Blixten 1519 Posted Thursday at 08:56 PM Share Posted Thursday at 08:56 PM Godzinę temu, Kristofor napisał: Generalnie zgrabne kombi to OBK, V 60 CC i Audi A4 Allroad. Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. Link to post Share on other sites
abrams 25 Posted Friday at 04:38 AM Share Posted Friday at 04:38 AM 7 godzin temu, Blixten napisał: Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 1 1 Link to post Share on other sites
Jaca68 1138 Posted Friday at 07:20 AM Share Posted Friday at 07:20 AM 10 godzin temu, Blixten napisał: Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. Kiedyś było tak że przy silniku montowanym wzdłużnie był torsen, a poprzecznie haldex. A jeśli chodzi o napęd Volvo to: Volvo - Szwecja Haldex - Szwecja 1 Link to post Share on other sites
bardzozlymisio 332 Posted Friday at 07:53 AM Share Posted Friday at 07:53 AM 3 godziny temu, abrams napisał: A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. to odwrotnie jak w OBK z CVT Link to post Share on other sites
mechanik 964 Posted Friday at 08:24 AM Share Posted Friday at 08:24 AM 3 godziny temu, abrams napisał: A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. To w żadnym Audi Quattro nie ma już centralnego mechanizmu różnicowego z Torsenem? Link to post Share on other sites
bardzozlymisio 332 Posted Friday at 08:40 AM Share Posted Friday at 08:40 AM 14 minut temu, mechanik napisał: To w żadnym Audi Quattro nie ma już centralnego mechanizmu różnicowego z Torsenem? Chyba tylko w 'eskach' i to tych lepszych S3, S4 to Haldexy jeśli się nie mylę Link to post Share on other sites
jasiem 250 Posted Friday at 01:46 PM Share Posted Friday at 01:46 PM 9 godzin temu, abrams napisał: A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. W Volvo tak samo Link to post Share on other sites
Jaca68 1138 Posted Friday at 01:51 PM Share Posted Friday at 01:51 PM 3 minuty temu, jasiem napisał: W Volvo tak samo Bo tam takie same haldexy siedzą. @Blixten a jeździłeś już czymś z listy czy na razie tylko macasz w salonach? Link to post Share on other sites
mechanik 964 Posted Friday at 02:49 PM Share Posted Friday at 02:49 PM 58 minut temu, jasiem napisał: W Volvo tak samo Tylko, że Volvo nigdy nie miało lepszego napędu na obie osie. Audi miało kultowe Quattro z Torsenem. Teraz montuje taki sam chłam jak reszta. Subaru poszło w tym kierunku wcześniej. Link to post Share on other sites
aflinta 2907 Posted Friday at 03:06 PM Share Posted Friday at 03:06 PM Na szczęście Stellantis montuje w Jeepach jedyny najlepszy napęd 1 Link to post Share on other sites
Zyzol 1035 Posted Friday at 06:31 PM Share Posted Friday at 06:31 PM 3 godziny temu, mechanik napisał: Audi miało kultowe Quattro z Torsenem. Nawet w elektrykach mają „kultowe Quattro”, które jest realizowane za pomocą dwóch silników, więc wspólna jest tylko nazwa. Wszystko zmierza ku oszczędności kosztów i ograniczeniu emisji Link to post Share on other sites
mechanik 964 Posted Friday at 09:13 PM Share Posted Friday at 09:13 PM 6 godzin temu, aflinta napisał: montuje w Jeepach jedyny najlepszy napęd Unikam w technice określenia "najlepszy" FCA ocaliło Wranglera w oryginalnej konstrukcji. Nie wrzuciło niezależnego zawiasu i nie poszło drogą nowego Defendera. Co zrobi Stellantis zobaczymy. Jest już wersja pług in hybrid, we wrześniu będzie 100% elektryk. Link to post Share on other sites
aflinta 2907 Posted Saturday at 06:42 AM Share Posted Saturday at 06:42 AM Sokół (Defender na prąd) wyszedł na tym całkiem dobrze Link to post Share on other sites
