Jump to content
Halski83

Niedziałający spryskiwacz tylnej szyby w Imprezie - pomysły?

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Finalnie postanowiłem pousuwać usterki w mojej Subarynie (Impreza hatchback 1.5 , 2008). Na pierwszy ogień idzie spryskiwacz tylnej szyby, który nie działa odkąd mam to auto.

Objaw jest taki, że gdy załączam przy kierownicy spryskiwacz tylnej szyby to słyszę, że silniczek pracuje ale ze spryskiwacza nie leci nawet kropla.

 

Podpowiecie gdzie zacząć szukać winowajcy? Znikąd płyn nie leci więc nieszczelności nie podejrzewam.

 

Poglądowe zdjęcie dyszy:

 

image.png.fdee21426d181effaf364bf8485bab34.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, impreza555 napisał:

zagięty przewód albo dysza  przytkana

 

Dzięki za podpowiedź. To dwa pytania:

 

1. Jak się dostać do tego przewodu? Jak on może lecieć?

2. Czym/jak można przetkać tą dyszę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w Foresterze pęknięta była rurka w klapie bagażnika(w tej gumowej osłonie między klapą a tyłem) - ciekło wewnątrz w słupku koło tylnej lampy - też nie było widać wycieku na zewnątrz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam Impreze z 2008 roku, silnik 2.0 i problem ten sam. Słychać jak silniczek chodzi, płyn w zbiorniku oczywiście jest, a na tylną szybę nie leci nawet kropla. Ściągnąłem plastikową osłonkę w bagażniku, dostałem się do przewodu ale wygląda na to, że płyn nawet tam nie dociera, więc u mnie problem jest gdzieś po drodze. Jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie mogę teraz znaleźć, ale pamiętam, że była gdzieś na forum instrukcja naprawy. W modelach z jedną pompką jest zdaje się gumowy zaworek, który kieruje (w zależności od obrotów silniczka) płyn na przednią lub tylną szybę. Pod wpływem działania płynu guma z czasem puchnie i nie przepuszcza w jedną lub obie strony. O ile dobrze pamiętam należało rozebrać silniczek i delikatnie przyciąć gumkę ;) albo prościej - wymienić silniczek.

Sprawdźcie ten trop jeśli wykluczyliście zatkanie/przerwanie przewodu prowadzącego na tył.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...