem oznacza, że masz wodę w oleju/dyfrze. Mogła się ona dostać do oleju po wymianie. Co innego gdyby deklarowano wymianę oleju wczoraj. Przed 30 tys kilometrów olej mógł być wymieniony. Mleko z oleju to nie jest oznaka zużycia.

2 minuty temu, Dzik44 napisał:

Być może.., ale taki mi się niestety nasuwa.., w/g mnie wymienili

Rozumiem rozgoryczenie, ale to nic nie zmieni.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie był to kolor tak jasny, jak "mleko w oleju" (takie porównanie mi się nasunęło)  ale mocno ciemna barwa raczej zdecydowanie sugerowała duże zużycie oleju (zwłaszcza w porównaniu do tego z tylnego dyfra), dodatkowo razem z wykręconym korkiem "przelewowym" oderwał się jakiś "związany" z frakcji i zanieczyszczeń swojego rodzaju "ciągnący się glut" o konsystencji rzadkiego "kiślu"..

 

Ps. w jaki sposób do przedniego dyfra może się przedostać woda..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 18.06.2019 o 10:46, raju napisał:

Śmiem twierdzić, że jednak nie było tej wymiany

To jest twierdzenie pozbawione racjonalnych podstaw. Pozwolę sobie przypomnieć, że logiczne twierdzenie uzupełnia się dowodem, w innym przypadku mamy do czynienia albo z ( jakże dziś popularnym !) dogmatem ( co w tym miejscu nie ma zastosowania ), albo ze zwykłym przypuszczeniem.

 

W dniu 18.06.2019 o 10:46, raju napisał:

wymiana na nowy metodą statyczną

powyższa sugestia w kontekście

23 godziny temu, Dzik44 napisał:

Masakra, "Kawa z mlekiem" i jakaś glutowatość

czyli wyraźnym wskazaniu na zanieczyszczenie wodą jest błędna. Przy zanieczyszczeniu wodą należy wymienić cały olej, co jest możliwe tylko przy wymianie dynamicznej.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mechanik napisał:

Przez odpowietrznik, na przykład jak ktoś myśli że Forester to auto terenowe i robił z niego amfibię :-)

Tu mnie masz..;), niestety nie wiem dokładnie co robił mój FXT przez ostatnie 30kkm, ale wnioskując że użytkownikiem od początku była tylko jedna osoba (podobno kobieta na stanowisku..) i auto robiło głownie trasy to raczej mało prawdopodobne że bawiła się też w Off road na bagnach..

Ale pewności nie mam - fakt.

5 godzin temu, aflinta napisał:

W FXT przedni dyfer ma inny olej niż ten w którym kąpie się cała skrzynia?

Tak, CVT ma olej oddzielnie wymieniany w skrzyni i dwóch dyfrach.

 

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

. Przy zanieczyszczeniu wodą należy wymienić cały olej, co jest możliwe tylko przy wymianie dynamicznej.

Olej w skrzyni CVT był już wymieniany dynamicznie (ok 4kkm temu..) zanieczyszczenie oleju o którym wspominałem dotyczy tylko przedniego dyferencjału..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dzik44 napisał:

ale wnioskując że użytkownikiem od początku była tylko jedna osoba (podobno kobieta na stanowisku..) i auto robiło głownie trasy to raczej mało prawdopodobne że bawiła się też w Off road na bagnach.

Moja kobieta jeździ Wranglerem do pracy i w trasy.

A oprócz tego na rajdy i ekspedycje.. ☺️ jedno drugiego nie wyklucza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2019 o 18:56, Dzik44 napisał:

Tu mnie masz..;), niestety nie wiem dokładnie co robił mój FXT przez ostatnie 30kkm, ale wnioskując że użytkownikiem od początku była tylko jedna osoba (podobno kobieta na stanowisku..) i auto robiło głownie trasy to raczej mało prawdopodobne że bawiła się też w Off road na bagnach..

Ale pewności nie mam - fakt.

Tak, CVT ma olej oddzielnie wymieniany w skrzyni i dwóch dyfrach.

 

Olej w skrzyni CVT był już wymieniany dynamicznie (ok 4kkm temu..) zanieczyszczenie oleju o którym wspominałem dotyczy tylko przedniego dyferencjału..

I jak wyglądał olej z CVT po spuszczeniu?

 

W dniu 28.06.2019 o 16:52, Dyrekcja napisał:

Pozwolę sobie przypomnieć, że logiczne twierdzenie uzupełnia się dowodem, w innym przypadku mamy do czynienia albo z ( jakże dziś popularnym !) dogmatem ( co w tym miejscu nie ma zastosowania ), albo ze zwykłym przypuszczeniem.

