Jump to content
FilipBB

Subaru Outback MY2020

Recommended Posts

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

 

Masz rację. Ten samochód jest bardzo fajny i z sentymentem patrzę na nie na ulicy. Ma mnóstwo cech pozytywnych, a i kilka wad jak każde auto. Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

I dlatego czekam na odbiór v90cc w dyszlu..

Edited by Tsunetomo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, dziubek_ma napisał:

Pamiętajmy też, że na dzień dzisiejszy za 180k PLN z marek wymienionych przez @bardzozlymisio mamy albo auta używane (typu premum selection z BMW), albo dużo gorzej wyposażone od OBK.

 

Mowa była o +/- 200K bo tyle zakładamy będzie kosztował OBK. 

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-e220d-business-edition-pakiet-advantage-wyprzedaz-2019-ID6Ctp3N.html#aeae178cde

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520d-xdrive-touring-rabat-73-000-kola-zimowe-ID6Cm1eH.html#301456699b

 

Za tyle kupuje się NOWE auta z salonu - nie używane od żony lekarza z Niemiec, która do teraz płacze jak po stracie teściowej. Nawet nie od brokera. Bo od Brokera to pewnie się jeszcze taniej wyrwie. Normą jest uzyskanie rabatu 15% w markach premium w momencie otwarcia drzwi do salonu, więc konfiguratory potraktowałbym raczej jako listę dostępnego wyposażenia. Wiem to na pewno, bo w tym roku zmieniłem auto. 

 

Ciekawa jest tendencja na tym forum udowadniania, że w cenie Subaru to nic się nie kupi, ewentualnie Skodę, o której mówić nie wolno, bo to wstyd jeździć Skodą. 

 

Jestem w stanie rozumieć, że ktoś napisze: jasne, ze za 200k można kupić inne fajne auta, pewnie i szybsze i lepsze, ale ja zaufałem Subaru, lubię je, dają mi frajdę z jazdy i w tyłku mam inne marki nawet jeśli są porównywalne lub lepsze, bo jestem fanbojem Plejad. I to jest szczery i prawdziwy powód. Ale udowadnianie, że nie ma alternatywy - to dziecinada. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Zyzol napisał:

Przesadzić na tył ;) 

 

Wyglądałbym wtedy jak kierowca Ubera. Marka się zgadza :D

 

24 minuty temu, Lisek napisał:

Skonfigurowałem X2 z sensowy silnikiem 2,5  benz w podstawie za 187 tys .Po doposazeniu go w oczywistosci ktore sa w innych markach a w OBK tym bardziej wyszlo 250 tys pln.

 

Nalezalo doplacic za:

- szyberdach

-ogrzewanie lusterek i ich skladanie

-kamere cofania

-czujnik przod i tyl

- CP i AA

- system bezkluczykowy

- ogrzewanie kierownicy

- przyciemniana tylna szybe.

Oczywiste wyposazenie rodem z Kii za 90 tys PLN.

 

 Do wyposazenia OBK absolutnie nie ma co sie czepic. Nowy model 2020 dostał tez wentylowane siedzenia ktore w BMW sa dostepne tylko z masazem za jedyne 11 tys.

Dynamike kazdy oceni wg swoich potrzeb.

 

X2 jest "z deczka" mniejsze niż Outback. Rozmiarowo trzeba by porównywać z serią 5. BMW jeśli dobrze kojarzę nie robi silników 2,5L. To jest raczej silnik 2L biturbo. Co do trwałości nowych silników benzynowych BMW... polecam forum fanów marki :D.

 

 

20 minut temu, Tsunetomo napisał:

I dlatego czekam na odbiór v90cc w dyszlu..

Podejrzewam, że leasingujesz auta. Wtedy mniej widać różnicę w cenie. Ja samochody kupuję za gotówkę. Różnica kilkudziesięciu tysięcy jest wtedy bardzo wyraźna :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dziubek_ma napisał:

Wyglądałbym wtedy jak kierowca Ubera. Marka się zgadza :D

Dobre Ubery macie :) Rzadko korzystam, ale jak już, to trafiam na przybysza zza wschodniej granicy w takim rzęchu Opla czy innej Skody, że strach wsiadać ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

 

Mowa była o +/- 200K bo tyle zakładamy będzie kosztował OBK. 

