Jump to content
FilipBB

Subaru Outback MY2020

Recommended Posts

10 minut temu, Michał W. napisał:

@Tsunetomo

Jaka moc i moment Volvo?

 

Kurczę ponoć  ma to 240KM i 500nm. Dużo. Wg testów około 7,6 sek/100km. Ale jakoś tego nie czuć a sam charakter auta nie zachęca do szybkiej jazdy. Podobnie jak w OBK.

Nie mówię ze to zle auto. Nawet powiem ze bardzo fajne. Ale to ponad ćwierć miliona po solidnych rabatach...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Tsunetomo napisał:

Kurczę ponoć  ma to 240KM i 500nm. Dużo. Wg testów około 7,6 sek/100km. Ale jakoś tego nie czuć a sam charakter auta nie zachęca do szybkiej jazdy. Podobnie jak w OBK.

Nie mówię ze to zle auto. Nawet powiem ze bardzo fajne. Ale to ponad ćwierć miliona po solidnych rabatach...

Na papierze parametry wyśmienite, dziwne że ich nie czuć.:huh:

Jeśli chodzi o wzornictwo to moim zdaniem najładniejsze podwyższone kombi na rynku ale cena z wyższej półki (względem Outbacka).

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Kurczę ponoć  ma to 240KM i 500nm. Dużo. Wg testów około 7,6 sek/100km. Ale jakoś tego nie czuć a sam charakter auta nie zachęca do szybkiej jazdy. Podobnie jak w OBK.

Nie mówię ze to zle auto. Nawet powiem ze bardzo fajne. Ale to ponad ćwierć miliona po solidnych rabatach...

To olbrzymie auto, nie myślałeś o mniejszym V60CC? To powinno lepiej jeździć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Herostrates napisał:

To olbrzymie auto, nie myślałeś o mniejszym V60CC? To powinno lepiej jeździć. 

Myślałem. Nawet już trochę żałuję... bo to faktycznie wielkie auto. V60 CC było jak zamawiałem akurat nowością i z silnikiem D4 190 KM przy znacznie niższym rabacie było... droższe. Taki paradoks. W sumie do latania po autostradach trzeba było wziąć R-design V90. Ale te kilka razy w roku ciężko byłoby korek przez pole lub las ominąć...

Ok, nie marudzę już. Znakomite auto. Raczej miałem na myśli, że koncept podniesionego kombi, który mi bardzo pasuje, jednak nie zachęca do szybkiej jazdy, zatem ten silnik 2,5 w OBK... ma chyba sens. @blejzu o tym wiele razy pisał. 160 km/h pojedzie, spala tyle samo co znacznie mocniejszy diesel, bak ma tak samo beznadziejnie mały ;) 

Jak o tym myślę, to chyba najlepszy jest jednak leciwy już nieco CLS. W trybie sport klei jak wściekły, V6 pali mniej niż D5 w Volvo, a jak jest potrzeba to podnosi się na zawieszeniu do 16 cm i też da się po łące i przez las pojechać (testowane empirycznie). No, ale zaanektowała go lepsza połówka. 

A na koniec dnia i tak nie mogę doczekać się jak przełożą mi to Legacy Spec B :)  To były auta...  

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test zimnego łokcia i prowadzenia dwoma palcami OBK zalicza bez problemu ;) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premium konkurent dla Outbacka. ;)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozytywnie. Oczywiście polecają 2,4,co nie dziwi. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Tsunetomo napisał:

 

Pozytywnie. Oczywiście polecają 2,4,co nie dziwi. 

 

@Dyrekcja coś ostatnio mało aktywna na forum. Rozumiem, ze po zniesieniu wiz przygotowuje się do załadunku kontenerów z 2.4 do Polski :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.10.2019 o 07:44, Michał W. napisał:

Premium konkurent dla Outbacka. ;)

 

