Jump to content
owad

Hak i wiązka do xv 1

Recommended Posts

Posted (edited)

nie w każdym ASO jest tak dramatycznie.

ja kupiłem hak w necie (autohak + dedykowana niemiecka wiązka do forka SJ) -- za komplet wyszło ~750zł.

montaż w ASO (wrocław) + przegląd techniczny i wbicie haka w dowód kosztował mnie drugie 750zł (brutto).

 

moim zdaniem do przeżycia i nie trzeba się martwić utratą gwarancji.

 

Edited by kruque
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, MaMis napisał:

Z uwagi na formalności muszę mieć dedykowany do MY18. W zasadzie to nie wiem czy w ogóle będzie to możliwe z uwagi na podejście SIP

Dzień dobry,

 

Pragniemy Pana poinformować, że montaż haka holowniczego wraz z instalacją elektryczną może skutkować utratą gwarancji. Producent nie może brać odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości powstałe na skutek nieautoryzowanej ingerencji w strukturę pojazdu.

 

Dlatego też zachęcamy do zakupu autoryzowanych produktów Subaru oraz do ich montażu w ASO Subaru. Pod następującym linkiem znajdzie Pan informacje dotyczące oferty akcesoriów dla Subaru XV: https://subaru.pl/docs/accessories/18MY_XV_akcesoria.pdf      

 

Mamy nadzieję, że powyższe informacje spotkają się z Pańskim zrozumieniem.”

 

Ale jakie nieautoryzowane ingerencje skoro wszystkie otwory montażowe istnieją już w samochodzie :) Tam się nic nie wierci tylko zdejmuje zaślepki i przykręca się hak, a wiązkę wkłada się we wtyczkę :)

W dodatku to co mają w katalogu to westfalia lub thule/brink.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaMis napisał:

Z uwagi na formalności muszę mieć dedykowany do MY18. W zasadzie to nie wiem czy w ogóle będzie to możliwe z uwagi na podejście SIP

Dzień dobry,

 

Pragniemy Pana poinformować, że montaż haka holowniczego wraz z instalacją elektryczną może skutkować utratą gwarancji. Producent nie może brać odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości powstałe na skutek nieautoryzowanej ingerencji w strukturę pojazdu.

 

Dlatego też zachęcamy do zakupu autoryzowanych produktów Subaru oraz do ich montażu w ASO Subaru. Pod następującym linkiem znajdzie Pan informacje dotyczące oferty akcesoriów dla Subaru XV: https://subaru.pl/docs/accessories/18MY_XV_akcesoria.pdf      

 

Mamy nadzieję, że powyższe informacje spotkają się z Pańskim zrozumieniem.”

A co na to @Dyrekcja ? Dla mnie to jest dziwne nawet bardzo. Do aut montują stacje multimedialne Kenwooda ( przynajmniej montowali ) i na utratę gwarancji to w żaden sposób nie wpływało a montaż haka który wpinasz w istniejącą wiązkę bez żadnej rzeźby wpływa na gwarancje... To jakiś żart.  Skąd masz tą informacje z ASO z czy SIP ? Wychodzi na to że zakup nowego Subaru nie ma sensu bo nie można do niego nic zamontować. Pewnie niedługo wymiana dywaników na nie Subaru będzie powodowała utratę gwarancji...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 godziny temu, ElemenT napisał:

 

Ale jakie nieautoryzowane ingerencje skoro wszystkie otwory montażowe istnieją już w samochodzie :) Tam się nic nie wierci tylko zdejmuje zaślepki i przykręca się hak, a wiązkę wkłada się we wtyczkę :)

W dodatku to co mają w katalogu to westfalia lub thule/brink.

 

Jestem żywo zainteresowany tematem, bo męczy mnie wkładanie rowerów na dach, i właśnie rozważam ich przewóz na bagażniku montowanym na haku. 

