Jump to content

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Recommended Posts

Samochód jest bardzo fajny , ale do pełni szczęścia potrzeba przynajmniej dla mnie trochę więcej mocy , więc odpada niestety  z tego powodu. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, polak900 napisał:

Samochód jest bardzo fajny , ale do pełni szczęścia potrzeba przynajmniej dla mnie trochę więcej mocy , więc odpada niestety  z tego powodu. 

W swojej relacji @raju przedstawił chyba największa zaletę tego auta czyli... cenę. Te  300 k za modele Volvo czy Mercedesa to niestety prawda. I to wcale nie za topowe specyfikacje. Ceny nowych aut poszły mocno w górę. W tych pieniądzach masz Skodę Super Scout ale patrząc na nowego OBK to jest chyba poziom wyżej, no i w Skodzie zapomnij o prześwicie, bo to zwykle kombi z dodatkiem kilku plastików za 10 K pln. Za to racja, odczuwalnie szybsze. Btw czekam z niecierpliwością na pokaz osiągów tego auta, bo Australijczykom to chyba nigdzie się nie spieszy.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, Kristofor napisał:bo Australijczykom to chyba nigdzie się nie spieszy.

Australijczycy mają wersję z silnikiem 182KM

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, raveout napisał:

Australijczycy mają wersję z silnikiem 182KM

Ale moment obrotowy wydaje się wyższy w wersji europejskiej. 252 Nm przy 3.800 vs. 245 Nm w zakresie 3.400 - 4.600. Różnice może są minimalne, ale na korzyść wersji EU, więc osiągi powinny być przynajmniej takie same, jeśli nie minimalnie lepsze. Pożyjemy, zobaczymy, oczywiście jak Australijczycy pochwalą się swoimi. 

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Kristofor napisał:

Ale moment obrotowy wydaje się wyższy w wersji europejskiej. 252 Nm przy 3.800 vs. 245 Nm w zakresie 3.400 - 4.600. Różnice może są minimalne, ale na korzyść wersji EU, więc osiągi powinny być przynajmniej takie same, jeśli nie minimalnie lepsze. Pożyjemy, zobaczymy, oczywiście jak Australijczycy pochwalą się swoimi. 

No nie do końca. Wedle danych z rynku amerykańskiego wersja 182KM /245NM  przyspiesza 0-60 MPH (96,5km/h) w 8,7s. Wersja europejska 169KM/ 252NM osiąga 100 km/h w 10,2s. Raczej więc odczuwalna różnica na niekorzyść wersji EU.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, raveout napisał:

No nie do końca. Wedle danych z rynku amerykańskiego wersja 182KM /245NM  przyspiesza 0-60 MPH (96,5km/h) w 8,7s. Wersja europejska 169KM/ 252NM osiąga 100 km/h w 10,2s. Raczej więc odczuwalna różnica na niekorzyść wersji EU.

Forek e-boxer też ma 11,8 do 100, a według testów w PL przyspiesza w 10,2 do 10,5. Ostatnia wartość według autocentrum.pl które stosuje urządzenia pomiarowe bardziej dokładne niż stoper. Dlatego napisałem pożyjemy, zobaczymy, gdyż wartość 10,2 jest wzięta z aktualnej wersji, z zupełnie innym silnikiem (MPI vs. DI). Szkoda że nie vs DIT, ale to już inna bajka. 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Adam12 napisał:

Z demówkami na dłużej zawsze był problem i powód jest znany. Skala sprzedaży vs. koszty nie do przyjęcia. Nie mniej jeżeli podstawowe modele, które mają ciągnąć sprzedaż mocno przekroczyły barierę 200k pln wypadałoby spojrzeć jak jest u konkurencji z tego segmentu. Im droższy i bardziej niszowy produkt wymaga lepszej promocji i obsługi.

