Jump to content

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


Recommended Posts

1 godzinę temu, Kristofor napisał:

Jeżeli kupujemy takiego OBK który u nas będzie kosztował 220 tys. zł. to zyski nie będą wysokie - oczywiście akcyza, i trochę VAT-u. Prawdziwe żniwa są przy autach za 300 - 400 tys. zł. gdzie odliczamy cały VAT od pełnej kwoty i w bonusie jeszcze akcyzę.

 

Jest jeszcze jedna opcja, kiedy taki 'offshore' się opłaci na tańsze auta jak OBK - przy większej skali zakupu (kilka aut dla firmy albo jak się kilka osób dogada i zrzucą się na koszty)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie wiem jak Wy postrzegacie Outbacka, ale dla mnie to wszystko mające rodzinne, bezpieczne kombi, którym można komfortowo podróżować autostradą jak również trasą tur-ter. Wy się kłócicie że nie ma pr

U nas zamiast XT będzie E-boxer z osiągami 13,5s do setki. Oczywiście subiektywnie znacznie dynamiczniejszy, prawie tak szybki jak XT Do pełni szczęścia bak 45 litrów. pozostaje import 

Ogromnie żałuję, że nowego Outbacka nie będzie można u nas kupić w wersji XT. Radość i komfort z jazdy autem które ma zapas mocy jest ogromy. To, że pedał gazu można muskać zamiast deptać, że ze świat

Posted Images

2 godziny temu, Kytutr napisał:

Interesujący temat, nigdy o czymś takim nie słyszałem. Masz może jakieś namiary?

Współpracowałem w ramach pracy naukowej, więc temat znam pośrednio, ale wystarczy poszukać w googlach. Początkowo auta rejestrowano w Czechach na polskie firmy, ale Fiskus od razu przypominał o akcyzie za auto wykorzystywane do celów działalności gospodarczej. Potem przeszło proste rozwiązanie - spółka w Czechach, więc nie ma problemu. Już trzy lata temu było 2 tys. polskich spółek w Czechach. 

24 minuty temu, GREGG napisał:

 

Jest jeszcze jedna opcja, kiedy taki 'offshore' się opłaci na tańsze auta jak OBK - przy większej skali zakupu (kilka aut dla firmy albo jak się kilka osób dogada i zrzucą się na koszty)

Raczej dla kilku znajomych, którzy obejmują udziału proporcjonalnie do parytetu wartości samochodów. I potrzeba sporo zaufania. 

Przy działalności gospodarczej jest kilka niewiadomych. Przykładowo mam wolne 50 tys. zł. i wrzucam sobie tę kasę do czeskiej spółki jako wkład wspólnika, aby potem "obcinać" co miesiąc na ratę. Pytanie zasadnicze jest, czy mogę tę kwotę uznać za koszt prowadzenia działalności, jako inwestycję czy mi to wyrzucą z kosztów? Jeśli mogę, mam trochę czasu i sprytu to fajny sposób na dobre auto. Można sobie tak kupić Subaru OBK XT za 199 tys. netto: https://www.tipcars.pl/subaru-outback/suv/benzyna/subaru-outback-2-4t-premier-xt-3834408.html

 

Z notki wynika, że ogarniają od razu leasing, więc pewnie mają full opcję dla polaków, bo spółka jest z Ostrawy. 

 

Generalnie w Trójmieście widuję kilka drogich aut na czeskich blachach, kojarzę nawet właściciela jednego z nich i raczej z Czechami nie ma wiele wspólnego. Ale mówimy o autach typu Porsche Panamera albo BMW 7. 

Link to post
Share on other sites

W Warszawie na czeskich blachach często widuję Maseratti. Zastanawiałem się, czy to dealer nie ułatwia takiej formy zakupu

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Kristofor napisał:

Generalnie w Trójmieście widuję kilka drogich aut na czeskich blachach, kojarzę nawet właściciela jednego z nich i raczej z Czechami nie ma wiele wspólnego. Ale mówimy o autach typu Porsche Panamera

Jedna Panamera parkuje na moim osiedlu.... a ja myślałem, że to jakaś szycha z czeskiego nadzoru od autostrad ;) 

Link to post
Share on other sites
Jedna Panamera parkuje na moim osiedlu.... a ja myślałem, że to jakaś szycha z czeskiego nadzoru od autostrad  
Kup czeskiego OBK 2.4 i przybijecie sobie piątkę:)
Ciekawe to wszystko...

