Jump to content

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


Recommended Posts

13 minut temu, llkuba napisał:

Łatwo stracić prawko na dwupasmowej  obwodnicy Poznania:

Bez jaj, jak ktoś leci Niestachowską 150 km/h, to ja nie mam z tym problemu, że mu zatrzymają prawo jazdy. Przecież tam codziennie są stłuczki, bo ktoś niedohamował do korka za zakrętem, a potem my wszyscy tracimy jeszcze więcej czasu w jeszcze większym korku.

PS. Chyba odeszliśmy od tematu nowego OBK. Sorry za OT.

Edited by sartek
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie wiem jak Wy postrzegacie Outbacka, ale dla mnie to wszystko mające rodzinne, bezpieczne kombi, którym można komfortowo podróżować autostradą jak również trasą tur-ter. Wy się kłócicie że nie ma pr

U nas zamiast XT będzie E-boxer z osiągami 13,5s do setki. Oczywiście subiektywnie znacznie dynamiczniejszy, prawie tak szybki jak XT Do pełni szczęścia bak 45 litrów. pozostaje import 

3-4 sekundy straty na 3km do bolidu mercedesa w XV 1,6 to nie jest zły wynik  

Posted Images

11 minut temu, sartek napisał:

Bez jaj, jak ktoś leci Niestachowską 150 km/h, to ja nie mam z tym problemu, że mu zatrzymają prawo jazdy. Przecież tam codziennie są stłuczki, bo ktoś niedohamował do korka za zakrętem, a potem my wszyscy tracimy jeszcze więcej czasu w jeszcze większym korku.

 

Widzisz są tacy którzy ostro przeginają nawet gdy warunki atmosferyczne nie są za ciekawe. 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

Mieszkanie w akademiku na Złotej Jesieni w Hucie, we 3 w pokoju z jedną łazienką (koedukacyjną) na całe piętro, też nie było żadnym problemem. Wręcz odwrotnie było świetną przygoda.

Zapytam brata, czy potwierdza :D

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

 

 

:) też tak mam

 

Cały czas czuję sentyment do tych brzydkich samochodów, a już 2 lata nimi nie jeżdżę. Pisałem nie raz - OBK z przyzwoitym silnikiem takim produkującym rozsądne osiągi - czyli jakieś 6 - 8 sek do 100  i na z tym co teraz w nim jest byłby zdecydowanie świetną propozycją. 

 

Zwróćcie uwagę, że segment podniesionych kombi, jest bardzo wąski. Chyba jest tyko 5 marek oferujących takie auta: 

 

- Audi

- Mercedes

- VW 

- Volvo 

- Subaru 

Ejże, zapomniałeś o Skodzie. Niewybaczalne, zwłaszcza na tym forum. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kytutr napisał:

Zapytam brata, czy potwierdza :D

'96 - '98 mieszkałem w A, tylko nie wiem czy brat będzie miał odwagę powiedzieć prawdę :mrgreen:

 

52 minuty temu, peteres napisał:

Ejże, zapomniałeś o Skodzie. Niewybaczalne, zwłaszcza na tym forum. 

 

:oops: Mea culpa, faktycznie jeszcze Skoda 

Przepraszam wszystkich Was z to przeoczenie :P 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, bardzozlymisio napisał:

'96 - '98 mieszkałem w A, tylko nie wiem czy brat będzie miał odwagę powiedzieć prawdę :mrgreen:

 

Mój brat najpierw mieszkał na Wzgórzach Krzesławickich, na Złotej Jesieni chyba tak od 1999 albo 2000. 

Już mi powiedział, że też by chciał "powtórzyć niektóre elementy" :D

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bardzozlymisio said:

A to widzieliście?

 

1485789914_Zrzutekranu2021-02-24o12_01_53.thumb.jpg.4d37d5de2f96b6548b6523d99e66f530.jpg

 

Waży 2 tony. 

 

Jeżeli Toyota może rozpędzić mały kiosk ruchu do setki w 8,4 sek - (co uważam, jest bardzo przyzwoitym wynikiem), to Subaru tym bardziej może zrobić interesująca wersje OBK. 

