Jump to content
FilipBB

Subaru Outback MY2020

Recommended Posts

8 minut temu, Jaca68 napisał:

No własnie, a jednak jest to kolejny wpis na forum meldujący jak to ES uratował kierownika przed wypadkiem. Zastanawiające, jak ci ludzie bezwypadkowo jeździli do tej pory?

Zaczynam skłaniać się ku poglądowi że obecność ES na pokładzie powoduje rozleniwienie i  nadmierne zrelaksowanie kierowcy, który prowadząc auto z ES jest mniej skoncentrowany i uważny na drodze.

Bo jak inaczej wytłumaczyć że ktoś kilkanaście lat jeździł bezwypadkowo, a tu ES ratuje mu skórę kilka tygodni po zakupie? ;)

Pieknie to podsumowałes. Może być tak, ze ES „odmóżdża”. Kwestia tego, ze będąc „tak rozkojarzonym” prowadzic raczej się nie powinno. Subaru uczy bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy. No, ale jest ES, wiec można ;)

Pamietajmy, ze to forum producenta, swoją drogą wyjątkowe. Konsekwencja jest tez grupa osób silnie mentalnie i materialnie związana z marka, nie zawsze obiektywna. Zreszta, jak my wszyscy. Ja tez nieobiektywnie uważam, ze OBK jest za wolny, a przecież udowodniono, ze nie jest.

Milego dnia i szerokości.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Jaca68 napisał:

Zastanawiające, jak ci ludzie bezwypadkowo jeździli do tej pory?

Skąd takie założenie?

 

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, aflinta napisał:

Skąd takie założenie?

 

 

W Twoim ogłoszeniu o sprzedaży Legacy, brak informacji o wypadkowej przeszłości auta, to stąd założenie że bezwypadkowo przez te 14 lat ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Tsunetomo napisał:

Konsekwencja jest tez grupa osób silnie mentalnie i materialnie związana z marka, nie zawsze obiektywna

 

W kolo macieju. Jest tez grupa osob mentalnie zwiazana z marka ale usilnie tkwiaca w czasach gdy marka stawiala na mocne auta i wykorzystwala predkosc, rajdy, etc do promocji. Obecny brak szybkich aut powoduje reakcje pt. „subaru umiera” i „za moich czasow to bylo”. A jakiekolwiek proby wytlumaczenia ze zmienia sie profil marki oraz jej grupa docelowa spotykaja sie z haslami w stylu „hurdur fanatycy bronia Subaru” i fochem.

  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Jaca68 napisał:

W Twoim ogłoszeniu o sprzedaży Legacy, brak informacji o wypadkowej przeszłości auta, to stąd założenie że bezwypadkowo przez te 14 lat ;)

Nigdzie nie było też napisane, że jest bezwypadkowe. Sam je nawet jako „bezwypadkowe” kupiłem, to co musiałem poprawiać potem to moje. Ogólnie widzę, że wychodzi się tu z mylnego założenia, że ludzie jeździli dotąd bezkolizyjnie, a kiedy tylko pojawiły się systemy jak ES to zaczęli być leniwi za kierownicą i zdają się tylko na elektronikę. Może rozszerzmy to założenie na poduszki powietrzne, ABS, strefy zgniotu czy pasy bezpieczeństwa. W czasach gdy tych wszystkich rzeczy nie było ludzie z pewnością nie mieli wypadków i nie ginęli. A systemy powstały jako efekt ogólnoświatowego spisku koncernów i rządów przeciwko obywatelom.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

16 minut temu, aflinta napisał:

Nigdzie nie było też napisane, że jest bezwypadkowe.

 

Cytat

 

Buda ma 23 lata.... więc niestety rdza tu i ówdzie wychodzi. Przez te 14 lat jak go miałem, dwa razy robiłem lakier/blachę by rudej się pozbyć - pomaga na kilka lat.

Stan ogólny jest w miarę dobry, nie jest to już igła.

