Jump to content
SzymeQ

Analizator spalin - nieprawidłowe wyniki

Recommended Posts

Cześć. Dzisiaj byłem na stacji diagnostycznej i przy okazji sprawdzenia zawieszenia diagnoste zaniepokoiło dziwne dzialanie silnika na wolnych obrotach. Otóż co jakaś chwilę słychać kliknięcie i wraz z tym kliknięciem obroty lekko wskakują na wyższy poziom na tą chwilę i tak cały czas w kółko ( niższe wyższe itd ).

Następnie podpiął analizator spalin i ukazały się poniższe wyniki. 

Wartości cały czas się wahają.

Dodam że pierwsza sonda była wymieniona (Denso), komputer pokazuje tylko błędy pompy powietrza wtórnego. Napięcie drugiej sondy skacze od 0.1 do 0.8.

Czym to moze być spowodowane ? Diagnosta podpowiedział że być może układ zapłonowy?

 

IMG_20190412_110600.jpg

IMG_20190412_110558_1.jpg

IMG_20190412_110544.jpg

IMG_20190412_110325.jpg

IMG_20190412_110307.jpg

Edited by SzymeQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SzymeQ, czyli jakie te wartości? Prawidłowe czy nie? Co mówił diagnosta?

Te wahania obrotów prawdopodobnie przez włączoną klimatyzację ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

%CO do 0.5% u mnie wartości do 2 

HC do 100ppm - u mnie od 150-200

Nox również przekroczony jak i tlen (kilkukrotnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, SzymeQ napisał:

Otóż co jakaś chwilę słychać kliknięcie i wraz z tym kliknięciem obroty lekko wskakują na wyższy poziom na tą chwilę i tak cały czas w kółko ( niższe wyższe itd ).

To przez włączoną klimatyzację ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zwróciłem na to uwagi ale macie rację z tą klima.

Ale prócz tego obroty falują.

Czy może to być wypadanie zapłonu i stąd wszystkie te problemy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, SzymeQ napisał:

Nie zwróciłem na to uwagi ale macie rację z tą klima.

Ale prócz tego obroty falują.

Czy może to być wypadanie zapłonu i stąd wszystkie te problemy ?

Obroty przypadkiem, czasem nie falują przy rozregulowanych zaworach? 
BTW... to benzyna, czy diesel?

Edited by Orear

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Orear napisał:

BTW... to benzyna, czy diesel?

2.0 benzyna, 167 k przebiegu z niewiadomą historią luzów zaworowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kliknięcie to włączenie sprzęgła od klimy i podbicie obrotów do co najmniej 1000. Falowanie to różnie (oczywiście z wył. klimą) zacznij od tego co proste i tanie czyli szczelność w dolocie, podpięcia wszystkich rurek odm sprawdź czy nie są zbutwiałe  itp. brudna przepustnica też daje efekt falowania, czujnik od temperatur w dolocie i wody (po nocy powinny pokazywać te same temperatury). Układ zapłonowy świece, kable. Na deser zostają wtryski i luzy zaworowe. (PS przy robieniu ze świecami można kompresje przemierzyć to da jakiś obraz stanu zaworów).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...