Jump to content

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


Recommended Posts

49 minut temu, Blixten napisał:

Ciekawe której wersji wyposażenia dotyczy cena podana przez SIP -najwyższej ? 

 

Pewnie tak. Widziałeś cenniki CX-5? Tez przebijają 200k zł. Ceny poszybowały strasznie w górę. Taka Madzia 2,5 to tez fajne auto, ale 200k to już naprawdę sporo pieniędzy.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nie wiem jak Wy postrzegacie Outbacka, ale dla mnie to wszystko mające rodzinne, bezpieczne kombi, którym można komfortowo podróżować autostradą jak również trasą tur-ter. Wy się kłócicie że nie ma pr

U nas zamiast XT będzie E-boxer z osiągami 13,5s do setki. Oczywiście subiektywnie znacznie dynamiczniejszy, prawie tak szybki jak XT Do pełni szczęścia bak 45 litrów. pozostaje import 

3-4 sekundy straty na 3km do bolidu mercedesa w XV 1,6 to nie jest zły wynik  

Posted Images

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Pewnie tak. Widziałeś cenniki CX-5? Tez przebijają 200k zł. Ceny poszybowały strasznie w górę. Taka Madzia 2,5 to tez fajne auto, ale 200k to już naprawdę sporo pieniędzy.

Obyś dobrze wróżył. W przyszłym roku zmieniamy auto i odgrzewany kotlet jakim jest CX-5 nie wchodzi w grę. Biorę pod uwagę GLC i właśnie OBK, ale ten musiałby mnie oczarować żebym zapomniał o słabym silniku. 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.12.2020 o 12:38, Eskulap2000 napisał:

Cena za nowego na pewno otrze się o 200 tyś.. Tylko czy wówczas nie lepiej doposażyć sie i za 232 tyś kupić wchodzącą na nasz rynek nową Toyote Highlander 2.5 hybrid ? 

 

zależy do jakiego głównego celu ma być auto... hybryda sprawdza się w mieście, ale po co komu w mieście taka krowa jak Highlander?

jak robisz więcej tras, to wtedy chyba mimo wszystko lepszy diesel? może wtedy warto pomyśleć o nowym Sorento 2.2D? (za ok. 230 tys. masz wyposażone na maxa auto i to jescze przed rabatami)

 

innymi słowami, przy kwocie rzędu 200-230 tys. naprawdę jest z czego wybrać...

 

 

P.S. u mnie na Litwie obecna gen. OBK jest "w wyprzedaży" - max. wyposażone auto można kupić za ok. 35 tys. euro (najtańsza wersja - 29 tys.)

Jeżeli nowy OBK będzie kosztował ok. 50 tys. euro, to nie wróżę mu dużego sukcesu rynkowego...

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, eddie_gt4 napisał:

OBK jest "w wyprzedaży" - max. wyposażone auto można kupić za ok. 35 tys. euro (najtańsza wersja - 29 tys.)

Outback za ok. 160 tys. taniej chyba nie będzie. Jeśli ktoś zainteresowany schodzącym modelem to tylko brać!

Edited by Paweł J.
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Paweł J. napisał:

Outback za ok. 160 tys. taniej chyba nie będzie. Jeśli ktoś zainteresowany schodzącym modelem to tylko brać!

Dolicz jeszcze 18,6% akcyzy oraz +2% różnicy VAT.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, aflinta napisał:
18 godzin temu, Paweł J. napisał:

Outback za ok. 160 tys. taniej chyba nie będzie. Jeśli ktoś zainteresowany schodzącym modelem to tylko brać!

Dolicz jeszcze 18,6% akcyzy oraz +2% różnicy VAT.

Da się i u nas w podobnej cenie, tyle że już zarejestrowany: https://samochody.subaru.pl/samochody/947-subaru-outback-subaru-outback-25-exclusiwe

 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

Jeżeli nowy OBK będzie kosztował ok. 50 tys. euro, to nie wróżę mu dużego sukcesu rynkowego...