To dopisz jakie dzwony zaliczyłeś, przed którymi ES by Cię uratował gdyby był :biglol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kukson napisał:

Wchodząc w ten wątek zastanawiam się czy aby na pewno jestem na forun Subaru, a nie np. Dacii :)

 

Forum się zmieniło, bo marka się mocno zmieniła i doktryna towarzysząca sprzedaży marki się zmieniła a to pociągnęło za sobą nowych użytkowników / forumowiczów, którzy już według tej doktryny funkcjonują.

To co powiedzmy 6 lat temu uchodziło na forum za herezję, teraz jest standardem i rzeczywistością w co drugim wątku.

Ot taka ewolucja, której od pewnego czasu trzeba było się spodziewać.

A że niektóre poglądy są bronione niczym niepodległość i wpisy czyta się czasami z rozbawieniem, to już inna historia.

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Forum się zmieniło, bo marka się mocno zmieniła i doktryna towarzysząca sprzedaży marki się zmieniła a to pociągnęło za sobą nowych użytkowników / forumowiczów, którzy już według tej doktryny funkcjonują.

To co powiedzmy 6 lat temu uchodziło na forum za herezję, teraz jest standardem i rzeczywistością w co drugim wątku.

Ot taka ewolucja, której od pewnego czasu trzeba było się spodziewać.

A że niektóre poglądy są bronione niczym niepodległość i wpisy czyta się czasami z rozbawieniem, to już inna historia.

 

Ja rozumiem wszystko no może prawie wszystko bo na forum lepiej wiedzą ile potrzebuje mocy w aucie i lepiej wiedzą, że XV 1.6 ma wystarczające parametr dla mnie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, blejzu napisał:

A jakiekolwiek proby wytlumaczenia ze zmienia sie profil marki oraz jej grupa docelowa spotykaja sie z haslami w stylu „hurdur fanatycy bronia Subaru” i fochem.

 

A jak to widzę troszkę inaczej. Z perspektywy kierowcy, który nie jest emocjonalnie związany z marką poprzez posiadanie Subaru wygląda to odmiennie. 

Jakakolwiek próba sugerowania wam Subarowym Ajatollahom (np. monsieur Blejzu et consortes), ze obecne Subaru nieco odstają od rynku, kończy się fochami w stylu "kup se Skodę i ciśnij 200 na godzinę morderco".

 

A fakty pozostają faktami - w tej chwili nie ma możliwości kupienia ŻADNEGO modelu Subaru który ma silnik generujący moc/przyspieszenie na poziomie konkurencji (czyli np. poniżej dychy). I ja wiem, że są na rynku auta rozpędzające się do setki w 10, 11,15 sekund. Jednak są takie, które rozpędzają się w 7, 6, 5 - i to nie premium, w cenie zbliżonej do OBK i o gabarytach i wyposażeniu nie odbiegającym diametralnie w żadną stronę.  Subaru po prostu nie zaspokaja potrzeb rynku. A udawanie, że tylko potrzeby kolegi Blejzu są istotne, a całej reszty to zawracanie gitary i jest chyba droga do nikąd. 

 

Bo nawet mój 74 letni ojciec, którego nie można posądzać o rajdowe aspiracje, jeżdżący na codzień Mazda 6 2.5i, wsiadał za fajere mojego OBK chwaląc, że o wiele wygodniej mu się wsiada, i miejsca dużo, itp. Jednak po chwili zaczynał mlaskać i mruczeć pod nosem po cichu "no Mazda to jednak ma kooopa". 

Edited by bardzozlymisio
  • Thanks 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Kukson napisał:

Ja rozumiem wszystko no może prawie wszystko bo na forum lepiej wiedzą ile potrzebuje mocy w aucie i lepiej wiedzą, że XV 1.6 ma wystarczające parametr dla mnie :D

 

Tak. Odpowiadając na Twoje dalsze pytania - bo tak. Amen.