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-e220d-business-edition-pakiet-advantage-wyprzedaz-2019-ID6Ctp3N.html#aeae178cde

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520d-xdrive-touring-rabat-73-000-kola-zimowe-ID6Cm1eH.html#301456699b

 

Za tyle kupuje się NOWE auta z salonu - nie używane od żony lekarza z Niemiec, która do teraz płacze jak po stracie teściowej. Nawet nie od brokera. Bo od Brokera to pewnie się jeszcze taniej wyrwie. Normą jest uzyskanie rabatu 15% w markach premium w momencie otwarcia drzwi do salonu, więc konfiguratory potraktowałbym raczej jako listę dostępnego wyposażenia. Wiem to na pewno, bo w tym roku zmieniłem auto. 

 

Ciekawa jest tendencja na tym forum udowadniania, że w cenie Subaru to nic się nie kupi, ewentualnie Skodę, o której mówić nie wolno, bo to wstyd jeździć Skodą. 

 

Jestem w stanie rozumieć, że ktoś napisze: jasne, ze za 200k można kupić inne fajne auta, pewnie i szybsze i lepsze, ale ja zaufałem Subaru, lubię je, dają mi frajdę z jazdy i w tyłku mam inne marki nawet jeśli są porównywalne lub lepsze, bo jestem fanbojem Plejad. I to jest szczery i prawdziwy powód. Ale udowadnianie, że nie ma alternatywy - to dziecinada. 

 

 

Outback nie kosztuje 200 k, tylko 180. Co będzie w przyszłości tego żaden z nas nie wie. To znaczy wiemy tyle, że taniej nie będzie.

 

Nie spędzam życia na łażeniu po salonach. Wiem tylko, że w tej cenie o BMW 5 nowym sensownie wyposażonym można zapomnieć.

Zresztą wracam do auta ze zwiększonym prześwitem i mam bardziej dylemat - "Outback czy Pajero" niż "Outback czy E-klasa". Poszukaj za te pieniądze dużego podwyższonego kombi ;). Tak wiem - Pajero nim nie jest ;).

 

Nic nie próbuję udowadniać. Gdybym jeździł głównie po drogach ekspresowych/autostradach, to na pewno nie kupiłbym Outbacka. Pewnie kupiłbym używane BMW Premium Selection.

Próbowałem jedynie napisać, że w określonych warunkach użytkowania Outback może być dobrym pomysłem.

 

Skodą żaden wstyd jeździć. Mam znajomego, który ma w domu Superba i Q5 i mówi, że Superb jest w każdym calu lepszym samochodem.

 

8 minut temu, Zyzol napisał:

Dobre Ubery macie :) Rzadko korzystam, ale jak już, to trafiam na przybysza zza wschodniej granicy w takim rzęchu Opla czy innej Skody, że strach wsiadać ;)

Trochę może przesadziłem, chociaż beemek serii 3 trochę spotkałem. Tyle, że raczej serii E niż F.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, dziubek_ma napisał:

Zresztą wracam do auta ze zwiększonym prześwitem i mam bardziej dylemat - "Outback czy Pajero" niż "Outback czy E-klasa". Poszukaj za te pieniądze dużego podwyższonego kombi ;). Tak wiem - Pajero nim nie jest ;).

 

Ja tam uważam, że porównywać można każde auto, jeśli ma się w planie je kupić. Porównanie piątki, E-klasy, X5 i GLE ma jak najbardziej sens. Dlatego OBK czy Pajero - miałem oba, oba są fajne. Dla mnie Pajero + kupa bagażu, kajty, czy narty, i urlopowy wyjazd rodzinny kioskiem ruchu na kołach - super. Duży, wygodny i przy rozsądnym traktowaniu komfortowy. OBK bardziej uniwersalny - rodziny urlop tak, wjazd do galerii handlowej też. A tu z Pajero może być różnie.

