Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Jaca68 napisał:

Jakby w ramach współpracy w Toyotą wsadzili napęd hybrydowy z nowej RAV4 to byłoby fajne auto. Ale jak zrobią E-boxera z młynkiem do kawy jak w nowym forku to słabo.

Że niby dopędzany elektrycznie tył? A jak prądu zabraknie to tylko FWD?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał:

Że niby dopędzany elektrycznie tył? A jak prądu zabraknie to tylko FWD?

A czemu ma zabraknąć w podwyższonym kombi w ruchu miejskim i na trasie? Bo w teren to i tak to się średnio nadaje. 

Lepszy elektryczny tył niż młynek do kawy i udawanie że mamy hybrydę.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, aflinta napisał:

Poza asfalt często, ale w większe dziury jak go podniosłem :)

To przy takim użytkowaniu nie wiem czemu prądu miałoby zabraknąć, z jazdy próbnej toyką pamiętam że baterie są ładowane nie tylko przy hamowaniu ale też podczas jazdy ze stałą prędkością. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Jaca68 napisał:

To przy takim użytkowaniu nie wiem czemu prądu miałoby zabraknąć, z jazdy próbnej toyką pamiętam że baterie są ładowane nie tylko przy hamowaniu ale też podczas jazdy ze stałą prędkością. :)

A na ile tego prądu wystarcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aflinta napisał:

To na plejadowych próbach terenowych może się okazać na styk lub zwyczajnie niewystarczająca. 

prądu wystarczy na tyle, na ile jest paliwa w baku a potem jeszcze pewnie dodatkowo może przejechać na samej baterii HV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

To długi ten krawężnik bo według testów tryb EV ma zasięg 2 km. ;)

Bardziej milem a myśli „nie marudźcie” ;) przecież ten silnik elektryczny ma dwa zadania:

- nieco obniżyć emisje

- wspomóc silnik benzynowy przy ruszaniu

Czy naprawdę wolnyssak z CVT mail mało mocy na Plejadach? Nie wiem, nie jeździłem, wiec po prostu pytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy naprawdę wolnyssak z CVT mail mało mocy na Plejadach? Nie wiem, nie jeździłem, wiec po prostu pytam :)

Tu chodziło o to, czy tylnej osi staczy energii by się napędzać w jakimś terenie, ale skoro:

54 minuty temu, diuk napisał:

prądu wystarczy na tyle, na ile jest paliwa w baku a potem jeszcze pewnie dodatkowo może przejechać na samej baterii HV

To problemu chyba niema. O ile faktycznie prąd na tył może iść nawet jak magazyn energii elektrycznej jest pusty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, aflinta napisał:

Tu chodziło o to, czy tylnej osi staczy energii by się napędzać w jakimś terenie, ale skoro:

To problemu chyba niema. O ile faktycznie prąd na tył może iść nawet jak magazyn energii elektrycznej jest pusty. 

z tego co mi wiadomo - prądu do tylnego silnika idzie tylko tyle, ile komputer odetnie od przedniego silnika, gdy stwierdzi, że przednie koło się ślizga.

 

w teorii więc tylny silnik działa tylko gdy przód się ślizga i ma za zadanie jedynie wyjechać z kałuży - w praktyce powinno to wystarczyć na 99% przypadków użycia AWD.

podejrzewam, że na próbę terenową na Plejadach to jednak jest za mało, no ale chyba raczej żadna RAVka na Plejady nie zostanie wpuszczona - utknie, nie w terenie, a znacznie wcześniej - na weryfikacji VIN

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2019 o 12:06, Tsunetomo napisał:

Dostaniemy 2,5i, które jak dowiedziono wielokrotnie na TF, jest „subiektywnie dynamiczne” ;)

 

Jest dostojnie dynamiczne. A "dostaniemy je" z 200K Insh Allah. :D 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

 

Jest dostojnie dynamiczne. A "dostaniemy je" z 200K Insh Allah. :D 

Tak już bez żartów, to jeśli 2,5 zostanie trochę "podkręcone" i będzie obiektywnie nieco bardziej dynamiczne będzie OK. A szczególnie na tle rynku, gdzie będą królować 1,6 turbo, 2,5 to będzie solidny silnik na lata użytkowania. Osobną kwestia to cena - już straszą podwyżkami cen ze względu na emisję CO2, tu wejdzie akcyza wyższa więc zapewne poszybuje ponad 200 tysięcy. I znów wszystko będzie zależeć od cen konkurencji. 

