Jump to content

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


Recommended Posts

Godzinę temu, Kristofor napisał:

Generalnie zgrabne kombi to OBK, V 60 CC i Audi A4 Allroad.

Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie wiem jak Wy postrzegacie Outbacka, ale dla mnie to wszystko mające rodzinne, bezpieczne kombi, którym można komfortowo podróżować autostradą jak również trasą tur-ter. Wy się kłócicie że nie ma pr

Ogromnie żałuję, że nowego Outbacka nie będzie można u nas kupić w wersji XT. Radość i komfort z jazdy autem które ma zapas mocy jest ogromy. To, że pedał gazu można muskać zamiast deptać, że ze świat

3-4 sekundy straty na 3km do bolidu mercedesa w XV 1,6 to nie jest zły wynik  

Posted Images

7 godzin temu, Blixten napisał:

Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. 

A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Blixten napisał:

Nie orientowałem się jeszcze jaki rodzaj napędu oferuje Volvo, ale jak się okazuje, słynne 'Quattro' w modelu A4 Allroad nie jest stałym napędem, tylko dołączanym. 

Kiedyś było tak że przy silniku montowanym wzdłużnie był torsen, a poprzecznie haldex.

A jeśli chodzi o napęd Volvo to: 

Volvo - Szwecja

Haldex - Szwecja

;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, abrams napisał:

A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 

 to odwrotnie jak w OBK z CVT :P

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, abrams napisał:

A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 

To w żadnym Audi Quattro nie ma już centralnego mechanizmu różnicowego z Torsenem? 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, mechanik napisał:

To w żadnym Audi Quattro nie ma już centralnego mechanizmu różnicowego z Torsenem? 

 

Chyba tylko w 'eskach' i to tych lepszych 

S3, S4 to Haldexy jeśli się nie mylę 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, abrams napisał:

A dokładnie odłączanym- Ultra Quattro- w Q 5 jest też taki, rusza na 4 koła i jak "jest ok" to odłącza. 

W Volvo tak samo

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, jasiem napisał:

W Volvo tak samo

Tylko, że Volvo nigdy nie miało lepszego napędu na obie osie. 

Audi miało kultowe Quattro z Torsenem. Teraz montuje taki sam chłam jak reszta.

Subaru poszło w tym kierunku wcześniej.

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mechanik napisał:

Audi miało kultowe Quattro z Torsenem.

Nawet w elektrykach mają „kultowe Quattro”, które jest realizowane za pomocą dwóch silników, więc wspólna jest tylko nazwa.

Wszystko zmierza ku oszczędności kosztów i ograniczeniu emisji

 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, aflinta napisał:

montuje w Jeepach jedyny najlepszy napęd :mrgreen:

Unikam w technice określenia "najlepszy" 

FCA ocaliło Wranglera w oryginalnej konstrukcji. Nie wrzuciło niezależnego zawiasu i nie poszło drogą nowego Defendera. 

Co zrobi Stellantis zobaczymy. Jest już wersja pług in hybrid, we wrześniu będzie 100% elektryk.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.02.2021 o 09:40, bardzozlymisio napisał:

 

Chyba tylko w 'eskach' i to tych lepszych 

S3, S4 to Haldexy jeśli się nie mylę 

Chyba dokładnie jak Piszesz, tylko w tych lepszych. Jeździłem żony Q5 z 2015 roku z "starym" dobrym oraz tym nowym z 2017 z Ultra Quattro i niestety ale różnica jest wyczuwalna na niekorzyść tego Ultra Quattro. Teraz żona ma BMW X2 i nie ma żadnej różnicy między tym napędem a Ultra Quattro w Q5, które miała poprzednio. Raczej nie wrócę do Audi klasy Q5 z Ultra Quattro. Skrzynia ZF z BMW też jest dużo lepsza od tego automata z Audi. Następny suv tej klasy to będzie raczej Alfa Stelvio.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Dottoree napisał:

S3 ma haldex, nowe S4 na 99% ma torsen. 

W Audi od 4 w górę jest Torsen, niestety odłączamy. Przez jakiś czas w dieslu był tradycyjny ale teraz możesz cieszyć się nowym napędem w każdej wersji. Chociaż na q3 piszą quattro to jest tam haldex.

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.02.2021 o 14:51, Jaca68 napisał:

 

@Blixten a jeździłeś już czymś z listy czy na razie tylko macasz w salonach?

 

Na razie są to tylko rozmowy nt specyfikacji, badanie cen i próby statyczne w salonach... 

Próby dynamiczne zaczniemy po zamknięciu listy aut, które nam się podobają, a ta niestety stale się zmienia :krecka_dostal: Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... :blush:

 

Edited by Blixten
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Blixten napisał:

Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... :blush:

 

To akurat żaden powód do wstydu,bo Highlander wygląda na kawał porządnego auta,nie wnikając w napęd/moc itd.

No i jest duuuuży:thumbup:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

 

8 godzin temu, Blixten napisał:

 

Na razie są to tylko rozmowy nt specyfikacji, badanie cen i próby statyczne w salonach... 

Próby dynamiczne zaczniemy po zamknięciu listy aut, które nam się podobają, a ta niestety stale się zmienia :krecka_dostal: Po decyzji, że rodzina powiększy się o psa, do listy dopisaliśmy Highlinder'a z 650 litrowym bagażnikiem w wersji 5-osobowej .... :blush:

 

Jak nie kręcą Cię jakies super osiągi, a często jeździsz na wycieczki w teren, to przy okazji obejrzałbym LandCruisera. Kawał wozu, z tym nowszym dieslem osiągi przestały być dramatyczne. A miejsca w środku tez dużo. No i legenda jakby nie było.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

 

Jak nie kręcą Cię jakies super osiągi, a często jeździsz na wycieczki w teren, to przy okazji obejrzałbym LandCruisera. Kawał wozu, z tym nowszym dieslem osiągi przestały być dramatyczne. A miejsca w środku tez dużo. No i legenda jakby nie było.

 

I dramatyczne braki w wyposażeniu. W serii niema nawet świateł LEDowych, zwykłe żarówki, nie mówiąc o czujnikach parkowania, czujniku deszczu itd itd.

Trochę więcej jest w wersji za....271.000 zł.

 

Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 28.02.2021 o 11:21, Rok z Bagien napisał:

Pomysł z Highlanderem dużo lepszy IMO.

I jak pokazuje filmik w sąsiednim wątku tez sobie poradzi z piaskiem i górką, chociaż ma tylko mały motorek elektryczny na tylnej osi 50 KM i 120 NM. Pan testujący  się dziwił że auto daje rade, a te 120 Nm to połowa momentu Outbacka. :biglol:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...