Jump to content

Powietrze z opon ucieeeeeeka


Recommended Posts

Łaaaj :)

Tankuje 2,5 psi i za kilka dni jest 1,4. Walcz e z tym juz 2 rok. Felgi proste. Wklady kominków wymienione. Koła zanurzane w wannie. Żadnego powoetrza. Mam kolegę który również ma identyczny problem tez w Outbacku tylko 3.6 ale silbik bez różnicy. Felgi mamy identyczne 17tki. Opony mam od nowości, przelataly 2 sezony od 2016 roku. Jakies podpowiedzi prosze baaardzo 

Link to post
Share on other sites

jaki stan felg? u mnie uciekało powietrze kiedy lakier zaczął odchodzić w miejscu styku opony z felgą. Dopiero po demontażu opony i przejechaniu szczotką lakier niby tylko złuszczony zaczął odpadać i uciekało powietrze

Link to post
Share on other sites

2,5 PSI to trochę mało:OO:

W 90% przypadków powietrze ucieka obok starego wentyla, powinny być wymieniane na nowe przy każdej zmianie opon.

 

Link to post
Share on other sites

Obstawiam nieszczelność miedzy oponą a felgą pojawiającą sie podczas nacisku koła.

Opona do zdjęcia i czyszczenie wraz ze smarowaniem.

Edited by Pan Dziedzic
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, atlas1977 napisał:

Łaaaj :)

Tankuje 2,5 psi i za kilka dni jest 1,4. Walcz e z tym juz 2 rok. Felgi proste. Wklady kominków wymienione. Koła zanurzane w wannie. Żadnego powoetrza. Mam kolegę który również ma identyczny problem tez w Outbacku tylko 3.6 ale silbik bez różnicy. Felgi mamy identyczne 17tki. Opony mam od nowości, przelataly 2 sezony od 2016 roku. Jakies podpowiedzi prosze baaardzo 

 Miałem kiedyś taki sam objaw. Jak auto stało w garażu kilka dni, to nic nie ubyło. Okazało się, że bardzo cienki drut wbił się w oponę i uchodziło tylko w czasie toczenia się auta

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, koziolek napisał:

2,5 PSI to trochę mało:OO:

W 90% przypadków powietrze ucieka obok starego wentyla, powinny być wymieniane na nowe przy każdej zmianie opon.

 

Ale jeśli jest na stanie TPMS to jak widzisz coroczną wymianę wentyli ?

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Obstawiam nieszczelność miedzy oponą a felgą pojawiającą sie podczas nacisku koła.

Opona do zdjęcia i czyszczenie wraz ze smarowaniem.

 

Potwierdzam - miałem tak samo z lewym tyłem i pomogło zdjęcie/przeczyszczenie/smarowanie/założenie :ok:

Link to post
Share on other sites
W dniu 24.04.2019 o 15:41, markos007 napisał:

jaki stan felg? u mnie uciekało powietrze kiedy lakier zaczął odchodzić w miejscu styku opony z felgą. Dopiero po demontażu opony i przejechaniu szczotką lakier niby tylko złuszczony zaczął odpadać i uciekało powietrze

Ok, i co zrobiłeś? Malowałes felgi? Nie zauważyłem zeby tam lakier odpadał ale to w koncu subaru wiec byloby normalne... 

21 godzin temu, lojszczyk napisał:

 Miałem kiedyś taki sam objaw. Jak auto stało w garażu kilka dni, to nic nie ubyło. Okazało się, że bardzo cienki drut wbił się w oponę i uchodziło tylko w czasie toczenia się auta

 

Niestety w 4 kołach drutu nie mam

20 godzin temu, koziolek napisał:

Są tam gumowe uszczelki, które się wymienia.

Gdzie są te uszczelki i gdzie mozna je ewentualnie kupic? 

22 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

Obstawiam nieszczelność miedzy oponą a felgą pojawiającą sie podczas nacisku koła.

Opona do zdjęcia i czyszczenie wraz ze smarowaniem.

