Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.01.2021 o 12:52, FilipBB napisał:

Są zdjęcia wersji Australijskiej, która zapewne będzie wersją Europejską.

2880x1100px-obk21-ryi.jpg

 

W Australi dostępne będą 3 wersje wyposażenia:

1.  Podstawowa

my21-outback-awd-front.png

 

 

2. Sport

my21-outback-sport-awd-front.png

 

3. Touring

my21-outback-touring-awd-front.png

 

Wersja USA dla porównania:

G1U_023.jpg

mozna powiedziec ze wersja 2021 na EU (jesli sie potwierdzi) to tylko facelifting wersji 2020 z US z mocno ograniczonymi silnikami benzynowymi (dostosowanie do norm UE) ale cennik moze byc problemem:

- ceny nowych aut rosna

- ograniczenia norm emisji rowniez

- zainteresowanie kupujacych nowymi autami spadaja

- jesli SUBARU nadal wprowadza w EU nowe modele to widzi w tym swoj biznes (Mitsu juz NIE)

- rozumiem oplaty celne (czy to z Japoni czy z fabryk USA) ale sa alternatywy (imoprt używanych - nie koniecznie uszkodzonych)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mad69 napisał:

mozna powiedziec ze wersja 2021 na EU (jesli sie potwierdzi) to tylko facelifting wersji 2020 z US z mocno ograniczonymi silnikami benzynowymi (dostosowanie do norm UE) ale cennik moze byc problemem:

- ceny nowych aut rosna

- ograniczenia norm emisji rowniez

- zainteresowanie kupujacych nowymi autami spadaja

- jesli SUBARU nadal wprowadza w EU nowe modele to widzi w tym swoj biznes (Mitsu juz NIE)

- rozumiem oplaty celne (czy to z Japoni czy z fabryk USA) ale sa alternatywy (imoprt używanych - nie koniecznie uszkodzonych)

 

 

No wersja US zdecydowanie jest ładniejsza, AUS wydaje mi się przekombinowane z tymi nadkolami o nieregularnych kształtach. Zderzak tez ładniejszy w US. Zastanawia mnie, co stoi za pomysłem różnicowania wyglądu produktu? Przecież Subaru to mały producent i takie zmiany (zresztą dosyć kontrowersyjne, sądząc po opiniach na tamtym rynku) wpływają na koszty produkcji. 

Edytowane przez peteres
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, peteres napisał:

No wersja US zdecydowanie jest ładniejsza, AUS wydaje mi się przekombinowane z plastikami o nieregularnych kształtach. Zderzak tez ładniejszy w US. Zastanawia mnie, co stoi za pomysłem różnicowania wyglądu produktu? Przecież Subaru to mały producent i takie zmiany wpływają na koszty produkcji. 

grill i plastiki to zadne koszty - jak zwykle chwyt marketingowy majacy na celu uzasadnic wzrost ceny (odroznic wersje 2020 i 2021)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mad69 napisał:

grill i plastiki to zadne koszty - jak zwykle chwyt marketingowy majacy na celu uzasadnic wzrost ceny (odroznic wersje 2020 i 2021)

Ciekawe, czy tak uważają księgowi w Subaru:P Jednak mnożąc taki koszt razy ileś tam, może dać konkretny wynik. Ale ok, widocznie był jakiś powód, ale jak dla mnie to jest zepsucie ładnej linii w US.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, peteres napisał:

No wersja US zdecydowanie jest ładniejsza, AUS wydaje mi się przekombinowane z tymi nadkolami o nieregularnych kształtach. Zderzak tez ładniejszy w US. Zastanawia mnie, co stoi za pomysłem różnicowania wyglądu produktu? Przecież Subaru to mały producent i takie zmiany (zresztą dosyć kontrowersyjne, sądząc po opiniach na tamtym rynku) wpływają na koszty produkcji. 

