Jump to content
FilipBB

Subaru Outback MY2020

Recommended Posts

6 godzin temu, Jaca68 napisał:

Jakby w ramach współpracy w Toyotą wsadzili napęd hybrydowy z nowej RAV4 to byłoby fajne auto. Ale jak zrobią E-boxera z młynkiem do kawy jak w nowym forku to słabo.

Że niby dopędzany elektrycznie tył? A jak prądu zabraknie to tylko FWD?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, aflinta napisał:

Że niby dopędzany elektrycznie tył? A jak prądu zabraknie to tylko FWD?

Mam nadzieję, że do tego nie dojdzie. :huh:

Z dwojga złego wolę E-Boxer z "młynkiem do kawy". ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, aflinta napisał:

A jak prądu zabraknie to tylko FWD?

Symmetrical FWD? - mogłoby się sprzedać :) 

Moc już potrzebna nie jest, to może AWD też nie... ;) 

  • Sad 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, aflinta napisał:

Że niby dopędzany elektrycznie tył? A jak prądu zabraknie to tylko FWD?

A czemu ma zabraknąć w podwyższonym kombi w ruchu miejskim i na trasie? Bo w teren to i tak to się średnio nadaje. 

Lepszy elektryczny tył niż młynek do kawy i udawanie że mamy hybrydę.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Jaca68 napisał:

A czemu ma zabraknąć w podwyższonym kombi w ruchu miejskim i na trasie? Bo w teren to i tak to się średnio nadaje.

Po co mi wtedy AWD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, aflinta napisał:

Po co mi wtedy AWD?

Legacy w teren jeździłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza asfalt często, ale w większe dziury jak go podniosłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, aflinta napisał:

Poza asfalt często, ale w większe dziury jak go podniosłem :)

To przy takim użytkowaniu nie wiem czemu prądu miałoby zabraknąć, z jazdy próbnej toyką pamiętam że baterie są ładowane nie tylko przy hamowaniu ale też podczas jazdy ze stałą prędkością. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Jaca68 napisał:

To przy takim użytkowaniu nie wiem czemu prądu miałoby zabraknąć, z jazdy próbnej toyką pamiętam że baterie są ładowane nie tylko przy hamowaniu ale też podczas jazdy ze stałą prędkością. :)

A na ile tego prądu wystarcza?

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, aflinta napisał:

A na ile tego prądu wystarcza?

Na start spod świateł i wjechanie pod wysoki krawężnik. Trzeba więcej?

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Na start spod świateł i wjechanie pod wysoki krawężnik. Trzeba więcej?

To długi ten krawężnik bo według testów tryb EV ma zasięg 2 km. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Jaca68 napisał:

To długi ten krawężnik bo według testów tryb EV ma zasięg 2 km. ;)

To na plejadowych próbach terenowych może się okazać na styk lub zwyczajnie niewystarczająca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, aflinta napisał:

To na plejadowych próbach terenowych może się okazać na styk lub zwyczajnie niewystarczająca. 

prądu wystarczy na tyle, na ile jest paliwa w baku a potem jeszcze pewnie dodatkowo może przejechać na samej baterii HV

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

To długi ten krawężnik bo według testów tryb EV ma zasięg 2 km. ;)

Bardziej milem a myśli „nie marudźcie” ;) przecież ten silnik elektryczny ma dwa zadania:

- nieco obniżyć emisje

- wspomóc silnik benzynowy przy ruszaniu

Czy naprawdę wolnyssak z CVT mail mało mocy na Plejadach? Nie wiem, nie jeździłem, wiec po prostu pytam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy naprawdę wolnyssak z CVT mail mało mocy na Plejadach? Nie wiem, nie jeździłem, wiec po prostu pytam :)

Tu chodziło o to, czy tylnej osi staczy energii by się napędzać w jakimś terenie, ale skoro:

54 minuty temu, diuk napisał:

prądu wystarczy na tyle, na ile jest paliwa w baku a potem jeszcze pewnie dodatkowo może przejechać na samej baterii HV

To problemu chyba niema. O ile faktycznie prąd na tył może iść nawet jak magazyn energii elektrycznej jest pusty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, aflinta napisał:

Tu chodziło o to, czy tylnej osi staczy energii by się napędzać w jakimś terenie, ale skoro:

To problemu chyba niema. O ile faktycznie prąd na tył może iść nawet jak magazyn energii elektrycznej jest pusty. 

z tego co mi wiadomo - prądu do tylnego silnika idzie tylko tyle, ile komputer odetnie od przedniego silnika, gdy stwierdzi, że przednie koło się ślizga.

 

w teorii więc tylny silnik działa tylko gdy przód się ślizga i ma za zadanie jedynie wyjechać z kałuży - w praktyce powinno to wystarczyć na 99% przypadków użycia AWD.

podejrzewam, że na próbę terenową na Plejadach to jednak jest za mało, no ale chyba raczej żadna RAVka na Plejady nie zostanie wpuszczona - utknie, nie w terenie, a znacznie wcześniej - na weryfikacji VIN

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.10.2019 o 12:06, Tsunetomo napisał:

Dostaniemy 2,5i, które jak dowiedziono wielokrotnie na TF, jest „subiektywnie dynamiczne” ;)

 

Jest dostojnie dynamiczne. A "dostaniemy je" z 200K Insh Allah. :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

 

Jest dostojnie dynamiczne. A "dostaniemy je" z 200K Insh Allah. :D 

Tak już bez żartów, to jeśli 2,5 zostanie trochę "podkręcone" i będzie obiektywnie nieco bardziej dynamiczne będzie OK. A szczególnie na tle rynku, gdzie będą królować 1,6 turbo, 2,5 to będzie solidny silnik na lata użytkowania. Osobną kwestia to cena - już straszą podwyżkami cen ze względu na emisję CO2, tu wejdzie akcyza wyższa więc zapewne poszybuje ponad 200 tysięcy. I znów wszystko będzie zależeć od cen konkurencji. 

