Skocz do zawartości

Nowy akumulator do Outback 2.5i MY15


cool_kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, tam są akumulatory OEM w technologii EFB.

 

@spawalniczy - może w testach dzięki temu wyszło o 1g CO2 na km mniej ...

W dniu 17.05.2019 o 11:32, TOMA52 napisał:

Napięcie nie oscyluje, tylko po prostu spada - np. podczas postoju (z włączonym silnikiem), bo wyłączane jest ładowanie. Więc z 14.3 spada w kilka sekund do napięcia akumulatora. A pod obciążeniem - np. na światłach, mój zużyty lekko EFB potrafi spaść do 12.1 V.

 

Errata: dziś po całonocnym postoju rano schowałem coś do bagażnika (elektryczna klapa), wsiadłem do auta i włączyłem 1 raz przycisk START - zaczęło grać radio, poszedł prąd na zapalniczkę i kamerkę. Napięcie szybko spadło do 12.0V. Za chwilę podczas jazdy obserwowałem dłuższy czas napięcia ok. 13.5V - jakby faktycznie nie chciał władować za dużego prądu do rozładowanego akumulatora. To akurat zachowanie chwalebne. Podczas hamowania silnikiem zawsze 14.2-14.3V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.04.2019 o 21:18, cool_kuba napisał:

Czy macie jakiś opinie na temat Varta Blue Dynamic E24 12V 70 Ah?

 

Dziś pomierzyłem akumulator w drugim aucie - Impreza "lanos" 2008, bez ISR-a, bez START-STOP-u. Bosch S4 024 - czyli ta sama technologia co Varta. Na akumulatorze napisałem datę instalacji markerem: 1.12.2016. Dzisiaj (po 2,5 roku) tester pokazał 60% sprawności i wyrok: "REPLACE". W 2016 wyjąłem z auta akumulator OEM, czyli działał 8 lat.

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć,

 

Chciałbym wrócić na chwilę do wymiany akumulatora. Czy podczas wymiany/odłączenia aku będę musiał jechać do serwisu na kodowanie modułów.

Mam Legacy 2017 USA i muszę odłączyć baterię a obawiam się o Eyesight. Ktoś próbował taki zabieg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno tylko programowanie zamykania szyb trzeba wykonać (no i radia). Ew. klapy bagażnika, jeśli była otwarta podczas zabiegu. Jak zamknięta to nie.

@balbin, jaki akumulator wstawiasz?

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje,  ale nie wymieniam akumulatora tylko chcę go odłączyć na jakiś czas, bo zamierzam wymienić tarcze licznika, wkurza mnie to, że są mało czytelne. Pytałem od odłączenie aku. dlatego, że słyszałem, że Eyesight jest dość czuły na słabe akumulatory i brak zasilnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 13.05.2019 o 22:59, cool_kuba napisał:

Ja jestem bardzo zadowolony ponieważ po przeszukaniu Amerykańskich forów znalazłem informację ze to właśnie BMS jest odpowiedzialny za szybkie zużycie baterii ponieważ stara się on ładować baterię tylko przy małym obciążeniu silnika co gwałtownie zwiększa liczbę cyklów ładowania. Czyli jak przyśpieszasz albo stoisz w korku to wyłącza alternator a włącza go jak tylko puścisz nogę z gazu albo jak napięcie spadnie poniżej jakiegoś progu.

Najlepsze jest to że nasi bracia z za oceanu wyczaili jak łatwo dezaktywować system rozładowywania baterii. Wystarczy rozłączyć przewód czarny z czerwonym paskiem poprowadzony z ECM do Alternatora. U mnie w Subaru Outback 2015 najłatwiej było zapchać pin 3 wtyczki na alternatorze taśmą izolacyjną. Po kilku próbach operacja się powiodła ponieważ i teraz podczas jazdy widzę stałe napięcie ~14.3V.

 

W połowie maja auto jakoś tak stało, że wyciągnąłem akumulator i ładowałem go przez 5 dni kontrolując prąd, napięcie i gęstość elektrolitu. Udało mi się doprowadzić do gęstości 1.28.

Wczoraj zainspirowany wątkiem o e-boxerze zmierzyłem akumulator: gęstość 1.24, SOH 62% (tryb flooded, nie EFB) i "Replace".

Zaizolowałem pin nr 3 paskiem papieru. Taśmą nie szło. Alternator ładuje cały czas. Zobaczymy po pewnym czasie co na to akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 18.05.2019 o 09:26, cool_kuba napisał:

@TOMA52 Dokładnie tak samo sprawdzałem napięcie podczas jazdy i zauważyłem że u mnie alternator może zostać wyłączony również podczas jazdy co czasem powoduje wyłączenie kamerki samochodowej która ma ustawiony próg odcięcia na 12.4V.

Zablokowanie sygnału od ECM do Alternatora powoduje naprawia te oscylacje co powinno pozwolić na normalny żywot nawet zwykłego akumulatora. (po prostu sterownik nie ma jak wyłączyć alternatora)

@cool_kuba

U mnie taka sama akcja ze zmiennym ładowaniem.

Jak u Ciebie po takim czasie sprawuje się "zablokowanie" pinu we wtyczce?

Chyba będę musiał kupić nowy akumulator i chciałbym mu oszczędzić "stresów" związanych z takim dziwnym ładowaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Trochę nie w temacie (bo OBK 3gen MY06), ale się podepnę..

 

Czy te wskazania wartości ładowania na ekranie są wiarygodne i czy u mnie alternator pracuje prawidłowo?

Chwilę po odpaleniu pokazuje 14.5V, po chwili jazdy spada do 14V, a gdy po kilku godzinach wracam pod garaż i sprawdzam to pokazuje trochę ponad 13.5V :/

Akumulator nowy (zmieniałem w zeszłym roku).

 

IMG_20210411_123957865.jpg

 

IMG_20210411_124524110.jpg

 

IMG_20210411_172632282.jpg

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czekker, nie wiem, jak jest to rozwiązane w Twoim modelu, ale na spadek napięcia ładowania mogą wpływać 2 elementy:

- inteligentne ładowanie (czy masz sensor przy klemie minusowej na akumulatorze?)

- podwyższona temperatura (w komorze silnika - u mnie potrafi zacząć ładowanie przy zimnym aucie z 14.7V, a w trakcie dłuższej jazdy spaść do 14.3V)

 

Możesz jeszcze zweryfikować te wartości z komputera z tym co podaje alternator, mierząc multimetrem napięcie bezpośrednio na nim (https://www.youtube.com/watch?v=WVCf22qx51s) - może jest spadek napięcia na kablach i trzeba poprawić połączenia, kable, klemy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...