Jump to content

Półosie, przeguby, regeneracja czy wymiana na używane?


Recommended Posts

Z autopsji proszę o opinie, mam uszkodzone przeguby wewnętrzne w Legacy IV, 3.0 H6 kombi. Poszukiwałem jakiegoś sensownego zamiennika, ale są tylko albo NTY albo Febesta, obydwa jakościowo straszna żenada. Poszukiwałem jakiegoś dobrego serwisu który regeneruje półośki i przeguby i z tego co wyczytałem i znalazłem to serwis z Katowic na ul. Żwirki i Wigury. Znalazłem kilka opini i nie były zadowalające. Pytanie brzmi, co polecacie zrobić z takimi półośkami, regenerować czy próbować kupić używki (jest ich bardzo mało, nie wiem czy pasują od innych wersji silnikowych, np. od 2.0)

Link to post
Share on other sites

Ja w 2.0 NA mam jakieś zamienniki całych półosi od roku i użyje. Miałem wysłać do Katowic, ale jakoś rozeszło się po kościach.
Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.

Nie wiem czy pomogłem.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

No właśnie dzowniłem do motomax i jeszcze paru innych i robią jeden przegub wewnętrzny za 700 PLN, strasznie drogo. Firma z katowic robi to za 380, ale nie wiem jak z jakością, bo przeczytałem kilka kiepskich opinii i pytanie czy ktoś tam już robił. A zamiennik całych półosi jakiej firmy posiadasz?

Link to post
Share on other sites

@Karol Żyszkowski:

Sensowny zamiennik to SKF:

https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx

 

Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony ^_^

Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;))

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170620861~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

 

 

W dniu 10.04.2019 o 12:49, polter_83 napisał:

Gdzieś jeszcze była firma w centrum Polski, ale cena za półoś to chyba było 80% nowej w ASO, wiec stare leżą i czekają.

 

A tak z ciekawości - ile za nowe OEM?

I gdzie pytałeś?

 

 

Edited by czekker
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Tylko omawiana wówczas przez nas półoś dotyczyła OBK, do Legacy jest/powinna być inna...

Obecnie szukam informacji na temat podzespołów do regeneracji oryginałów, może ktoś zechciałby się podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie części zamiennych, które warto: NTY, Febest, GSP, Kamoka, DRW lub może inne?

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, limesiak napisał:

Kłamią? Lub się mylą:) Wg mojej logiki powinny być inne na długości co najmniej, chociażby ze względu na inną wysokość auta.

50mm różnicy w wysokości (OBK - Legacy) na 770mm długości ramienia półosi?

Pitagoras. 771,62mm.

Wartość pomijalna. Czyli pasuje i do OBK i do Legacy. :D

Link to post
Share on other sites
49 minut temu, limesiak napisał:

Swoją drogą czytałem kiedyś na forum o przypadku wypadających półosi, co tam musiało wówczas siedzieć? :facepalm:

To raczej zabezpieczenie od strony wewnetrznej.

 

Wesołych jaj na Święta dla Was!!

Edited by respect
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie :) Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa :)

zaciski subaru.jpg

Link to post
Share on other sites

W moim przypadku minęło po zmianie na wspomniane SKF 8 miesięcy i 6kkm - bez zastrzeżeń, luzów brak.

W ostatnim okresie jeżdżę znacznie mniej więc zanim się zużyje upłynie parę lat jak podejrzewam

Link to post
Share on other sites

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Legacy96 napisał:

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? Pytam, bo rozpadla sie oslona przegubu wewnetrznego w moim OBK i przejechalem tak prawdopodobnie ponad 1000 km, po naprawie mam dziwne wibracje ale glownie w zakresie 120-140 km/h.

Skoro przegub masz po naprawie to sprawdź końcówki drążków i stabilizatory. One też mogą powodować drgania przy wyższych prędkościach. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.05.2019 o 08:59, Legacy96 napisał:

Jak sie obiawialy wibracje przy uszkodzeniu przegubu wewnetrznego? Przy jakich predkosciach i jaki mialy charakter? 