Szukając XT MY18 przez kilka ładnych miesięcy rozważając różne opcje bez problemu miałem możliwość wypożyczenia na weekend X3, X4 czy Q5. Limit km do przejechania 1k.  I żeby nie było. Poziom cen sprzedaży testowanych to 230 - 250k pln więc wiele nie odbiejących od nowego OBK. 

To ja miałem szczęście, moja demówka 2 tyś przebiegu nie różni się od nówki mam teraz60tyś.Ostatnia sztuka2,0plus dodatki.Zastanawiałem się dlaczego samochód jest rozgrzany do jazdy.Teraz wiem.Dbał Maciek o swoje demo sz.1

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Kristofor napisał:

W swojej relacji @raju przedstawił chyba największa zaletę tego auta czyli... cenę. Te  300 k za modele Volvo czy Mercedesa to niestety prawda. I to wcale nie za topowe specyfikacje. Ceny nowych aut poszły mocno w górę. W tych pieniądzach masz Skodę Super Scout ale patrząc na nowego OBK to jest chyba poziom wyżej, no i w Skodzie zapomnij o prześwicie, bo to zwykle kombi z dodatkiem kilku plastików za 10 K pln. Za to racja, odczuwalnie szybsze. Btw czekam z niecierpliwością na pokaz osiągów tego auta, bo Australijczykom to chyba nigdzie się nie spieszy.

Ostatnio jeździłem przez weekend Volvo V90 B5 (diesel mild hybrid). Auto w specyfikacji za 370 tysięcy złotych. Bardzo przyjemne, przyśpieszające przyzwoicie jak na 215 koni, ale nie na tyle lepiej, abym mógł powiedzieć, że dużo szybszy od Outbacka V generacji z silnikiem 25FB. No i prędkość ograniczona do 180 km/h. Zmierzam do tego, że mimo luksusowego wyposażenia ta cena bliska 400 tysięcy złotych wydaje mi się absolutnie za wysoka. Skoro za Toyota Corolla Kombi z silnikiem 1.8 benzynowym + elektryk w sensownym wyposażeniu trzeba zapłacić 140000 złotych, cena Outbacka vs. napęd, wyposażenie i bezpieczeństwo jest jak najbardziej uzasadniona i... atrakcyjna! 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Rok z Bagien napisał:

Trochę o systemach bezpieczeństwa. Najfajniejszy jest moment 7.40 min. polecam!!!

To pokazuje zdecydowaną wyższość nad systemem z BMW X6M "Pana Kamila" który nie przeszedł takiej próby pod Piotrkowem. Swoją drogą niezły pomysł na reklamę porównawczą + dobry alkohol jako product placement...

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Kristofor napisał:

wartość 10,2 jest wzięta z aktualnej wersji, z zupełnie innym silnikiem (MPI vs. DI). Szkoda że nie vs DIT, ale to już inna bajka. 

Wartość 10,2 jest wzięta z danych na stronie subaru.pl dotyczących aktualnego silnika Di.

Niemniej, też czekam na testy przyspieszenia, które dadzą obraz czy jest subiektywnie lepiej czy podobnie do poprzedniej wersji.

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, raju napisał:

Ostatnio jeździłem przez weekend Volvo V90 B5 (diesel mild hybrid). Auto w specyfikacji za 370 tysięcy złotych. Bardzo przyjemne, przyśpieszające przyzwoicie jak na 215 koni, ale nie na tyle lepiej, abym mógł powiedzieć, że dużo szybszy od Outbacka V generacji z silnikiem 25FB. No i prędkość ograniczona do 180 km/h. Zmierzam do tego, że mimo luksusowego wyposażenia ta cena bliska 400 tysięcy złotych wydaje mi się absolutnie za wysoka. Skoro za Toyota Corolla Kombi z silnikiem 1.8 benzynowym + elektryk w sensownym wyposażeniu trzeba zapłacić 140000 złotych, cena Outbacka vs. napęd, wyposażenie i bezpieczeństwo jest jak najbardziej uzasadniona i... atrakcyjna! 