OBK na Amerykę północną jest robione w USA. OBK na Azję, AU i EU jest robione w JP. Więc wbrew pozorom drobne różnice w konstrukcji między fabrykami nie robią im różnicy :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru ominęło normy emisji CO2 w bardzo nietypowy sposób (spidersweb.pl)

 

 

ciekawa dyskusja o sytuacji SUBA EU i argumentacji cenowe zwiazanej z emisją Co2

 

"Subaru nie musi martwić się o przepisy dotyczące normy emisji CO2. Sprzedaż ich aut w Europie jest tak mała, że podpadają pod przepisy o manufakturach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, GREGG napisał:

 

Dyrekcja już sprostowała te rewelacje...

 

W "portalach branżowych" pracują "tłumacze" według których barracks to baraki a arbitrażnyj sud to sąd arbitrażowy. W tej linii manufactures to właściciele manufaktur. Przecie logiczne. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, peteres napisał:

No wersja US zdecydowanie jest ładniejsza, AUS wydaje mi się przekombinowane z tymi nadkolami o nieregularnych kształtach.

Zdecydowanie. Te nadkola nie wyglądały źle w XV, bo to mniejsze i bardziej „zabawowe” auto. W tym wypadku są słabe. No ale taki japoński klimat dizajnerski.

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kristofor napisał:

W "portalach branżowych" pracują "tłumacze" według których barracks to baraki a arbitrażnyj sud to sąd arbitrażowy. W tej linii manufactures to właściciele manufaktur. Przecie logiczne. 

 

To tak jak z čerstvými jahodami ;)

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2021 o 11:02, haubi65 napisał:

nie do zrealizowania w rzeczywistaosci. Sprawnosc takich stacji paliw jest slabiutka troche ponad 20%. Wodor musi byc magazynowany pod cisnieniem 800 bar ( wiele sprezarek by sprezyc wodor do 800 bar) . Transport cieklego wodoru tez jest malo ciekawy.

 

Hmm, to w Krakowie chyba o tym nie wiedzą..

 

"Dzisiaj w Krakowie zaprezentowano autobus zasilany wodorem. W zeszłym roku podpisaliśmy bowiem list intencyjny z firmą Orlen w sprawie budowy stacji do zasilania wodorem. Gdy takie stacje powstaną, autobusy z ogniwami wodorowymi zaczną obsługiwać regularne linie."

 

https://www.facebook.com/jacek.majchrowski/videos/467960960872630/

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czekker napisał:

 

Hmm, to w Krakowie chyba o tym nie wiedzą..

"Dzisiaj w Krakowie zaprezentowano autobus zasilany wodorem. W zeszłym roku podpisaliśmy bowiem list intencyjny z firmą Orlen w sprawie budowy stacji do zasilania wodorem. Gdy takie stacje powstaną, autobusy z ogniwami wodorowymi zaczną obsługiwać regularne linie."

 

https://www.facebook.com/jacek.majchrowski/videos/467960960872630/

 

Wodór jest dobrym paliwem dla komunikacji miejskiej, pociągów regionalnych. Wszędzie tam można zbudować jedną regionalną stację ładowania, gdzie wszystkie jednostki co wieczór (lub w innym interwale) zjeżdżają na serwis. Ewentualne koszta instalacji do tankowania, istotne w autach osobowych mogą być wręcz pomijalne w pojazdach za kilka/kilkanaście milionów złotych. Wystarczy pomyśleć - budujemy w Olsztynie stację tankowania wodorem tzw. szynobusów (DMU chyba źle zabrzmi), i rozpisujemy obiegi na Braniewo, Ełk p. Korsze, Szczytno i Mikołajki (po remoncie). Na taki projekt można kupić ok. 20 składów, każdy dostosowany do tankowania właśnie w tej jednej stacji, gdzie składy "zawijają" co określoną ilość godzin*. Takie właśnie pilotaże planuje się w Niemczech, szczególnie Bawaria jest zainteresowana, tam linii "bez drutu" jest bardzo dużo. 

