Jump to content
kotlin83

Legacy IV - plus po zamknięciu centralnego?

Recommended Posts

Koledzy orientujecie się może czy gdzieś w kabinie pojawia się + po zamknięciu centralnego? Z tym że chodzi o to aby był stały, nie impulsowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kotlin83 napisał:

Koledzy orientujecie się może czy gdzieś w kabinie pojawia się + po zamknięciu centralnego? Z tym że chodzi o to aby był stały, nie impulsowy.

15 pinowa, biała wtyczka B228 pod kierownicą. Pin #1.

B228.png

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojo jesteś pewny tej wtyczki? Szukałem pinoutu i nie mogę znaleźć, ale przeglądam schematy i idę po nitce do kłębka - o ile dobrze je rozumiem to pin1 z B228 to bezpośredni przewód z aku, 12V jest na nim cały czas, niezależnie od stanu centralnego zamka :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, kotlin83 napisał:

Wojo jesteś pewny tej wtyczki? Szukałem pinoutu i nie mogę znaleźć, ale przeglądam schematy i idę po nitce do kłębka - o ile dobrze je rozumiem to pin1 z B228 to bezpośredni przewód z aku, 12V jest na nim cały czas, niezależnie od stanu centralnego zamka :hmm:

Bardzo dobrze rozumiesz.

 

OP_connector.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli muszę szukać dalej. Potrzebuję + który pojawi się dopiero po zamknięciu  centralnego zamka - przy otwartym ma go nie być. Impulsowy znalazłem, można go uzyskać choćby z sygnału do siłownika drzwi. Jednym z rozwiązań mogłoby być zastosowanie przekaźnika bistabilnego impulsowego, ale nie chcę przekombinować skoro taki sygnał może już znajdować się w aucie

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, kotlin83 napisał:

Czyli muszę szukać dalej. Potrzebuję + który pojawi się dopiero po zamknięciu  centralnego zamka - przy otwartym ma go nie być. Impulsowy znalazłem, można go uzyskać choćby z sygnału do siłownika drzwi. Jednym z rozwiązań mogłoby być zastosowanie przekaźnika bistabilnego impulsowego, ale nie chcę przekombinować skoro taki sygnał może już znajdować się w aucie

Nie wiem, co chcesz zasilić, ale myślę, że rozwiązanie z monostabilnym/bistabilnym sterowanym sygnałem z pilota, powinno rozwiązać problem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, WOJO said:

Nie wiem, co chcesz zasilić, ale myślę, że rozwiązanie z monostabilnym/bistabilnym sterowanym sygnałem z pilota, powinno rozwiązać problem.

 

Buduję moduł którego jedną z funkcji będzie zamykanie lusterek oraz domykanie szyb. Do logiki działania potrzebny mi stały plus po zamknięciu. Rozwiązanie z bistabilnym ma pewien minus - może się zdarzyć po rozłączeniu aku że jego stan będzie odwrotny do zamierzonego, niby prosty reset to rozwiąże ale zawsze... Tak mi przyszło do głowy - do legacy dokładano alarm wiesz może skąd jest wysterowywany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, kotlin83 napisał:

Buduję moduł którego jedną z funkcji będzie zamykanie lusterek oraz domykanie szyb. Do logiki działania potrzebny mi stały plus po zamknięciu. Rozwiązanie z bistabilnym ma pewien minus - może się zdarzyć po rozłączeniu aku że jego stan będzie odwrotny do zamierzonego, niby prosty reset to rozwiąże ale zawsze... Tak mi przyszło do głowy - do legacy dokładano alarm wiesz może skąd jest wysterowywany?

Nie mam pod ręką schematu, ale był zapewne wysterowany impulsowym +12V.

Ja korzystałem z pinu A7 BIU przy zamknięciu auta z pilota i A8 przy otwarciu (lub A22 przy otwarciu tylko tylnej klapy).