Ostatnio rozmawiałem w salonie i pracownicy byli właśnie po "zapoznaniu" z nowym OBK. Dowiedziałem się, że tani nie będzie i nie zdziwić się jak cena zakręci się w przedziale 220-230 tys więc te 50 tys€ może być realne.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Jabubmw napisał:

Wyposażenie owszem, jest ważne, tylko, że tu mamy ciągle jeden silnik do wyboru. Płacić 230 tys za samochód, który przyśpiesza w 9 +-0.5s do setki, wydaje się być wygórowaną kwotą.

 

jeżeli załadowane auto robi te +/-9s do setki, to imho jest OK (chociaż osobiście dla mnie ważniejszym parametrem jest elastyczność)

pamiętam, że Tribeca B9 - którą bardzo lubilem - katalowogo miała chyba 9,5s "do setki", ale tym autem w razie potrzeby można było dynamicznie wyprzedzić kilka TIR'ów na raz, tylko spalanie było dość wysokie podczas dynamicznej jazdy, bo silnik trzeba było kręcić i kręcić...

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Kukson napisał:

Ostatnio rozmawiałem w salonie i pracownicy byli właśnie po "zapoznaniu" z nowym OBK. Dowiedziałem się, że tani nie będzie i nie zdziwić się jak cena zakręci się w przedziale 220-230 tys więc te 50 tys€ może być realne.

 

pisałem o naszej lokalnej perspektywie - poprzednich generacji "krajowych" OBK'ów u nas jeździ naprawdę sporo... w Polsce ceny Subaru tradycyjnie są wyższe, choć w ostatnich latach ta różnica już coraz mniejsza

 

 

 

P.S w Wa-wie i okolicach Subaraki to prawdziwy rarytas

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Jabubmw napisał:

Wyposażenie owszem, jest ważne, tylko, że tu mamy ciągle jeden silnik do wyboru. Płacić 230 tys za samochód, który przyśpiesza w 9 +-0.5s do setki, wydaje się być wygórowaną kwotą.

Bardzo dziwne powiazanie miedzy cena a przyspieszeniem:) Gdy sprzedawane byly ostatnie sztuki STI w PL kosztujace okolo 220-230 tys tez byl lament ze przypiesza w az 5s a nie mniej... 

Edited by Lisek
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, eddie_gt4 napisał:

bo silnik trzeba było kręcić i kręcić...

No, właśnie w tym problem. Jak trzeba, to ten samochód pojedzie, tylko za tę cenę oczekuje się czegoś więcej, takiego trochę większego komfortu przy przyśpieszeniu. Płacąc ponad dwieście tysięcy już tak chętnie się nie przymyka oka na różne niedostatki. 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Jabubmw napisał:

No, właśnie w tym problem. Jak trzeba, to ten samochód pojedzie, tylko za tę cenę oczekuje się czegoś więcej, takiego trochę większego komfortu przy przyśpieszeniu. Płacąc ponad dwieście tysięcy już tak chętnie się nie przymyka oka na różne niedostatki. 

 

to prawda...

imho nowe Subaraki mają sens tylko w naprawdę trudnych warunakch - góry, lasy, etc. (np. Szwajcaria) albo wtedy, kiedy są stosunkowo tanie na tle "konkurencji" (np. jak to było jeszcze do niedawna na Litwie albo w przypadku Forka XT (SJ) w PL)

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Lisek napisał:

Gdy sprzedawane byly ostatnie sztuki STI w PL kosztujace okolo 220-230 tys tez byl lament ze przypiesza w az 5s a nie mniej... 

Ok, tylko STI to jednak inna kategoria. Tam przyspieszenie jest wręcz podstawowym parametrem. Tutaj mamy OBK w dosyć wysokiej cenie i nabywca oczekuje czegoś w zamian. Tu nie chodzi o to, żeby to zwijało asfalt, to ma po prostu jechać bez wrażenia, że silnik za chwilę się rozsypie.