 

41 minut temu, dziubek_ma napisał:

Outback nie kosztuje 200 k, tylko 180. Co będzie w przyszłości tego żaden z nas nie wie. To znaczy wiemy tyle, że taniej nie będzie.

 

Spora grupa ludzi kupująca auto finansuje zakup przy pomocy leasingu - a tutaj różnica 10 - 20k jest już bardzo mało odczuwalna. 

Jak słusznie zauważyłeś - taniej nie będzie, a od 180 do 200 jest bardzo niedaleko. 

 

43 minuty temu, dziubek_ma napisał:

Próbowałem jedynie napisać, że w określonych warunkach użytkowania Outback może być dobrym pomysłem.

 

Gdybym znowu zamieszkał w Beskidzie Małym gdzieś w okolicy Krakowa, to mógłbym myśleć OBK byłby lepszy niż moje obecne "cywilne" kombi.  Z tym, że mam doświadczenie na tamtejszych drogach zarówno OBK jak i autem o 'zwykłym' prześwicie, zarówno w lecie jak i w zimie. Też wożę rowery na platformie i narty na dachu. Też podjeżdżam pod wyciąg. I bałem się kupując zwykłą osobówkę, że będzie mi brakowało prześwitu. Jak dotąd nie miałem najmniejszych problemów. Jedyne z czego nie zrezygnuję to 4x4. I pewnie posypią się na mnie gromy tutaj - ale zarówno symmetical AWD, jak i Haldex, 4matic i xDrive - sprawdziły mi się w takich warunkach, przy rodzinnych zastosowaniach (prawie) równie dobrze. Prawie - bo jak już pisałem kilka razy OBK MY15 miał denerwujący zwyczaj ślizgać przednimi kołami. Ale poza tym było OK. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

 

Mowa była o +/- 200K bo tyle zakładamy będzie kosztował OBK. 

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-e-e220d-business-edition-pakiet-advantage-wyprzedaz-2019-ID6Ctp3N.html#aeae178cde

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-520d-xdrive-touring-rabat-73-000-kola-zimowe-ID6Cm1eH.html#301456699b

 

Za tyle kupuje się NOWE auta z salonu - nie używane od żony lekarza z Niemiec, która do teraz płacze jak po stracie teściowej. Nawet nie od brokera. Bo od Brokera to pewnie się jeszcze taniej wyrwie. Normą jest uzyskanie rabatu 15% w markach premium w momencie otwarcia drzwi do salonu, więc konfiguratory potraktowałbym raczej jako listę dostępnego wyposażenia. Wiem to na pewno, bo w tym roku zmieniłem auto. 

 

Ciekawa jest tendencja na tym forum udowadniania, że w cenie Subaru to nic się nie kupi, ewentualnie Skodę, o której mówić nie wolno, bo to wstyd jeździć Skodą. 

 

Jestem w stanie rozumieć, że ktoś napisze: jasne, ze za 200k można kupić inne fajne auta, pewnie i szybsze i lepsze, ale ja zaufałem Subaru, lubię je, dają mi frajdę z jazdy i w tyłku mam inne marki nawet jeśli są porównywalne lub lepsze, bo jestem fanbojem Plejad. I to jest szczery i prawdziwy powód. Ale udowadnianie, że nie ma alternatywy - to dziecinada. 

W dniu dzisiejszym złożyłem podpis pod umową kupna GLC. Wersja 2.0d 4 matic. Odbiór grudzień 2019. W cenie 180.000 zł brutto mam wszystko co potrzebuję włącznie z kompletnym pakietem zewnętrznym i wewnętrznym AMG. Jeżeli chodzi o jakość wykonania i komfort podróżowania w porównaniu do subaru to..... nie ma czego za bardzo porównywać.

 

Tak więc w cenie 180.000 zł można zdobyć naprawdę fajne, nowe auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, beemowiec napisał:

W dniu dzisiejszym złożyłem podpis pod umową kupna GLC.