 

P.S. Jest taka fajna funkcja ignoruj. Niedawno zastosowałem ją po raz pierwszy od 10 lat i to naprawdę fajnie działa :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Jaca68 napisał:

To dopisz jakie dzwony zaliczyłeś, przed którymi ES by Cię uratował gdyby był :biglol:

Nie uratowałby. W Legacy na początku jego posiadania i świeżo po zakupie nowych felg dostałem w lewe tylne koło zderzakiem od pani znudzonej staniem w korku na lewym pasie. Prawy był luźniejszy i miałem pecha wtedy nim jechać. Ucierpiał tylko lakier na mojej feldze oraz lakier i spinka zderzaka niecierpliwej kierowniczki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, spawalniczy napisał:

 

Tak. Odpowiadając na Twoje dalsze pytania - bo tak. Amen.

 

P.S. Jest taka fajna funkcja ignoruj. Niedawno zastosowałem ją po raz pierwszy od 10 lat i to naprawdę fajnie działa :)

 

Oj nie bądźcie dziećmi. Po primo, jak się wybrało i kupiło samochód, to chce się być w pełni szczęśliwym, i no dopuszcza się nawet cienia myśli, że ten samochód może wcale nie jest taki super. A po secundo to jest forum importera i trudno byłoby mu przełknąć, że całe forum kipi hejtem na nowe pomysły marki. Analyze this! :D   

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Jakakolwiek próba sugerowania wam Subarowym Ajatollahom (np. monsieur Blejzu et consortes), ze obecne Subaru nieco odstają od rynku, kończy się fochami w stylu "kup se Skodę i ciśnij 200 na godzinę morderco".

Dodam jeszcze że po wyśmianiu wyścigów z Januszem w Fabii - "ja mam subaru i jestem ponad takie wybryki" - bardzo często można przeczytać, ze spod świateł to ja się nie ścigam ale w zakrętach moje Subaru z dychawicznym silnikiem ale super prowadzeniem wszystkie te skody i inne wynalazki zostawia z tyłu.

To panowie wielbiciele spokojnej jazdy zdecydujcie się czy jedziemy wolniutko i bezpiecznie, śmiejąc się z wariatów gnających na oślep, czy też pokonujemy zakręty jak Hołek na OeSie? :yahoo:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, aflinta napisał:

Nie uratowałby. W Legacy na początku jego posiadania i świeżo po zakupie nowych felg dostałem w lewe tylne koło zderzakiem od pani znudzonej staniem w korku na lewym pasie. Prawy był luźniejszy i miałem pecha wtedy nim jechać. Ucierpiał tylko lakier na mojej feldze oraz lakier i spinka zderzaka niecierpliwej kierowniczki. 

I przez 14 lat nic???? Żadnego dzwona bo nie zauważyłeś, bo nie wyhamowałeś bo

Cytat

jechałem tak rozkojarzony, że gdyby nie ES to bym przydzwonił w tył innego auta

?????

 

A po zakupie auta z ES nie mija kilka tygodni i pojawiają się wpisy użytkowników jak to system uratował przed dzwonem.

 

I to mnie właśnie zastanawia. :krecka_dostal:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, bardzozlymisio napisał:

w cenie zbliżonej do OBK i o gabarytach i wyposażeniu nie odbiegającym diametralnie w żadną stronę

Podaj przyklady pls. Tylko prosilbym o wybranie wyposazenia nie odbiegajacego (czyli conajmniej elektryczne fotele z pamiecia, nawigacja z AA/CP, adaptacyjny tempomat oraz systemy EBA) oraz bez "no cena 250k ale rabaty panie zlociutki to 50k conajmniej". 

 

17 minut temu, Jaca68 napisał:

To panowie wielbiciele spokojnej jazdy zdecydujcie się czy jedziemy wolniutko i bezpiecznie, śmiejąc się z wariatów gnających na oślep, czy też pokonujemy zakręty jak Hołek na OeSie? :yahoo:

Bo nie ma nic pomiedzy powolna jazda a pelnym ogniem... :facepalm:

 

Ale w sumie przekonaliscie mnie. Subaru odstaje od rynku - ma slabsze silniki niz Mercedes, Audi, Volvo, BMW. Normalnie tragedia, nie da sie tym bezpiecznie jezdzic bo tylko korki robi. Nawet emeryci uwazaja, ze jest to powolne auto. Jakie to szczescie, ze na tym forum jest tylu niezaleznych ekspertow ktorzy lepiej wiedza, iz kazdy czlowiek potrzebuje conajmniej 250 koni pod maska zeby sie bezpiecznie poruszac. Kazda nizsza wartosc uniemozliwia bezpieczne wlaczenie sie do ruchu, o wyprzedzaniu nie wspomne :) O tym, ze kazdy musi obowiazkowo czuc frajde w aucie juz nawet nie mowie bo jezeli nie czuje to jest to skandal i jak tak mozna zyc? Przeciez samochody to kwintesencja zycia... Peace.