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, eddie_gt4 napisał:

imho nowe Subaraki mają sens tylko w naprawdę trudnych warunakch - góry, lasy, etc. (np. Szwajcaria)

Lub dla kogoś, kto chce właśnie Subaru. Bo, Subaru ma w sobie coś takiego, że są fajne. Przynajmniej dla mnie są fajne. Czasem robię sobie taki eksperyment myślowy i zastanawiam się, co bym kupił, gdyby pieniądze nie grały roli. I moje myśli krążą gdzieś w okolicach salonu Subaru... tylko raczej w Arizonie, niż w Polsce ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Jabubmw napisał:

Lub dla kogoś, kto chce właśnie Subaru. Bo, Subaru ma w sobie coś takiego, że są fajne. Przynajmniej dla mnie są fajne. Czasem robię sobie taki eksperyment myślowy i zastanawiam się, co bym kupił, gdyby pieniądze nie grały roli. I moje myśli krążą gdzieś w okolicach salonu Subaru... tylko raczej w Arizonie, niż w Polsce ;)

 

oczywiście, zawsze są jakieś wyjątki z reguły - i wyjątkowość Subaru na polskich drogach tylko to potwierdza :OO:

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jabubmw napisał:

A, wiesz jak przyjemnie jeździć jedyną imprezą w mieście :)

Chociaż ostatnio pewien typ mnie przelicytował - jeździ jedynym Rolls Roycem w mieście.. nie wiem, czy go lubię:P

znam to uczucie :) i to jeszcze wersja juz kultowa :) 2.0 bez eboxera

Edited by orm
Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem obecne OBK z linku powyżej za 170 K PLN jest raczej okazyjną ceną pod względem konkurencyjnych samochodów na rynku. To prawda, że jednostka 2.5 w obecnym to stara konstrukcja. W OBK MY20 de facto silnik będzie miał te same "stare bolączki" . Dlatego tym bardziej uważam, że za 170 K za tej wielkości samochód z wyposażeniem  jakie jest dostępne w tym modelu to w porównaniu do konkurencji jak również do nowej wersji OBK z prognozowaną ceną na poziomie 230 K  to prawdziwa okazja. 

 

  • Like 1
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

OKB ma właśnie te zaletę że z uwagi na dużą pojemność silnika jest stosunkowo mało wrażliwy na obciążenie. Silniczki z turbo (nie mówię o 2.0 i wzwyż) maja to do siebie ze auto idzie jak złe z małym obciążeniem. Jak jest full na pokładzie plus box dachowy to różnica jest bardzo odczuwalna. Przy 1.4 Tsi wciąż odczuwasz włączenie klimy do momentu aż się sprężarka załączy. Na podstawie własnych doświadczeń. 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.12.2020 o 10:52, Jabubmw napisał:

Ok, tylko STI to jednak inna kategoria. Tam przyspieszenie jest wręcz podstawowym parametrem. Tutaj mamy OBK w dosyć wysokiej cenie i nabywca oczekuje czegoś w zamian. Tu nie chodzi o to, żeby to zwijało asfalt, to ma po prostu jechać bez wrażenia, że silnik za chwilę się rozsypie.

No i dlatego wszystko oprócz STI jedzie wolniej niż reszta. To już nie subaroo które jest szybsze niż konkurencja. Teraz ma jechać wszędzie i po wszystkim, zawsze. I dlatemu jedzie wolniej. Ale za to bezpiecznie. Te co jeździły szybciej się od tego psuły więc już ich nie ma. Kiedyś mówili że fajnie pędzić forkiem XT, teraz mówią żeby jeździć wolno, przyspieszać wolno, nie dotykać manetek, uważać bo zepsuje się silnik, skrzynia biegów i turbo więc trzeba na wszystko uważać i jeździć emerycko. My się starzejemy to i marka się starzeje 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Są zdjęcia wersji Australijskiej, która zapewne będzie wersją Europejską.

2880x1100px-obk21-ryi.jpg

 

W Australi dostępne będą 3 wersje wyposażenia:

1.  Podstawowa

my21-outback-awd-front.png

 

 

2. Sport

my21-outback-sport-awd-front.png

 

3. Touring

my21-outback-touring-awd-front.png

 

Wersja USA dla porównania:

G1U_023.jpg

  • Like 2
  • Thanks 3
Link to post
Share on other sites

W EU tez mają być 3 wersje wyposażeniowe i kolorystyczne.

Silnik 2,5 175 KM i 263 Nm(obecnie 230Nm) i bezpośredni wtrysk.

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...