Wierzę w rozsądek SIP, który w przypadku gdy własne zdolności powozlą mi na zakup i montaż haka we własnym zakresie, nie zdejmie mi gwarancji na cały samochód, np w przypadku awarii silnika :blink:

Moje pytanie jest inne; czy montaż „własnymy  ręcamy”, poza ASO, pozwoli uzyskać akceptację stacji diagnostycznej i wpis do dowodu rejestracyjnego ? 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Blixten napisał:

Wierzę w rozsądek SIP, który w przypadku gdy własne zdolności powozlą mi na zakup i montaż haka we własnym zakresie, nie zdejmie mi gwarancji na cały samochód, np w przypadku awarii silnika

I słusznie. Odpowiedź DT wskazuje tylko na nasze obowiązki informacyjne - zezwolenie "standardowe" mogłoby oznaczać, że dozwolona jest także ingerencja zagrażająca bezpieczeństwu - stąd wskazanie na ASO, które muszą przestrzegać "reguł gry".

Natomiast jeżeli te właśnie reguły są zachowane ( = prawidłowy montaż ) to nie narusza to gwarancji.

Ale, proszę mi uwierzyć, mieliśmy już wystarczająco dużo przykładów klasycznej "rzeźby" którą to rzeźbiarz uważał za znakomitą ( bo przecież co oni tam wiedzą - JA wiem lepiej ).

Nie muszę zapewne wspominać, że hak oraz przynależna do niego wiązka ( jeżeli oddzielna ) muszą mieć homologację do danego typu pojazdu.

 

Pozdrowienia

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Blixten napisał:

Moje pytanie jest inne; czy montaż „własnymy  ręcamy”, poza ASO, pozwoli uzyskać akceptację stacji diagnostycznej i wpis do dowodu rejestracyjnego ? 

 

Tak

 

5 minut temu, Blixten napisał:

Jestem żywo zainteresowany tematem, bo męczy mnie wkładanie rowerów na dach, i właśnie rozważam ich przewóz na bagażniku montowanym na haku.

 

Bardzo dobry pomysł - super sprawdza się w praktyce.

 

Kilka lat temu kupiłem hak Westfalia wraz z dedykowaną wiązką do nowego wówczas OBK. ASO bez problemu i za rozsądne pieniądze zamontowało mi hak. Nikt nie straszył mnie utratą gwarancji ani nie namawiał za wszelką cenę do zakupu akcesoryjnego haka. Zresztą z tego co pamiętam czas oczekiwania był nieakceptowalnie długi. Westfalię miałem praktycznie od ręki.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Blixten napisał:

Moje pytanie jest inne; czy montaż „własnymy  ręcamy”, poza ASO, pozwoli uzyskać akceptację stacji diagnostycznej i wpis do dowodu rejestracyjnego ? 

 

Bez problemu. Na stacji diagnostycznej nie sprawdzają faktury montażu tylko sprawdzają zamontowanie tj biorą klucz dynamometryczny (czy jaki tam mają - może inny rodzaj) i sprawdzają czy śruby (te które widać) są z odpowiednim momentem zamontowane (ja miałem klucz więc nie było problemu). Dodatkowo podłączają zestaw diagnostyczny pod wiązkę.

 

Ważne by kupić wszystko do danego modelu. W przypadku forka zestaw zamontowany przeze mnie pasował praktycznie co do mm do otworów przygotowanych w fabryce. Ale jeżeli ktoś zamontuje z innego samochodu i nie będzie pasowało to wtedy może gwarancja polecieć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, kruque napisał:

montaż w ASO (wrocław) + przegląd techniczny i wbicie haka w dowód kosztował mnie drugie 750zł (brutto).

Gdyby to były takie kwoty to bym nie poruszał tematu. Wycena jaką dostałem jest 4 cyfrowa za usługę. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też pamiętam mniej więcej taką kwotę za montaż w ASO.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
16 minut temu, MaMis napisał:

Gdyby to były takie kwoty to bym nie poruszał tematu. Wycena jaką dostałem jest 4 cyfrowa za usługę. 

W 2013 roku we Wrocławiu o ile dobrze pamiętam to za składany i chowany hak Thule do Outbacka z montażem płaciłem 1500 brutto, natomiast w tym roku do Forestera w Kielcach za nie markowy i składany ale nie schowany już prawie 2000 brutto. 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla uścislenia -- to cena z zeszłego roku. a może w XV założenie haka wymaga zdjęcia dachu i dlatego cena jest taka? ;) 

 

ceny haków w ASO nie są zbyt zachęcające ale nikt nie robił problemu gdy przywiozłem swój hak+moduł+wiązkę do zamontowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaMis napisał:

Gdyby to były takie kwoty to bym nie poruszał tematu. Wycena jaką dostałem jest 4 cyfrowa za usługę.