Konkurent mocno premium, w naprawdę "chudej" wersji min. 220 k, przy czym praktycznie nie ma szans na zejście poniżej 200 k z uwagi na zbytnią niszowość modelu. XC 60 można kupić w znacznie lepszej cenie - im więcej na rynku tym Dealer bardziej stara się zachęcić kupującego. W chwili obecnej można kupić Outbacki z symbolicznym przebiegiem za ok. 160 k maksymalnie wyposażone, co przy dodatkowej różnicy 40 k stawia Subaru w dobym świetle. Jeszcze raz podnoszę tu wcześniejszą tezę, iż podwyższone kombi to bardzo drogi segment, i nie ma co porównywać tych aut z SUV-ami, tylko z bieżącą konkurencją czyli Audi A4/A6 Allroad, Passatem Allroad i wariacjami VAG na ten temat oraz Volvo i Mercedesem, dla desperatów (15 cm prześwit) też Opel. Nie da się ukryć że Volvo V 60 CC to zupełnie inne auto od poprzednika, jest naprawdę śliczne, ma super osiągi, duży prześwit, mocny silnik, słabszy napęd 4x4 i niestety zabójczą cenę, na Otomoto lepsze modele oferowane są w cenie 300 k i więcej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Kristofor napisał:

min. 220 k, przy czym praktycznie nie ma szans na zejście poniżej 200 k z uwagi na zbytnią niszowość modelu

Trudno, aby nie był niszowy, jeżeli kosztuje więcej niż porównywalne XC60. Kółko się zamyka, bo prawie każdy wybierze SUV-a

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Kristofor napisał:

Konkurent mocno premium, w naprawdę "chudej" wersji min. 220 k, przy czym praktycznie nie ma szans na zejście poniżej 200 k

Nowy Forek MY20  w pełnym wyposażeniu 170 k, zakład że nowy Outback będzie miał w cenie 2 na początku?

Ostatnie egzemplarze obecnego Outbacka w cenie 180 k są okazją cenową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie nie wiemy czy OBK sie wogole pojawi w EU.Cena na pewno przekroczy 200 tys l.Mozna tyle dac ale z sensowym silnikiem a nie z „nowym FB25 z 80% nowych czesci w srodku ktory spala 0,2l na 100km/h”  jak to kiedys pisali o SBD ok 2012 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Lisek napisał:

Na razie nie wiemy czy OBK sie wogole pojawi w EU

To wiemy - pojawi się. Natomiast nie wiemy kiedy ( nie wiadomo nawet jeszcze, kiedy rozpocznie się produkcja w Japonii ).

42 minuty temu, Lisek napisał:

Cena na pewno przekroczy 200 tys

Nie mam pojęcia, czy tak będzie, czy też nie. W związku z karami za emisję CO2 ceny samochodów generalnie maja w przyszłym roku wzrosnąć. Jak na razie tylko Mazda zapowiedziała wzrost cen podając nawet (w miarę konkretne) dane odnośnie modelu 2 ( + 16 - 20 tys). W tym jednak przypadku ma to być połączone ze zmianą specyfikacji technicznej.

 

Natomiast ogólnie aktualnie w motoryzacji .... nie jest łatwo :)

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli bedzie przerwa w dostepnosci OBK w przyszlym roku w EU?Czy obecny bedzie sprzedawany jeszcze jako MY20 a do EU wejdzie nowy jako MY21 czyli ten ktory jest teraz w US jako MY20?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Lisek napisał:

Czyli bedzie przerwa w dostepnosci OBK w przyszlym roku w EU?Czy obecny bedzie sprzedawany jeszcze jako MY20 a do EU wejdzie nowy jako MY21 czyli ten ktory jest teraz w US jako MY20?

I co najistotniejsze czy w EU pojawi się wersja XT ?

Czy @Dyrekcja może już coś wie na tym etapie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, McSudi napisał:

I co najistotniejsze czy w EU pojawi się wersja XT ?

Czy @Dyrekcja może już coś wie na tym etapie ?

To akurat było napisane wcześniej: nie pojawi się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Lisek napisał:

Czy obecny bedzie sprzedawany jeszcze jako MY20 a do EU wejdzie nowy jako MY21

Dokładnie tego należy oczekiwać.

22 godziny temu, Lisek napisał:

czyli ten ktory jest teraz w US jako MY20?

Nie. Jak już wspominałem różnice pomiędzy wersją US i japońską mają być większe, niż w przeszłości. Nie da się więc bezpośrednio porównywać roczników modelowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli MY21 to może być teoretycznie produkcja wrzesień 2020 i dostawy pod koniec przyszłego roku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Lisek napisał:

Czyli MY21 to może być teoretycznie produkcja wrzesień 2020 i dostawy pod koniec przyszłego roku?