 

KES.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wracam do pomysłu przekaźnika bistabilnego. Swoją drogą chyba korzystam z innej wersji instrukcji, u mnie nie ma tak rozrysowanych wtyk jak na tym schemacie "OP Connector System" który wrzuciłeś, a strona WI189 jest pusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.04.2019 o 07:47, kotlin83 napisał:

Czyli muszę szukać dalej. Potrzebuję + który pojawi się dopiero po zamknięciu  centralnego zamka - przy otwartym ma go nie być. Impulsowy znalazłem, można go uzyskać choćby z sygnału do siłownika drzwi. Jednym z rozwiązań mogłoby być zastosowanie przekaźnika bistabilnego impulsowego, ale nie chcę przekombinować skoro taki sygnał może już znajdować się w aucie

 

Hej, powiedz mi Kolego czy znalazłeś ten plus, który pojawia się po zamknięciu centralnego, a znika przy otwartym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, bikeman1 said:

 

Hej, powiedz mi Kolego czy znalazłeś ten plus, który pojawia się po zamknięciu centralnego, a znika przy otwartym?

 

Niestety nie, bez modyfikacji możesz mieć tylko impuls trwający tyle na ile załącza się siłownik. U siebie zamontowałem pod wewnętrzną klamką przełącznik który zmienia stan przy otwartym zamku - jest wciskany przez ten obracający się element z czerwonym paskiem który pokazuje czy centralny jest otwarty czy nie.  Tyle że do tego trzeba rozebrać tapicerkę drzwi i przeciągnąć przewód do kabiny. Sumując to chyba łatwiej byłoby dołożyć moduł alarmu i z niego wyciągnąć plusa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo kombinuje od jakiegoś czasu w jaki sposób można dołożyć migającą diodę, która będzie migać po zamknięciu samochodu, a po otwarciu przestanie...masz może jakiś pomysł? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bo kombinuje od jakiegoś czasu w jaki sposób można dołożyć migającą diodę, która będzie migać po zamknięciu samochodu, a po otwarciu przestanie...masz może jakiś pomysł? 
Podaj jej 12v na stałe a + po stacyjce niech rozlacza zasilanie i będzie jak piszesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to Cię ratuje ale zauważyłem dzisiaj, że na desce po zamknięciu miga symbol kluczyka. Z tym, że nie wiem czy ten sygnał jest stały skoro miga czy jest tam jakiś dodatkowy sterownik, który sprawia, że czerwony kluczyk łypka. :mellow:

A przyszło mi jeszcze do głowy, że skoro zamykamy i otwieramy auto radiowo to (chyba, bo nie wiem do końca jak to działa) powinno być urządzenie, które stale jest w trybie gotowości na odbiór sygnału i ono powinno mieć tego plusa właśnie po zamknięciu auta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, bzikus7 napisał:
W dniu 5.05.2019 o 12:31, bikeman1 napisał:
Bo kombinuje od jakiegoś czasu w jaki sposób można dołożyć migającą diodę, która będzie migać po zamknięciu samochodu, a po otwarciu przestanie...masz może jakiś pomysł? 

Podaj jej 12v na stałe a + po stacyjce niech rozlacza zasilanie i będzie jak piszesz.

 

Nie jestem biegły w elektryce i tego zdania nie do końca rozumię...

 

4 godziny temu, Orear napisał:

Nie wiem czy to Cię ratuje ale zauważyłem dzisiaj, że na desce po zamknięciu miga symbol kluczyka. Z tym, że nie wiem czy ten sygnał jest stały skoro miga czy jest tam jakiś dodatkowy sterownik, który sprawia, że czerwony kluczyk łypka. :mellow:

A przyszło mi jeszcze do głowy, że skoro zamykamy i otwieramy auto radiowo to (chyba, bo nie wiem do końca jak to działa) powinno być urządzenie, które stale jest w trybie gotowości na odbiór sygnału i ono powinno mieć tego plusa właśnie po zamknięciu auta. 

 

Kluczyk na desce mnie nie ratuje, bo on zaczyna mrugać już po wyjęciu kluczyka, a chcę żeby zaczynała mrugać dopiero to zamknięciu samochodu z centralnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie mój sposób też będzie tak samo działał dioda będzie mrugać po włączeniu zapłonu. Jeżeli to ci nie pasuje to nie pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...