Jump to content
The_Sickness

Forester 2.5 XT - turbo boost bez strojenia

Recommended Posts

Cześć, mam pytanie, Forester 2.5XT po remoncie, bez strojenia, zegar booost, czy można bez strojenia wrzucać mu drobne doładowanie powiedzmy 0,3 - 0,5 bara? Zanim wystroje jeszcze minie troszkę czasu, a zastanawiam się czy po dotarciu mogę mu trochę podmuchać więcej powietrza na niskich doładowaniach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Masz LPG? Jeśli tak to byś mu dał więcej troszkę i wystroił to na AFR. Też było by dobrze.

Edited by ewemarkam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja osobiście bym nie ryzykował..... bał bym się robić takie akcje po władowaniu kupy kasy w remont......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie zły pomysł.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, The_Sickness napisał:

Cześć, mam pytanie, Forester 2.5XT po remoncie, bez strojenia, zegar booost, czy można bez strojenia wrzucać mu drobne doładowanie powiedzmy 0,3 - 0,5 bara? Zanim wystroje jeszcze minie troszkę czasu, a zastanawiam się czy po dotarciu mogę mu trochę podmuchać więcej powietrza na niskich doładowaniach?

Weź napisz wyraźnie o co chodzi, co ma remont silnika do doładowania?

Doładowanie przed remontem było pewnie w granicach 0,7bara, więc teraz też takie jest.

Skąd te 0,3-0,5 bara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to żeby nie przeładować, mam zrobiony przelot, 3 cale za turbiną i nie chcę przeładować. Nie wiem czy w ogóle nie używać turbo, czy ewentualnie doładowania przejdą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ja zrozumiałem że kolega chce mu dołożyć 0,3 -0,5 bara doładowania więcej niż serja....... i to bez wystrojenia jest bardzo zły pomysł.....

a jeżeli chodzi że chce "depnąć pedał gazu" do 0,3-0,5 bara to czemu nie..... jeśli nic nie zmieniał przed a po remoncie (np. turbinę na większą)

po prostu go nie "pałuj" a wszystko będzie gitara :) to że masz DP przelot 3" po prostu nie zostanie wykorzystane :) po strojeniu będzie :)

Edited by klev

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to właśnie mi chodziło ... czy bez strojenia mogę w miarę normalnie jeździć, nie bać się wyprzedzać etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowe pytanie to jak bardzo setup po remoncie różni się od tego przed remontem

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, skwaro napisał:

Podstawowe pytanie to jak bardzo setup po remoncie różni się od tego przed remontem

 

Dokładnie, co było robione z silnikiem, czy te same turbo czy inne?

I podstawowe pytanie: jak chcesz podnieść doładowanie nie robiąc remapu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dodaniu przeloty 3 calowego za turbo robi sie remap.  Owszem mozna dojechac kawalek do kogos by wystroil ,ale bez remapu sie nie jezdzi na codzien po takiej zmianie.  Tak jest i nie radze kombinowac... jak sie zaklada przelot to sie robi remap w tym samym czasie - bo po co zakladac przelot i 3 calowa rure a remap odkladac na pozniej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co zrozumiałem to pewnie remont pochłanal dużo kasiury. W międzyczasie zrobiony został przelot i brakuje kasiury na strojenie. Tak to jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jest tak, że jestem z Olsztyna, remont pochłonął dużo kasy to fakt, przelot był zrobiony razem z remontem niestety Pan, który ma go stroić będzie available dopiero po świętach, a Panów zamienników stroicieli w tych okolicach brak. Jestem po dotarciu i zmieniam jutro olej na docelowy Liquy Molly 5w30. Nie jestem w stanie wystroić go na razie nigdzie indziej bo to moje jedyne auto, pracy mam full i nim muszę jeździć bo nie mam nic innego. Do tej pory na dotarciu jeździłem do 3 tys obrotów i po prostu pytam czy do strojenia mam nadal jeździć jak grzyb czy mogę sobie trochę poużywać. Ot cała filozofia. A stroić będę mam nadzieję jak najszybciej po świętach

Edited by The_Sickness

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, The_Sickness napisał:

czy mogę sobie trochę poużywać. Ot cała filozofia

 

Ja bym z tym poczekał do strojenia. To nie jest subaryna co sobie sama wszystko ustawi jak Legacy Turbo i będzie git. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
52 minuty temu, frisco napisał:

 

Ja bym z tym poczekał do strojenia. To nie jest subaryna co sobie sama wszystko ustawi jak Legacy Turbo i będzie git. 

Tak zrobię dzięki. Ogólnie im więcej km robię od remontu tym lepiej chodzi. Takie mam wrażenie dziwne. Jakiś mocno wyczulony na wszystko co się w nim dzieje

Edited by The_Sickness

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spokojnie możesz pociskać, jeszcze lepiej dla silnika.
Wiadomo bez naprawdę ostrych szaleństw, subaru jest podlane paliwem więc problemu nie będzie.
Jak nie będzie przeładowywał to biedy nie zrobisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...