Jump to content
Karol Żyszkowski

Półosie, przeguby, regeneracja czy wymiana na używane?

Recommended Posts

Z autopsji proszę o opinie, mam uszkodzone przeguby wewnętrzne w Legacy IV, 3.0 H6 kombi. Poszukiwałem jakiegoś sensownego zamiennika, ale są tylko albo NTY albo Febesta, obydwa jakościowo straszna żenada. Poszukiwałem jakiegoś dobrego serwisu który regeneruje półośki i przeguby i z tego co wyczytałem i znalazłem to serwis z Katowic na ul. Żwirki i Wigury. Znalazłem kilka opini i nie były zadowalające. Pytanie brzmi, co polecacie zrobić z takimi półośkami, regenerować czy próbować kupić używki (jest ich bardzo mało, nie wiem czy pasują od innych wersji silnikowych, np. od 2.0)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w 2.0 NA mam jakieś zamienniki całych półosi od roku i użyje. Miałem wysłać do Katowic, ale jakoś rozeszło się po kościach.
Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.

Nie wiem czy pomogłem.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie dzowniłem do motomax i jeszcze paru innych i robią jeden przegub wewnętrzny za 700 PLN, strasznie drogo. Firma z katowic robi to za 380, ale nie wiem jak z jakością, bo przeczytałem kilka kiepskich opinii i pytanie czy ktoś tam już robił. A zamiennik całych półosi jakiej firmy posiadasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba BRV albo BVR

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mówisz, że jeździsz już rok i nic się nie telepie ? W jakiej cenie mniej więcej były te półośki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś 340 za sztukę.
Póki co mogą być, ale zbieram na Ori.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Karol Żyszkowski:

Sensowny zamiennik to SKF:

https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx

 

Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony ^_^

Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;))

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170620861~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

 

 

W dniu 10.04.2019 o 12:49, polter_83 napisał:

Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.

 

A tak z ciekawości - ile za nowe OEM?

I gdzie pytałeś?

 

 

Edited by czekker
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko omawiana wówczas przez nas półoś dotyczyła OBK, do Legacy jest/powinna być inna...

Obecnie szukam informacji na temat podzespołów do regeneracji oryginałów, może ktoś zechciałby się podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie części zamiennych, które warto: NTY, Febest, GSP, Kamoka, DRW lub może inne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hmm, w aparts piszą, że SKF VKJC 7515 powinna pasować także do Legacy:

 

image.png.03143ad2c0224977461e50d63722c99e.png

 

 

Edited by czekker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kłamią? Lub się mylą:) Wg mojej logiki powinny być inne na długości co najmniej, chociażby ze względu na inną wysokość auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, limesiak napisał:

Kłamią? Lub się mylą:) Wg mojej logiki powinny być inne na długości co najmniej, chociażby ze względu na inną wysokość auta.

50mm różnicy w wysokości (OBK - Legacy) na 770mm długości ramienia półosi?

Pitagoras. 771,62mm.

Wartość pomijalna. Czyli pasuje i do OBK i do Legacy. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, rzeczywiście tylko2mm i wszystko jasne :thumbup: dzięki WOJO

Swoją drogą czytałem kiedyś na forum o przypadku wypadających półosi, co tam musiało wówczas siedzieć? :facepalm: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
49 minut temu, limesiak napisał:

Swoją drogą czytałem kiedyś na forum o przypadku wypadających półosi, co tam musiało wówczas siedzieć? :facepalm:

To raczej zabezpieczenie od strony wewnetrznej.

 

Wesołych jaj na Święta dla Was!!

Edited by respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Jak się SKF się sprawują?

Pozdrawiam

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie :) Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa :)

zaciski subaru.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku minęło po zmianie na wspomniane SKF 8 miesięcy i 6kkm - bez zastrzeżeń, luzów brak.

W ostatnim okresie jeżdżę znacznie mniej więc zanim się zużyje upłynie parę lat jak podejrzewam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tak samo - tylko na razie trochę mniej miesięcy i km ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Legacy96 napisał:

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h.

Skoro przegub masz po naprawie to sprawdź końcówki drążków i stabilizatory. One też mogą powodować drgania przy wyższych prędkościach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tylko nowy smar i oslona, bo podobno przegub byl w porzadku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.05.2019 o 08:59, Legacy96 napisał:

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? 

 

U mnie prędkości około 20-40 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...