W moim przypadku było to faktycznie tylko przypuszczenie, podyktowane doświadczeniem współpracy z firmą ARVAL. Wiem, że nie są skorzy zlecać usług ponadprogramowych, a taką byłaby w tym konkretnym przypadku, wymiana oleju w skrzyni CVT. Nie było w moim interesie aby winę za nieprawdomówność poniosło ASO, chciałem tylko uświadomić @Dzik44 , że taka wymiana najprawdopodbniej nie miała miejsca i tu czekam na potwierdzenie w kontekście pytania powyżej.
 

 

W dniu 28.06.2019 o 16:52, Dyrekcja napisał:

Przy zanieczyszczeniu wodą należy wymienić cały olej, co jest możliwe tylko przy wymianie dynamicznej.

W tym przypadku zgadzam się w 100%.

Pozdrowienia :)

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, raju napisał:

I jak wyglądał olej po spuszczeniu?

Olej  spuszczony wcześniej ze skrzyni CVT był bardzo "ładny" czysty i różowiutki.. Ale niestety ten z przedniego dyfra już niestety taki nie był..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dzik44 napisał:

 

Olej  spuszczony wcześniej ze skrzyni CVT był bardzo "ładny" czysty i różowiutki.. Ale niestety ten z przedniego dyfra już niestety taki nie był..

Czyli mamy dwie opcje. Albo moje przypuszczenia nie sprawdziły się, albo samochód był "delikatnie" używany. Ostatnio zlewałem statycznie olej w XT po 60 tyś km i mechanik chciał go "łapać w ręce" bo był jak nowy. To również daje do myślenia, dlaczego SIP jednoznacznie nie wypowiada się w temacie zmiany oleju w skrzyni. Postawmy się na miejscu klienta, który wg zalecenia producenta przyjeżdża do ASO a tam dowiaduje się, że olej CVT jego samochodyu był jak nowy i spokojnie można było jeździć. Co myślisz? No tak, ASO, tylko pieniądze "doją". Niemniej jednak, należę do osób, które wolą zapobiegać jak leczyć, dlatego też zalecam co 5 lat lub 60 tyś km zlać olej w CVT i dyfrach i zalać nowym. Ale ja "staroświecki" jestem :coffee: 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej też jestem staroświecki i zawsze wyznawałem zasadę "lepiej zapobiegać niż leczyć.."

Tak więc nawet jeśli mój FXT był wcześniej "delikatnie" używany (w co bardzo wierzę) wnioskując po ogólnym stanie zużycia pojazdu., i tak wymieniłem wszystkie oleje i płyn hamulcowy na nowe.

Lepiej i spokojniej się z tym czuję i mam nadzieję że Forek też..;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.04.2019 o 21:04, Dzik44 napisał:

Pytanie odnośnie praktyk w ASO (konkretnie w Dawoj

Jeśli chodzi o wymianę tychże wyżej wymienionych olei mój ASO  we Wrocławiu po moim zapytaniu przy 60 tys czy zostały wymienione stwierdził "nie nie  ma potrzeby jak się nic nie dzieje to nie wymieniamy"  ponowiłem pytanie na 90 tys. odpowiedź była identyczna. I co ma zrobić ? Chyba samemu wymienić :((  I przy okazji jakby mi ktoś łopatologicznie wyjaśnił o co chodzi z tym statycznym czy dynamicznym i które lepsze co byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RTQLAS napisał:

po moim zapytaniu przy 60 tys czy zostały wymienione stwierdził "nie nie  ma potrzeby jak się nic nie dzieje to nie wymieniamy"  ponowiłem pytanie na 90 tys. odpowiedź była identyczna. I co ma zrobić

To  jakaś kpina.., nie daj się zbyć, powinni wymienić zgodnie z zaleceniem producenta - są wyraźnie przypisane przebiegi przy których trzeba określone płyny i oleje wymienić.

A może przy oleju silnikowym też się będą kierować tą zasadą "nie nie  ma potrzeby jak się nic nie dzieje to nie wymieniamy" - dla mnie to Hit..:cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Karenz napisał:

przecież to dla nich nie małe pieniądze uczciwie do klienta podeszli że nie kasowali za coś czego nie potrzeba 

O ile się nie mylę to wymieniamy oleje i inne płyny bo wraz z czasem i przebiegiem auta tracą swoje właściwości.., mylę się?

A nie wtedy jak coś się dzieje (psuje) bo wtedy to już jest często dużo z późno i sama wymiana już najczęściej niewiele pomaga i a jeśli już to na bardzo krótko..

Na jakiej podstawie ASO stwierdza że nie trzeba wymienić (skoro już sam przebieg auta wskazuje obligatoryjnie że tak..) - bo nic jeszcze nie wali, piszczy i nie chrobocze..? No chyba że tak, ale jak dla mnie to wtedy jest już za późno i koszty będą duuużo większe niż przy wymianie oleju..

A może mają wszech wiedzącą szklaną kulę która prawdę im powie..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...