Edited by blejzu

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Jaca68 napisał:

To panowie wielbiciele spokojnej jazdy zdecydujcie się czy jedziemy wolniutko i bezpiecznie, śmiejąc się z wariatów gnających na oślep, czy też pokonujemy zakręty jak Hołek na OeSie? :yahoo:

Wbrew pozorom jedno nie wyklucza drugiego. Nie mając w XV turbiny, staram się niczym za czasów grzechotnika (126p) szanować osiągniętą prędkość. A skoro już ją osiągnąłem to nie będę hamował przed byle zakrętami :) I w ten oto sposób powoli jadąc na prostej zamieniam się w szaleńca jadącego po krętej drodze :mrgreen:

1 minutę temu, Jaca68 napisał:

To panowie wielbiciele spokojnej jazdy zdecydujcie się czy jedziemy wolniutko i bezpiecznie, śmiejąc się z wariatów gnających na oślep, czy też pokonujemy zakręty jak Hołek na OeSie? :yahoo:

No jeszcze na parkingu po kręceniu bączków na śniegu puknąłem dojeżdżając na miejsce 126p kolegi... ja wymieniłem pęknięty kierunkowskaz, u niego przednia lampa do wymiany. Tutaj być może ES by pomógł, ale obawiam się, że poległ by na tym samym co ja :D Znaczy auto straciło wspomaganie hamulców po tych wszystkich piruetach i mimo zaparcia się na pedale hamulca majestatycznie dotoczyło się i puknęło w zaparkowanego malczana. 

 

6 minut temu, Jaca68 napisał:

A po zakupie auta z ES nie mija kilka tygodni i pojawiają się wpisy użytkowników jak to system uratował przed dzwonem.

U mnie minęło półtora roku. Wcześniej dostawałem kilka ostrzeżeń, kilka razy ES hamował w tym samym czasie co ja, czasem dociskał mocniej hamulec. Może za agresywnie wcześniej jeździłem - aplikacja z Keratronika nie ma o mnie dobrego zdania :D

Najlepsze, że u mnie te wszystkie sytuacje są przy niskich prędkościach 5-30km/h :) Nie wiem jak interpretujesz dzwon, ale nawet jakbym ES nie miał to skończyło by się raczej na drobnych naprawach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, blejzu napisał:

Jakie to szczescie, ze na tym forum jest tylu niezaleznych ekspertow ktorzy lepiej wiedza, iz kazdy czlowiek potrzebuje conajmniej 250 koni pod maska zeby sie bezpiecznie poruszac.

 

Trzeba dodać , że eksperci aktualnie jeżdżą autami słabszymi i stale narażeni są na niebezpieczeństwo :) Trzeba przyznać , że jest to , mniejszy lub większy , ale jednak akt odwagi....:)

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pewnie że trzeba mieć więcej niż 250 kucy by móc godnie żyć :D 

Tak samo jak w którymś wątku, pisali o gościu jadącym na A czy innej eSce z prędkością 80 km/h. Powinien wywalać na DK lub inną powiatówkę bo jest zawalidrogą i powoduje korki :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, blejzu napisał:

Podaj przyklady pls.

 

Przykłady były podawane wielokrotnie. Nie będziemy bawić się w tą grę - bo nie jesteś zdaje się w stanie przyswoić informacji, które są ci podawane. Jest cała masa samochodów poniżej 200k które można kupić z 4x4 i aktywnym tempomatem. No peeewnie nic nie może się równać z tempomatem w Subaru :D 

 

Pierwsza lepsza skoda z allegro cię niszczy. Masz nawiewy na tylną kanapę? I takie te siatkowe firanki? I dzieci wozisz bez nawiewów i firanek!?!?! Zwyrodnialec!!!! CarPlay ci działa? I zawias adaptacyjny? 