Tak, ceny poszybowały w górę. Warto jednak pamiętać, ze w Volvo rabat to nie stolica Maroko ;)

Z tych 370 (to już chyba było wszystko, łącznie z obłędnym audio za +20kilka tyś) to moze sie zrobić jakies 280. Sprawdzone empirycznie. I te 235 koni w trybie Polestar dają radę, choć auto nie nastraja do szybkiej jazdy, którą zresztą okupuje wysokim spalaniem. 

Pewnie D4 da się złapać za okolice 250k, ale to już dynamika zapewne porównywalna z nowym OBK, wciąż sporo drożej i czy dużo lepiej? Kwestia preferencji. Obie propozycje to bardzo fajne, porównywalne, rodzinne auta. 

Uwaga dla melomanów - B&W w V90CC miażdży. Poezja. Natomiast H&K rozczarowuje. Mam porównanie z OBK MY16 i tam H&K grało lepiej. Nie wiem jak to jest w nowym OBK. Faktem jest, ze H&K w Volvo gra IMHO dramatycznie slabo. 

Raju dawaj filmik z jazdy. Ciekawe jak wyglada dynamika 80-120. 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Panie Andrzeju czekamy na testy z jazdy. @raju robił film z Imprezy, poprosimy o podobny z OBK. 

może we wtorek się zarejestruje a film z jazdy Raja jak zwykle będzie interesujący...  :D

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, mechanik napisał:

To wszystko prawda, jednak między salonami tej samej marki są duże różnice w podejściu i obsłudze klienta. Personel potrafi skutecznie zrazić klientów, tak w Subaru jak i w innych markach.

miałem na myśli programy organizowane przez producentów/importerów.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Kristofor napisał:

W swojej relacji @raju przedstawił chyba największa zaletę tego auta czyli... cenę. Te  300 k za modele Volvo czy Mercedesa to niestety prawda.

 

SIP jako jeden z nielicznych producentów nie sprzedaje "rabatów" tylko auta. :) U pozostałych cenniki to fikcja.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

może we wtorek się zarejestruje a film z jazdy Raja jak zwykle będzie interesujący...  :D

O test łosia poprosimy za jednym zamachem. Może być POV ;)

Link to comment
Share on other sites

W Czechach pojawił się cennik nowego Outbacka: subaru_1_cenik_Outback.indd

Według oficjalnego kursu korony czeskiej podstawowa wersja Active kosztuje niecałych 193k PLN. 

Wersja Touring niecałych 219k PLN.

Czyli tylko niewiele mniej niż w Polsce.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Kristofor napisał:

W swojej relacji @raju przedstawił chyba największa zaletę tego auta czyli... cenę. Te  300 k za modele Volvo czy Mercedesa to niestety prawda. I to wcale nie za topowe specyfikacje. Ceny nowych aut poszły mocno w górę.

 

Na kanwie wjazdu Outbacka VI generacji do Europy pojawia się świetna okazja, by każdy fan motoryzacji odpowiedział sobie na pytanie, co chce za 220 kPLN?

 

Kult mocy, czy kult szeroko rozumianego komfortu połączonego z super bezpieczeństwem?

 

Kult mocy? Proszę bardzo: GLC, w kolorze białym, 400D, 330 Km i 700 Nm, 5,1 s do 100, (9G tronic, 4matic) cena 255.000 zł. Tutaj rabat 10% praktycznie na wejściu, brokerzy podbijają go spokojnie do 15% = 255kPLN - 15% = 217.000 zł.

To bida edition, nie ma distronica, martwego pola, utrzymywania w pasie ruchu, navi, bluetootha, integracji ACP i AA, skóry, dziury w dachu, elektrycznej klapy, keyless itd itd....jest za to dużo piano black.....:P

 

Kult szeroko rozumianego komfortu połączonego z super bezpieczeństwem? No właśnie Outback, 169 Km, 10,2s do 100, a co ma w wyposażeniu to każdy wie lub może sobie sprawdzić. Za 220.000 zł. pewnie da się Platinum upolować...

