Jump to content
FilipBB

Subaru Outback MY2020

Recommended Posts

21 minut temu, kokos napisał:

2.4 DIT to nowa konstrukcja ale fora w USA nie podają jakiś przypadków szczególnej awaryjności tego silnika. 

Gdyby 2.0 DIT znalazł się w ofercie Outbacka  Europę  to byłby to bardzo fajny samochód. Zamówiłbym go bez chwili zastanowienia.

Obawiam sie ze nie bedzie zbyt duzo informacji na temat trwalosci 2.4 DIT, poniewaz w przeciwienstwie do 2.0DIT nie jest to silnik oferowany z manualna skrzynia biegow, wiec wszelkiego typu proby tuningu sa raczej ograniczane przez skrzynie CVT, ktora jednak pancerna nie jest.  W przeszlosci trwalosc silnikow najczesciej wychodzila w praniu - czyli tuningu... hoc wiadomo ze 2.5T nie tuningowany jest podatny na przedwczesna smierc.  Tak czy siak, CVT z pewnoscia limituje potencjal jednostki 2.4DIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, xemir napisał:

 

Jeśli przyspieszałby na poziomie mojego Levorga, jednocześnie nie paląc więcej od niego i  nie kosztował ponad 170k, to byłbym nim BARDZO zainteresowany.

W środku bardzo mi się podoba (mój styl), na zewnątrz również. Jedynie relingi są .... hmm "dziwne".

Nie wiem jak będzie z tym najnowszym ale jeździłem ostatnią wersją to od Levorga był wolniejszy i nie palił niestety mniej ale za to 2.5 lepiej brzmi jak się wkręci.

 

1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Problem w tym, że 2.0 DIT chyba nie słynie z bezawaryjności (nie mówię, że się psuje na prawo i lewo, ale już część shortblocków była wymieniana). 2.4 DIT lub w ostateczności 2.5 ja osobiście chętnie przytuliłbym ze względu na to, że robię duże przebiegi.

Żaden silnik nie słynie z bezawaryjności i to nie tylko w Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Kukson napisał:

Nie wiem jak będzie z tym najnowszym ale jeździłem ostatnią wersją to od Levorga był wolniejszy i nie palił niestety mniej ale za to 2.5 lepiej brzmi jak się wkręci.

 

Żaden silnik nie słynie z bezawaryjności i to nie tylko w Subaru.

1.6 benzyna Toyota?

1.8 hybryda Toyota?

1.9 TDI VAG?

2.0 Subaru?

2.5D Mercedes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

1.9 TDI też mój znajomy kilka wymieniał. Ale coś więcej o tej awaryjności 2.0 DIT ?

Edited by Kukson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum pojawiła się informacja o tylko 3 silnikach 2.0DIT z XTeków, które były wymienione na gwarancji ze względu na wadę fabryczną i jakiś problem przy montażu chyba. A rocznie się XTeków w PL sprzedawało ok. 350 sztuk, czyli przez 6 lat ok. 1,8 tyś. sztuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co się zastanawiać nad trwałością silnika, którego i tak w ofercie nie będzie? :wacko:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Subaru nie będzie oferowało turbo to się przeszczepi 2.0 DIT do nowej budy :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, GREGG napisał:

Po co się zastanawiać nad trwałością silnika, którego i tak w ofercie nie będzie? :wacko:

Dla tzw. sportu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie bezawaryjności, to wszystko zależy od tego jak dba się o auto. Mówię tu o aucie nowym np. wymieniasz oleje, filtry na czas, a nie co 30k, nie ciśniesz na zimnym itp. Myśle, że każde auto posłuży o które się dba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Paweł J. napisał:

Odnośnie bezawaryjności, to wszystko zależy od tego jak dba się o auto. Mówię tu o aucie nowym np. wymieniasz oleje, filtry na czas, a nie co 30k, nie ciśniesz na zimnym itp. Myśle, że każde auto posłuży o które się dba. 

 

Czy na pewno wszystko? Zdarzają się przecież wadliwe konstrukcje, które padną pomimo odpowiedniego traktowania. Więc działa to trochę jak z człowiekiem, o sukcesie decydują dobre geny + odpowiednie środowisko ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, GREGG napisał:

Czy na pewno wszystko? Zdarzają się przecież wadliwe konstrukcje, które padną pomimo odpowiedniego traktowania. Więc działa to trochę jak z człowiekiem, o sukcesie decydują dobre geny + odpowiednie środowisko ;)

 

Witaj, wyjątki zawsze się znajdą (chodzi o awaryjność) ale ogólnie dużo zależy od użytkowania. 

Ja jak narazie nie narzekam, aż tak! Chwale to auto za całokształt. Chciałem subaru i w tym roku mi się udało. Subaru cenie za markę, miłą społeczność, awd, przydatność itp. 

Z uwagą obserwuje też nowego forestera i plany na outbacka. Pozdrawiam 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W salonie sprzedano mi plotkę, że na EU w 2020 ma być wersja 2,5 z lekką hybrydą jak w Foresterze, co łącznie ma dać moc ponad 200 KM. Wówczas Outback nabrał by nieco więcej dynamiki. i może jeździłoby się chociaż jak SBD :). Tylko nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tej informacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, rutek111 napisał:

W salonie sprzedano mi plotkę, że na EU w 2020 ma być wersja 2,5 z lekką hybrydą jak w Foresterze, co łącznie ma dać moc ponad 200 KM. Wówczas Outback nabrał by nieco więcej dynamiki. i może jeździłoby się chociaż jak SBD :). Tylko nie znalazłem nigdzie potwierdzenia tej informacji...

