Skocz do zawartości

Dyfer przod- wymiana oleju.


andythin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wymieniałem dzisiaj oleje w silniku i tylnym dyfrze i chciałem zmienic w przednim ale znalazłem tylko korek spustowy a zadnego korka wlewowego. Jest tylko mały bagnecik z prawej strony. Tu rodzi sie pytanie- czy uzupełniac olej przez ten otwor bagnetowy? Ile tego oleju trzeba wymienic? Motul podaje 1,3- 1,4 litra. Czy przypadkiem przez ten otwor nie uzupełnia sie oleju w skrzyni manualnej? Moje auto to Subaru XV 2013, 1,6 benzyna, skrzynia manualna. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, andythin napisał:

Witam wszystkich. Wymieniałem dzisiaj oleje w silniku i tylnym dyfrze i chciałem zmienic w przednim ale znalazłem tylko korek spustowy a zadnego korka wlewowego. Jest tylko mały bagnecik z prawej strony. Tu rodzi sie pytanie- czy uzupełniac olej przez ten otwor bagnetowy? Ile tego oleju trzeba wymienic? Motul podaje 1,3- 1,4 litra. Czy przypadkiem przez ten otwor nie uzupełnia sie oleju w skrzyni manualnej? Moje auto to Subaru XV 2013, 1,6 benzyna, skrzynia manualna. Prosze o pomoc.

czesc.

nie ma "przedniego dyfra" w XV z manualną skrzynią biegów . Jest skrzynia biegów w której zmienia się olej. Wchodzi według manuala 3,4 litra w rzeczywistości około 3 . Olej wylewasz korkiem spustowym na dole skrzyni ( kup nową podkładkę pod korek)  wlewasz przez bagnet znajdujący się po stronie pasażera na skrzyni biegów- jak wyciągniesz  rurę dolotową spojrzysz na skrzynię od góry  zobaczysz małą żółtą rączkę od bagnetu. Zeby łatwiej było Ci się dostać do bagnetu możesz odpiąć kostkę z elektryką silnika znajdującą się w okolicach bagnetu. Rozgrzej olej w skrzyni biegów przed wymianą ( zrób pare km) bo gesty jest i gorzej spływa nierozgrzany.

Jakis czas temu przechodziłem zabieg wymiany oleju w skrzyni w XV 2.0i manual więc jakieś tam pojecie mamB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, andythin napisał:

To kogo mam słuchac.Jak jest naprawdę?

Oczywiście jest przedni mechanizm różnicowy, ale jest zintegrowany ze skrzynią biegów i kąpie się w tym samym oleju :) Wymieniając olej w skrzyni wymieniasz go również w znajdującym się tam dyferencjale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, owad napisał:

Masz pojęcie a piszesz że nie ma przedniego dyfra? Ciekawe :)

jeszcze jakieś uszczypliwości czy już wyczerpałeś temat? ;)

9 minut temu, aflinta napisał:

Oczywiście jest przedni mechanizm różnicowy, ale jest zintegrowany ze skrzynią biegów i kąpie się w tym samym oleju :) Wymieniając olej w skrzyni wymieniasz go również w znajdującym się tam dyferencjale. 

dokładnie tak jest. 

:thumbup:

jeżeli nie masz dwóch lewych rąk operacja spokojnie do wykonania samemu. potrzeby klucz torx t70 , moment dokecenia sruby spustowej  70Nm w przypadku podkładki czarnej lub brązowej, 44 Nm w przypadku srebrnej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Godzinę temu, meci napisał:

Dziś wymieniłem płyn w przednim i tylnym dyfrze.  Wchodzi 3.4 l razem.Dodatkowo wymiana świec i gum stabilizatora z tyłu. 

z ciekawości zapytam jaki olej,  jakie swiece ( ngk czy denso ) i jakie gumy ( oem czy zamiennik )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej przekładniowy Fuchs, świece Denso, gumy Herth Buss, dodatkowo wymiana oleju i filtrów :kabinowego i oleju.Chciałem  zrobić zdjęcie, ale za duży plik. Fuchs Titan Sintopoid Sea 75W-90.

Edytowane przez meci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 5.05.2020 o 19:07, meci napisał:

Dziś wymieniłem płyn w przednim i tylnym dyfrze.  Wchodzi 3.4 l razem.Dodatkowo wymiana świec i gum stabilizatora z tyłu. 

Witam. Więc jak to jest z tym olejem w przednim dyfrze,bo już teraz to nie kumam. Jeśli dyfer jest zatopiony w oleju że skrzyni to jakim cudem wymieniasz tylko w dyfrze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2019 o 19:35, Karas napisał:

nie ma "przedniego dyfra" w XV z manualną skrzynią biegów .

:biglol: 

Kurde to jak napęd na przód jest przekazywany?

Nie ma osobnej obudowy dyferencjału, ale "dyfer przedni" jednak jest. ;)

Nie wprowadzaj w błąd ludzi, którzy nie mieli z tym do czynienia. Bo potem takie kwiatki będą wychodzić:

W dniu 5.05.2020 o 19:07, meci napisał:

Dziś wymieniłem płyn w przednim i tylnym dyfrze.  Wchodzi 3.4 l razem.Dodatkowo wymiana świec i gum stabilizatora z tyłu. 