Wysłane przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Kristofor napisał:

Jeśli mogę, mam trochę czasu i sprytu to fajny sposób na dobre auto. Można sobie tak kupić Subaru OBK XT za 199 tys. netto: https://www.tipcars.pl/subaru-outback/suv/benzyna/subaru-outback-2-4t-premier-xt-3834408.html

Nie wiem, czy nowy  Outback XT 2.4 nadaje się do rejestracji w EU w 2021 roku. Na żadnej z amerykańskich stron nie znalazłem info o spełnianiu przez to auto europejskich norm 6D ISC-FCM. Warunek uznania za używany to przebieg powyżej 6000km lub poprzednia rejestracja na okres dłuższy niż 6 miesięcy... Nie kryję, że temat mnie ciekawił, bo myślałem już o sprowadzeniu nowego/mało używanego Outbacka z US w kontekście jednostek napędowych dostępnych Europie.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, yossarian napisał:

Nie wiem, czy nowy  Outback XT 2.4 nadaje się do rejestracji w EU w 2021 roku. Na żadnej z amerykańskich stron nie znalazłem info o spełnianiu przez to auto europejskich norm 6D ISC-FCM. Warunek uznania za używany to przebieg powyżej 6000km lub poprzednia rejestracja na okres dłuższy niż 6 miesięcy... Nie kryję, że temat mnie ciekawił, bo myślałem już o sprowadzeniu nowego/mało używanego Outbacka z US w kontekście jednostek napędowych dostępnych Europie.

Zobaczymy czy Czesi zarejestrują te OBK u siebie. Może auta były jako demówki w Kanadzie, przebieg jest wskazany 75 km. i stan jako auto do jazdy próbnej. Jeśli był zarejestrowany ponad 6 mies. to jest używany. Gdzieś musi być wytrych, bo nie wierzę że ściągnęli partię aut których się nie da zarejestrować...

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.02.2021 o 12:07, Rok z Bagien napisał:

Waszmościowie pozwolą, że się wetnę z pytaniem.

 

Czy firma leasingowa zarejestrowana w jednym z krajów Unii Europejskiej może finansować zakup pojazdu dla innego obywatela UE?

Zakładam powiedzmy najem dla osoby fizycznej nie prowadzącej DG.

Ustalam sobie na ten przykład z jakąś estońską firmą zakup Outbacka (obecny model), oni to finansują, rejestrują samochód, ubezpieczają (z takim pakietem, by obowiązywało na terenie całej UE), a  ja na ichniejszych blachach jeżdżę po Polsce.

 

Skąd pytanie?

Ano obecnie podstawową wersję Outbacka (dla mnie wystarczającą aż nadto) można tam kupić za....28.500 Euro.

Po wynajmie im oddaję brykę.

 

Przyznam, że nie znam niuansów i rad byłbym poznać, gdzie są słabe lub wręcz eliminujące punkty tego planu. A pewnie są....:unsure::blush:

 

Pomożecie?:book:


Teoratycznie można, ale :

Najważniejszy niuans jest taki, że Estonia podpada pod innego importera niż Polska. Z gwarancjami bywa różnie i czasem nie kolorowo. 
Dodatkowo możliwości windykacji samochodu w innym kraju znacząco podnoszą ryzyko. 
Z tego co wiem, żadna "duża" firma się tym nie zajmuje. 

Link to post
Share on other sites

 

 

Posypały się australijskie testy nowego OBK

 

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Kristofor napisał:
W dniu 17.02.2021 o 15:42, yossarian napisał:

Nie wiem, czy nowy  Outback XT 2.4 nadaje się do rejestracji w EU w 2021 roku. Na żadnej z amerykańskich stron nie znalazłem info o spełnianiu przez to auto europejskich norm 6D ISC-FCM. Warunek uznania za używany to przebieg powyżej 6000km lub poprzednia rejestracja na okres dłuższy niż 6 miesięcy... Nie kryję, że temat mnie ciekawił, bo myślałem już o sprowadzeniu nowego/mało używanego Outbacka z US w kontekście jednostek napędowych dostępnych Europie.

Zobaczymy czy Czesi zarejestrują te OBK u siebie. Może auta były jako demówki w Kanadzie, przebieg jest wskazany 75 km. i stan jako auto do jazdy próbnej. Jeśli był zarejestrowany ponad 6 mies. to jest używany. Gdzieś musi być wytrych, bo nie wierzę że ściągnęli partię aut których się nie da zarejestrować...

 

Mam wrażenie, że to ogłoszenie wisi co najmniej od połowy ubiegłego roku, jeśli nie dłużej. Sprowadzający mógł wtedy nie myśleć o normach, bo perspektywa była odległa. I teraz może być nieco ugotowany :)Natomiast padła już zupełnie idea sprowadzenie nowego Outbacka XT zza oceanu...

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

No to chyba wstrzymam się z decyzją o następnym aucie, przynajmniej do jazdy próbnej nowym Outbackiem :)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Trochę mnie tylko martwi przestrzeń bagażowa - OBK reklamowany jest jako "duże, podwyższone kombi" lub "odpowiednik śreniej wielkości SUVów".

Tymczasem w poprzednim modelu bagażnik miał wg normy VDA 559 litrów, a nowa wersja ma tylko 522 litry...

