Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.09.2019 o 17:31, Tsunetomo napisał:

Na Polskie drogi to aż nadto Panie Andrzeju. Co więcej, przy 180km/h 2,5i spala jakieś 16litroe /100km. Sprawdzone empirycznie w Niemczech. POzdrawiam serdecznie.

 

diesel 11.5 l/100 i dlatego jeżdżę dieslem...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

diesel 11.5 l/100 i dlatego jeżdżę dieslem...:)

Zakładam, ze mówi Pan o dieslu Subaru? To dobry wynik przy takiej prędkości i aerodynamice podniesionego kombi. Ponoć połączenie tego silnika  CVT jest szczególnie dobre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Ponoć połączenie tego silnika  CVT jest szczególnie dobre.

 

tak , dla mnie to idealne rozwiązanie zarówno jeżeli chodzi o spalanie jak i przyspieszanie. Trochę brakuje mocy powyżej 160 ale dramatu nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku jazdach probnych SBD+CVT (Forester i Outback) bylem tak zachwycony tym polaczeniem, ze pojechalem zamowic Forestera MY16 2.0D CVT. Poniewaz nie bylo w salonie takiego pojazdu do jazdy probnej, przejechalem sie Levorgiem i kupilem go, bo zachwycil mnie wlasciwosciami jezdnymi.

 

Nie mniej jednak uwazam, ze skrzynia CVT swietnie wykorzystuje spory moment obrotowy SBD maskujac przy tym niezbyt szeroki zakres jego dostepnosci - gdyz nie jest ograniczona sztywnymi przelozeniami. Wedlug mnie bardzo sensowne polaczenie, bo wykorzystuje to co najlepsze z obu elementow. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rok z Bagien napisał:

Wiem, że tych filmików to wszyscy mają już dość, ale na poniższym gość zrobił pomiar od 0 do 60 mil dla 2,5 i 2.0 XT.

9,9 vs 6,9

Do tego przyspieszenie drogowe i dźwięk.

Nie rozumiem dlaczego Subaru zdecydowało się na montaż silnika 2.4 DIT, Moc i moment są do uzyskania bez problemu z 2.0 DIT, zresztą w Japonii ten silnik miał nawet wyższą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rok z Bagien napisał:

Wiem, że tych filmików to wszyscy mają już dość, ale na poniższym gość zrobił pomiar od 0 do 60 mil dla 2,5 i XT.

9,9 vs 6,9

Do tego przyspieszenie drogowe i dźwięk.

 

 

Czyli do 100km/h jakieś 10,2-10,5... No szału nie ma. Cóż, Zostaje Volvo V90cc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minutes ago, Tsunetomo said:

Czyli do 100km/h jakieś 10,2-10,5... No szału nie ma. Cóż, Zostaje Volvo V90cc 

W US topowa wersja OBK XT to 40kUSD (przy czym niezbyt wiele można już do niego dołożyć, jakieś akcesoria/doposażenie za 1.5kUSD), topowa wersja V90cc to 60kUSD, nieco doposażony typu światła LED to już 64kUSD. Wszystkie ceny bez podatków.

Trochę duży rozrzut cenowy, żeby konkurowały ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kowalesik napisał:

W US topowa wersja OBK XT to 40kUSD (przy czym niezbyt wiele można już do niego dołożyć, jakieś akcesoria/doposażenie za 1.5kUSD), topowa wersja V90cc to 60kUSD, nieco doposażony typu światła LED to już 64kUSD. Wszystkie ceny bez podatków.

Trochę duży rozrzut cenowy, żeby konkurowały ze sobą.

W PL OBK 2,5 będzie pewnie około 185k. W rabacie dywaniki gumowe... v90cc d4 at 250k, minus rabat czyli jakieś 210k. Moze ciut gorzej wyposażone ale „jedzie”. A jak Polestar dołożysz to i D4 jakoś daje radę. Jedyna bolączka OBK będzie brak silnikow dających nieco więcej dynamiki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mechanik napisał:

Nie rozumiem dlaczego Subaru zdecydowało się na montaż silnika 2.4 DIT, Moc i moment są do uzyskania bez problemu z 2.0 DIT, zresztą w Japonii ten silnik miał nawet wyższą moc.

Po raz kolejny napisze. Outbacki i Legacy na rynek USA są produkowane w USA i maja inny VIN oraz dlatego dostały silnik 2.4 DIT, że jest on specjalnym silnikiem na tamtejszy rynek. Nie było jeszcze premiery na EU, JP czy AU, dlatego nie ma co lamentować bo USA dla Subaru to jakby inny rynek i inna marka od pozostałej części Świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Tsunetomo napisał:

W PL OBK 2,5 będzie pewnie około 185k. W rabacie dywaniki gumowe... v90cc d4 at 250k, minus rabat czyli jakieś 210k. Moze ciut gorzej wyposażone ale „jedzie”. A jak Polestar dołożysz to i D4 jakoś daje radę. Jedyna bolączka OBK będzie brak silnikow dających nieco więcej dynamiki 

D4 ma 190 koni. Subar bedzie mial 180/185 chyba. 