 

Zakładając, że wymiarami obie opcje Wam pasują i są satysfakcjonujące.

Co wybieracie?:)

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Rok z Bagien napisał:

 

Na kanwie wjazdu Outbacka VI generacji do Europy pojawia się świetna okazja, by każdy fan motoryzacji odpowiedział sobie na pytanie, co chce za 220 kPLN?

 

Kult mocy, czy kult szeroko rozumianego komfortu połączonego z super bezpieczeństwem?

 

Kult mocy? Proszę bardzo: GLC, w kolorze białym, 400D, 330 Km i 700 Nm, 5,1 s do 100, (9G tronic, 4matic) cena 255.000 zł. Tutaj rabat 10% praktycznie na wejściu, brokerzy podbijają go spokojnie do 15% = 255kPLN - 15% = 217.000 zł.

To bida edition, nie ma distronica, martwego pola, utrzymywania w pasie ruchu, navi, bluetootha, integracji ACP i AA, skóry, dziury w dachu, elektrycznej klapy, keyless itd itd....jest za to dużo piano black.....:P

 

Kult szeroko rozumianego komfortu połączonego z super bezpieczeństwem? No właśnie Outback, 169 Km, 10,2s do 100, a co ma w wyposażeniu to każdy wie lub może sobie sprawdzić. Za 220.000 zł. pewnie da się Platinum upolować...

 

Zakładając, że wymiarami obie opcje Wam pasują i są satysfakcjonujące.

Co wybieracie?:)

GLC to słabe porównanie, to typowy SUV, do tego dosyć stary model w gamie MB.

V90CC czy V60CC tez już swoje lata mają, chociaż wciąż wyglądają świeżo. Komfortu i bezpieczeństwa żadnemu z nich odmówić nie można. 

Różnica polega tylko na tym, że w Subaru masz jeden, średnio dynamiczny silnik, u innych możesz poszaleć i mieć więcej, ale za dużo więcej. 

I bardzo dobrze, że jest wybór. Każdy moze dobrać pod swoje potrzeby. Brak 2,4 DIT w EU już przerabialiśmy. Nawet w cenie około 250k byłby atrakcyjną alternatywą dla niemieckiej konkurencji. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Wątek jest mi znany.

 

Ale tu nie chodzi o wybór w wąskim rozumienie: model za model.

Wydaje mi się, że od lat Subaru zmienia swoje (i swoich klientów) nastawienie do motoryzacji. Nowy Outback jest IMO kolejną tego trendu egzemplifikacją.

 

Nie zmienia to oczywiście faktu: brak wyboru szkodzi marce bardzo!!!

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, peteres napisał:

Fajna prezentacja. Zgadzam się z @raju, że te nadkola są dyskusyjne, ale może pasowałyby z wersji US? Jeśli tak, to brałbym białego Crossa w ciemno.

 

Naprawdę fajne auto. 

Mnie osobiście rażą nie nadkola, ale te wielkie relingi - wolałbym takie jak w poprzedniej generacji. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dotarl do mnie dzis przed 19-ta. Udalo mi sie zrobic 100 km autostrada,obwodnica,po miescie i nieco wioskami. Auto wizualnie super,wykonane bardzo dobrze. Ciezko sie do czegos przyczepic a juz na pewno nie do subiektywnej dynamiki:)

Jutro bede sie jeszcze krecil nim troche po miescie wiec jakies spostrzezenia wpadna.

Po pracy odbieram mojego MY19 wiec bedzie co porownywac.

Jutro wieczorem lub w srode rano zamieszcze obszerna relacje co i jak ale moge powiedziec ze jest bardzo dobrze!:) 

693D3CD3-FCDF-4135-953D-2859B88C0FE3.jpeg

B821F4ED-ADAF-40C9-B4ED-C498B47068C9.jpeg

Edited by Lisek
  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...