Z jakim silnikiem by nie był - na pewno znajdzie grupę nabywców. Obecny to fajne auto, a nowy wydaje się dużo bardziej dopracowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Z jakim silnikiem by nie był - na pewno znajdzie grupę nabywców. Obecny to fajne auto, a nowy wydaje się dużo bardziej dopracowany.

 

Masz rację. Ten samochód jest bardzo fajny i z sentymentem patrzę na nie na ulicy. Ma mnóstwo cech pozytywnych, a i kilka wad jak każde auto. Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

Chciałbym taki wybór mieć.... ale diesle u mnie odpadają.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

 

Masz rację. Ten samochód jest bardzo fajny i z sentymentem patrzę na nie na ulicy. Ma mnóstwo cech pozytywnych, a i kilka wad jak każde auto. Gdybyś jednak miał w ręce 200K+ i stał przed wyborem OBK lub 520d xDrive lub 220d 4matic, lub Volvo V90 CC, lub Passat Alltrack, itp, itd, to myślę, że miałbyś wiele wątpliwości. 

 

Na początek witam wszystkich po dłuższej przerwie. Kiedyś coś tam mi się zdarzało napisać na TF, a potem sprzedałem foresterka MY07 N/A i stałem się jedynie biernym użytkownikiem forum. Do teraz :).

Poczułem się trochę wywołany do tablicy zacytowanym przeze mnie wpisem, bo forestera zamieniem na (prawie) wymienione tu auto - BMW 525d x-drive. 218 KM i coś koło 450 Nm momentu.

Bardzo poważnie rozważałem wtedy Outbacka MY2015, którym też trochę pojeździłem.

 

Wnioski? Nie ma jedynego słusznego wyboru. Wszystko zależy od tego, JAK i GDZIE używamy auta. Ja poruszam się po Krakowie, Podhalu i Spiszu. Autostradami jeżdżę sporadzycznie. Jakieś 80% tras wykonuję z rowerem/rowerami na haku niezależnie od pory roku. Po trzech latach obcowania z niemiecką myślą techniczną ;) zamieniłbym moje BMW na Outbacka  bez chwili zastanowienia. W sumie to poważnie zastanawiam się nad taką zamianą jeszcze w tym roku (z tego co widzę w internecie jakieś samochody jeszcze są), póki ceny nie poszybują jeszcze bardziej.

 

Duże kombi z dużym prześwitem i taką sobie dynamiką, w warunkach,w jakich używam samochodu w moim odczuciu daje zdecydowanie więcej niż 7,2 do setki w zwykłym sedanie czy kombi. Zrozumie to każdy, kto używa samochodu na wsi w górach i każdy kto wozi rowery lub inny sprzęt uniemożliwiający "szaleństwa".

 

Pamiętajmy też, że na dzień dzisiejszy za 180k PLN z marek wymienionych przez @bardzozlymisio mamy albo auta używane (typu premum selection z BMW), albo dużo gorzej wyposażone od OBK.

Rozmawiałem z chłopakiem, który pracował w ASO BMW i stwierdził, że wszystkie samochody Premium Selection, z jakimi miał do czynienia miały jakieś przygody. Nie sądzę, żeby w innych markach było inaczej.

 

A dynamika.... no cóż. Ten samochód w realnym świecie jest bardziej dynamiczny od mojego eks forka (nieodżałowanego ;)), a w beemce i tak mam limiter prędkości i antywyprzedzacz na prawym siedzeniu ;). A szybkie i praktyczne auto = cena OBK x2.

Edytowane przez dziubek_ma
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, dziubek_ma napisał:

Ten samochód w realnym świecie jest bardziej dynamiczny od mojego eks forka (nieodżałowanego ;)), a w beemce i tak mam limiter prędkości i antywyprzedzacz na prawym siedzeniu ;). A szybkie i praktyczne auto = cena OBK x2.

Skonfigurowałem X2 z sensowy silnikiem 2,5  benz w podstawie za 187 tys .Po doposazeniu go w oczywistosci ktore sa w innych markach a w OBK tym bardziej wyszlo 250 tys pln.

 

Nalezalo doplacic za:

- szyberdach

-ogrzewanie lusterek i ich skladanie

-kamere cofania

-czujnik przod i tyl

- CP i AA

- system bezkluczykowy

- ogrzewanie kierownicy

- przyciemniana tylna szybe.

Oczywiste wyposazenie rodem z Kii za 90 tys PLN.

 

 Do wyposazenia OBK absolutnie nie ma co sie czepic. Nowy model 2020 dostał tez wentylowane siedzenia ktore w BMW sa dostepne tylko z masazem za jedyne 11 tys.

Dynamike kazdy oceni wg swoich potrzeb.

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...