Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze (tył/przód) - Subaru Impreza Hatchback (GH7)


Halski83

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim,

 

To mój pierwszy post na tym forum więc w razie jakiegolwiek faux pax z góry przepraszam.

Od razu wspomnę, że przeszukałem forum i wątek ogólny o hamulcach ale nie znalazłem tam konkretnej odpowiedzi na moje pytania.

 

A przechodząc do rzeczy: jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Imprezy hatchback (GH7) 1.5, rocznik 2008 benzyna+gaz (podobno fabryczny - w każdym razie tak twierdził poprzedni właściciel Włoch). Ostatnio przy wymianie opon panowie wymieniacze stwierdzili, że klocków i tarcz nadszedł już czas.

 

Nie mam żadnego doświadczenie w tym temacie stąd pytanie: jakie klocki i tarcze rekomendowalibyście na przód i tył? Jeżdżę tylko po mieście, okazjonalnie trasa rzędu 200km do rodziny i nie szybko (jakieś 110 km/h max). Zależy mi jedynie na tym by dobrze hamowały i nie robiły dużego hałasu, brudzenie felg mi nie przeszkadza. Co do ceny to najchętniej jakieś cenowe optimum - nie chciałbym oszczędzać na układzie hamowania ale też nie chciałbym niepotrzebnie przepłacić.

 

Co byście polecili?

 

Poniżej wizualizacja (zdjęcie z Wikipedii) mojej Subaryny :)

 

2010_Subaru_Impreza_(GH7_MY11)_RX_hatchb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oem tarcze  z klockami ( komplet około  1000pln przynajmniej ja tyle zapłaciłem )   lub tarcze ATE  klocki ATE/TRW/ Ferrodo ( komplet około 600-700 pln)  + wymiana płynu hamulcowego i w sprzęgle ( zbiorniczek jest ten sam) Ceny dotycza kompletu na przód

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Karas napisał:

oem tarcze komplet 700pln oem klocki 300 lub tarcze ATE komplet około 500 pln klocki ATE/TRW/ Ferrodo + wymiana płynu hamulcowego i w sprzęgle ( zbiorniczek jest ten sam) 

 

@Karas Super, wielkie dzięki za podpowiedź. Tylko pytanie, czemu przy klockach rekomendujesz ATE/TRW/Ferodo a przy tarczach już tylko ATE? Pytam bo tarcze TRW chodzą po tyle samo co ATE. Jest między nimi jakaś różnica na korzyść ATE?

Edytowane przez Halski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Halski83 napisał:

Jest między nimi jakaś różnica na korzyść ATE?

nie mam pojecia ale w poprzednich autach miałem te tarcze i nigdy nie miałem z nimi problemów w dodatku są całe powleczone białą warstwą antykorozyjną . Trw tez pewnie beda ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Halski83 napisał:

Ostatnio przy wymianie opon panowie wymieniacze stwierdzili, że klocków i tarcz nadszedł już czas.

 

 

klocki rozumiem, widać czy się już kończą a tarcze w jaki sposób stwierdzili że się już kończą? Mierzyli ich grubość i sprawdzili w manualu jaka jest minimalna grubość tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, lutek34 napisał:

u mnie jest milimetrowy rant na przednich tarczach, wczoraj im nawet zapodałem nowe klocki i nie myślę jeszcze wymieniać tarcz.

jeżel 1 mm rant jest tylko z jednej strony tarcz i nie przekroczyły min grubości to pewnie nie ma sensu ich wymieniać. Natomiast patrząc na przednie tarcze swojego XV to rant robi się i z jednej i drugiej strony tarczy hamulcowej...

Już to pisałem w którymś z wątków że nie wierzyłem w to co pisali użytkownicy nowszych Subaru tzn ze wymieniali tarcze razem z 1 kompletem klocków przy przebiegach 30- 50 k km... Niestety teraz już im wierze po tym jak zobaczyłem tarcze w swoim XV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Karas napisał:

jeżel 1 mm rant jest tylko z jednej strony tarcz i nie przekroczyły min grubości to pewnie nie ma sensu ich wymieniać.

 

przy sprawnie działającym zacisku, rant musi powstawać równomiernie z obu stron. 

Nie wiem jak inni jeżdżą, ale ja swoją Subarune kupiłem z tymi przednimi tarczami, które nie wyglądały na nowe, zrobiłem na nich 50kkm i teraz dostały nowe klocki (PowerStop Z23) i o ile te klocki ich nie pokrzywią, to mam plan zjeździć te klocki na tych tarczach.

Zdjęcie zrobione 1kkm przed wymianą klocków.

20180405_103601.thumb.jpg.5b91ce1c48dbe82897a4d3bc9333b495.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lutek34 napisał:

przy sprawnie działającym zacisku, rant musi powstawać równomiernie z obu stron. 

 

no właśnie o tym pisałem . Jeżeli z przodu tarczy masz rant 1 mm to z tyłu też pewnie będzie 1 mm . Seryjna grubość tarczy to 24mm minimalna to 22 czyli 24mm-1mm( z jednej strony tarczy) -1mm( z drugiej strony tarczy) = 22 mm - czyli grubość minimalna ,  ale nowe klocki pewnie zrobią swoje,  rant się powiększy z obu stron i jak klocki będą miały powołowe swojej grubości to tarcza będzie nadawała się na śmietnik.  -chodzi tutaj głównie o bezpieczeństwo bo takie cieniutkie tarcze mogą popękać w trakcie mocniejszego hamowania. Najlepiej byłoby je zmierzyć grubościomierzem przed założeniem nowych klocków. Wiadomo każdy robi i ze swoim autem co mu się podoba ale dla świętego spokoju bym jednak zmierzył grubość tarcz obecnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...