kotlin83 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Koledzy orientujecie się może czy gdzieś w kabinie pojawia się + po zamknięciu centralnego? Z tym że chodzi o to aby był stały, nie impulsowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 2 godziny temu, kotlin83 napisał: Koledzy orientujecie się może czy gdzieś w kabinie pojawia się + po zamknięciu centralnego? Z tym że chodzi o to aby był stały, nie impulsowy. 15 pinowa, biała wtyczka B228 pod kierownicą. Pin #1. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotlin83 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Wojo jesteś pewny tej wtyczki? Szukałem pinoutu i nie mogę znaleźć, ale przeglądam schematy i idę po nitce do kłębka - o ile dobrze je rozumiem to pin1 z B228 to bezpośredni przewód z aku, 12V jest na nim cały czas, niezależnie od stanu centralnego zamka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 8 godzin temu, kotlin83 napisał: Wojo jesteś pewny tej wtyczki? Szukałem pinoutu i nie mogę znaleźć, ale przeglądam schematy i idę po nitce do kłębka - o ile dobrze je rozumiem to pin1 z B228 to bezpośredni przewód z aku, 12V jest na nim cały czas, niezależnie od stanu centralnego zamka Bardzo dobrze rozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotlin83 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Czyli muszę szukać dalej. Potrzebuję + który pojawi się dopiero po zamknięciu centralnego zamka - przy otwartym ma go nie być. Impulsowy znalazłem, można go uzyskać choćby z sygnału do siłownika drzwi. Jednym z rozwiązań mogłoby być zastosowanie przekaźnika bistabilnego impulsowego, ale nie chcę przekombinować skoro taki sygnał może już znajdować się w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 39 minut temu, kotlin83 napisał: Czyli muszę szukać dalej. Potrzebuję + który pojawi się dopiero po zamknięciu centralnego zamka - przy otwartym ma go nie być. Impulsowy znalazłem, można go uzyskać choćby z sygnału do siłownika drzwi. Jednym z rozwiązań mogłoby być zastosowanie przekaźnika bistabilnego impulsowego, ale nie chcę przekombinować skoro taki sygnał może już znajdować się w aucie Nie wiem, co chcesz zasilić, ale myślę, że rozwiązanie z monostabilnym/bistabilnym sterowanym sygnałem z pilota, powinno rozwiązać problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotlin83 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 1 hour ago, WOJO said: Nie wiem, co chcesz zasilić, ale myślę, że rozwiązanie z monostabilnym/bistabilnym sterowanym sygnałem z pilota, powinno rozwiązać problem. Buduję moduł którego jedną z funkcji będzie zamykanie lusterek oraz domykanie szyb. Do logiki działania potrzebny mi stały plus po zamknięciu. Rozwiązanie z bistabilnym ma pewien minus - może się zdarzyć po rozłączeniu aku że jego stan będzie odwrotny do zamierzonego, niby prosty reset to rozwiąże ale zawsze... Tak mi przyszło do głowy - do legacy dokładano alarm wiesz może skąd jest wysterowywany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 3 minuty temu, kotlin83 napisał: Buduję moduł którego jedną z funkcji będzie zamykanie lusterek oraz domykanie szyb. Do logiki działania potrzebny mi stały plus po zamknięciu. Rozwiązanie z bistabilnym ma pewien minus - może się zdarzyć po rozłączeniu aku że jego stan będzie odwrotny do zamierzonego, niby prosty reset to rozwiąże ale zawsze... Tak mi przyszło do głowy - do legacy dokładano alarm wiesz może skąd jest wysterowywany? Nie mam pod ręką schematu, ale był zapewne wysterowany impulsowym +12V. Ja korzystałem z pinu A7 BIU przy zamknięciu auta z pilota i A8 przy otwarciu (lub A22 przy otwarciu tylko tylnej klapy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotlin83 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Czyli wracam do pomysłu przekaźnika bistabilnego. Swoją drogą chyba korzystam z innej wersji instrukcji, u mnie nie ma tak rozrysowanych wtyk jak na tym schemacie "OP Connector