Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

jakby się dało pojechać 160-180 to byłoby fajnie, ale tak naprawdę to są małe kawałki, dużo częściej jeżdzi się 120-140. A tyle daje rade każde, również dużo słabsze auto (szybciej najczęściej też, przy zauważalnej utracie komfortu). To trochę kompromis, ale rozwijanie 200+ nie jest dla mnie krytycznym parametrem przy zakupie auta. W przeciwieństwie do prześwitu, 4x4 i sensownej ilości miejsca w środku. PW Norwegii temat prędkości nie istnieje - na nielicznych autostradach 100-110. Pod tym kątem ilość jeżdzących po ulicy Tesli, również w tych mocniejszych wersjach jest nieco zastanawiająca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, BrunoJ napisał:

jakby się dało pojechać 160-180 to byłoby fajnie, ale tak naprawdę to są małe kawałki, dużo częściej jeżdzi się 120-140. A tyle daje rade każde, również dużo słabsze auto (szybciej najczęściej też, przy zauważalnej utracie komfortu). To trochę kompromis, ale rozwijanie 200+ nie jest dla mnie krytycznym parametrem przy zakupie auta. W przeciwieństwie do prześwitu, 4x4 i sensownej ilości miejsca w środku. PW Norwegii temat prędkości nie istnieje - na nielicznych autostradach 100-110. Pod tym kątem ilość jeżdzących po ulicy Tesli, również w tych mocniejszych wersjach jest nieco zastanawiająca...

160-180 pojedzie. Okupi to niestety gruuubym spalaniem, drastycznym spadkiem zasięgu i poczuciem, ze auto się meczy. Ale się da. Pozostałe cechy spełni bardzo dobrze. IMHO to bardzo solidny kawał auta.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, BrunoJ napisał:

Mam trochę dystans to marketoidowego bełkotu o nowych płytach i sztywniejszych nadwoziach, bo to jest podnoszone prawie przy każdym nowym modelu, bez względu na to co tam tak naprawdę jest ruszone. Nie nastawiam się na jakąś kolosalną różnicę. 

Nie wiem jak bedzie z nowym OBK-iem ale mama bezpośrednie porównanie Forestera SJ XT - 240km i XV drugiej generacji - 150km - w prowadzeniu przepaść na koszyć tego słabszego. Tak że ten..... może warto poczekać;)

  • Super! 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2020 o 12:43, BrunoJ napisał:

Mam trochę dystans to marketoidowego bełkotu o nowych płytach i sztywniejszych nadwoziach, bo to jest podnoszone prawie przy każdym nowym modelu, bez względu na to co tam tak naprawdę jest ruszone. Nie nastawiam się na jakąś kolosalną różnicę. 

Masz rację, zgadzam się, z tym że mam do tej marketingowej gadki, materiałów promocyjnych i opinii osób które nie mogą być obiektywne ogromny dystans. 

Dokładnie jak piszesz, każda wchodząca generacja jest niesamowita tak jak super duper niesamowity miał być Boxer Diesel promowany owego czasu (a jakże) na forum importera. Zresztą tej pory przecież oficjalnie silnik jest bez zarzutu, ludzie tylko jeździć nie umio, sprzęgła wciskać ani oleju wymieniać. Na pewno CVT jest tania w produkcji, lepiej gdyby Subaru miało przekładnie np ZF, wiem jak ona pracuje np w Stelvio. Tak samo jest z konstrukcją SAWD opartą na sprzęgle wieloplytkowym zamiast centralnego mechanizmu różnicowego. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim. Spalanie to się domyślam, że spore przy takich prędkościach. Zdarzało mi się jeździć mniejszymi silnikami więc coś wiem na temat męczenia się itp. Zresztą jak Def'a pociągnę 140+ to szum wiru w baku przebija się przez ogółny łomot ;-)

Technicznie mnie więcej wiem, to co oferuje OBK mi wystarczy, do prawdziwego offroadu mam już odpowiednie auto. NIe miałem problemów z odbiorem pracy skrzyni, a po wcześniejszych doświadczeniać z CVT z w169 byłem wręcz miło zaskoczony. 