 

U mnie prędkości około 20-40 km/h

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
W dniu 16.04.2019 o 18:17, czekker napisał:

@Karol Żyszkowski:

Sensowny zamiennik to SKF:

https://aparts.pl/partscatalogue/vkjc-7515-skf-wal-napedowy,11-VKJC~17515-0050-00013--VKJC~17515.aspx

 

Po konsultacjach u @limesiak też kupiłem i dałem do wymiany obie z przodu - generalnie na razie jestem zadowolony ^_^

Te, które zostały wyjęte (orig.), zostawiłem i kiedyś pewnie oddam do regeneracji (telepało budą przy przyspieszaniu 30-40km/h) - warsztat w Katowicach mam blisko więc raczej tam (anonimowe opinie w internecie jakoś średnio mnie ruszają, a innych (np. tu na forum) na razie nie znalazłem ;))

 

IMG_20190314_170432801~01.jpg

 

IMG_20190314_170620861~01.jpg

 

IMG_20190314_170528516_HDR~01.jpg

 

 

 

Witam, te półosie pasują pod skrzynie 5 eat? Bo nie ma nigdzie informacji czy to manual czy automat czy też bez różnicy?

 

 

 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Damian Korzekwa napisał:

Witam, te półosie pasują pod skrzynie 5 eat? Bo nie ma nigdzie informacji czy to manual czy automat czy też bez różnicy?

 

U mnie działają z 5EAT.

Na razie nakręcone ~7kkm - bez większych problemów (odpukać w niemalowane :))

 

 

PS.

AT/MT raczej bez różnicy, chyba tylko SBD poliftowe miały inne..

 

PPS.

Poniżej to co system wyszukał po VIN dla 2.0R 5MT MY06 (28321AG022).

Dla mojego 3.0R 5EAT sprawdzanie po VIN daje 28321AG021 czyli praktycznie to samo..

SKF VKJC7515 jest w zamiennikach:

 

image.thumb.png.e1bf6c4c724e7f0a8ae1d787a96d95ca.png

Edited by czekker
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
W dniu 7.05.2019 o 19:19, Karol Żyszkowski napisał:

Temat zamknięty, problem wibracji przy prędkościach 30-40 km/h oraz około 120 km/h zniknął. Zakupione używane półosie od innej sztuki H6. Na pierwszy rzut oka identyczne luzy, identyczny stan, po zmianie brak wibracji w całym zakresie :) Przy okazji wjechały nowe tarcze zimmermann sport i klocki hawk performance, zregenerowane zaciski i nowe osłony tarcz, starych została tylko połowa :)

 

 

 

Cześć, mnie ten temat też dotknął wraz z nabyciem OBK 2008 H6 5AT. W zakresie 30-40 czuć lekkie telepanie budy ale żadne dramat, czasem nawet nie zauważalne. Natomiast około 110-120 potrafi też lekko telepać ale przenosi się to głównie przez układ kierowniczy. Coś jak niedoważone koło albo błoto w feldze - kiera lekko lata na boki. Posprawdzam wszystko co na forumie znalazłem w tej materii tyle że zastanawia mnie różny charakter tych wibracji bo przy mijaniu przez wskazówkę prędkościomierza 30 km na godzinę przez kierownicę nic się nie przenosi.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, olej napisał:

 

 

Cześć, mnie ten temat też dotknął wraz z nabyciem OBK 2008 H6 5AT. W zakresie 30-40 czuć lekkie telepanie budy ale żadne dramat, czasem nawet nie zauważalne. Natomiast około 110-120 potrafi też lekko telepać ale przenosi się to głównie przez układ kierowniczy. Coś jak niedoważone koło albo błoto w feldze - kiera lekko lata na boki. Posprawdzam wszystko co na forumie znalazłem w tej materii tyle że zastanawia mnie różny charakter tych wibracji bo przy mijaniu przez wskazówkę prędkościomierza 30 km na godzinę przez kierownicę nic się nie przenosi.

A stabilizatory, łączniki sprawdzałeś? 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...