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze Volvo robi setke w 8,4s spalajac przy predkosciach autostradowych rozsadne ilosci ON. 

Mam XC 60 D4 w fimie i jest to mega komfortowa maszyna.

OBK robi setke w dychawicze 10s ledwo dochodzac do 200 km/h spalajac przy tym wiecej paliwa niz STI.

Jestem fanem Subaru od zawsze ale ciezko mi znalesc argumenty broniace ‘’dynamike” tego auta.

 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lisek napisał:

Tylko ze Volvo robi setke w 8,4s spalajac przy predkosciach autostradowych rozsadne ilosci ON. 

Mam XC 60 D4 w fimie i jest to mega komfortowa maszyna.

OBK robi setke w dychawicze 10s ledwo dochodzac do 200 km/h spalajac przy tym wiecej paliwa niz STI.

Jestem fanem Subaru od zawsze ale ciezko mi znalesc argumenty broniace ‘’dynamike” tego auta.

Moze w dieslu jest lepiej ale XC60 T5 spala duzo wiecej paliwa niz moj OBK przy podobnych predkosciach. Volvo przyspiesza lepiej, jest szybsze, lepiej brzmi, etc ale na pewno pali wiecej (srednia od nowosci kolo 14l przy OBK 11l). 

 

Mozna porownywac te dwa auta i roznica jest widoczna. Volvo jest lepiej urzadzone i zaprojektowane, w srodku sa materialy lepszej jakosci, system multimedialny tez wydaje sie lepszy (chociaz niesamowicie sie palcuje), etc. Ale sa to osobniki z roznych kategorii: Volvo to premium a Subar to eco - dobrze zrobiony ale dalej ECO. Porownywanie najtanszej wersji Volvo i najdrozszego Subara jest troche niesprawiedliwe :) Nie sa to auta z tej samej polki cenowej i tyle. Subaru jest tanie ale musisz sie pogodzic z pewnymi niedogodnosciami - jedna z nich jest silnik ktory po prostu napedza a nie wgniata w fotel. Jezeli ktos ma kase (tak ze 40k wiecej po rabatach) do Volvo moze byc lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, hesus napisał:

Ja bym poświecił trochę dynamiki, byle nie jeździć dieslem ;) 

A co złego widzisz w dieslu? Osobiście jednostki V6 Mercedesa uważam za wydajne, ekonomiczne i bezproblemowe, a mam dwa. Spalanie w trasie mniejsze niż OBK 2,5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, blejzu napisał:

Moze w dieslu jest lepiej ale XC60 T5 spala duzo wiecej paliwa niz moj OBK przy podobnych predkosciach. Volvo przyspiesza lepiej, jest szybsze, lepiej brzmi, etc ale na pewno pali wiecej (srednia od nowosci kolo 14l przy OBK 11l). 

 

Mozna porownywac te dwa auta i roznica jest widoczna. Volvo jest lepiej urzadzone i zaprojektowane, w srodku sa materialy lepszej jakosci, system multimedialny tez wydaje sie lepszy (chociaz niesamowicie sie palcuje), etc. Ale sa to osobniki z roznych kategorii: Volvo to premium a Subar to eco - dobrze zrobiony ale dalej ECO. Porownywanie najtanszej wersji Volvo i najdrozszego Subara jest troche niesprawiedliwe :) Nie sa to auta z tej samej polki cenowej i tyle. Subaru jest tanie ale musisz sie pogodzic z pewnymi niedogodnosciami - jedna z nich jest silnik ktory po prostu napedza a nie wgniata w fotel. Jezeli ktos ma kase (tak ze 40k wiecej po rabatach) do Volvo moze byc lepszym wyborem.

No do końca się nie zgodzę jeśli chodzi o OBK 2020, który wydaje się znacznie lepiej wykonany niż 2015-19. Aż tak chyba 2020 od Volvo nie odstaje. Wykonaniem. Silnikiem - niestety tak - bo 2.4 DIT nie będzie. Mimo wszyskto to auta z podobnego segmentu - wygodne, duże rodzinne podniesione kombi.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tsunetomo napisał:

A co złego widzisz w dieslu? Osobiście jednostki V6 Mercedesa uważam za wydajne, ekonomiczne i bezproblemowe, a mam dwa. Spalanie w trasie mniejsze niż OBK 2,5. 

Oj zaraz złego. Paliwo to paliwo, nie twierdze ze któreś jest złe/gorsze, wliczając w to LPG. Po prostu osobiście nie przepadam za charakterystyką pracy diesla (dźwięk, krótki zakres obrotów, moment 2x większy od mocy). 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Tsunetomo napisał:

No do końca się nie zgodzę jeśli chodzi o OBK 2020, który wydaje się znacznie lepiej wykonany niż 2015-19. Aż tak chyba 2020 od Volvo nie odstaje. Wykonaniem. Silnikiem - niestety tak - bo 2.4 DIT nie będzie. Mimo wszyskto to auta z podobnego segmentu - wygodne, duże rodzinne podniesione kombi.