Może warto podzwonic popytac w innych ASO o cene z montażem i tam pojechac - w Subaru taka turystyka serwisowa jest na porządku dziennym także bedziesz musiał się przyzwyczaic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

 

Korci mnie, żeby spróbować samemu. @MaMis , razem będzie jeszcze łatwiej ;) 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteśmy umowie i. Zapraszam do mnie do garażu jak kupimy dedykowane haki. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę szukał takiego zestawu gdzie nie trzeba zdejmować i ciąć zderzaka. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaMis zrób porządną dokumentację zdjęciową ;) przyda się innym ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, MaMis napisał:

Będę szukał takiego zestawu gdzie nie trzeba zdejmować i ciąć zderzaka. 

Daj znać jak znajdziesz. Sprawdziłem Westfalię, GDW, Steinhoff, Auto-Hak.... wszystko wydaje się być robione na to samo kopyto. Ale ciąć nie trzeba w żadnym z tego co widzę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, moominko napisał:

@MaMis zrób porządną dokumentację zdjęciową ;) przyda się innym ;) 

Oczywiście. Będziemy z Blixten na zmianę cykać fotki. 

 

27 minut temu, aflinta napisał:

Sprawdziłem Westfalię, GDW, Steinhoff, Auto-Hak.... wszystko wydaje się być robione na to samo kopyto. Ale ciąć nie trzeba w żadnym z tego co widzę. 

A któryś z nich jest dedykowany do MY18. Z tego co widziałem do tej pory większość oferuje do I gen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, MaMis napisał:

Oczywiście. Będziemy z Blixten na zmianę cykać fotki.

Oby nam nie wyszedł kolejny odcinek Pat & Mat :ok:

:biglol:

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Blixten napisał:

 

Korci mnie, żeby spróbować samemu. @MaMis , razem będzie jeszcze łatwiej ;) 

 

Nie sugeruj się tym filmem. Do forka jest podobny a okaząło się, że "europejskie haki" montuje się inaczej. Wszystko wg instrukcji.

 

W filmie przeciągane są jakieś śruby drucikiem. W naszych hakach zdejmujesz zderzak i wkładasz podłużnice w otwory, wówczas w miejscach gdzie oni przeciągają te śruby pojawiają ci się gwinty od owej podłużnicy. Wystarczy skręcić.

 

 

AHA: całość montażu to mniej więcej 2-3h. Lepiej zakupić wcześniej sobie spinki do plastików bo z 3 mi się połamały.

Edited by ElemenT
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ElemenT napisał:

 

Nie sugeruj się tym filmem. Do forka jest podobny a okaząło się, że "europejskie haki" montuje się inaczej. Wszystko wg instrukcji.

 

W filmie przeciągane są jakieś śruby drucikiem. W naszych hakach zdejmujesz zderzak i wkładasz podłużnice w otwory, wówczas w miejscach gdzie oni przeciągają te śruby pojawiają ci się gwinty od owej podłużnicy. Wystarczy skręcić.

 

 

AHA: całość montażu to mniej więcej 2-3h. Lepiej zakupić wcześniej sobie spinki do plastików bo z 3 mi się połamały.

Faktycznie, po przeanalizowaniu instrukcji Westfalii, jest jak piszesz wyżej. 

Montaż haka wydaje się banalnie prosty, największa trudność to domontaż/powrotny montaż plastikowej osłony zderzaka bez uszkodzeń jego uchwytów lub lakieru... 

Czy haki do 2 generacji XV są identyczne jak do 1 gen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Westfalia 1,8 z wiązką 13 pin do kupienia on line lub w Sopocie. Ze zderzakiem trzeba obchodzić się delikatnie + manual z rozmieszczeniem spinek i kilkoma nowymi na wypadek połamania oryginalnych. 

W jeep zakładałem sam wraz z podłączeniem do przygotowanej instalacji. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Blixten napisał:

Czy haki do 2 generacji XV są identyczne jak do 1 gen ?

Jeśli mamy nowa płytę podłogową to mogą być różnice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, MaMis napisał:

A któryś z nich jest dedykowany do MY18. Z tego co widziałem do tej pory większość oferuje do I gen. 

Westfalia była, reszty nie sprawdzałem, ale zasada montażu jest identyczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...