 

Czekaj zaraz ci napiszą, że GLC to nie jest klasa OBK i nie można porównywać. Albo, że na gnojówkę, to nie auto, tylko traktor. Albo że masz napęd z plastiku. Albo twój zasmarkany tempomat aktywny nie ma startu to EYE-SIGHT.  A jak nie, to że z przyczyn ideologicznych Merca się nie kupuje. 

 

Tak że ten...... szykuj argumenty i dane techniczne, bo lekko nie będzie :D 

Edited by bardzozlymisio
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, beemowiec napisał:

W dniu dzisiejszym złożyłem podpis pod umową kupna GLC. Wersja 2.0d 4 matic. Odbiór grudzień 2019. W cenie 180.000 zł brutto mam wszystko co potrzebuję

Rozumiem, że auto do produkcji. To procentowo jaki rabat? :) 

Edited by Zyzol

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Rozumiem, że auto do produkcji. To procentowo jaki rabat? :) 

Cena wyjściowa to 204.751,09 zł brutto. Rabat na rocznik plus jakiś dodatkowy bonus (pakiet przedłużonej gwarancji) dał sumę łączną 180.000 zł. 

Może i gnojowóz, może i napęd nie S - AWD, może i jestem fanem subaru, ale wierzcie mi, że po przejażdżkach i testach meśka z nieodżałowanym uśmiechem ulokuję bądź co bądź niemałą dla mnie sumę na rzecz nie plejady gwiazd, a jednej dużej gwiazdy;)

Żeby nie było nie twierdzę, że OBK to zły samochód, ale mam wrażenie, że nasza marka pogubiła się trochę w swojej polityce i po prostu nie nadąża za konkurencją. Celowo mówię o konkurencji bo pułap cenowy jest podobny, a i rodzaj auta zbliżony.

Odpowiadając na pytanie - auto do produkcji (czy tam w fazie produkcji), odbiór mam zaplanowany na ~ 10 grudzień br.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Gdybym znowu zamieszkał w Beskidzie Małym gdzieś w okolicy Krakowa, to mógłbym myśleć OBK byłby lepszy niż moje obecne "cywilne" kombi.  Z tym, że mam doświadczenie na tamtejszych drogach zarówno OBK jak i autem o 'zwykłym' prześwicie, zarówno w lecie jak i w zimie. Też wożę rowery na platformie i narty na dachu. Też podjeżdżam pod wyciąg. I bałem się kupując zwykłą osobówkę, że będzie mi brakowało prześwitu. Jak dotąd nie miałem najmniejszych problemów. Jedyne z czego nie zrezygnuję to 4x4. I pewnie posypią się na mnie gromy tutaj - ale zarówno symmetical AWD, jak i Haldex, 4matic i xDrive - sprawdziły mi się w takich warunkach, przy rodzinnych zastosowaniach (prawie) równie dobrze. Prawie - bo jak już pisałem kilka razy OBK MY15 miał denerwujący zwyczaj ślizgać przednimi kołami. Ale poza tym było OK. 

 

Mi z kolei w BMW bardzo brakuje większego prześwitu. Ten samochód ma rostaw osi coś koło 290 cm i w zimie na wsi szoruje podwoziem przy każdej nadarzającej się okazji. Doprowadza mnie to do szewskiej pasji. Być może trójka w kombi i x-drive byłaby lepsza na takie warunki. Jeśli chodzi o napęd to pełna zgoda. Z kolei 4-cyl diesel od bmw to porażka, jeśli chodzi o kulturę pracy. Za to, jeśli zmienisz na czas łańcuch rozrządu, to jest ultra trwały w porównaniu do boxer diesel ;).

 

A i dzięki za opinię Pajero vs Outback. To coś wnosi do moich "przemyśleń".

 

 

Wiem, że to może żenujące pytanie, ale GLC to jest Audi Q5 w wydaniu Mercedesa?

Edited by dziubek_ma

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, dziubek_ma napisał:

 

Podejrzewam, że leasingujesz auta. Wtedy mniej widać różnicę w cenie. Ja samochody kupuję za gotówkę. Różnica kilkudziesięciu tysięcy jest wtedy bardzo wyraźna :D.