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-sportline-2-0-tsi-272-km-4x4-dsg-dostepny-od-reki-ID6BR27Y.html#cfa9a91739

 

 

11 minut temu, Andrzej Koper napisał:

Trzeba dodać , że eksperci aktualnie jeżdżą autami słabszymi i stale narażeni są na niebezpieczeństwo :) Trzeba przyznać , że jest to , mniejszy lub większy , ale jednak akt odwagi....:)

 

Panie Andrzeju jest Pan kapitałowo związany z marką i zainteresowany budowaniem ich prosperity na rynku. Zatem jest Pan nieobiektywny i z uwagi na powyższe, a i na swój wiek i powinien mieć dość przyzwoitości, żeby powstrzymać się od niemerytorycznych i niezbyt mądrych podśmiechujek. Bo obaj wiemy jakie są realia. Po prostu Panu nie przystoi. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, blejzu napisał:

W kolo macieju. Jest tez grupa osob mentalnie zwiazana z marka ale usilnie tkwiaca w czasach gdy marka stawiala na mocne auta i wykorzystwala predkosc, rajdy, etc do promocji. Obecny brak szybkich aut powoduje reakcje pt. „subaru umiera” i „za moich czasow to bylo”. A jakiekolwiek proby wytlumaczenia ze zmienia sie profil marki oraz jej grupa docelowa spotykaja sie z haslami w stylu „hurdur fanatycy bronia Subaru” i fochem.

 

Bo ludzie nie jarzą że Siubaru rośnie i dojrzewa razem z nami - kiedyś za młodu wszyscy jaraliśmy się rajdami i rajdowymi Siubaru ale oni wiedzą że wszyscy się starzejemy i mamy gorszy refleks, słabszy słuch, wzrok to poszli bardziej w ES. Może trochę przedwcześnie ale zrobili dla nas produkt abyśmy pozostali wierni marce i nie szukali u konkurencji. Tak myślę :)

 

13 minut temu, Pan Dziedzic napisał:

No pewnie że trzeba mieć więcej niż 250 kucy by móc godnie żyć :D 

 

 

Trzeba aby wogóle żyć. Albo więcej mocy albo ES - jeśli nie mamy ani mocy ani ES to siadanie za kółkiem jest niemal równoznaczne z chęcią spowodowania kolizji i tak nie wolno, oj nie :D 

Ale gdyby tak zrobić auto z dobrymi osiągami i EyeSight jednocześnie - to byłoby coś! I tym jednym trikiem możnaby zadowolić wszystkich i zamknąć niepotrzebne dyskusje. Choć istnieje ryzyko że z braku takich tematów powróciłyby pytania - już nie czy FTZ ale kiedy. A tego nikt nie chce więc mamy co mamy :)  

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Pierwsza lepsza skoda z allegro cię niszczy

Promocyjna oferta z allegro mnie niszczy. Brawo, oszukales system :D Ale masz racje, jest Skoda ktora niszczy Subaru. 

 

8 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Masz nawiewy na tylną kanapę?

Mam :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, jmiciuk napisał:

Ale gdyby tak zrobić auto z dobrymi osiągami i EyeSight jednocześnie - to byłoby coś!

Jest takie auto ale nie w EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, bardzozlymisio napisał:

powstrzymać się od niemerytorycznych i niezbyt mądrych podśmiechujek

 

 

najprosciej zrob liste kto i co moze napisac, to szalenie ulatwi dyskusje i utrzyma forum na merytorycznym poziomie  B)

 

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Kristofor napisał:

Jako stary weteran Opla pozwolę się nie zgodzić. Przedstawiony przykład dotyczy najmocniejszej wersji Corsy,

No nie do końca. Najmocniejsza Corsa przyspiesza lepiej ;) 

 

65F45E59-F222-470E-B96A-F3BCFFBB16C5.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...