Potem będą mechanicy co liczą osobno za wymianę oleju w przednim dyfrze i w skrzyni. :P

 

Teraz, kingston70 napisał:

Witam. Więc jak to jest z tym olejem w przednim dyfrze,bo już teraz to nie kumam. Jeśli dyfer jest zatopiony w oleju że skrzyni to jakim cudem wymieniasz tylko w dyfrze? 

Kolega pewnie uprościł myśl. Olej wymienia się w skrzyni biegów. A że przedni mechanizm różnicowy jest w jednej obudowie ze skrzynią, to mają wspólny olej który wymieniamy wymieniając olej w skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dzixd napisał:

Kurde to jak napęd na przód jest przekazywany?

Nie ma osobnej obudowy dyferencjału, ale "dyfer przedni" jednak jest. ;)

Nie wprowadzaj w błąd ludzi, którzy nie mieli z tym do czynienia. Bo potem takie kwiatki będą wychodzić:

 

9 godzin temu, Dzixd napisał:

Potem będą mechanicy co liczą osobno za wymianę oleju w przednim dyfrze i w skrzyni. :P

zastanów się nad tym co napisałeś bo to sie kupy ie trzyma.

Lepiej żeby ludziskom wydawało się że nie ma przedniego dyfra wtedy nie będzie sytuacji że ktokolwiek policzy osobno za wymianę oleju w skrzyni i przednim dyfrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję że zależy to od rodzaju skrzyni po przewertowaniu forum.W manualu jest wspólny olej i tu jest chyba prościej z wymianą.W automacie jest osobno olej dla skrzyni i dla dyfra,jeśli tak można powiedzieć.Tu zaczynają się schody bo nie widzę żadnych bagnetów po pomiaru ewentualnie do wlania oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, kingston70 napisał:

Wnioskuję że zależy to od rodzaju skrzyni po przewertowaniu forum.W manualu jest wspólny olej i tu jest chyba prościej z wymianą.W automacie jest osobno olej dla skrzyni i dla dyfra,jeśli tak można powiedzieć.Tu zaczynają się schody bo nie widzę żadnych bagnetów po pomiaru ewentualnie do wlania oleju. 

i słusznie wnioskujesz. W wersjach z manualną skrzynia biegów jak już napisano przedni dyfer jest w skrzyni biegów i wymieniając olej w skrzyni wymieniasz w dyfrze. Żółty bagnecik jest na skrzyni biegów po stronie pasażera. Przez bagnet wlewa się olej. W wersjach z cvt przedni dyferek ma swój własny olej , skrzynia ma swój

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Karas napisał:

i słusznie wnioskujesz. W wersjach z manualną skrzynia biegów jak już napisano przedni dyfer jest w skrzyni biegów i wymieniając olej w skrzyni wymieniasz w dyfrze. Żółty bagnecik jest na skrzyni biegów po stronie pasażera. Przez bagnet wlewa się olej. W wersjach z cvt przedni dyferek ma swój własny olej , skrzynia ma swój

To w takim razie jak zalać olej do przedniego dyferka, skoro nie ma żadnego bagnecika lub czegoś podobnego.Mowa o xv z cvt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aflinta napisał:

 

Obiekt zabiegów prawie tak ładny jak mój Szary Mnich :wub: .

 

Przez jakichś 5 pierwszych minut pieściłem ucho jego "amerykańskim kwakaniem", jak nazywam ten akcent. Choć mistrzostwo w nim mają ichni prezenterzy telewizyjni a kiedyś i aktorzy. :biglol:

 

Jakiś rzadki ten olej się wydawał choć 75W90? I chyba słowa nie było o tym, że robi się to wszystko na rozgrzanych przekładniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Szürkebarát napisał:

Jakiś rzadki ten olej się wydawał choć 75W90? I chyba słowa nie było o tym, że robi się to wszystko na rozgrzanych przekładniach?

dokładnie tak. Chwile trzeba pojeździć żeby go rozgrzać wtedy z wymianą nie ma problemów i fajnie ścieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Karas napisał:

dokładnie tak. Chwile trzeba pojeździć żeby go rozgrzać wtedy z wymianą nie ma problemów i fajnie ścieka

Daaawno temu, gdy jeszcze byłem chłopakiem, reanimowałem z ojcem garbatą Warszawę (M20). Spuszczany z dyfra olej miał konsystencję miodu.

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana banalna. Samemu nie robiłem ale u zaprzyjaźnionego mecha - dobrego znajomego, wszystko mi pokazywał co i jak pogadaliśmy przy robocie nawet dał mi manuala serwisowego od  forka sj :) . Mając podstawowy komplet kluczy i torx'a t 70 ogarniesz samemu spokojnie wymiane w autach ze skrzynią manualną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kingston70 napisał:

Tak z czystej ciekawości czy robiliście takie wymiany samemu.?Tak dla własnej satysfakcji.Czy raczej nie warto się trudzić i zlecić wymianę. 

Ja robię sam (co prawda mam MT ale z dyframi CVT też robota jest bardzo prosta). Nie ma żadnego problemu z samodzielną wymianą. Postaraj się dobrze rozgrzać dyfer. Możesz poczekać dłużej niż przeciętny serwis przy zlewaniu oleju a to zawsze na plus.

Korek spustowy dokręcasz 70Nm, korki przelewowy i wlewowy 50Nm. Tylko poluzuj korki wlewowy i przelewowy przed odkręceniem spustowego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...