System" który wrzuciłeś, a strona WI189 jest pusta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 W dniu 15.04.2019 o 07:47, kotlin83 napisał: Czyli muszę szukać dalej. Potrzebuję + który pojawi się dopiero po zamknięciu centralnego zamka - przy otwartym ma go nie być. Impulsowy znalazłem, można go uzyskać choćby z sygnału do siłownika drzwi. Jednym z rozwiązań mogłoby być zastosowanie przekaźnika bistabilnego impulsowego, ale nie chcę przekombinować skoro taki sygnał może już znajdować się w aucie Hej, powiedz mi Kolego czy znalazłeś ten plus, który pojawia się po zamknięciu centralnego, a znika przy otwartym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotlin83 Opublikowano 4 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 44 minutes ago, bikeman1 said: Hej, powiedz mi Kolego czy znalazłeś ten plus, który pojawia się po zamknięciu centralnego, a znika przy otwartym? Niestety nie, bez modyfikacji możesz mieć tylko impuls trwający tyle na ile załącza się siłownik. U siebie zamontowałem pod wewnętrzną klamką przełącznik który zmienia stan przy otwartym zamku - jest wciskany przez ten obracający się element z czerwonym paskiem który pokazuje czy centralny jest otwarty czy nie. Tyle że do tego trzeba rozebrać tapicerkę drzwi i przeciągnąć przewód do kabiny. Sumując to chyba łatwiej byłoby dołożyć moduł alarmu i z niego wyciągnąć plusa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Bo kombinuje od jakiegoś czasu w jaki sposób można dołożyć migającą diodę, która będzie migać po zamknięciu samochodu, a po otwarciu przestanie...masz może jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 Bo kombinuje od jakiegoś czasu w jaki sposób można dołożyć migającą diodę, która będzie migać po zamknięciu samochodu, a po otwarciu przestanie...masz może jakiś pomysł? Podaj jej 12v na stałe a + po stacyjce niech rozlacza zasilanie i będzie jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 Nie wiem czy to Cię ratuje ale zauważyłem dzisiaj, że na desce po zamknięciu miga symbol kluczyka. Z tym, że nie wiem czy ten sygnał jest stały skoro miga czy jest tam jakiś dodatkowy sterownik, który sprawia, że czerwony kluczyk łypka. A przyszło mi jeszcze do głowy, że skoro zamykamy i otwieramy auto radiowo to (chyba, bo nie wiem do końca jak to działa) powinno być urządzenie, które stale jest w trybie gotowości na odbiór sygnału i ono powinno mieć tego plusa właśnie po zamknięciu auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 6 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 15 godzin temu, bzikus7 napisał: W dniu 5.05.2019 o 12:31, bikeman1 napisał: Bo kombinuje od jakiegoś czasu w jaki sposób można dołożyć migającą diodę, która będzie migać po zamknięciu samochodu, a po otwarciu przestanie...masz może jakiś pomysł? Podaj jej 12v na stałe a + po stacyjce niech rozlacza zasilanie i będzie jak piszesz. Nie jestem biegły w elektryce i tego zdania nie do końca rozumię... 4 godziny temu, Orear napisał: Nie wiem czy to Cię ratuje ale zauważyłem dzisiaj, że na desce po zamknięciu miga symbol kluczyka. Z tym, że nie wiem czy ten sygnał jest stały skoro miga czy jest tam jakiś dodatkowy sterownik, który sprawia, że czerwony kluczyk łypka. A przyszło mi jeszcze do głowy, że skoro zamykamy i otwieramy auto radiowo to (chyba, bo nie wiem do końca jak to działa) powinno być urządzenie, które stale jest w trybie gotowości na odbiór sygnału i ono powinno mieć tego plusa właśnie po zamknięciu auta. Kluczyk na desce mnie nie ratuje, bo on zaczyna mrugać już po wyjęciu kluczyka, a chcę żeby zaczynała mrugać dopiero to zamknięciu samochodu z centralnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 7 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2019 W takim razie mój sposób też będzie tak samo działał dioda będzie mrugać po włączeniu zapłonu. Jeżeli to ci nie pasuje to nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się