Jump to content
Stefan Toczek

Legacy III 2.0 popiskuje na niskich obrotach przy dodaniu gazu

Recommended Posts

Posted (edited)

Jak w temacie, nagralem filmik z tego:

https://youtu.be/GCpVy_WfmA8

 

piszczy tak na wolnych obrotach gdy silnik jest pod obciazeniem, gdy klima sie zalacza, lub puszczam powoli sprzeglo przy ruszaniu i malo gazu dodaje lub krece kierownica bez dodania gazu gdy auto stoi, lub gdy dodaje po prostu gazu i obroty w momencie dodawania gazu sa na poziomie ~800-1000, spradzalem wczoraj paski i wydaje mi sie ze to nie zaden pasek piszczy, dzwiek wychodzi jakby spod dolotu / filtru powietrza, z okolic skrzyni biegow, dzwiek slychac niezaleznie czy sprzeglo wcisniete jest czy nie, niezaleznie czy auto zimne czy nagrzane, macie jakies pomysly co to moze byc? sprzeglo i lozysko dociskowe zmieniane okolo 1k km temu

 

dodam ze dzwiek nie jest tak agresywny podczas jazdy, jest ledwo slyszalny, sluychac go w 99% na parkingach jak parkuje powoli czy ruszam, tutaj mocniej go slychac bo echo z blaszanego garazu leci

Edited by Stefan Toczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwumasa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
44 minutes ago, pablonas said:

Dwumasa.

a jak pilna naprawa tego moze byc, oceniajac na podstawie tych dzwiekow? no bo podczas jazdy oprocz piskow nic nie czuje narazie, mozna jezdzic normalnie mimo popiskiwan? jakie beda objawy jak bedzie juz blagala o wymiane?

Edited by Stefan Toczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest niestety typowa cecha tych kół zamachowych. Jak zmienisz na nowe z pudełka to za jakieś 20-30 tysięcy km również zacznie ćwierkać. Jeździj, nie wnikaj. Jak się skończy sprzęgło to przy okazji wymień koło zamachowe na jednomasowe (z forestera) i zapomnij o temacie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Stefan Toczek napisał:

a jak pilna naprawa tego moze byc, oceniajac na podstawie tych dzwiekow? no bo podczas jazdy oprocz piskow nic nie czuje narazie, mozna jezdzic normalnie mimo popiskiwan? jakie beda objawy jak bedzie juz blagala o wymiane?

Nie przejmować się tym. Ja przejechałem ok. 60k km na ćwierkającej dwumasie.
Agonalny stan można poznać po trzęsącej się budzie przy gaszeniu silnika. I metalicznym dźwięku przy dynamicznej zmianie biegów.
Ale tak jak pablonas napisał, da się zrobić konwersję na sztywne koło zamachowe.
Jeżeli zrobisz to na używanym kole zamachowym to powinieneś się zmieścić w ok. 2 400pln,
jeżeli ma być nowe koło zamachowe, to będzie to ok. 3 500pln.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/16/2019 at 10:41 AM, thomson0073 said:

Nie przejmować się tym. Ja przejechałem ok. 60k km na ćwierkającej dwumasie.
Agonalny stan można poznać po trzęsącej się budzie przy gaszeniu silnika. I metalicznym dźwięku przy dynamicznej zmianie biegów.
Ale tak jak pablonas napisał, da się zrobić konwersję na sztywne koło zamachowe.
Jeżeli zrobisz to na używanym kole zamachowym to powinieneś się zmieścić w ok. 2 400pln,
jeżeli ma być nowe koło zamachowe, to będzie to ok. 3 500pln.

 

On 4/15/2019 at 12:23 PM, pablonas said:

To jest niestety typowa cecha tych kół zamachowych. Jak zmienisz na nowe z pudełka to za jakieś 20-30 tysięcy km również zacznie ćwierkać. Jeździj, nie wnikaj. Jak się skończy sprzęgło to przy okazji wymień koło zamachowe na jednomasowe (z forestera) i zapomnij o temacie.

dzieki, uspokoiliscie mnie, myslalem ze to juz calkowicie koniec dwumasy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...