Zobaczymy jak przyjedzie bo na razie tylko zdjecia/filmiki ogladalem. Materialowo wygladal spoko ale design ciagle ten sam - wyciosany samurajskim mieczem :) Nie zeby to cos zlego bylo - proste wnetrza maja mniej guziczkow i wystajacych rzeczy ktore moga zostac popsute przez babelki ;p Jest tez kwestia akcesoriow - Volvo ma kupe pierdolek (ekrany w zaglowkach, poduszki pod zaglowki, etc) a Subaru ma oslone na silnik :).  Ale sa to na pewno drugorzedne roznice. W sumie to silniki tez mnie nie ruszaja ;)

 

Ciekawe czy sie doczekamy pojedynczego przelacznika do obslugi dachu bo za kazdym razem jak otwieram to mnie szlag trafia - jak ktos mogl to tak zaprojektowac? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się nawet podoba V70CC, jednak cenowo to przepaść, no i czy czasem AWD to jednak wciąż Haldex? Czyli przednionapędowe auto z dołączanym napędem, w skrajnych sytuacjach robi różnicę. Z opcji z Haldexem to można i Superba Scouta mieć z 272KM silnikiem TSI za 168k pln jak ktoś potrzebuje przyspieszeń lub 190KM diesla za parę k więcej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, blejzu napisał:

Ciekawe czy sie doczekamy pojedynczego przelacznika do obslugi dachu bo za kazdym razem jak otwieram to mnie szlag trafia - jak ktos mogl to tak zaprojektowac? :facepalm:

Ważne, że zamknąć można dowolnym :) Ale fakt, nie do końca przemyślane.... i u mnie w XV są to jedyne niepodświetlone przełączniki - więc w nocy mam 50% szans, że nacisnę co chcę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Czyli do 100km/h jakieś 10,2-10,5... No szału nie ma. Cóż, Zostaje Volvo V90cc 

Gdzieś ktoś już o tym pisał, że w USA skrzynia biegów jest bardziej nastawiona na komfort niż na dynamikę i różni się charakterystyką pracy od tych przeznaczonych na rynek Europejski.

Jeżeli obecna wersja OBK wg niektórych testów robi poniżej 10sek do 100 to nie wydaje mi się, aby zmodyfikowany 2.5 o nieco wyższej mocy robił tyle samo albo i więcej.

Edytowane przez McSudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości czytam wątek o Outbacku gdyż zastanawiam się coraz mocniej nad jego zakupem. Należy pamiętać że kategoria tzw. podwyższonych kombi jest dość niszowa, i producenci mają pole do popisu jeśli chodzi o cenniki. Zaczyna się od (wiadomo) Skody Octavii Scout, którą w 2.0 TSI można kupić za ok 145 tys. z dobrym wyposażeniem. Ale nadal siedzimy w we wnętrzu Octavii, chcąc je nieco ożywić wydamy sporo więcej choćby na szklany dach czy inne atrakcje - pytanie czy jest sens. Dalej mamy znów Skodę - tym razem Suberb Scout. Na papierze jest super, 5,7 do 100, 4x4 haldex i wyposażenie zbliżone do Outbacka zamyka się ceną 199.000 zł. Trochę dużo, bo na niszowe Skody ciężko wyciągnąć mocny rabat. Poza tym to podwyższenie to pewnie o 1 - 2 cm. z 14 do max 16, więc ta wersja Scout wydaje się bardziej pakietem stylistycznym. Potem mamy sporego Outbacka, co do dynamiki którego się nie wypowiadam, pojeżdżę w następnym tygodniu to dam znać. Później mamy faktycznie Volvo, z tym że Volvo V 90 CC też raczej jest pakietem stylistycznym, co w 99 % powinno wystarczyć. Dalej Audi A4 i A6 Allroad, ale to już są inne bajki cenowe. Golfa i Passata Alltracka nie biorę pod uwagę ze względów aksjologicznych. 

Siedziałem właśnie w najnowszej wersji Outbacka i nie ma sie do czego przyczepić, kiedy wsiadałem jakiś czas temu do Forestera XT czuć było że auto faje ale surowe, tutaj tego nie ma.

Na koniec odnośnie subiektywnych odczuć. Kiedyś czytałem opinie na tut. forum odnośnie Forka XT i prawie się nie rozmyśliłem, wszyscy pisali że słabe materiały, że głośny, że trzęsie, że tylko szybko jeździć potrafi, a i to wyłącznie do przodu bo w skręcie z Mazdą przegrywa, itd. i jako posiadacz Yeti naprawdę zacząłem się zastanawiać czy Forek jest naprawdę lepszy od Yeti. Mam więc nadzieję że z tą dynamiką tak źle nie będzie. W każdym razie w następnym tygodniu pozwolę sobie przedstawić subiektywne odczucia posiadacza leciwego już Forka XT MY 13 po jeździe Outbackiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...