Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

1 hour ago, Paweł Jastrzębski said:

Nowa platforma, sztywniejsza, lepsze prowadzenie auta ciekawe jaka będzie waga nowej wersji, przy tym samym silniku 2,5 i czy osiągi będą lepsze?

 

Nowa platforma zdaje się dodaje kilogramy. XV i Impreza ważą więcej niż przedtem. Ten 2.5 jest niby ten sam, ale wiele w nim zmieniono i ma trochę więcej mocy. Odczuwalne będzie mniej więcej to samo. Ale coś czuję, że w Europie jeśli się ten Outback pokaże to tylko jako e-boxer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja US różni się nieco od JP/EU więc ja bym poczekał do Genewy, może lekka zmiana zrobi dużą różnicę. Niemniej takiego XT bym przytulił w miejsce mojego podniesionego LGT - w sumie wygląda prawie jak ten pierwszy OBK, inny tylko zderzak i malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinię wyraziłem już w innym wątku, ale ten jest dedykowany więc powtórzę to co napisałem zaraz po premierze:
W mojej opinii jest bardzo dobrze. OBK 2020 stracił trochę swojej surowości, ostrości i klimatu, ale jednocześnie nabrał sznytu, elegancji i prestiżowego wyglądu.
Dobierając odpowiednio kolor nadwozia i felg może być bardziej offroad'owy (ta ciemna zieleń butelkowa) lub bardziej reprezentacyjny (ciemny granat). 
Zakładając, że możliwości jezdne ma co najmniej bez zmian, myślę, że kierunek jest właściwy zwłaszcza mając na względzie obecne trendy i oczekiwania rynku. W środku, wiadomo, dominacja multimedialno-tabletowa, ale zrobiona z głową, elegancko, zachowując pewien klimat klasyki. Brawo. Z zewnątrz bardzo ładnie, przód nowoczesny, ale stonowany, tył świetny, nie popsuty tylnymi lampami (jak dla wielu w nowym Foresterze), a wręcz przeciwnie, tylne lampy nadają elegancji i pewnego prestiżowego szlifu. Generalnie brawo Subaru. Na tle tego co teraz pokazują niektórzy producenci to uważam, że jest rewelacyjnie. Szczerze, to design w OBK bardziej mi odpowiada, niż ten w ostatnich modelach włoskich mistrzów w Alfie Romeo Giulii czy Stelvio. To niewątpliwy komplement z mojej strony. Jeszcze raz gratuluję Subaru i trzymam kciuki by ten model szybko zawitał do Polski (mam świadomość, że wersji Onyx XT 260 KM nie dostaniemy, ale co tam), a jak zawita oby miał atrakcyjne ceny.
:drinks:

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oby miał tą pokazaną wentylację foteli :) Na ceny bym nie liczył - wiadomo - akcyza. Chyba, że to będzie 2.0 bez turbo - jak się włączy ową wentylację to będzie zwalniał pod górę :)

Pierwsze wrażenie było słabe - auto jest niższe ale wyżej zawieszone, rozstaw osi bez zmian, zwisy długie - wygląda jak gumowy MY2018 rozciągnięty za zderzaki, plus ten łuk okien ku górze - taka łódka na kołach, auto Pana Samochodzika. Ale z czasem coraz lepiej. Na żywo może być nawet interesujący. Ale widać, że to wschodnia szkoła dizajnu i to ta starsza pokoleniowo.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Siemek napisał:

pewnego prestiżowego szlifu

 

3 godziny temu, Siemek napisał:

prestiżowego wyglądu

Może jestem jakiś dziwny, ale „prestiżowy” to ostatni epitet, jaki przyszedłby mi do głowy w przypadku popularnego auta do objazdów po parkach narodowych ;) Niewątpliwie wygląda lepiej i nowocześniej od poprzednika (co akurat nie było trudne do osiągnięcia). Tylko tyle i aż tyle. Wnętrze to duży upgrade i jeżeli udało się uniknąć ergonomicznych wpadek w obsłudze tego telewizora, jest na duży plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zyzol napisał:

 

Może jestem jakiś dziwny, ale „prestiżowy” to ostatni epitet, jaki przyszedłby mi do głowy w przypadku popularnego auta do objazdów po parkach narodowych ;)

Ja uważam, że większość strażników parków lub innych leśników poczuje się w takim aucie jednak prestiżowo.