Raczej wynajem. Główny wóz do tłuczenia kilometrów tak biorę, te co dają fun albo jeździ nimi rodzina leasinguję.

V90 CC 2,0 na gnojowicę, w miarę to mocne, choć terkocze jak diabli na zimnym ale wyciszenie kabiny ratuje od tego "przyjemnego" dźwięku. Full opcja bez pneumatyki tylnej osi (sami odradzają w salonie). bez topowego audio i okna dachowego po rabacie wychodzi 250 brutto. Korzystam z wynajmu długoterminowego - i tutaj niespodzianka - skonfigurowane w podobnej cenie po rabacie Audi, BMW, Mercedes, RR dla takich samych zasad wynajmu (3 lata i 150k km) są od Volvo o jakieś 20% droższe. Droższy serwis? Droższe ubezpieczenie? Niższa wartość rezydualna? Czy dobry układ firmy z Volvo? Dziwne...

Może z ciekawości poproszę o wycenę OBK na taki wynajmem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

 

Jako że obserwuję rynek, to widzę iż:

NOWY Outback w topowej wersji kosztuje od 178 k. 

Tegoroczne Outbacki w topowej wersji z przebiegiem ok. 10 tys. km. kosztują ok. 160 k. - sporo tego u dealerów

 

Ponadto - niestety dla nabywców - auta typu "podwyższone kombi" mają w mojej ocenie sztucznie zawyżoną cenę. Patrząc na realne ceny z Otomoto widzę, że znacznie mniejsze za to szybsze Audi A4 Allroad mogę "wyrwać" za 190 k. bez obowiązkowego leasingu,  w kolorze białym, lekko używane. Pozostałe oferty oscylują już od 200 do grubo powyżej 200 k. Gabarytowo zaś Outback jest wolniejszą i tańszą wersją Audi A 6 Allroad, którego ceny są absurdalnie wysokie, gdzie nawet kamerę cofania należy nabyć w pakiecie za 11 k. Tak więc już do małego Audi A4 to około 40 k. dopłacić trzeba, a trwałość 2.0 TSI z dwiema sprężarkami ... cóż. 

 

Dalej - podałeś zupełnie inną grupę aut do porównania. BMW 5 Touring to auto szosowe, którym nie mam szans wjechać na działkę (ostatnio mój Forek nie mógł wyjechać bez kilku przygód). Potrzebuję solidnego, wręcz pancernego auta do zupełnie innych celów. Poza tym czarne BMW w kombi może się i podoba, ale szukając auta na autostrady patrzyłbym też w tym kierunku https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulia-alfa-romeo-giulia-veloce-280-km-q4-8at-ID6CAvKN.html#f6172cf2ef Żeby nie było że innych marek nie biorę pod uwagę. Poza tym, patrząc na ofertę z USA jeśli nowy Outback będzie wolniejszy od V90 CC i przy tym tańszy o ok. 40 tys. posiadając jednocześnie lepsze właściwości jezdne, to zapewne znajdzie nabywców. Zobaczymy.

 

Tak na marginesie - nowy Outback może nie być ZNACZNIE droższy od poprzednika. Na rynku amerykańskim różnice w cenie Foresterów MY 2018 vs 2019 wynosiły prawie 2 k USD w sytuacji w jakiej cena nowego Outbacka jest wyższa o ok. 300 USD. 

Edited by Kristofor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, bierzecie auta w dieslu ktore sa w duzej mierze golasami (np. brak tempomatu adaptacyjnego lub skorzanych foteli a co to znaczy "Przygotowanie do usług nawigacyjnych" to sam dealer raczy wiedziec) i mowicie ze sa tanie. No wielkie odkrycie... Nikt ich nie chce bo ludzie powoli odchodza od diesla. Strzelalbym tez, ze nowe zasady odliczania VATu maja w tym swoj udzial.  Owszem, mozna kupic auto w porownywalnej cenie (chociaz BMW za 210k juz takie nie do konca jest) ale albo nie bedzie to podniesione kombi (bo takich jest niewiele) albo nie bedzie to benzyna albo bedzie to golas. A najlepszym wypadku bedzie to jednorazowa oferta i bez mozliwosci modyfikacji. I tak, OBK tez nie mozna zmodyfikowac - ale on ma wszystko co moze miec. Pozatym... wrocmy do tej dyskusji w lutym/marcu 2020 i wtedy zobaczymy czy na roczniki aktualne tez takie ceny beda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, blejzu napisał:

Panowie, bierzecie auta w dieslu ktore sa w duzej mierze golasami (np. brak tempomatu adaptacyjnego lub skorzanych foteli a co to znaczy "Przygotowanie do usług nawigacyjnych" to sam dealer raczy wiedziec) i mowicie ze sa tanie. No wielkie odkrycie... Nikt ich nie chce bo ludzie powoli odchodza od diesla. Strzelalbym tez, ze nowe zasady odliczania VATu maja w tym swoj udzial.  Owszem, mozna kupic auto w porownywalnej cenie (chociaz BMW za 210k juz takie nie do konca jest) ale albo nie bedzie to podniesione kombi (bo takich jest niewiele) albo nie bedzie to benzyna albo bedzie to golas. A najlepszym wypadku bedzie to jednorazowa oferta i bez mozliwosci modyfikacji. I tak, OBK tez nie mozna zmodyfikowac - ale on ma wszystko co moze miec. Pozatym... wrocmy do tej dyskusji w lutym/marcu 2020 i wtedy zobaczymy czy na roczniki aktualne tez takie ceny beda.

Wiesz, z tym „odejściem od diesla” to nie tak do końca... lobby i presja jest, ale jak masz flotę i ludzi pracujących autami robiących po 40-50k km (a znam takich co robią po 70) to nie ma lepszego silnika niż diesel. Osiągi i spalanie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, blejzu napisał:

ktore sa w duzej mierze golasami (np. brak tempomatu adaptacyjnego lub skorzanych foteli

To wyobraź sobie że nie każdy potencjalny klient chce mieć skórę na fotelach i tempomat adaptacyjny. Mam w rodzinie seryjnego użytkownika Outbacków, od 6 lat. Objechał w tym czasie dwa SBD a w zeszłym tygodniu odebrał x special edition w benzynie. Spytałem go jak spisuje się ES na zatłoczonej ekspresówce gdy wyprzedza nas auto z niewielką różnicą prędkości i po manewrze zmienia pas kilka metrów przed maskę, przyznał że tempomat zwalnia co jest irytujące. Ale z drugiej strony dodał że jak ma w jeden dzień  1,5 tys km do przejechania do Belgii to ES jest znacznym ułatwieniem. 

Ja na co dzień takich dystansów nie robię i ani za skórami , ani za aktywnym tempomatem nie tęsknie. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Jaca68 napisał:

To wyobraź sobie że nie każdy potencjalny klient chce mieć skórę na fotelach i tempomat adaptacyjny.

 

Tu raczej nie chodzi o tzw. "wodotryski". Znalazłem Volvo V90 CC za 204 k. brutto, czarne, ze skórzanymi fotelami, ale środek wygląda jak po wizycie komornika. Sprawia bardzo przygnębiające wrażenie, podobnie jak Alfa Romeo Stelvio w wersjach za 160 k. Nie wiem czy miał nawiewy na tylną kanapę, silnik o 1,5 sek. szybszy od aktualnego OBK i o 0,1 sek. wolniejszy od OBK US, taka najtańsza, a mimo to znacznie lepiej wyposażona wersja OBK kosztowała ok. 150 tys. Te samochody "Premium" które mi się podobają (Alfa, Volvo) wyglądają prześlicznie, ale w wersjach za 220 - 240 k. czyli muszę dopłacić te 60 - 80 k. OBK porównać możemy z Passatem Alltrack, Skodą Suberb Scout (Octavię chyba wycofali z tej "okazji"), i w tej kategorii jest bezkonkurencyjny. Jest jeszcze Insignia "podwyższona" z prześwitem 15,5 cm. więc to auto z premedytacją pomijam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawostka z Tokyo Motor Show 2019.