Jeśli chodzi o wodór jako paliwo dla aut osobowych to ja tego raczej nie widzę, to jeszcze nie sprawność LPG. 

*Oczywiście przykład z kategorii sajens fikszyn przy obecnej władzy w War-Maz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waszmościowie pozwolą, że się wetnę z pytaniem.

 

Czy firma leasingowa zarejestrowana w jednym z krajów Unii Europejskiej może finansować zakup pojazdu dla innego obywatela UE?

Zakładam powiedzmy najem dla osoby fizycznej nie prowadzącej DG.

Ustalam sobie na ten przykład z jakąś estońską firmą zakup Outbacka (obecny model), oni to finansują, rejestrują samochód, ubezpieczają (z takim pakietem, by obowiązywało na terenie całej UE), a  ja na ichniejszych blachach jeżdżę po Polsce.

 

Skąd pytanie?

Ano obecnie podstawową wersję Outbacka (dla mnie wystarczającą aż nadto) można tam kupić za....28.500 Euro.

Po wynajmie im oddaję brykę.

 

Przyznam, że nie znam niuansów i rad byłbym poznać, gdzie są słabe lub wręcz eliminujące punkty tego planu. A pewnie są....:unsure::blush:

 

Pomożecie?:book:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2021 o 12:07, Rok z Bagien napisał:

Waszmościowie pozwolą, że się wetnę z pytaniem.

 

Czy firma leasingowa zarejestrowana w jednym z krajów Unii Europejskiej może finansować zakup pojazdu dla innego obywatela UE?

Zakładam powiedzmy najem dla osoby fizycznej nie prowadzącej DG.

Ustalam sobie na ten przykład z jakąś estońską firmą zakup Outbacka (obecny model), oni to finansują, rejestrują samochód, ubezpieczają (z takim pakietem, by obowiązywało na terenie całej UE), a  ja na ichniejszych blachach jeżdżę po Polsce.

 

Skąd pytanie?

Ano obecnie podstawową wersję Outbacka (dla mnie wystarczającą aż nadto) można tam kupić za....28.500 Euro.

Po wynajmie im oddaję brykę.

 

Przyznam, że nie znam niuansów i rad byłbym poznać, gdzie są słabe lub wręcz eliminujące punkty tego planu. A pewnie są....:unsure::blush:

 

Pomożecie?:book:

 

Pisałem do kilu firm leasingowych i wynajmujących auta na Litwie z zapytaniem, póki co odzew tylko od jednej z wyjaśnieniem dlaczego, tego nie robią.  

 

"Unfortunately we wouldn’t sign for such contract. There would be many problems: car service should be done in Lithuania, problem repairs in Lithuania, technical support in Lithuania. Also there would be problems with the car insurance, as insured car can be only small amount of time in other country."

 

AKTUALIZACJA:  LITCARRENT robi wynajmu długoterminowe ale tylko dla DG - https://www.litcarrent.com/en/long-term-car-rental

Edytowane przez PawelBed
Aktualizacja wpisu o nowe informacje
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POLITYKA CENOWA w PL to dramat. wystarczy się rozejrzeć po sąsiadach (uwzględniając upierdliwości związane z zakupem poza granicami) . Litwę koledzy omówili (rozumiem ta promka 4k EUR to taka zachęta wyprzedażowa) ale np w SK najwyższy obecnie model to 40k EUR (do nego) a u nas 44k EUR. Trzeba (z jakiś) względów nie umieć liczyć żeby kupować nowe auta w ASO PL.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mad69 napisał:

POLITYKA CENOWA w PL to dramat. wystarczy się rozejrzeć po sąsiadach (uwzględniając upierdliwości związane z zakupem poza granicami) . Litwę koledzy omówili (rozumiem ta promka 4k EUR to taka zachęta wyprzedażowa) ale np w SK najwyższy obecnie model to 40k EUR (do nego) a u nas 44k EUR. Trzeba (z jakiś) względów nie umieć liczyć żeby kupować nowe auta w ASO PL.  