abrams 25 Posted Saturday at 02:49 PM Share Posted Saturday at 02:49 PM W dniu 26.02.2021 o 09:40, bardzozlymisio napisał: Chyba tylko w 'eskach' i to tych lepszych S3, S4 to Haldexy jeśli się nie mylę Chyba dokładnie jak Piszesz, tylko w tych lepszych. Jeździłem żony Q5 z 2015 roku z "starym" dobrym oraz tym nowym z 2017 z Ultra Quattro i niestety ale różnica jest wyczuwalna na niekorzyść tego Ultra Quattro. Teraz żona ma BMW X2 i nie ma żadnej różnicy między tym napędem a Ultra Quattro w Q5, które miała poprzednio. Raczej nie wrócę do Audi klasy Q5 z Ultra Quattro. Skrzynia ZF z BMW też jest dużo lepsza od tego automata z Audi. Następny suv tej klasy to będzie raczej Alfa Stelvio. Link to post Share on other sites
Dottoree 302 Posted Saturday at 02:54 PM Share Posted Saturday at 02:54 PM S3 ma haldex, nowe S4 na 99% ma torsen. Link to post Share on other sites
Kristofor 262 Posted Saturday at 04:11 PM Share Posted Saturday at 04:11 PM Godzinę temu, Dottoree napisał: S3 ma haldex, nowe S4 na 99% ma torsen. W Audi od 4 w górę jest Torsen, niestety odłączamy. Przez jakiś czas w dieslu był tradycyjny ale teraz możesz cieszyć się nowym napędem w każdej wersji. Chociaż na q3 piszą quattro to jest tam haldex. Link to post Share on other sites
Blixten 1519 Posted Saturday at 09:31 PM Share Posted Saturday at 09:31 PM (edited) W dniu 26.02.2021 o 14:51, Jaca68 napisał: @Blixten a jeździłeś już czymś z listy czy na razie tylko macasz w salonach? Na razie są to tylko rozmowy nt specyfikacji, badanie cen i próby statyczne w salonach... Próby dynamiczne zaczniemy po zamknięciu listy aut, które nam się podobają, a ta niestety stale się zmienia Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... Edited Saturday at 09:32 PM by Blixten 1 Link to post Share on other sites
olo11 114 Posted Saturday at 10:00 PM Share Posted Saturday at 10:00 PM 26 minut temu, Blixten napisał: Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... To akurat żaden powód do wstydu,bo Highlander wygląda na kawał porządnego auta,nie wnikając w napęd/moc itd. No i jest duuuuży 1 Link to post Share on other sites
Tsunetomo 1435 Posted Sunday at 06:33 AM Share Posted Sunday at 06:33 AM 8 godzin temu, Blixten napisał: Na razie są to tylko rozmowy nt specyfikacji, badanie cen i próby statyczne w salonach... Próby dynamiczne zaczniemy po zamknięciu listy aut, które nam się podobają, a ta niestety stale się zmienia Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... Jak nie kręcą Cię jakies super osiągi, a często jeździsz na wycieczki w teren, to przy okazji obejrzałbym LandCruisera. Kawał wozu, z tym nowszym dieslem osiągi przestały być dramatyczne. A miejsca w środku tez dużo. No i legenda jakby nie było. 1 Link to post Share on other sites
Rok z Bagien 73 Posted Sunday at 10:21 AM Share Posted Sunday at 10:21 AM 3 godziny temu, Tsunetomo napisał: Jak nie kręcą Cię jakies super osiągi, a często jeździsz na wycieczki w teren, to przy okazji obejrzałbym LandCruisera. Kawał wozu, z tym nowszym dieslem osiągi przestały być dramatyczne. A miejsca w środku tez dużo. No i legenda jakby nie było. I dramatyczne braki w wyposażeniu. W serii niema nawet świateł LEDowych, zwykłe żarówki, nie mówiąc o czujnikach parkowania, czujniku deszczu itd itd. Trochę więcej jest w wersji za....271.000 zł. Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO. 1 Link to post Share on other sites
Jaca68 1138 Posted 17 hours ago Share Posted 17 hours ago W dniu 28.02.2021 o 11:21, Rok z Bagien napisał: Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO. I jak pokazuje filmik w sąsiednim wątku tez sobie poradzi z piaskiem i górką, chociaż ma tylko mały motorek elektryczny na tylnej osi 50 KM i 120 NM. Pan testujący się dziwił że auto daje rade, a te 120 Nm to połowa momentu Outbacka. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now