Na pojawiających się w sieci filmach ze stoiska Subaru prezentowany jest prototyp nowego Levorga, są XV i Forester oraz WRX STI a nigdzie nie widać Outbacka 2020.

Co to znaczy? 

 

 

Edited by Michał W.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Jaca68 napisał:

Ale z drugiej strony dodał że jak ma w jeden dzień  1,5 tys km do przejechania do Belgii to ES jest znacznym ułatwieniem. 

Ja na co dzień takich dystansów nie robię i ani za skórami , ani za aktywnym tempomatem nie tęsknie. 

 

Faktycznie kierowcy nie jeżdżący w dalekie trasy i nie poruszający się w zatłoczonym mieście nie mają wiele korzyści z EyeSight ale czy jest ich wielu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, blejzu napisał:

Panowie, bierzecie auta w dieslu ktore sa w duzej mierze golasami

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-alltrack-2-0-tsi-4motion-272-km-dsg-dostepny-juz-ID6C2unp.html#df93018139

 

A jak ktoś nie chce wyżej to może niżej

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-highline-2-0-tsi-272km-dsg-4motion-mega-promocja-ostatnia-sztuka-ID6BXiBv.html#df93018139

 

A może tez Paska w brudzie jak nie wierzy w zmierzch diesli. I jest duża szansa, ze mu silnik nie eksploduje niespodzianie. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-variant-alltrack-2-0-tdi-190-km-dsg-4motion-oferta-634402-ID6CsNob.html#20cc62cb44

 

Tak na marginesie 

Pasek benzyna 5,9 do 100. 

Pasek diesel 8,0. 

Wiem, wiem moc to przeżytek i nikt jej nie potrzebuje. 

I silniki do bani, i kłamią w testach, no i z przyczyn ideologicznych.......i ogólnie fuj. 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Jaca68 napisał:

To wyobraź sobie że nie każdy potencjalny klient chce mieć skórę na fotelach i tempomat adaptacyjny.

Zgadzam sie. Dlatego brak mozliwosci wyboru wersji OBK jest dziwny. Ale moze podytkowany brakiem zainteresowania nizszymi wersjami, nie wiem. I wtedy rzeczywiscie OBK jest kiepskim wyborem bo sa tansze samochody.

 

1 minutę temu, bardzozlymisio napisał:

I silniki do bani, i kłamią w testach, no i z przyczyn ideologicznych.......i ogólnie fuj. 

No fuj. Mozesz wysmiewac takie podejscie ale ja nie lubie jak ktos mi pluje w twarz i mowi, ze deszcz pada. Ale co kto lubi... Pierwsza oferta to prawie 200k. Pozostale tylko przy finansowaniu przez VW Bank i/lub tylko przy kupnie na firme. I tak, kupisz tansze auto. Jezeli znajdziesz oferte promocyjna, akurat podejdzie ci kolor, wyposazenie i mieszkasz w okolicy. Jezeli chcesz kupic "jakies" auto to dzisiaj dobierzesz cos w tej cenie. Ale sprawdzmy co bedzie w styczniu, lutym.

 

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Wiesz, z tym „odejściem od diesla” to nie tak do końca... lobby i presja jest, ale jak masz flotę i ludzi pracujących autami robiących po 40-50k km (a znam takich co robią po 70) to nie ma lepszego silnika niż diesel. Osiągi i spalanie. 

Owszem, ale nie sadze zeby ktos kupil OBK do floty (nawet pomijajac niewielkie ilosci dostepnych aut i dluge czasy oczekiwania) :) Nie wiem jakie sa statystyki ale stawialbym, ze glownie paski i superby jezdza we flotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwi mnie ta nieustanna licytacja na ceny, moc i wyposażenie samochodów w tak wielu wątkach na TF. :krecka_dostal:

Może niech fani Outbacka jeżdżą sobie w spokoju Subaru, zwolennicy Passata cieszcie się ze swojego VW oraz reszta użytkowników Skody, Mercedesa czy BMW raduje się posiadanymi fajnymi modelami. :)

Zauważyłem, że część byłych użytkowników Subaru nie potrafi w zgodzie rozstać się z marką i tylko szuka pretekstu by jej dopiec oraz ich obecnym kierowcom. Po co?