Może prezesi i menadżerowie to już nie ale do lasu to jednak klasa auto.

  • Haha 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, mechanik napisał:

Systemy bezpieczeństwa wraz z osprzętem też swoje ważą. Wszystkie auta dziś są ciężkie niestety.

 

Najnowsza BMW 5 serii G30 "schudła" względem poprzedniej serii F10 o 100 kg (platforma CLAR). Wielu producentów stara się by nowe modele nie przybierały na masie, a wręcz były lżejsze. Alle to prawda, elektronika trochę waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

 

Może jestem jakiś dziwny, ale „prestiżowy” to ostatni epitet, jaki przyszedłby mi do głowy w przypadku popularnego auta do objazdów po parkach narodowych ;) Niewątpliwie wygląda lepiej i nowocześniej od poprzednika (co akurat nie było trudne do osiągnięcia). Tylko tyle i aż tyle. Wnętrze to duży upgrade i jeżeli udało się uniknąć ergonomicznych wpadek w obsłudze tego telewizora, jest na duży plus.

Podtrzymuje zdanie "nabrał prestiżowego wyglądu". To nie to samo co samochód prestiżowy. Niemniej u nas podjechanie granatowym OBK 2020 pod teatr na pewno wstydu nie przyniesie :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Siemek napisał:

Podtrzymuje zdanie "nabrał prestiżowego wyglądu". To nie to samo co samochód prestiżowy. Niemniej u nas podjechanie granatowym OBK 2020 pod teatr na pewno wstydu nie przyniesie :D 

W US tez nie... Subaru jest taka marka ktora mozna spotkac i u bogatych i u biednych... jak Jay Leno kiedys powiedzial - Saab byl kiedys autem profesorow uniwersyteckich w Nowej Angli, a teraz oni jezdza Subaru... bezpieczenstwo Subaru jest na pewno jednym z powodow popularnosci.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem nowego OBK i muszę powiedzieć, że mi się podoba. To znaczy nie ma tak głębokiej zmiany jak pomiędzy IV a V w '14/'15. Linia IMHO jest zbliżona do poprzednika. Rewolucji w wyglądzie zewnętrznym nie ma. Środek za to wygląda na fajny. Wygląda na to, że Subaru postawiło sobie za cel stworzenie komfortowego wnętrza. Juz pomiędzy IV a V jest przepaść. Tutaj aż takiej różnicy może nie będzie, ale wygląda na to, że jest lepiej. Ten środek wygląda tak, że miałbym ochotę do niego wsiąść. Celowo pomijam rozważania na temat telewizora - bo to kwestia indywidualnych preferencji. Uważam, że będzie to kolejne udane wcielenie auta, które bardzo lubię. Kawał porządnej fury. 

 

Z jednym ale......

 

Jedyne czego brakuje w OBK to silnik. Z tego co napisała Dyrekcja, na 2.4 nie ma co liczyć, więc będzie 2.5 (o ile Subaru w ogóle zdecyduje się na wprowadzenie OBK w EU). A 2.5 IMHO jest nieco słabowity do tego auta. Udało mi się wprawdzie przejechać 100.000  km i specjalnie nie narzekałem, ale teraz jeżdżę mocniejszym autem i szczerze przyznam, pomijając kwestie bezpieczeństwa, jest to po prostu dużo większa przyjemność z jazdy. Niestety OBK z 2.5 mocno odstaje od peletonu. 

 

Natomiast z silnikiem 2.4 który pewnie rozpędzi to auto do setki w 7-8 s, OBK staje się już zupełnie przyzwoitym autem. Fajnym, ciekawym i niecodziennym. Tylko, że pewnie musiałby w EU kosztować min. 250.000, a za taka cenę nikt go nie kupi. 