 

Być może możliwy jest taki mariaż? Takie coś mogłoby rozpędzać OBK na pewno poniżej 8 sekund, a to by było już naprawdę świetnie. 


Nie no jasne, toyota też rozpędza ładnie nową RAv4 plugin - tyle że patrząc na test łosia i jak to d...ą zamiata to już nawet nie jest zabawne, strach tym jeździć.

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, lazy_moose napisał:

Nie no jasne, toyota też rozpędza ładnie nową RAv4 plugin - tyle że patrząc na test łosia i jak to d...ą zamiata to już nawet nie jest zabawne, strach tym jeździć.

Tutaj porównanie Suzuki Acrossa (czyli RAV4 w skórze Suzuki) i Mitsubishi Outlandera na śniegu: 

Rzeczywiście - widać, że napęd RAV4 radzi sobie gorzej w szybkich manewrach na zimowej nawierzchni. 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, lazy_moose napisał:

Nie no jasne, toyota też rozpędza ładnie nową RAv4 plugin - tyle że patrząc na test łosia i jak to d...ą zamiata to już nawet nie jest zabawne, strach tym jeździć.

 

Ale nie chodzi o to jak jeździ Toyota. 

Chodzi o to, żeby taką hybrydę zapakowali do OBK. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

Chodzi o to, żeby taką hybrydę zapakowali do OBK. 

Nie zapakują, a przynajmniej nie w takiej formie, że jest to auto z napędem na przód i elektrycznie dopędzanym tyłem. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, bardzozlymisio napisał:

Tak jest. Przekłamanie jest wartością procentową, a nie stałą. Im szybciej tym większe. U mnie w OBK było około 9-10% w stosunku do GPS. 

Teraz jest nieco mniej. Przy ok. 95 km/h licznik pokazuje 100 km/h. Ale do tego dochodzą jeszcze felgi, opony więc pewne wahania mogą wystąpić. Zarówno w jedną jak i w drugą stronę. 

Jednak ten temat wydaje się nieco bezprzedmiotowy, gdyż przyspieszenie 9.6 pochodzi z katalogu na stronie subaru global. Do tego widzę że jest chyba niższy moment obrotowy niż w wersji EU. Co jak co ale na potrzeby homologacji prędkość 100 równa się 100. Co ciekawe, jak mi kiedyś powiedziano w ASO - wszystkie próby wykonuje się przy obciążeniu 4 os. i pełny bak paliwa. Dlatego są takie różnice w osiągach XV 1.6, bo jak tego "malucha" obciążymy to będzie jechał istotnie wolniej niż tylko z kierowcą. W przypadku OBK jakaś tam różnica też będzie, pewnie ok. 0,5 sek. więc wciąż okolice 9 sek. do 100 wydają się być osiągalne, a to już akceptowalny wynik. Podane w katalogu PL 10.2 jest totalnie "z czapy" gdyż auto w tej specyfikacji nie było jeszcze testowane u nas. Po prostu wpisali cokolwiek i tak, aby nikt się nie przyczepił że jedzie wolniej niż podano. Podobnie jak w przypadku Forka e-boxera. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kristofor napisał:

W przypadku OBK jakaś tam różnica też będzie, pewnie ok. 0,5 sek. więc wciąż okolice 9 sek. do 100 wydają się być osiągalne, a to już akceptowalny wynik

Wydaje mi się, że dyskutujemy o kolorach. Trzeba będzie wsiąść i się przejechać. Ważne, żeby auto robiło subiektywne wrażenie dość dynamicznego. Wtedy nie będzie różnicy, czy to jest 9,2s, czy 10,7s do setki. Gorzej, jeśli będzie tak: gaz w podłogę, sekunda zastanowienia, a potem poszukiwanie przez silnik mocy i momentu obrotowego. Wtedy i 8,5s będzie mało satysfakcjonujące.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, sartek napisał:

Gorzej, jeśli będzie tak: gaz w podłogę, sekunda zastanowienia,

To była raczej przypadłość pancernej ale i leniwej 4EAT :) CVT dosyć szybko reaguje na prawą nogę, co nie znaczy, że czasem nie warto jej pomóc łopatką.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, aflinta napisał:

To była raczej przypadłość pancernej ale i leniwej 4EAT :) CVT dosyć szybko reaguje na prawą nogę, co nie znaczy, że czasem nie warto jej pomóc łopatką.