Z jakim silnikiem by nie był - na pewno znajdzie grupę nabywców. Obecny to fajne auto, a nowy wydaje się dużo bardziej dopracowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Z jakim silnikiem by nie był - na pewno znajdzie grupę nabywców. Obecny to fajne auto, a nowy wydaje się dużo bardziej dopracowany.

 

Masz rację. Ten samochód jest bardzo fajny i z sentymentem patrzę na nie na ulicy. Ma mnóstwo cech pozytywnych, a i kilka wad jak każde auto. Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

Chciałbym taki wybór mieć.... ale diesle u mnie odpadają.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

 

Masz rację. Ten samochód jest bardzo fajny i z sentymentem patrzę na nie na ulicy. Ma mnóstwo cech pozytywnych, a i kilka wad jak każde auto. Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

 

Na początek witam wszystkich po dłuższej przerwie. Kiedyś coś tam mi się zdarzało napisać na TF, a potem sprzedałem foresterka MY07 N/A i stałem się jedynie biernym użytkownikiem forum. Do teraz :).

Poczułem się trochę wywołany do tablicy zacytowanym przeze mnie wpisem, bo forestera zamieniem na (prawie) wymienione tu auto - BMW 525d x-drive. 218 KM i coś koło 450 Nm momentu.

Bardzo poważnie rozważałem wtedy Outbacka MY2015, którym też trochę pojeździłem.

 

Wnioski? Nie ma jedynego słusznego wyboru. Wszystko zależy od tego, JAK i GDZIE używamy auta. Ja poruszam się po Krakowie, Podhalu i Spiszu. Autostradami jeżdżę sporadzycznie. Jakieś 80% tras wykonuję z rowerem/rowerami na haku niezależnie od pory roku. Po trzech latach obcowania z niemiecką myślą techniczną ;) zamieniłbym moje BMW na Outbacka  bez chwili zastanowienia. W sumie to poważnie zastanawiam się nad taką zamianą jeszcze w tym roku (z tego co widzę w internecie jakieś samochody jeszcze są), póki ceny nie poszybują jeszcze bardziej.

 

Duże kombi z dużym prześwitem i taką sobie dynamiką, w warunkach,w jakich używam samochodu w moim odczuciu daje zdecydowanie więcej niż 7,2 do setki w zwykłym sedanie czy kombi. Zrozumie to każdy, kto używa samochodu na wsi w górach i każdy kto wozi rowery lub inny sprzęt uniemożliwiający "szaleństwa".

 

Pamiętajmy też, że na dzień dzisiejszy za 180k PLN z marek wymienionych przez @bardzozlymisio mamy albo auta używane (typu premum selection z BMW), albo dużo gorzej wyposażone od OBK.

Rozmawiałem z chłopakiem, który pracował w ASO BMW i stwierdził, że wszystkie samochody Premium Selection, z jakimi miał do czynienia miały jakieś przygody. Nie sądzę, żeby w innych markach było inaczej.

 

A dynamika.... no cóż. Ten samochód w realnym świecie jest bardziej dynamiczny od mojego eks forka (nieodżałowanego ;)), a w beemce i tak mam limiter prędkości i antywyprzedzacz na prawym siedzeniu ;). A szybkie i praktyczne auto = cena OBK x2.

Edited by dziubek_ma
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dziubek_ma nie myślałeś o Skodzie? :P

Tańsza, a o lepszych osiągach, ergonomii, nowocześniejsze rozwiązania, lepiej wyciszona, z Haldexem... ... ... ?? :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czeski orzeł nie wchodzi w grę :toobad:

 

Niestety po moim jedynym do tej pory Subaru jestem chyba nieuleczalnie zarażony sentymentem do tej marki nawet, gdy żadnego nie mam :).

Edited by dziubek_ma
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, dziubek_ma napisał:

a w beemce i tak mam limiter prędkości i antywyprzedzacz na prawym siedzeniu ;)

Przesadzić na tył ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, dziubek_ma napisał:

Ten samochód w realnym świecie jest bardziej dynamiczny od mojego eks forka (nieodżałowanego ;)), a w beemce i tak mam limiter prędkości i antywyprzedzacz na prawym siedzeniu ;). A szybkie i praktyczne auto = cena OBK x2.

Skonfigurowałem X2 z sensowy silnikiem 2,5  benz w podstawie za 187 tys .Po doposazeniu go w oczywistosci ktore sa w innych markach a w OBK tym bardziej wyszlo 250 tys pln.

 

Nalezalo doplacic za:

- szyberdach

-ogrzewanie lusterek i ich skladanie

-kamere cofania

-czujnik przod i tyl

- CP i AA

- system bezkluczykowy

- ogrzewanie kierownicy

- przyciemniana tylna szybe.

Oczywiste wyposazenie rodem z Kii za 90 tys PLN.

 

 Do wyposazenia OBK absolutnie nie ma co sie czepic. Nowy model 2020 dostał tez wentylowane siedzenia ktore w BMW sa dostepne tylko z masazem za jedyne 11 tys.

Dynamike kazdy oceni wg swoich potrzeb.

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...