 

Jesteś pewien, że kupując auto w SK nie płaci się cła, akcyzy, itd. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2021 o 13:33, mad69 napisał:

ja słyszałem od dealera o cenie okolo 250k pln i dostepności (możliwośc zamawiania) w marcu 2021

 

w tych piniadzach to V90CC o klase wyzej lub za 200k pln V60CC albo roczny XT ze US za 150k pln ze wszystkimi oplatami 

też myślę że dealer sobie żartował, za 260 można kupić nowego all terrain, a to ciut inne auto.

z ciekawaści zajrzałem ile kosztował mnie w 2015 OBK, 2.5 wziąłem wersję środkową, nie pamiętam nazwy, bo na wyższą musiałbym długo czekać. Auto kosztowało 38900€, zakładam że ten limited, luxus, czy jak to się wtedy nazywało kosztował ok 2k€ więcej, więc okolice 41-42k€

Patrząc na to, to cena 44k€, a tyle chyba kosztuje teraz OBK 2.5 po 6 latach nie jest wygórowana.

problem w tym że wtedy to było 154tyś zł, teraz to prawie 200. Nawet kurs walut jest przeciwko nam :)

 

Edytowane przez krist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji przeglądu dokonałem rozpytania na okoliczność i powiedziano mi że powyżej 200 k, nawet ok. 220, czyli podobnie jak przy pierwszych doniesieniach. Cena 250 k. wydaje się niemożliwa, patrząc logicznie na obecną cenę oraz jej wzrost na innych rynkach, gdzie nowa wersja już została wyceniona (np. Australia). 

 

Co do rejestracji auta w Czechach lub na Słowacji, to jest to oczywiście opłacalne, ale chyba nie dla różnicy 20 - 30 tys. zł. Kancelarie Adwokackie w Bohuminie i Żylinie oferują spółki z półki, które kupujemy i na które nabywamy następnie auto. Ale pamietajmy, że ktoś musi z tego żyć, iż spółka jest potem obsługiwana przez miejscową księgowość. To nie są duże kwoty, ale przy 3 lub 5 letnim leasingu parę złotych się uzbiera. Czescy adwokaci przecież muszą z czegoś żyć. Przy drogich autach różnica jest duża, i wynika z dwóch czynników:

1) brak akcyzy, która w PL dla aut pow. 2.0 jest zabójcza - 18,6 %

2) pełne odliczenie VAT również ponad 150 tys. zł. 

Jeżeli kupujemy takiego OBK który u nas będzie kosztował 220 tys. zł. to zyski nie będą wysokie - oczywiście akcyza, i trochę VAT-u. Prawdziwe żniwa są przy autach za 300 - 400 tys. zł. gdzie odliczamy cały VAT od pełnej kwoty i w bonusie jeszcze akcyzę. Wtedy jak na się różnica w cenie zrobi dajmy na to 100 - 120 tys. zł. to możemy to 20 tys. odżałować na nasz prywatny offshore. Jeśli jednak zysk ma wynieść 20 tys. zł. to pewnie zostanie on skonsumowany przez obsługę podmiotu zagranicznego. 

Jeśli zaś kupimy nowy OBK na Litwie, to wprowadzając go do PL i tak zapłacimy akcyzę. Kiedyś była duża różnica przy Forku XT - miał silnik 2.0 i przy niskiej akcyzie można było "urwać" ok. 12 - 15 tys. zł. Z drugiej strony ten sam Forek XT w Niemczech kosztował też 12 - 15 tys. zł. drożej niż w Polsce. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kristofor napisał:

Kancelarie Adwokackie w Bohuminie i Żylinie oferują spółki z półki, które kupujemy i na które nabywamy następnie auto.

Interesujący temat, nigdy o czymś takim nie słyszałem. Masz może jakieś namiary?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...