Zobaczymy. Jeśli maja technologie w 2,0 to chyba w 2,5 nie jest trudnością zrobić. Glc 2.0 z czymś podobnym ma 197KM i około 8 sek przyspieszenia. To już by Np mi wystarczyło biorąc pod uwagę jak bardzo podoba mi się to auto :) Czekamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również taką opcją jak 2,5 z hybrydą bym nie pogardził pod warunkiem, że poprzez zwiększenie jego masy (dodatkowe akumulatory) parametry nie będą gorsze od obecnej wersji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, McSudi napisał:

Ja również taką opcją jak 2,5 z hybrydą bym nie pogardził pod warunkiem, że poprzez zwiększenie jego masy (dodatkowe akumulatory) parametry nie będą gorsze od obecnej wersji. 

Jeśli założymy, że efekt będzie podobny jak w Foresterze to przyspieszenie do 100 będzie porównywalne do zwykłego 2.5 a bak paliwa mniejszy. 

Tak czy owak była by to ciekawa opcja ale nie liczę na 8s. do 100 tak jak w GLC, o którym wspominał kolega @Tsunetomo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Michał W. napisał:

Jeśli założymy, że efekt będzie podobny jak w Foresterze to przyspieszenie do 100 będzie porównywalne do zwykłego 2.5 a bak paliwa mniejszy. 

Tego się boję. Nie dość, że Forek e-boxer ma PATOLOGICZNIE mały bak, to jeszcze nie ma koła zapasowego !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tego się boję. Nie dość, że Forek e-boxer ma PATOLOGICZNIE mały bak, to jeszcze nie ma koła zapasowego !!!

Zgadza się. Gdzieś już o tym na forum pisałem, że dla mnie nie jest problemem przyśpieszenie e-boxera i bardzo mi się podoba ten SUV. Martwi mnie właśnie mały bak i brak zapasu, reszta bardzo OK.

Takie czasy, jeszcze niedawno jedno z najważniejszych akcesoriów(zapas) w aucie a obecnie go nie ma. Nie pozostaje nic innego jak dopasować koło dojazdowe i wozić w bagażniku. Już tak kiedyś robiłem w Oplu a nie był to SUV ale życie mnie nauczyło, że kapcia się łapie akurat na największym odludziu a zestaw naprawczy to niesmaczny żart z nas kierowców.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Tego się boję. Nie dość, że Forek e-boxer ma PATOLOGICZNIE mały bak, to jeszcze nie ma koła zapasowego !!!

Bo na dalsze dystanse to się przemieszcza samolotem lub pociągiem co wydzielają tony Co2 ale UE będzie się czepiała kazdego grama wydzialanego przez samochody:)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmniejszona pojemność baku to rzeczywiście minus. Nie sądzę by e-Forek palił 20% mniej, a o te 20% mniejszy jest bak względem Forka 2019.

Dla kierowcy i pasażerów oznacza to częstsze wizyty na stacji paliw.

Dla sprzedawców na stacjach to jednak spora zaleta: więcej tankowań to większa szansa, że przy okazji paliwa klient kupić coś jeszcze np. hot-doga :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Częstsze tankowanie jest sporym utrudnieniem ale da się to jakoś zaplanować, uwzględnić w planach podróży natomiast brak zapasu w pechowym przypadku może zepsuć nam nawet całe wakacje. Wystarczy, że w złym miejscu oraz czasie złapiemy kapcia w drodze na lotnisko i zamiast w 15 min. wymienić koło czekamy 2h na assistance. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
39 minut temu, Siemek napisał:

Dla sprzedawców na stacjach to jednak spora zaleta: więcej tankowań to większa szansa, że przy okazji paliwa klient kupić coś jeszcze np. hot-doga :)

Myślę, że prezes Orlenu jest na TF. On po prostu dogadał się z Dyrekcją, żeby lobbowała takie baki w FHI. Dzięki temu hotdogami dozbiera budżetu na przejście RK do HAASa. Jeszcze tylko brakuje, żeby Carfit kupił tego RR, Miałki wrzucił zdjęcie jakiejś grubaski i w ogóle odkryjemy kto na forum się pruje i pisze artykuły o tym jak się naśmiewamy ze Skody.

Edited by Czarne_Koronkowe
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Myślę, że prezes Orlenu jest na TF. On po prostu dogadał się z Dyrekcją, żeby lobbowała takie baki w FHI. Dzięki temu hotdogami dozbiera budżetu na przejście RK do HAASa. Jeszcze tylko brakuje, żeby Carfit kupił tego RR, Miałki wrzucił zdjęcie jakiejś grubaski i w ogóle odkryjemy kto na forum się pruje i pisze artykuły o tym jak się naśmiewamy ze Skody.

W rzeczy samej prawda ! :) :) :) 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przecież im mniejszy bak tym mniej paliwa czyli mniejsza waga auta oraz mniejsze spalanie... helooł...  to oczywista optymalizacja pod kątem sportow motorowych! Wstępnie tuningowany ;)

Edited by blejzu
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.08.2019 o 18:16, Siemek napisał:

W rzeczy samej prawda ! :) :) :) 

Niektórzy widać nie mają poczucia humoru i nie znają sie na żartach, szkoda :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...