Jeśli miałbym narzekać, to auto mocno się przechyla, chociaż prowadzi się bardzo pewnie. Również fotele nie dają w pierwszym odczuciu solidnego trzymania, chociaż po dłuższej jeżdzie okazują się wygodne i przyjemne dla kręgosłupa. Auto... intrygujące, nie ma niczego chwytającego za serce, a jednocześnie we wszystkim jest lepsze od średniej. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, BrunoJ napisał:

Jeśli miałbym narzekać, to auto mocno się przechyla

Poprzedni Forester też się przechylał, w nowym jest zauważalnie lepiej. Spodziewam się, że nowy OBK również będzie na tym polu znacznie lepszy - nowa platforma do czegoś zobowiązuje i nie jest to marketingowy bełkot o cyferkach - kto miał możliwość bezpośredniego porównania nowych u starych modeli ten wie, jaki postęp w prowadzeniu nastąpił. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • FilipBB zmienił(a) tytuł na Subaru Outback [BT] (MY20/MY21 =>)
21 godzin temu, aflinta napisał:

 kto miał możliwość bezpośredniego porównania nowych u starych modeli ten wie, jaki postęp w prowadzeniu nastąpił. 

Mialem rownolegle OBK 2007 i OBK 2015 - oba USDM - fabrycznie 2015 bil 2007 na glowe - glownie dlatego ze 2007 z rynku us byl wyposarzony w tragicznie zestrojone amortyzatory, po zmianie amortyzatorow, sprezyn i stabow - 2007 prowadzil sie lepiej od 2015.  Trzeba pamietac ze od czasu gdy OBK zaczal gabarytowo coraz bardziej przypominac SUVa a mniej podwyzszonego kombi, to srodek ciezkosci w tych autach przesunal sie wyzej - takze prowadzenie rowniez sie zmienilo.  

Jakosciowo wnetrze i jest znacznie lepsze w nowych modelach - jest to niezaprzeczalny fakt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, aflinta napisał:

Poprzedni Forester też się przechylał, w nowym jest zauważalnie lepiej. Spodziewam się, że nowy OBK również będzie na tym polu znacznie lepszy - nowa platforma

Przechyły budy to kwestia zawieszenia ewentualnie opon. Karoseria nie była z gumy przecież. Zresztą przy każdej nowej generacji w folderach są zdjęcia i rendery nadwozia chwaląc sztywność. Poprawa sztywności konstrukcji to plus, jednak na przechyly na przede wszystkim wpływ zawieszenie, profil opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mechanik napisał:

Przechyły budy to kwestia zawieszenia ewentualnie opon.

Zawieszenie to też stabilizatory a te do czegoś muszą być też zaczepione. Tak czy siak należy rozpatrywać całokształt, a ten jest znacznie lepszy niż lifting jaki przychodzi na myśl przy porównaniu wyglądu. 

14 minut temu, Eryk napisał:

2007 prowadzil sie lepiej od 2015.

Bo lżejszy :) Ale budy specjalnie sztywnej nie miał, zresztą ten 2015 wiele lepszy nie jest (choć ze względu na gabaryty musi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aflinta napisał:

Bo lżejszy :) Ale budy specjalnie sztywnej nie miał, zresztą ten 2015 wiele lepszy nie jest (choć ze względu na gabaryty musi).

Bo lzejszy i nizszy - mimo tego samego przeswitu... od rocznika 2010 buda OBK jest sztucznie podwyzszona.  Czy sztywne sa czy nie to nie wiem - wiem tylko ze ani w 2007 ani w 2015 nic nam w srodku nigdy nie trzeszczalo (tak jak w moim dawnym 2002 WRX kombi).  Poza tym Subaru zachwalalo ze 2015 sztywnieszy od poprzednika - czyli pewnie kolejny "chwyt".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Eryk napisał:

Poza tym Subaru zachwalalo ze 2015 sztywnieszy od poprzednika - czyli pewnie kolejny "chwyt".