Tak, to prawda. Reaguje bardzo szybko. Ze „startu” od zera także. Ogólnie Lineartronic to fajny wynalazek, który da sie lubić. Łopatek osobiście nigdy nie używałem.

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Paweł J. napisał:

Chodzi Ci o śniegowe ;)

Tych tez nie :)

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, aflinta napisał:

CVT dosyć szybko reaguje na prawą nogę, co nie znaczy, że czasem nie warto jej pomóc łopatką.

Mój XV wyskakuje spod świateł jak z procy nawet bez łopatek - w mieście jestem z niego bardzo zadowolony.

Na autostradzie też nie ma dramatu, jedynie życzyłbym sobie mniejszego hałasu przy 140-160.

Poziom hałasu w nowym OBK jest dla mnie jednym z podstawowych kryteriów T/N.  

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Blixten napisał:

Mój XV wyskakuje spod świateł jak z procy nawet bez łopatek - w mieście jestem z niego bardzo zadowolony.

Na autostradzie też nie ma dramatu, jedynie życzyłbym sobie mniejszego hałasu przy 140-160.

Poziom hałasu w nowym OBK jest dla mnie jednym z podstawowych kryteriów T/N.  

XV nie jeździłem, ale pewnie jest tak samo jak w OBK - do 60m/h faktycznie zazwyczaj jest się pierwszym, bo ze startu CVT i napęd Subaru sprawuje się znakomicie.

Wyciszenie w MY16 było OK, przy 140-160 (więcej tym nie jeździłem, bo męczarnia dla silnika) bardzo OK. Nowy powinien być pod tym względem jeszcze lepszy. Wahasz się pomiędzy GLC i OBK? ;) 

 

Link to post
Share on other sites

W nowym OBK brakuje wg mnie dwóch ważnych rzeczy tj wentylacji foteli i funkcji Stop&go w aktywnym tempomacie.

Link to post
Share on other sites

Czasem jak długo się jedzie jednostajnie, jakaś niewielka górka itp. silnik leniwie na 1-1,5 obrotów i jest potrzeba nagłego przyspieszenia... no i u mnie czasem jakby się cały układ zamyślił, pedał gazu słabo reaguje na dociśnięcie. Wystarczy wtedy lewą łopatką zarzucić dwa biegi i wszystko wraca do normy. To nie jest coś co zawsze się dzieje, ale czasem spotykam się z takim zachowaniem skrzyni/silnika.

Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Blixten napisał:

Mój XV wyskakuje spod świateł jak z procy nawet bez łopatek - w mieście jestem z niego bardzo zadowolony.

Na autostradzie też nie ma dramatu, jedynie życzyłbym sobie mniejszego hałasu przy 140-160.

Poziom hałasu w nowym OBK jest dla mnie jednym z podstawowych kryteriów T/N.  

Po przesiadce z XV (2gen) do Forka XT (2018) było wyraźnie lepiej. Jednak OBK (2019) to zupełnie inny level.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Lisek napisał:

W nowym OBK brakuje wg mnie dwóch ważnych rzeczy tj wentylacji foteli (...).

 

Nie ma tego nawet w top-specyfikacji na UE? W US jest przecież...

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

Nie ma tego nawet w top-specyfikacji na UE? W US jest przecież...

Nie ma. Fabryka w US i JP to pewnie dwa światy. Za to w najniższej specyfikacji jest podgrzewanie kierownicy i foteli przód/tył. Z ciekawostek:

Klima z możliwością sterowania głosem w jęz polskim

Nie widzę CD, ale widzę wersje z CD w podłokietniku

Kurtyny powietrzne tył (chyba wcześniej nie było) 

Podwójny X mode - jeśli będzie taki jak w Forku to będzie b. dobrze. 

Do tego wersja cross ma bardzo wytrzymałe relingi.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Kristofor napisał:

ale widzę wersje z CD w podłokietniku

Znaczy odtwarzacz w podłokietniku?:rolleyes: czy tylko schowek na płyty:P

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...