Oponę smaruje się po to zeby łatwiej weszła na felgi nie zaś po to aby ją uszczelniać. Ranty felg są czyste. 

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, atlas1977 napisał:

Oponę smaruje się po to zeby łatwiej weszła na felgi nie zaś po to aby ją uszczelniać. Ranty felg są czyste. 

 

pasta montażowa również uszczelnia.

Znalezione obrazy dla zapytania pasta uszczelniajÄca do opon

 

W dniu 24.04.2019 o 15:06, atlas1977 napisał:

Mam kolegę który również ma identyczny problem tez w Outbacku

 

dobrze, że to przypadłość  tylko Outbacków ;-)

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, atlas1977 napisał:

Oponę smaruje się po to zeby łatwiej weszła na felgi nie zaś po to aby ją uszczelniać. Ranty felg są czyste. 

A kto Cię tak okłamał? :D

Jedź z reklamacją do wulkanizatora, u którego wykonywałeś usługę i nie szukaj pomocy na forum, bo nikt nie oceni tego na odległość.

Możliwe przyczyny zostały wyliczone.

Dorzucę starzejące się opony (za wcześnie w Twoim przypadku), wadę fabryczną opon (problem występowałby od samego początku użytkowania lub krótko po rozpoczęciu).

Podaj jeszcze dokładne oznaczenia opon, może ktoś miał podobne problemy z danym modelem.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, atlas1977 napisał:

Ok, i co zrobiłeś? Malowałes felgi? Nie zauważyłem zeby tam lakier odpadał ale to w koncu subaru wiec byloby normalne... 

po ściągnięciu opon dobrze szczotką drucianą zdarłem lakier który się łuszczył/odpadał i problem minął. Felgi z zewnątrz wyglądały ładnie ale od środka lakier słabo się trzymał stąd był problem

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.04.2019 o 09:55, WOJO napisał:

A kto Cię tak okłamał? :D

Jedź z reklamacją do wulkanizatora, u którego wykonywałeś usługę i nie szukaj pomocy na forum, bo nikt nie oceni tego na odległość.

Możliwe przyczyny zostały wyliczone.

Dorzucę starzejące się opony (za wcześnie w Twoim przypadku), wadę fabryczną opon (problem występowałby od samego początku użytkowania lub krótko po rozpoczęciu).

Podaj jeszcze dokładne oznaczenia opon, może ktoś miał podobne problemy z danym modelem.

Bardzo dziękuję za rzetelną odpowiedź. Owszem czuję się trochę okłamany bo wulkanizator na moją prośbę o porządne wysmarowanie oznajmił, że to nie uszczelnia. Opony sprawdziłem i nie przysparzają problemów użytkownikom. Pozostaje zrzucić gumy i poprosić o wysmarowanie na grubo. Może pomoże, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
W dniu 29.04.2019 o 08:31, atlas1977 napisał:

Bardzo dziękuję za rzetelną odpowiedź. Owszem czuję się trochę okłamany bo wulkanizator na moją prośbę o porządne wysmarowanie oznajmił, że to nie uszczelnia. Opony sprawdziłem i nie przysparzają problemów użytkownikom. Pozostaje zrzucić gumy i poprosić o wysmarowanie na grubo. Może pomoże, jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Zmień wulkanizatora. Takie zabiegi czasami pomagają. ;] 

Link to post
Share on other sites

jak mówisz, że w wannie nie widać bąbelków to problem pojawia się pod naciskiem jak ktoś pisał (więc pewnie łączenie z felgą lub wentyl) -, może w wannie można docisnąc jakoś?
trochę dużo pompujesz kapcie, bo u mnie na słupku pisze w przypadku małego obciążenia przód 2.1, tył 2.0 (r17) i tak też pompuję, przyjemniej się jeździ nawet po tych naszych dziurach :mrgreen:, choć poprzednie auto pompowałem również na 2,5. pzdr

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Mi uciekało przez skorodowany wentyl, wymiana wkładu nie pomagała. Ponieważ i tak bateria w czujniku była na wyczerpaniu i często był błąd tpms wymieniłem cały czujnik i jest spokój. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...