Przypomina mi to trochę anegdotę o byłej żonie, która lata po rozwodzie cały czas obgaduje byłego męża i jego nową małżonkę. ;)

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, blejzu napisał:

Zgadzam sie. Dlatego brak mozliwosci wyboru wersji OBK jest dziwny.

 

W jakiś dziwny sposób podobało mi się zawsze, że w OBK były 3 możliwości. Kupując MY'10 wybrałem Active, a MY'15 Comfort. I nie było konfigurowania, medytacji, a może tak a może śiak. Jedna z 3 możliwości i tyle. To mi odpowiadało. Na przykład miałem szyberdach, którego w nigdy bym nie zamówił, a był fajnym gimikiem i lubiłem go odsłaniać w deszczowe dni, czy uchylać od czasu do czasu. Teraz nie mam szybra i jakoś strasznie mi go nie brakuje - ale w OBK był fajny. 

 

11 minut temu, blejzu napisał:

No fuj. Mozesz wysmiewac takie podejscie

 

Ja nic nie wyśmiewam. Możesz lubić chłopców albo dziewczynki i nic mi do tego - to twoje preferencje. Jednak twoja subiektywna sympatia i antypatia nie ma nic wspólnego z obiektywną oceną. A obiektywnie analizując rynek należy stwierdzić, że pomijając naprawdę drobne różnice w wyposażeniu i cenie dla OBK jest całkiem sporo alternatyw i gros z nich przewyższa go osiągami. 

 

Pisałem już kilka razy. Napiszę jeszcze raz. Bardzo, bardzo lubiłem swoje Outbacki. Do teraz z sentymentem spoglądam na nie na drodze. I jedyne co mam do zarzucenia Subaru, to to, że nie jest w stanie lub nie chce dostosować się do rynku i oferty konkurencji. Bo powinni oferować auta zarówno dla @blejzu który jest zadowolony z 2.5i, jak i dla mnie który chiałby 3,6 albo 2,4T  jaki dla Gabrysi Kuciapki, która chciałaby STi. A chwilowo prezentowana jest truistyczna ideologia, że moc jest dla morderców i debili a 12,8 do setki w Forku to w sam raz a nawet ciut za dużo. Subaru naprawdę???

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Michał W. napisał:

Dziwi mnie ta nieustanna licytacja na ceny, moc i wyposażenie samochodów w tak wielu wątkach na TF. :krecka_dostal:

Może niech fani Outbacka jeżdżą sobie w spokoju Subaru, zwolennicy Passata cieszcie się ze swojego VW oraz reszta użytkowników Skody, Mercedesa czy BMW raduje się posiadanymi fajnymi modelami. :)

Zauważyłem, że część byłych użytkowników Subaru nie potrafi w zgodzie rozstać się z marką i tylko szuka pretekstu by jej dopiec oraz ich obecnym kierowcom. Po co?

Przypomina mi to trochę anegdotę o byłej żonie, która lata po rozwodzie cały czas obgaduje byłego męża i jego nową małżonkę. ;)

 

Pragne Cie delikatnie przypomniec ze Ty sam w wielu watkach przekonujesz wszystkich ze Twoj Forester byl idealna wypadkowa ceny/mocy/potrzeb i wyposazenia przekonujac nas ze w sumie nic wiecej nikomu nie trzeba:)

  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

dla OBK jest całkiem sporo alternatyw

 

to co cie tu tak trzyma?

nie masz prawdziwego zycia ze skupiasz sie na zasmradzaniu auta i to na forum marki?

to jakis fenomen, zebrala sie grupa zajadlych przeciwnikow marki i z zapalem pierwszych chrzescjan nawraca

nie badz wolakiem, zyj i daj zyc innym  ;)

 

tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...