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, yossarian napisał:

 

Mam wrażenie, że to ogłoszenie wisi co najmniej od połowy ubiegłego roku, jeśli nie dłużej. Sprowadzający mógł wtedy nie myśleć o normach, bo perspektywa była odległa. I teraz może być nieco ugotowany :)Natomiast padła już zupełnie idea sprowadzenie nowego Outbacka XT zza oceanu...

możesz rozwinąć "padła już zupełnie idea sprowadzenie nowego Outbacka XT zza oceanu..." ?

u mnie jeszcze się tli ta idea ....:)

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, mad69 napisał:

możesz rozwinąć "padła już zupełnie idea sprowadzenie nowego Outbacka XT zza oceanu..." ?

u mnie jeszcze się tli ta idea ....:)

Po co od razu zza oceanu ? 

Nowy OBK jest już w Polsce: "Sprzedam najnowszy model Subaru Outback 2020 - lekko uszkodzony bok. Uszkodzenia widoczne na zdjęciach" 

Przynajmniej wiesz co kupujesz ;) 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, mad69 napisał:
21 godzin temu, yossarian napisał:

 

Mam wrażenie, że to ogłoszenie wisi co najmniej od połowy ubiegłego roku, jeśli nie dłużej. Sprowadzający mógł wtedy nie myśleć o normach, bo perspektywa była odległa. I teraz może być nieco ugotowany :)Natomiast padła już zupełnie idea sprowadzenie nowego Outbacka XT zza oceanu...

możesz rozwinąć "padła już zupełnie idea sprowadzenie nowego Outbacka XT zza oceanu..." ?

u mnie jeszcze się tli ta idea ....:)

Chodzi właśnie o problemy z rejestracją w EU w kontekście nowych norm emisji. Auta z takim silnikiem nie ma na rynku wspólnoty, stąd rejestracja nowego może nie być możliwa. Zostają niestare używane i mniejsze lub większe rozbitki, ale tu już, pewna loteria i zgoda na kompromisy. Przy dużych cenach autach, myśleniu o ewentualnej odsprzedaży, leasingu... Do zastanowienia :)

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

 

Posypały się australijskie testy nowego OBK

 

Powerful enough but not so exicting ...:)

Edited by Lisek
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Powerful enough but not sa exicting ....:) 
Czyli w tłumaczeniu na PL "subiektywnie szybki" :D

Wysłane przy użyciu Tapatalka

  • Haha 5
Link to post
Share on other sites

Pojawiają się kolejne recenzje

 

 

Not too bad at all... ;)

 

Ciekaw jestem ile faktycznie potrzebuje sekund do setki.... 

Edited by Blixten
Link to post
Share on other sites
W dniu 19.02.2021 o 10:26, Thommas napisał:

Trochę mnie tylko martwi przestrzeń bagażowa - OBK reklamowany jest jako "duże, podwyższone kombi" lub "odpowiednik śreniej wielkości SUVów".

Tymczasem w poprzednim modelu bagażnik miał wg normy VDA 559 litrów, a nowa wersja ma tylko 522 litry...

 

nowa wersja ma 561 L :icon_arrow:  https://www.subaru.pl/datasheet/2021outback.pdf

 

co powiecie na cenę?

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

nowa wersja ma 561 L :icon_arrow:  https://www.subaru.pl/datasheet/2021outback.pdf

 

co powiecie na cenę?

Tak właśnie patrzę...wersja Trend jest nieźle wyposażona, i wciąż chyba poniżej 200 k. wychodzi.  Gdybym miał wybierać to raczej coś takiego. Pozostałe wersje mocno w górę idą, nie wiem czy wyposażenie dodatkowe jest aż tyle warte. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Cieszy, że bagażnik w europejskiej wersji ma 561 litrów względem australijskiej 522 litrów :thumbup:

Gdyby tylko silnik był subiektywnie mocniejszy ... 

Link to post
Share on other sites
Teraz, Blixten napisał:

Cieszy, że bagażnik w europejskiej wersji ma 561 litrów względem australijskiej 522 litrów :thumbup:

Gdyby tylko silnik był subiektywnie mocniejszy ... 

Być może wersja EU nie przewiduje koła zapasowego :) 

Co do silnika to zaczekajmy. Moc nominalna nieco niższa, ale dostępna od 5 nie zaś 5,8 tys. obr. co wskazuje na pewną eliminację "wyjca". Moment obrotowy to 252 Nm przy 3,8 tys. vs. 235 Nm przy 4 tys. Też lepiej to wygląda. Masa pojazdu porównywalna, max 40 kg. różnicy. Wersja Trend mająca praktycznie wszystko poza skórą, navi i oknem dachowym kosztuje tyle co aktualna. W mojej ocenie parametry przyspieszenia podane tak jak w Forku mocno na wyrost, pewnie będzie 8,5 - 9 sek. do 100. 

Link to post
Share on other sites

Niech mnie ktoś uszczypnie - aż 5 wersji tapicerki? 

PS szkoda, że nie silnika.....

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Kristofor napisał:

pewnie będzie 8,5 - 9 sek. do 100. 

Mocno optymistycznie chyba, że z górki :) jak zrobi 9.5 to będzie i tak nieźle.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...