Kłamać nie mogli, w końcu większe auto musi być sztywniejsze od mniejszego - inaczej nie zamkniesz bagażnika stojąc kołem na krawężniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztywność nadwozia a przechylanie się w zakrętach to chyba jednak dwa różne tematy. 

Opony, zawieszenie - rozumiem. Ale w nowym aucie producent sprzedaje wersję w jakiś sposób optymalną. Wsiadam do fabrycznie zestrojonego bmw2 i OBK. Jeden się przechyla w zakrętach, a drugi nie (w tym przypadku akurat odwrotnie). Nie poprawię tego zmianą opon, a nie po to kupuję nowe auto, żeby grzebać w zawieszeniu. To po prostu charakter auta. Nie musi być wadą, jest faktem, który trzeba zaakceptować przy kupnie auta. Zdarza mi się jeździć różnymi autami po górach, więc akurat przechylanie jest jedną z rzeczy które łatwo porównać. Podobnie jak trzymanie boczne foteli. A poprawy sztywności w  kolejnych modelach to chyba bez łaski ;-) Pozostaje pytaniem, czy poza suchymi danymi jest to w jakikolwiek sposób odczuwalne dla użytkownika.

 

Edytowane przez BrunoJ
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aflinta napisał:

Ale to wersja na USA - ma się nijak do EU.

 

No tak, masz rację - ma się nijak, bo ma się lepiej!

 

Niestety w ostatnich latach to Europa otrzymuje "okrojone" Subaraki (żeby nie określić tego jeszcze mocniej ;) ), zarówno pod względem wyposażenia / opcji, jak i silników... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to US. I pisałem w kontekście zachwytów jak to lepsza i fajniejsza i niedostępna u nas. Szkoda że nie ma takich wersji silnikowych u nas. Ale kolorystycznie jakby mniej szkoda. Z wyposażeniem jeszcze nie rozpracowałem wszystkiego, ale patrzyłem od innej strony. Nie widzę braków w wyposażeniu, przynajmniej w wersji na rynek norweski. Roofbary fajne, ale ostatecznie to nieistotny detal. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że silniki odstają to wiadomo, ale wyposażenie? Co miał OBK w USA czego nie miał EU (specjalnie nie piszę o naszej lokalnej wersji bez radia HK ze względu na politykę cenową). Natomiast relingi jak i dobór kolorystyki tapicerki jest typowy dla tamtego rynku, u nas może być inaczej (choć relingi kiedyś dało się zmienić na te US).

Zachwyt nad nową wersją głównie wynika z doświadczenia tego jaki postęp wykonało Subaru w nadwoziu względem poprzednich generacji w XV/Impreza/Forester.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pojawiła się wstępna informacja, że europejski debiut nowego OBK ma być w kwietniu, a główną jednostką napędową ma pozostać zmodernizowany benzynowy 2.5 (bez żadnych hybrydowych wspomagaczy). Napisałem zapytanie do Dyrekcji, mam nadzieję, że będzie jakaś reakcja. Wcześniej Dyrekcja obiecała, że na początku grudnia będą już szczegółowe informacje

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Pojawiła się wstępna informacja, że europejski debiut nowego OBK ma być w kwietniu, a główną jednostką napędową ma pozostać zmodernizowany benzynowy 2.5 (bez żadnych hybrydowych wspomagaczy). Napisałem zapytanie do Dyrekcji, mam nadzieję, że będzie jakaś reakcja. Wcześniej Dyrekcja obiecała, że na początku grudnia będą już szczegółowe informacje

I taka wiadomość w piątek 13go 2020 to ja rozumiem. Czekamy na info od Dyrekcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...