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2019 o 09:43, bardzozlymisio napisał:

Natomiast z silnikiem 2.4 który pewnie rozpędzi to auto do setki w 7-8 s, OBK staje się już zupełnie przyzwoitym autem. Fajnym, ciekawym i niecodziennym

 

16 minut temu, raveout napisał:

Legacy z 2.4 ma rozpędzać się do 100km/h w 6s, zatem OBK raczej dużo gorszy nie będzie. Stawiałbym na 7s

 

i tyle w zupełności by wystarczyło. Szkoda,  że nie u nas :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paweł Jastrzębski napisał:

 

 

i tyle w zupełności by wystarczyło. Szkoda,  że nie u nas :mellow:

Myślę że przy obecnych trendach w EU będzie duże zapotrzebowanie na sprowadzanie aut z porządnymi silnikami.

Subaru nie jest jedyną marką, która nie oferuje mocnych silników w EU. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, mechanik napisał:

Myślę że przy obecnych trendach w EU będzie duże zapotrzebowanie na sprowadzanie aut z porządnymi silnikami.

Subaru nie jest jedyną marką.

Nie jestem przekonany. To jednak spore komplikacje i koszty. Używkę „walnięta” można kupić i klecić w PL tanio, ale jak chcesz sensowne auto to przy tym kursie USD zabawa dla naprawdę „chcących”. 

Poza tym nie jest aż tak źle. Wciąż wiele marek ma sensowne silniki dostosowane do nowych norm. Chyba nawet Mustanga 5.0 wciąż można kupić w PL, z gwarancja itd. A to ze producenci tacy jak Infiniti czy Subaru podjęli decyzje, ze do norm swoich wyrobów dostosowywać nie chcą, to zapewne czysto finansowa kalkulacja. Będą to z czasem marki coraz bardziej egzotyczne na europejskim rynku. Jak wiele Marek Chińskich których w EU tez nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2019 o 09:43, bardzozlymisio napisał:

(...)

Z jednym ale......

 

Jedyne czego brakuje w OBK to silnik. Z tego co napisała Dyrekcja, na 2.4 nie ma co liczyć, więc będzie 2.5 (o ile Subaru w ogóle zdecyduje się na wprowadzenie OBK w EU). A 2.5 IMHO jest nieco słabowity do tego auta. Udało mi się wprawdzie przejechać 100.000  km i specjalnie nie narzekałem, ale teraz jeżdżę mocniejszym autem i szczerze przyznam, pomijając kwestie bezpieczeństwa, jest to po prostu dużo większa przyjemność z jazdy. Niestety OBK z 2.5 mocno odstaje od peletonu. (...)

Z Dyrekcją trzeba być precyzyjnym, bo oczywiście nie może ujawnić pewnych informacji. Z tego co pamiętam, zaprzeczenie dotyczyło wyłącznie silnika 2.4 DIT, który notabene jest produkowany w USA, tylko do samochodów na rynek USA/Kanada i tylko do samochodów produkowanych w USA (Ascent, Legacy i Outback). Polskie Outbacki zawsze przypływają z Japonii a tam króluje 2.0 DIT, który był już powszechnie w Europie stosowany. Jeśli już jakiś Outback ma się pojawić w Europie z turbo, to raczej tylko z 2.0 DIT. Pytanie tylko czy flotowa emisja na to pozwoli (lub ewentualnie wkalkulowana w cenę auta kara za przekroczenie). :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, FilipBB napisał:

Polskie Outbacki zawsze przypływają z Japonii a tam króluje 2.0 DIT, który był już powszechnie w Europie stosowany. Jeśli już jakiś Outback ma się pojawić w Europie z turbo, to raczej tylko z 2.0 DIT.

 

ZTCW jedyny Outback oferowany kiedykolwiek z 2.0DIT był przez jakiś czas na rynku chińskim... W Japonii (i w Europie) od co najmniej 8 lat były tylko 2.0D i 2.5 wolny ssak. Co było wcześniej to nie wiem bo Outback'a kupowałem w 2011 roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...