Niestety nie znam aż tak szczegółowych dat.

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taką plotę wyczytałem:

Samochód będzie w IV kwartale tego roku, silnik 2,5 eboxer, moc zestawu ok. 190km, ceny od 190k zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, paki112 napisał:

Taką plotę wyczytałem:

Samochód będzie w IV kwartale tego roku, silnik 2,5 eboxer, moc zestawu ok. 190km, ceny od 190k zł

Jest szansa, że to będzie hybryda plug-in?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, paki112 napisał:

Taką plotę wyczytałem:

Samochód będzie w IV kwartale tego roku, silnik 2,5 eboxer, moc zestawu ok. 190km, ceny od 190k zł

Jakieś źródło tej plotki?

Mowa o Outbacku w obecnej budzie czy na nowej platformie tak jak w USA?

Cena mało realna bo "stary" Outback zgodnie z obecnym kursem euro kosztuje około 190 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, FilipBB napisał:

Jest szansa, że to będzie hybryda plug-in?

Na to bym nie liczył. Jeśli faktycznie pojawi się już w tym roku Outback E-Boxer to pewnie będzie ten sam zestaw (CVT + elektryk) podpięty do silnika 2.5.

Baterie pewnie pozbawią nas szans na zapas i zabiorą ze 20 litrów z baku paliwa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Michał W. napisał:

Jakieś źródło tej plotki?

Mowa o Outbacku w obecnej budzie czy na nowej platformie tak jak w USA?

Cena mało realna bo "stary" Outback zgodnie z obecnym kursem euro kosztuje około 190 tyś.

Szczerze to z grupy z fb, dlatego plotka, bo nie wiem na ile prawdziwa.

Myślę, że jeśli ma się pojawić eboxer to nowy model i jeśli wykorzystają jednostkę z obecnego outbacka + baterie to by wyszło właśnie w okolicach 190 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, paki112 napisał:

Szczerze to z grupy z fb, dlatego plotka, bo nie wiem na ile prawdziwa.

Myślę, że jeśli ma się pojawić eboxer to nowy model i jeśli wykorzystają jednostkę z obecnego outbacka + baterie to by wyszło właśnie w okolicach 190 km.

Wydaje się, że może to być więcej. W tej chwili silnik 2.5 z wtryskiem bezpośrednim ma moc 182 KM przy 5800 obr. oraz maksymalny moment obrotowy 239 Nm przy 4.400 obr. (tutaj zbieżne dane za subaru.ru oraz subaru.ca). Dalej - przyjmujemy założenie, iż podobnie jak w przypadku Forestera, do podstawowej mocy silnika zostanie dodany "zestaw" e-boxer, generujący ok. 15  - 20 km. Pozwoli to uzyskać moc ok. 200 km. oraz będzie miało wpływ na parametr momentu obrotowego. Niestety, zwiększona masa "zrównoważy" dodatkową moc. Dobrą wiadomością może być większa żwawość OBK przy ruszaniu, gdyż w mojej ocenie auto to najwięcej traci w momencie samego startu. Prawdopodobnie więc - per saldo - osiągi nowego OBK będą zbliżone do osiągów OBK z rynku US. Według www.mototrend.com nowy OBK od 0 do 60 mil. rozpędza się w 8,7 sek. 

Zastanawia jednak długie milczenie ze strony Subaru. Gdyby chcieli "przeszczepić" e-boxera, to w mojej ocenie można by to było wykonać znacznie szybciej, co pokazuje "zestaw" Forek/XV. Możliwe jest więc dalsze wróżenie z fusów: albo Subaru pracuje nad zwiększeniem mocy i momentu obrotowego tak aby wytrzymała to skrzynia, albo też nad ograniczeniem pojemności silnika do 2.0 l. z uwagi na coraz większe eko-restrykcje. Mając na uwadze "falgowość" auta, można chyba liczyć na pozostawienie silnika 2.5 l. który w wariancie hybrydowym skutkowałby obniżeniem akcyzy o połowę przy wprowadzeniu na rynek PL. To, nawet przy założeniu utraty wsparcia (Dyrekcja o takowym wspominała) pozwoliłoby zachować przyzwoitą cenę. Tak można gdybać, generalnie od drugiego zdania wszystko to hipotezy. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...